AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Den moralske statusen til et spedbarn er likeverdig med et foster, i den forstand at begge mangler tillagte egenskaper som rettferdiggjør et individs rett til liv,» lyder argumentasjonen i artikkelen. http://www.nettavisen.no/nyheter/--det-br-vre-lov-a-drepe-spedbarn/3348017.html Anonymkode: 95a35...44e
hocane Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Et liv er et liv i mine øyne. Gjør det ikke noe bedre om du dreper en foster eller om du dreper et fullutviklet menneske. Drap er drap uansett hvor mye du snur og vender på det. Det som frustrerer meg mest om abort er at mannen ikke har noenting han skulle ha sagt, er jo tross alt hans barn også. Og hvis kvinnen ikke har lyst å ta vare på barnet er jeg sikker på at mannen eller en adoptivfamilie ville vært mer enn henrykte over å ta vare på det. Å velge å ta abort er for meg et helt meningsløst valg, og det burde bli straffes. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Akkurat nå, hocane skrev: Et liv er et liv i mine øyne. Gjør det ikke noe bedre om du dreper en foster eller om du dreper et fullutviklet menneske. Drap er drap uansett hvor mye du snur og vender på det. Det som frustrerer meg mest om abort er at mannen ikke har noenting han skulle ha sagt, er jo tross alt hans barn også. Og hvis kvinnen ikke har lyst å ta vare på barnet er jeg sikker på at mannen eller en adoptivfamilie ville vært mer enn henrykte over å ta vare på det. Å velge å ta abort er for meg et helt meningsløst valg, og det burde bli straffes. Yes, fram med ulovlig abort og strikkepinnene slik at kvinnen og barnet dør. Anonymkode: 4a9d0...153 15
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 Artikkelen er 5 år gammel Anonymkode: 25a4d...b96
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Artikkelen er 5 år gammel Anonymkode: 25a4d...b96 Det har vel ikke så mye å si her, problemstillingen er jo fortsatt reell. Anonymkode: 887f8...c57 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 8 minutter siden, hocane skrev: Et liv er et liv i mine øyne. Gjør det ikke noe bedre om du dreper en foster eller om du dreper et fullutviklet menneske. Drap er drap uansett hvor mye du snur og vender på det. Det som frustrerer meg mest om abort er at mannen ikke har noenting han skulle ha sagt, er jo tross alt hans barn også. Og hvis kvinnen ikke har lyst å ta vare på barnet er jeg sikker på at mannen eller en adoptivfamilie ville vært mer enn henrykte over å ta vare på det. Å velge å ta abort er for meg et helt meningsløst valg, og det burde bli straffes. Den må du lengre ut på lander med. Rundt 40% av abortene som blir tatt er pga fedre som er negative til svangerskapet, 25% er snakk om aktivt press fra far. Det er er det siste der som burde vært straffbart. For det er overgrep mot kvinner. Anonymkode: 954cc...d85 15
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #7 Skrevet 9. mai 2017 Dette er noe av det sykeste jeg noen gang har lest, folk som synes det er greit å drepe små babyer burde sperres inne Anonymkode: 3cc0a...337 4
Druid Skrevet 9. mai 2017 #8 Skrevet 9. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den moralske statusen til et spedbarn er likeverdig med et foster, i den forstand at begge mangler tillagte egenskaper som rettferdiggjør et individs rett til liv,» lyder argumentasjonen i artikkelen. http://www.nettavisen.no/nyheter/--det-br-vre-lov-a-drepe-spedbarn/3348017.html Anonymkode: 95a35...44e Interesant fremstilling, men det fremsettes en del rammer som ikke stemmer og andre ignoreres. Men nyttig innlegg i debatten sånn sett.
Druid Skrevet 9. mai 2017 #9 Skrevet 9. mai 2017 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe av det sykeste jeg noen gang har lest, folk som synes det er greit å drepe små babyer burde sperres inne Anonymkode: 3cc0a...337 Det er en fremleggelse av etisk betrakninger rundt abort, fundamentert delvis på det verdipolitiske grunnlaget for dagens normative syn på abort. Enklere sagt : de beviser at argumentasjonen som i mange tilfeller i dag brukes for selvbestemt abort, ikke kan objektivt begrenses av fødsel. Så i teorien hevder de at alle som forsvarer abort, implisitt forsvarer drap av babyer. Det er selfølgelig feil, men det åpner deler av diskusjonen til ett nivå der man begynner å snakke om verdier, etiske betrakninger og samfunnsmessige rammer isteden for "min usynlige venn synes det er galt" og "Alle barn er jo så uskyldige og søte" Endret 9. mai 2017 av Druid 1
hocane Skrevet 9. mai 2017 #10 Skrevet 9. mai 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den må du lengre ut på lander med. Rundt 40% av abortene som blir tatt er pga fedre som er negative til svangerskapet, 25% er snakk om aktivt press fra far. Det er er det siste der som burde vært straffbart. For det er overgrep mot kvinner. Det er ikke poenget mitt. Poenget mitt er at dersom en kvinne bestemmer seg for å ta abort har barnefaren juridisk sett ingenting han skal ha sagt. Det i seg selv mener jeg er galt. 1
herzeleid Skrevet 9. mai 2017 #11 Skrevet 9. mai 2017 Husker jeg leste om denne da den kom ut, og det er klart den har en del gode argumenter, For barnet har det lite å si om man vrir om nakken når det kommer ut, eller om man pirker det ut fra magen til moren, det får tross alt ikke leve uansett. For vår del er det klart at det er mye mer behagelig å gjøre det når vi slipper å se det, og kan dehumanisere det i større grad, som "celleklump" osv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #12 Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, hocane skrev: Det er ikke poenget mitt. Poenget mitt er at dersom en kvinne bestemmer seg for å ta abort har barnefaren juridisk sett ingenting han skal ha sagt. Det i seg selv mener jeg er galt. Så om menn gjør den nye trenden "å spre spermen sin" ved å ta av kondomet ol, så skal kvinnen tvinges til både å bære frem barnet men også ta vare på det i 18 år ,inst. Fordi en dustete av en mann vil ha rettigheter til å spre spermen sin. Jaja. Anonymkode: 95a35...44e 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #13 Skrevet 9. mai 2017 Jeg syns det burde være ok å drepe nyfødte barn om det viser seg at de har alvorlige sykdommer. Husker den historien om de tvillingene som hele tiden mistet hud og levde i store smerter. EB is a group of genetic skin conditions which cause the skin to blister and tear at the slightest touch. With EB, painful open wounds and sores form where fragile skin is damaged and in some cases, internal linings and organs are also affected. Certain types of EB can be fatal in infancy and others are severely life-limiting. It is estimated that more than 5,000 people in the UK, and 500,000 worldwide are affected by the condition. The disease was highlighted in a Channel 4 documentary called The Boy Whose Skin Fell Off, which featured Tyneside sufferer Jonny Kennedy. http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/twins-rare-genetic-condition-means-6625892 Anonymkode: e05cf...52b 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #14 Skrevet 9. mai 2017 3 minutter siden, hocane skrev: Det er ikke poenget mitt. Poenget mitt er at dersom en kvinne bestemmer seg for å ta abort har barnefaren juridisk sett ingenting han skal ha sagt. Det i seg selv mener jeg er galt. Det er akkurat det samme å tvinge noen til abort som å tvinge dem til å bære frem et barn MOT sin vilje. Begge deler innebærer å tvinge et annet menneske til å gjøre noe de ikke vil. Hvis du klarer å begripe at det er overgrep å presse gjennom en abort, klarer du også å begripe at det er overgrep å tvinge noen til å bære frem et barn for deg mot sin vilje. Du er potensielt akkurat like mye overgriper som en patetisk "mann" som presser kvinner til aborter. Og det er sånt som burde straffedømmes og ikke en kvinner som velger abort. Anonymkode: 954cc...d85 6
herzeleid Skrevet 9. mai 2017 #15 Skrevet 9. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat det samme å tvinge noen til abort som å tvinge dem til å bære frem et barn MOT sin vilje. Begge deler innebærer å tvinge et annet menneske til å gjøre noe de ikke vil. Hvis du klarer å begripe at det er overgrep å presse gjennom en abort, klarer du også å begripe at det er overgrep å tvinge noen til å bære frem et barn for deg mot sin vilje. Du er potensielt akkurat like mye overgriper som en patetisk "mann" som presser kvinner til aborter. Og det er sånt som burde straffedømmes og ikke en kvinner som velger abort. Anonymkode: 954cc...d85 Man tvinger allerede i dag kvinner til å bære frem barn MOT sin vilje om hun ikke er tidlig nok ute. Er det noe du vil ha slutt på, eller er du også en overgriper som vil presse kvinner til å bære frem barn? 2
hocane Skrevet 9. mai 2017 #16 Skrevet 9. mai 2017 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat det samme å tvinge noen til abort som å tvinge dem til å bære frem et barn MOT sin vilje. Begge deler innebærer å tvinge et annet menneske til å gjøre noe de ikke vil. Hvis du klarer å begripe at det er overgrep å presse gjennom en abort, klarer du også å begripe at det er overgrep å tvinge noen til å bære frem et barn for deg mot sin vilje. Du er potensielt akkurat like mye overgriper som en patetisk "mann" som presser kvinner til aborter. Og det er sånt som burde straffedømmes og ikke en kvinner som velger abort. Nå har jeg ikke sagt noe om å presse noen til noe som helst, alt jeg stiller spørsmålstegn til er menns lave juridiske rettigheter angående abort. Menn har tross alt bidratt like mye som kvinnen i en eventuell graviditet. Endret 9. mai 2017 av hocane 1
boblevann Skrevet 9. mai 2017 #17 Skrevet 9. mai 2017 Akkurat nå, hocane skrev: Nå har jeg ikke sagt noe om å presse noen til noe som helst, alt jeg stiller spørsmålstegn til er menns lave juridiske rettigheter angående abort. Menn har tross alt bidratt like mye som kvinnen ved en eventuell graviditet. Men det er utelukkende kvinnen som må bidra fra unnfangelse og til barnet er født. Det kommer man ikke unna, uansett hvordan man vrir på det. Jeg skjønner at det er noe dritt for en del menn - men det er dessverre ingenting man får gjort noe med. 100% av absolutt alt rundt et svangerskap faller på kvinnen og hennes kropp. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #18 Skrevet 9. mai 2017 2 minutter siden, herzeleid skrev: Man tvinger allerede i dag kvinner til å bære frem barn MOT sin vilje om hun ikke er tidlig nok ute. Er det noe du vil ha slutt på, eller er du også en overgriper som vil presse kvinner til å bære frem barn? Nei det gjør man ikke. Sen-abort i Norge er en formalitet som de aller fleste som søker får innvilget. Så vidt jeg vet er den fristen fremdeles frem til senest 22. uke, som er langt forbi groteskt da en regner at fostere helt ned til uke 21 kan overleve utenfor mors liv. Anonymkode: 954cc...d85 1
Timsy Skrevet 9. mai 2017 #19 Skrevet 9. mai 2017 1 time siden, hocane skrev: Et liv er et liv i mine øyne. Gjør det ikke noe bedre om du dreper en foster eller om du dreper et fullutviklet menneske. Drap er drap uansett hvor mye du snur og vender på det. Det som frustrerer meg mest om abort er at mannen ikke har noenting han skulle ha sagt, er jo tross alt hans barn også. Og hvis kvinnen ikke har lyst å ta vare på barnet er jeg sikker på at mannen eller en adoptivfamilie ville vært mer enn henrykte over å ta vare på det. Å velge å ta abort er for meg et helt meningsløst valg, og det burde bli straffes. Når jeg leser slike innlegg priser jeg meg lykkelig over at vi befinner oss i 2017, og har retten til selvbestemt abort. Som vi forøvrig har hatt i flere tiår. Og så er det nå engang slik at det er kvinnen som bestemmer over SIN kropp. 10
herzeleid Skrevet 9. mai 2017 #20 Skrevet 9. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det gjør man ikke. Sen-abort i Norge er en formalitet som de aller fleste som søker får innvilget. Så vidt jeg vet er den fristen fremdeles frem til senest 22. uke, som er langt forbi groteskt da en regner at fostere helt ned til uke 21 kan overleve utenfor mors liv. Anonymkode: 954cc...d85 Som du selv skriver, frem til 22. uke. Med andre ord: Man tvinger allerede i dag kvinner til å bære frem barn MOT sin vilje om hun ikke er tidlig nok ute. Er det noe du vil ha slutt på, eller er du også en overgriper som vil presse kvinner til å bære frem barn? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå