Gå til innhold

Et bevis på at menn ikke hater sterke kvinnelige karakterer i filmer


hocane

Anbefalte innlegg

Kom over en interessant Youtube video som diskuterte kvinnene i filmen aliens. Og det er et stikk til alle de ekstreme feministene som mener menn er sexister i forhold til kvinnelige leads i spill/filmer. Dette stemmer overhodet ikke!

Grunnen til at Ghostbusters var dårlig mottatt var ikke fordi det var kvinnelige skuespillere, men det var en dårlig skrevet film!

Hvis det blir gjort riktig er det ingenting galt med kvinner i sjangre som er typisk mannsdominerte, som actionfilmer.

 

Endret av hocane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alien/aliens er gode eksempler på sterke kvinneroller som fungerer godt. Dessverre virker det ofte som man prøver å overkompensere når man skal lage tøffe kvinneroller, og derfor føles de ofte helt unaturlige og kleine. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste "sterke kvinner" i film er falsk og har en kjedelig karakter som kommer fram som unaturlig, de er som regel perfekte fra dag en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som du skriver så er det ekstreme feminister som mener dette. 

Nå skulle jeg gjerne likt og fått noen eksempler på kvinneroller som fungerer dårlig? Noen ganger kan det rett og slett bare være en dårlig film eller en dårlig skuespiller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sterk" er et tåpelig karaktertrekk og ingen burde lage en karakter der utgangspunktet er at den skal være "sterk". Sterk er noe man er gjennom å ha andre viss personlighetstrekk, det er ikke et personlighetstrekk i seg selv. Alle som lager personer som skal være sterke er dømt til å lage endimensjonelle og grunne personligheter. Har ikke sett akkurat aliens, men de fleste popfilmer har utrolig dårlige personligheter i seg. Du skal ha den tøffe dama og den sjarmerende/ morsomme helten. Og de skal gjerne være kjærester eller ha en komplisert fortid sammen. Utrolig ensidig og kjedelig. 

Anonymkode: 0f0f1...dab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett akkurat aliens

Really? Hva er galt med deg :fnise: Gjør deg en tjeneste å se den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Elaine Marley skrev:

Nå skulle jeg gjerne likt og fått noen eksempler på kvinneroller som fungerer dårlig?

Som jeg nevnte er Ghostbusters et godt eksempel på dette. Der blir kvinnene rett og slett fremstilt som menn og mennene i filmen blir presentert som ultrafeminine kvinner.

Hele filmen ender jo med at ghostbusters kvinnene skyter spøkelset i ballene. Så, det er opplagt en agenda bak denne filmen, med fokus på girlpower koblet sammen med mannehat. 

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 youtubevideo om 1 film laget for over 30 år siden viser at det ikke foregår diskriminering av kvinner innen film. 

Anonymkode: 075bc...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange skrekkfilmer med gode kvinnelige hovedroller. Vil ikke si det er en spesielt mannsdominert sjanger.

Anonymkode: 51d1d...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk ikke liker er vel at man skal dra for mye politikk inn i film og underholdning, for da blir det fort falskt. 

I den virkelige verden vet folk at menn og kvinner som regel oppfører seg og tenker forskjellig, med noen unntak. Når en "sterk kvinne" egentlig som regel bare blir tillagt mannlige egenskaper, så blir det unaturlig og feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så den nyeste filmen i går, og kan absolutt anbefales. Igjen er det en troverdig sterk kvinnelig hovedrolle, som i aller høyeste grad lever opp til seriens gode rykte når det gjelder å ha gode kvinnelige hovedroller, selv om ingen overgår Sigourney Weaver.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy er blandt mine topp 3 TV-serier som noen gang er laget.

Anonymkode: d9fc7...276

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2017 den 14.34, AnonymBruker skrev:

1 youtubevideo om 1 film laget for over 30 år siden viser at det ikke foregår diskriminering av kvinner innen film. 

Anonymkode: 075bc...540

Finnes da plenty av andre eksempler på filmer med kvinnelige leads som menn ikke rakker ned på også. F,eks

  • Tomb Raider
  • Kill Bill: Overdrevet ja, men det er da filmer som Rambo, ol. også.
  • Charlies Angles: Way over the top for min del, og gikk i den vanlige fella med kvinnelige actionhelter som kan alt og ikke sliter med å sloss med hundre menn mye større enn dem, men mange likte den likevel sikkert fordi den var basert på en original historie, og ikke omskrevet for å presse inn kvinner i en rolle.
  • The Silence of the Lambs: Ikke min smak av film, men de som liker slikt sa den var bra. Men Hannibal Lecter var nok den karakteren de fleste likevel husket etter denne filmen, ikke Clarice Starling.
  • Mary Poppins
  • Star Wars med Princess Leia: Tror ikke jeg noen sinne har hørt noen klage på henne og hennes rolle. Selv om det altså er en nærdefilm serie som hovedsakelig appellerer til menn/gutter.
  • Harry Potter med Hermione Granger: Igjen, ingen klager på henne eller hennes rolle.
  • King Kong og alle remakes og oppfølgere.
  • Aladdin med Prinsesse Jasmin
  • Også sikkert en hel haug med romantisk skvip som jeg holder meg unna.

Det folk klager over er kunstig injisering av kvinner i roller for å tilfredsstille en ideologisk agenda, og disse rollene blir ofte veldig overdrevet og virker kunstig, påtatt og unaturlig.

Anonymkode: 966e8...e3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og kan jo legge til at det finnes ingen kvinnelige motstykker til min favoritt karakter Forrest Gump, men det gjør det jo ikke i den virkelige verden heller. på de ekstreme endene av skalaen er det stort sett bare menn.

Anonymkode: 966e8...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎5‎/‎6‎/‎2017 den 22.04, hocane skrev:

Kom over en interessant Youtube video som diskuterte kvinnene i filmen aliens. Og det er et stikk til alle de ekstreme feministene som mener menn er sexister i forhold til kvinnelige leads i spill/filmer. Dette stemmer overhodet ikke!

Grunnen til at Ghostbusters var dårlig mottatt var ikke fordi det var kvinnelige skuespillere, men det var en dårlig skrevet film!

Hvis det blir gjort riktig er det ingenting galt med kvinner i sjangre som er typisk mannsdominerte, som actionfilmer.

 

Syns det er utrolig trist at filmreggisører blir presset til å slenge inn kvinner i hovedrollen pga sutreunger og feminisme. Star wars har fått mye pepper blandt annet og andre store filmer pga mangel av Kvinner i hovedrollen eller sterke karakterer. Syns ikke det burde påvirke i det hele tatt. De som lager film må vell selv få bestemme Hvem de skal bruke i hovedrollen om det så er mann, kvinne, neger, asiater eller whatnot istedenfor å bli presset til å gjøre noe de egentlig ikke skulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎5‎/‎7‎/‎2017 den 14.34, AnonymBruker skrev:

1 youtubevideo om 1 film laget for over 30 år siden viser at det ikke foregår diskriminering av kvinner innen film. 

Anonymkode: 075bc...540

å buhu kvinner er så oppressed:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og kan jo legge til at det finnes ingen kvinnelige motstykker til min favoritt karakter Forrest Gump, men det gjør det jo ikke i den virkelige verden heller. på de ekstreme endene av skalaen er det stort sett bare menn.

Anonymkode: 966e8...e3a

Du mener dumme kvinnelige karakterer ?

Det finnes nok av dem

Anonymkode: 16691...d17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...