Gå til innhold

Overvektig, men driter i det.

Fremhevede innlegg

Gjest Athleisure
Skrevet

Er det noe å være stolt over? Hvorfor er det så mange som ikke bryr seg om helsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 timer siden, Forundret.. skrev:

Halvmeter høy da siden du mener du er overvektig?

:ler:

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Athleisure skrev:

Er det noe å være stolt over? Hvorfor er det så mange som ikke bryr seg om helsen?

Det går faktisk an å være sunn og frisk selv om man er overvektig. De fleste overvektige som jeg kjenner er mye mer aktive enn de normalvektige. For å si det sånn når vi går på fjelltur så er det ikke jeg som må ha utallige pauser før vi i det hele tatt har gått i 30 min.

Anonymkode: 2f45c...b42

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2017 den 16.22, Silfen skrev:

Dreit i det da jeg var overvektig. Tror slankere har mye mer vektissues enn feite

Postet du ikke mange bilder av deg selv og sa at overvektige var stygge eller noe lignende?

Anonymkode: 6d509...993

Skrevet (endret)

Syns alle kropper er fine jeg. Snodige,fine,rare, gøye og vakre. Rart mulig, men helt sant. <3 Ønsker bare for folk de er sunne.... Hm. Kanskje det har noe med at jeg tegner endel akt å gjøre ? Er selv, for ordenskyld, tynn. 

(om noen lurte: jeg tenner kun på noen kroppstyper. Som f.eks høye, naturlig skrangletynne menn. Men har jo null behov for å generelt gå rundt å tenne på folk. Uff nei. Så det er ikke definisjonen på fin for meg. Langt derifra.)

Endret av fjærestein
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går faktisk an å være sunn og frisk selv om man er overvektig. De fleste overvektige som jeg kjenner er mye mer aktive enn de normalvektige. For å si det sånn når vi går på fjelltur så er det ikke jeg som må ha utallige pauser før vi i det hele tatt har gått i 30 min.

Anonymkode: 2f45c...b42

Så sant! Mange normalvektige syter jo som bare det når de må gå 3km, mens jeg som har litt xtra kan gå det tredoblede uten problem.

Anonymkode: 9c47a...478

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dame 45  158 ca 82 kilo. Men mye er muskler da jeg har fysisk hard jobb. Og ikke kjører bil kun gå og sykle. Men har mine over vekt kilo. Lever normalt.  Liker å gå tur. Har vært større nylig gått  ned 20 kilo. Viss jeg ikke går ned  mere er jeg fornøyd med der. Alle legeprøver viser alt alt er bra med blodsukker og andre ting som jeg ikke husker hva heter nå. 

Anonymkode: e7c26...6b9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dame 45  158 ca 82 kilo. Men mye er muskler da jeg har fysisk hard jobb. Og ikke kjører bil kun gå og sykle. Men har mine over vekt kilo. Lever normalt.  Liker å gå tur. Har vært større nylig gått  ned 20 kilo. Viss jeg ikke går ned  mere er jeg fornøyd med der. Alle legeprøver viser alt alt er bra med blodsukker og andre ting som jeg ikke husker hva heter nå. 

Har du jobbet mye for å gå ned i vekt eller har du bare funnet en annen livsstil?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du jobbet mye for å gå ned i vekt eller har du bare funnet en annen livsstil?

Jobbet litt med det.  sunn livsstil. Litt kalori tenking  men ikke manisk  Mindre mat men koser meg med god og usund mat i ny og ned. Er veldig aktiv  fra før så trengte ikke øke det. 

AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2017 den 21.35, AnonymBruker skrev:

Ingen med BMI på nesten 40 som blir 80 år...

Anonymkode: d2df0...5ca

Joda, ingen avdøde kvinner i familien min har veid under 200 kg og ingen av de har dødd før de var mknst 93. De fleste har runda 100 år og de har vært selvhjulpne og spreke til siste time/de siste par ukene. 

Jeg har jobba på sykehjem i årevis også, og der bodde det flere med BMI langt over 40 og sldet langt over 80. 

Anonymkode: 94ed7...719

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kreft og får ikke lov til å slanke meg, det kan rett og slett gjøre at jeg ikke tåler kurene. 

Uheldigvis er bivirkning av medisiner og kvalmestillende økt matlyst, væskeopphopning og vektøkning. Alle ser vel for seg en kreftpasient som en sykelig tynn skallet person, men jeg får beholde håret av kuren - og jeg blir ikke tynn....

Så tenk dere om før dere dømmer en overvektig person. 

Jeg savner min gamle kropp, men eneste jeg kan gjøre er å prøve å være forsiktig med usunn mat da, spise sunn mat...

og bevege meg litt det jeg orker (pga fatigue er ikke det så lett å være så aktiv jeg ønsker heller).

Men men...

Jeg er glad jeg i det hele tatt har en kropp - er i live...

Anonymkode: 0bb12...400

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På Wednesday, May 03, 2017 den 16.22, Silfen skrev:

Dreit i det da jeg var overvektig. Tror slankere har mye mer vektissues enn feite

Hva fikk deg til å velge å gå ned i vekt da? Og anser du deg selv ikke som en slanker da du gikk ned i vekt, hva mener du da med begrepet "slankere", jeg trodde liksom det var folk som gikk ned i vekt, men du tenkte kanskje på et spesielt tankesett eller? 

Anonymkode: 30790...f25

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 32, 65 kilo.

Enig i at det ikke høres mye ut, men når man ikke har hofter eller former av noe slag og alt legger seg på magen, da blir det mye og stort for en ellers liten kropp. Godt over en meter rundt magen ved siste måling.

Jeg får muskler og velformede bein og armer av aktivitet, og jeg har veid litt mer før, men jeg tror aldri magen har vært så stor. Vekten går ned men magen øker i volum.

Men jeg passer ikke inn i tråden - jeg bryr meg litt om hvordan jeg ser ut selv om jeg av og til glemmer det :)

Anonymkode: f702b...236

AnonymBruker
Skrevet

Enda en tråd om vekt :fnise:

Jeg er ikke overvektig og har aldri vært det, men selv om jeg alltid har vært under kategorien "normal" har jeg en del helseplager.. Har et sunt og variert kosthold, trener ikke på treningssenter men beveger meg mye. 

Kan godt være plagene ville blitt værre hvis jeg hadde hatt noen kilo for mye, men selv om jeg ikke er overvektig så har jeg ikke den beste helsa.. Vet ikke helt hvilket poeng jeg prøver å komme frem til her:rolleyes:

Livet du har akkurat nå får du bare en gang, gjør det beste ut av det. Har du noen kilo ekstra men er ellers i god form og er glad så er jo det kjempe bra! :) 

Ha det bra med din egen kropp og lytt til den så kommer man langt, ikke legg all fokus på tall :biggrin:

Anonymkode: b9939...ca2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2017 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke?? Min bestefar er god og rund med stor mage ordentlig julenisse han er 85. Min oldemor ble 98 år og hun var ganske så dame rund stor rumpe, pupper ordentlig kraftig gårdsdame. 

Derimot min ekstrem tynne svigerfar ble kun 59. Hans tynne søster ble 40 og hans far igjen 62. 

Så det slanke hysteriet som har nådd Norge er absolutt ikke sikkert det beste

Anonymkode: 67cf3...0c4

Og forskjellen da konta nå er jo at den generasjonen var ute og jobba, de var aktive mennesker, generasjonen som lever i dag som sitter på rumpa konstant, gafler i seg junk og lever et ganske så sørgelig liv ;) De var glade i mat, spiste husmannskost.. men jeg tviler sterkt på at burgeren var plassert på bordet hver eneste dag. Og at de drakk flere liter med brus. Overvekten som var da var ikke usunn, det er den i dag.

Anonymkode: 04502...85d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2017 den 14.48, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er noen her inne som er overvektig, men driter i det, og hva andre syntes? Skriv gjerne kjønn, alder og vekt.

Anonymkode: b7e06...e47

Jente, 23 år, 162 cm og 58 kilo. Jeg driter i om andre synes jeg er feit.

Anonymkode: 37b4d...e52

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jente, 23 år, 162 cm og 58 kilo. Jeg driter i om andre synes jeg er feit.

Anonymkode: 37b4d...e52

Herregud. Du har jo normal kroppsvekt...

Anonymkode: d6ca8...8d7

• Liker 6
Gjest BlandaDrops
Skrevet (endret)
På 05/06/2017 den 10.06, AnonymBruker skrev:

Joda, ingen avdøde kvinner i familien min har veid under 200 kg og ingen av de har dødd før de var mknst 93. De fleste har runda 100 år og de har vært selvhjulpne og spreke til siste time/de siste par ukene. 

Jeg har jobba på sykehjem i årevis også, og der bodde det flere med BMI langt over 40 og sldet langt over 80. 

Anonymkode: 94ed7...719

Mulig det, men hvor hyggelig er det å bli gammel med så stor kropp da?

Jeg har overvektige besteforeldre som jeg registrerer sliter mye utelukkende pga høy vekt.

All bevegelse og spesielt som gammel er mye mer lystbetont for en med bmi under 30 enn en over.

Endret av BlandaDrops
AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2017 den 14.50, bobleplast_ skrev:

Din kropp, ditt valg. Har du barn er du egoistisk dersom livsstilen din gjør at du dør tidligere, men egoismen råder hos de fleste, så hvorfor ikke. 

Det er mange som dør unge av å trene for mye, gitt

Anonymkode: fd4f3...1b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke fornøyd med vekten min nå. Men har gått ned 14kg de siste 6 månedene så er heller ikke ufornøyd :) 

Jente 19 år, 174 høy og 91kg 

Anonymkode: b3bf6...ef0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...