Gå til innhold

En pub har lurt meg for 800,-!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går var jeg og en venninne ute i solen og tok et par pils. Det var tidlig kveld, og snakk om et par pils - altså ikke røvlefyll som kunne ha forklart situasjonen.

På dette stedet koster 1 øl 80,- 

I dag når jeg skulle betale på butikken blir kortet mitt avvist, og når jeg sjekker ser jeg at jeg på 1 transaksjon i går ble trukket 800,- altså en 0 for mye. 

Forsøkte å ringe puben og forklare situasjonen, men de er lite villige til å gi meg pengene tilbake. Jeg var ikke full, drakk 2 øl, og jeg husker godt at beløpet ble slått inn automatisk (altså ikke "tast inn beløp" for å tipse). Med andre ord så har da personen bak disken skrevet 800,- istedenfor 80. Det er ok, en feil kan skje oss alle, men at puben er så lite villige til å betale meg tilbake er vanskelig for meg. Jeg må rett og slett ikke ha fulgt godt nok med på terminalen, og personen bak kassa må ha tastet inn feil...

Jeg er student, og har ikke 720,- å gi i tips for en øl.

Hva gjør jeg nå? 

 

Anonymkode: efcaf...ec4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møt opp, be om å få snakke med eieren, forklar situasjonen slik du gjorde her. Om de ikke er villige til å betale tilbake, gå til lokalavisa. Makan til oppførsel.

Anonymkode: 2fda8...eb5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring igjen og be om å få snakke med daglig leder. Forklar situasjonen. Det er uansett spesielt å betale en pubregning på den måten, man betaler vanligvis hver øl for seg, så sjefen burde skjønne at dette er feil 

Anonymkode: f39b1...0bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med kontoutskrift og "vitne" som kan bekrefte at du bare bestilte én drikkeenhet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar til sjefen og true med å snakke med politiet? de har jo stjålet pengene dine.

Anonymkode: e86ff...ef6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sak du tar med banken når betalingsstedet ikke er villig til å ordne opp. Skriv en melding til banken inne i nettbanken, forklar situasjonen og be om hjelp. 

Hvilken type kort er det du har brukt? 

Anonymkode: 85bc0...ed2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som driver en pub har faktisk ikke lov til å leke med ulike priser på alkoholen han selger. Si følgende:

Vil du at jeg skal skrive til skjenkekontoret i kommunen at du tar 800 for en øl?

Jeg kan garantere deg at dette fungerer bra!

Anonymkode: faebd...3d1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du bare ta kråkene med engang, får de får blod på tann. Beste hadde vært om de ble straffet for å ha så dårlig kontroll over betalingen som de har. Noen må stå ansvarlig.

Nå trenger du penger og det beste du kan gjøre er å få en kontoutskrift på denne transaksjonen, også ta den med deg og si at dette går ikke an. Er de smart så ordner de problemet med engang, hvis ikke så sier du at du tar det videre.

Anonymkode: 976c4...6ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvis du var tilnærmet edru, reagerte du ikke da du dro kortet og det sto 800kr på totalbeløpet?

Anonymkode: 3cb69...0a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du husker vel hvordan bartender så ut? Forklar utseende på han/henne til sjefen og be om å få snakke direkte med den personen

Anonymkode: 8e2ce...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

I går var jeg og en venninne ute i solen og tok et par pils. Det var tidlig kveld, og snakk om et par pils - altså ikke røvlefyll som kunne ha forklart situasjonen.

På dette stedet koster 1 øl 80,- 

I dag når jeg skulle betale på butikken blir kortet mitt avvist, og når jeg sjekker ser jeg at jeg på 1 transaksjon i går ble trukket 800,- altså en 0 for mye. 

Forsøkte å ringe puben og forklare situasjonen, men de er lite villige til å gi meg pengene tilbake. Jeg var ikke full, drakk 2 øl, og jeg husker godt at beløpet ble slått inn automatisk (altså ikke "tast inn beløp" for å tipse). Med andre ord så har da personen bak disken skrevet 800,- istedenfor 80. Det er ok, en feil kan skje oss alle, men at puben er så lite villige til å betale meg tilbake er vanskelig for meg. Jeg må rett og slett ikke ha fulgt godt nok med på terminalen, og personen bak kassa må ha tastet inn feil...

Jeg er student, og har ikke 720,- å gi i tips for en øl.

Hva gjør jeg nå? 

 

Anonymkode: efcaf...ec4

:klo:

Anonymkode: f5d42...891

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, hvis du var tilnærmet edru, reagerte du ikke da du dro kortet og det sto 800kr på totalbeløpet?

Anonymkode: 3cb69...0a7

Man kan jo fint "glemme" å se hva som står på kortautomaten iblant selv om man er edru.

Anonymkode: 0aca9...331

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: f5d42...891

Hun ble vel spandert på da, ikke så uvanlig det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: f5d42...891

Venninnen tok seg også en pils. ? 

Kanskje de også tok seg noen pils før de gikk til utestedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: f5d42...891

Anskje du burde prøve å lese hovedinnlegget og ikke bare pirke på det? 

Anonymkode: 550e8...6d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: f5d42...891

TS kjøpte sannsynligvis en øl til 80 kr og deretter en til øl til 800. Er ikke så vanskelig å resonnere seg frem til det.

Endret av penny_
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: f5d42...891

Det er vel ganske vanlig å bestille (og betale for) en øl i første omgang, før man videre bestiller (og betaler for) den andre dersom man ønsker en til. 

Anonymkode: 22c9c...b25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde jo hatt en feil på kasseoppgjøret etter i går da, noe som ville forklart greia.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maju Mjau skrev:

De burde jo hatt en feil på kasseoppgjøret etter i går da, noe som ville forklart greia.

Det blir vel ikke feil om de slår inn 800,- og kunden betaler akkurat det? 

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, penny_ skrev:

Det blir vel ikke feil om de slår inn 800,- og kunden betaler akkurat det? 

De fleste puber har kasse og terminal separat, så de burde få kraftig pluss hvis det er slått inn 80 kr på kassa og 800 på terminalen. 

Anonymkode: cb2b7...196

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...