Gå til innhold

Overvektig, men driter i det.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2017 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Det går faktisk an å være sunn og frisk selv om man er overvektig. De fleste overvektige som jeg kjenner er mye mer aktive enn de normalvektige. For å si det sånn når vi går på fjelltur så er det ikke jeg som må ha utallige pauser før vi i det hele tatt har gått i 30 min.

Anonymkode: 2f45c...b42

Er det faktisk sånn eller er det bare ønsketenking? 

Ny studie: slår ihjel myten om sunn overvekt (fra Dagbladet pluss). 

Jeg tror det er en viss grad kognitiv dissonans inne i bildet her. 

Anonymkode: b206a...a28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På Wed May 17 2017 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Det skal man vel ikke. Hvis mindre enn man bruker er mer enn vedlikehold så går man jo ikke ned i vekt. Hvis jeg har spist 4000 kcal og lagt på meg flere kilo de siste månedene, vil jeg ikke nødvendigvis på 3500 gå ned i vekt. 

Anonymkode: 30790...f25

Bruker som i hva man forbrenner i løpet av en dag. Så vanskelig var det vel ikke å forstå? 

Anonymkode: 0bff8...2b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

175 cm og 92 kilo her. Trener tre ganger uken pluss at jeg går 1-3 mil hver dag. Spiser sunt og variert, men er likevel overvektig

Anonymkode: d0331...3cb

• Liker 1
Skrevet

Er kraftig overvektig. Gikk opp mye da jeg begynte på medisiner samtidig som jeg har en spiseforstyrrelse. Trives ikke med overvekten, faktisk så skammer jeg meg over kroppen min. Jobber for å bli kvitt kiloene, det er ikke bare lett, men ikke umulig. 

AnonymBruker
Skrevet
På 6.5.2017 den 10.06, AnonymBruker skrev:

Joda, ingen avdøde kvinner i familien min har veid under 200 kg og ingen av de har dødd før de var mknst 93. De fleste har runda 100 år og de har vært selvhjulpne og spreke til siste time/de siste par ukene. 

Jeg har jobba på sykehjem i årevis også, og der bodde det flere med BMI langt over 40 og sldet langt over 80. 

Anonymkode: 94ed7...719

Ok, dette er i hvert fall bare tull. Alle kvinnene i slekten din har veid mer enn 200 kg og er selvhjulpne og spreke som 90-åringer? Vet ikke hva du vil med dette, men det er bullshit. 

Jeg har selv jobbet på sykehjem og det er absolutt ingen 90-åringer med sykelig overvekt. Litt ekstra kg kan faktisk være bra når man er eldre og gjerne har dårlig matlyst, men da er det snakk om BMI på 26 og ikke 80.

Anonymkode: d2df0...5ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker som i hva man forbrenner i løpet av en dag. Så vanskelig var det vel ikke å forstå? 

Anonymkode: 0bff8...2b5

Haha, lol. Tror det kom litt dialekt inn i bildet. Du skrev "hvis du spiser mindre enn du bruker" og jeg leste det som "hvis du spiser mindre enn du pleier", for det er jo akkurat det samme. Ikke vanskelig å forstå, bare en misforståelse. ;) 

Anonymkode: 30790...f25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2017 den 13.24, AnonymBruker skrev:

Gikk ned 60 kg, begynte å trene og spise sunt, sluttet å røyke. Føler meg fysisk mye friskere noe som jo er kjekt, men jeg gjorde alt det fordi jeg ville at andre skulle syns jeg var pen og sunn. Hadde jeg hatt selvtillit nok så hadde jeg gitt beng i andre og gått tilbake til å kose meg med snop, røyk og cola i solveggen hver dag.

Anonymkode: fb1ca...6fd

Får du mer oppmerksomhet av andre nå da? Angrer du på at du endret deg?

Anonymkode: 9c47a...478

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, emilie123 skrev:

Er kraftig overvektig. Gikk opp mye da jeg begynte på medisiner samtidig som jeg har en spiseforstyrrelse. Trives ikke med overvekten, faktisk så skammer jeg meg over kroppen min. Jobber for å bli kvitt kiloene, det er ikke bare lett, men ikke umulig. 

Tror du at du blir kvitt spiseforstyrrelsen hvis du prøver å slanke deg da? Hvor ofte tenker du på mat og trening.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at du blir kvitt spiseforstyrrelsen hvis du prøver å slanke deg da? Hvor ofte tenker du på mat og trening.

Jeg jobber med en terapeut for å bli kvitt spiseforstyrrelsen. Mat og trening tenker jeg på hver dag, greier å få trent noe og spiser brukbart sunt når det gjelder mat. Det er de enorme kickene som ødelegger for vekta/vekt-nedgang . Får jeg til større vekt-nedgang så er det også gøyere/lettere å bevege seg mer. Har erfart det.

AnonymBruker
Skrevet
På 19.5.2017 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Ok, dette er i hvert fall bare tull. Alle kvinnene i slekten din har veid mer enn 200 kg og er selvhjulpne og spreke som 90-åringer? Vet ikke hva du vil med dette, men det er bullshit. 

Jeg har selv jobbet på sykehjem og det er absolutt ingen 90-åringer med sykelig overvekt. Litt ekstra kg kan faktisk være bra når man er eldre og gjerne har dårlig matlyst, men da er det snakk om BMI på 26 og ikke 80.

Anonymkode: d2df0...5ca

Nå er det jo ikke sikkert du har kjent min familie og at vi har jobbet på samme sykehjem, eller? ;) 

Anonymkode: 94ed7...719

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...