AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #41 Skrevet 8. mai 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke fornøyd med vekten min nå. Men har gått ned 14kg de siste 6 månedene så er heller ikke ufornøyd Jente 19 år, 174 høy og 91kg Anonymkode: b3bf6...ef0 Bravo. Hvordan gjør du det på den rette måten? Anonymkode: 9c47a...478
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #42 Skrevet 8. mai 2017 På 4.5.2017 den 22.25, fjærestein skrev: Men har jo null behov for å generelt gå rundt å tenne på folk. Flaks. Pyromane er vi best foruten. Anonymkode: 4d65f...487 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #43 Skrevet 8. mai 2017 26 år, 167 cm og 97 kilo. Jeg blåser i vekten utseendemessing og kan aldri se for meg selv som tynn da jeg ikke har vært det siden barneskolen. Men Det begynner å bli tungt for knærene og ryggen. Jeg sliter med å knytte skolisser, legge neglelakk på tærene osv. Det er ubehagelig trangt i flyseter, det er flaut å gå sidelengs i bussen og skummelt å kjenne smerter i brystet og ikke vite om det faktisk bare er luft i magen denne gangen også. Jeg må ned i vekt. Jeg er ikke stolt over overvekten min. Jeg er ikke flau over mitt utseende, men jeg er flau over helseproblematikken jeg har påført meg selv. Anonymkode: c62d6...a70 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #44 Skrevet 9. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Bravo. Hvordan gjør du det på den rette måten? Anonymkode: 9c47a...478 Brukte en diet der jeg spiste hva jeg ville så lenge hvert måltid var 400kcal eller mindre. Jeg spiste altså 400 kcal 4 ganger om dagen. Funket fett! Etter jeg hadde gått ned til 97kg, la jeg om kosholdet og begynte med fjellturer. Det er mye lettere å endre livsstilen når du allerede har gått ned såpass mye i vekt. Du får en helt annen motivasjon. Så dette anbefales! Anonymkode: b3bf6...ef0 2
Gjest BlandaDrops Skrevet 9. mai 2017 #45 Skrevet 9. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Brukte en diet der jeg spiste hva jeg ville så lenge hvert måltid var 400kcal eller mindre. Jeg spiste altså 400 kcal 4 ganger om dagen. Funket fett! Etter jeg hadde gått ned til 97kg, la jeg om kosholdet og begynte med fjellturer. Det er mye lettere å endre livsstilen når du allerede har gått ned såpass mye i vekt. Du får en helt annen motivasjon. Så dette anbefales! Anonymkode: b3bf6...ef0 så flink du er
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #46 Skrevet 9. mai 2017 153 cm og 62 kg. Vet jeg bør ned i vekt, men jeg synes jeg ser normal ut. Anonymkode: 00468...9e6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #47 Skrevet 10. mai 2017 På 05/03/2017 den 21.44, Sinsiew skrev: Japp. Kvinne, 23, 163 høy, 72 kg Og tyngre skal jeg bli, og om jeg kommer meg raskt eller sakte ned igjen, det driter jeg i.. For en grusom holdning, du er spiseforstyrret og burde oppsøke hjelp. På 05/04/2017 den 18.12, AnonymBruker skrev: Det kan hende du driter i det, men ikke kroppen din Synes det er vannvittig å ha sånne holdninger mtp på at overvekt er et voksende og globalt problem. Jeg har bare et par knær å ta vare på, et hjerte og en rygg. Det er ikke bare sånn løp og kjøp når mine kroppsdeler er slitte. Hilsen ikke overvektig jente Anonymkode: 04502...85d Helt enig med deg. Hilsen ikke overvektig gutt. På 05/04/2017 den 19.43, AnonymBruker skrev: Ja for det er jo så sykt mye bedre å få diabetes i en alder av 20 år... Sorry, det er så mange dumme tråder rundt omkring. Du spurte jo faktisk hva andre mente om det da ;P Forresten, svar på hele spm ditt, 167 høy, 62 kg og 24 år Anonymkode: 04502...85d Babe jo På 05/04/2017 den 20.03, AnonymBruker skrev: Jente 21 år 160 høy og +- 110 kg Anonymkode: 0a055...adb Du lider at spiseforstyrrelse, søk hjelp for ditt eget beste. Bestill time hos fastlege snarlig. Huff Anonymkode: 9738b...85f
Sinsiew Skrevet 10. mai 2017 #48 Skrevet 10. mai 2017 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en grusom holdning, du er spiseforstyrret og burde oppsøke hjelp. Helt enig med deg. Hilsen ikke overvektig gutt. Babe jo Du lider at spiseforstyrrelse, søk hjelp for ditt eget beste. Bestill time hos fastlege snarlig. Huff Anonymkode: 9738b...85f Jeg er gravid, din lømmel.. Men å kjempe for å komme fortned i vekt etter fødsel, er absolutt ikke det jeg kommer til å tenke på.. Du burde for så vidt søke hjelp selv. Kan ikke ha det godt med deg selv når du må rakke ned på andre Endret 10. mai 2017 av Sinsiew 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #49 Skrevet 10. mai 2017 36 minutter siden, Sinsiew skrev: Jeg er gravid, din lømmel.. Men å kjempe for å komme fortned i vekt etter fødsel, er absolutt ikke det jeg kommer til å tenke på.. Du burde for så vidt søke hjelp selv. Kan ikke ha det godt med deg selv når du må rakke ned på andre Du utelot jo den informasjonen så du trenger ikke pisse på meg. Hvis du ønsker å fremstå litt mer seriøs så bør du ta med relevant fakta. Dette er en tråd hvor ts spør om tilbakemeldinger så da tar jeg meg friheten til å svare ts oppriktig. Overvekt tar liv akkurat som undervekt gjør det, men dere innbiller dere at fedme er bra. Herlighet, bort med skylappene og dobbeltmoralen. En spiseforstyrrelse er en spiseforstyrrelse om den er på den ene eller andre fløyen. Anonymkode: 9738b...85f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #50 Skrevet 10. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du utelot jo den informasjonen så du trenger ikke pisse på meg. Hvis du ønsker å fremstå litt mer seriøs så bør du ta med relevant fakta. Dette er en tråd hvor ts spør om tilbakemeldinger så da tar jeg meg friheten til å svare ts oppriktig. Overvekt tar liv akkurat som undervekt gjør det, men dere innbiller dere at fedme er bra. Herlighet, bort med skylappene og dobbeltmoralen. En spiseforstyrrelse er en spiseforstyrrelse om den er på den ene eller andre fløyen. Anonymkode: 9738b...85f Nei altså, jeg har nok ingen spisefortyrrelse kjære deg, selvom jeg veier 72 kg. Og om jeg så skulle gått opp til 80 kg, selv uten graviditet, er det ingen grunn til å sette diagnosen spisefortyrrelse. Visste du at å sette diagnoser på nett er alvorlig, og kun ble gjøres av utdannet helsepersonell som har vært i personlig møte med pasienten? Og jo, jeg pisser på deg, for helt ærlig er det ingen grunn til at du skal anta eller gjette på noe som helst, angående noen som helst. Det er rett og slett ikke opp til deg å bestemme hva folk skal veie uansett vektskala. Det du svarer er tross alt avsporing, da du ikke svarer på det tråden etterspør. Bryr meg altså like mye som at noen syns jeg skal bleke anus.. Min anus forblir brun, ettersom det er der dritten kommer fra. Din må jo være kritt hvit ettersom dritten kommer ut fra andre enden? Poenget er at det ikke bør bety noe for andre om jeg går opp i vekt, og eventuelt hvor lang tid jeg bruker på å gå ned. Like lite som at du skal be Mette på 95 kg og 150 på sokkelesten om å skaffe seg psykologhjelp. Når jeg er i sesong innen min idrett, veier jeg 80, for det er da jeg fungerer best. At du skal stemple meg med diagnosen spisefortyrrelse på bakgrunn av at jeg da sier som sant er, jeg er 163 og veier 80 kg, så er det deg det er noe galt med som diagnotiserer mennesker du slett ikke har noe kjennskap til. Anonymkode: 6cdd4...4c9 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #51 Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei altså, jeg har nok ingen spisefortyrrelse kjære deg, selvom jeg veier 72 kg. Og om jeg så skulle gått opp til 80 kg, selv uten graviditet, er det ingen grunn til å sette diagnosen spisefortyrrelse. Visste du at å sette diagnoser på nett er alvorlig, og kun ble gjøres av utdannet helsepersonell som har vært i personlig møte med pasienten? Og jo, jeg pisser på deg, for helt ærlig er det ingen grunn til at du skal anta eller gjette på noe som helst, angående noen som helst. Det er rett og slett ikke opp til deg å bestemme hva folk skal veie uansett vektskala. Det du svarer er tross alt avsporing, da du ikke svarer på det tråden etterspør. Bryr meg altså like mye som at noen syns jeg skal bleke anus.. Min anus forblir brun, ettersom det er der dritten kommer fra. Din må jo være kritt hvit ettersom dritten kommer ut fra andre enden? Poenget er at det ikke bør bety noe for andre om jeg går opp i vekt, og eventuelt hvor lang tid jeg bruker på å gå ned. Like lite som at du skal be Mette på 95 kg og 150 på sokkelesten om å skaffe seg psykologhjelp. Når jeg er i sesong innen min idrett, veier jeg 80, for det er da jeg fungerer best. At du skal stemple meg med diagnosen spisefortyrrelse på bakgrunn av at jeg da sier som sant er, jeg er 163 og veier 80 kg, så er det deg det er noe galt med som diagnotiserer mennesker du slett ikke har noe kjennskap til. Anonymkode: 6cdd4...4c9 Hvorfor hoppe over til AB haha, pussig valg. Men du ærlig talt så fremstår du svært lite reflektert både i argumentasjon og språkbruk så jeg tror jeg bruker dagen min til noe mer givende enn å argumentere på et så infantilt nivå. Lykke til med graviditeten forresten. Anonymkode: 9738b...85f 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #52 Skrevet 17. mai 2017 På 6. mai 2017 den 10.16, AnonymBruker skrev: Jeg har kreft og får ikke lov til å slanke meg, det kan rett og slett gjøre at jeg ikke tåler kurene. Uheldigvis er bivirkning av medisiner og kvalmestillende økt matlyst, væskeopphopning og vektøkning. Alle ser vel for seg en kreftpasient som en sykelig tynn skallet person, men jeg får beholde håret av kuren - og jeg blir ikke tynn.... Så tenk dere om før dere dømmer en overvektig person. Jeg savner min gamle kropp, men eneste jeg kan gjøre er å prøve å være forsiktig med usunn mat da, spise sunn mat... og bevege meg litt det jeg orker (pga fatigue er ikke det så lett å være så aktiv jeg ønsker heller). Men men... Jeg er glad jeg i det hele tatt har en kropp - er i live... Anonymkode: 0bb12...400 Jeg har også kreft - og hadde motsatt virkning av deg. Jeg raste ned 20 kg og ble brått normalvektig... For å øke opptak og virkning av medisin fikk jeg råd om å trene! Og det funka både på psyke og på form. Prøv det... Anonymkode: 5b690...83f 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #53 Skrevet 17. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også kreft - og hadde motsatt virkning av deg. Jeg raste ned 20 kg og ble brått normalvektig... For å øke opptak og virkning av medisin fikk jeg råd om å trene! Og det funka både på psyke og på form. Prøv det... Anonymkode: 5b690...83f Klarer du å holde vekten nå i ettertid? Håper alt ordner seg for deg. Anonymkode: 9c47a...478
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #54 Skrevet 17. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Klarer du å holde vekten nå i ettertid? Håper alt ordner seg for deg. Anonymkode: 9c47a...478 Ja det gjør jeg - men jeg trener ganske mye! Anonymkode: 5b690...83f
estrella Skrevet 17. mai 2017 #55 Skrevet 17. mai 2017 Jeg driter vel ikke i det helt. Jeg arbeider med å gå ned i vekt, men prøver å ikke la vekta definere hvem jeg er. Jeg kan være pen selv om jeg er tjukk. Jeg kan gå i kjole hvis jeg vil osv. Men jeg ønsker å gå ned til 70-75 kg (som strengt tatt fortsatt er overvektig). Ikke fordi jeg vil at andre skal synes jeg er penere for eksempel, men fordi jeg vil ikke pådra meg livsstilssykdommer og jeg vil være et godt forbilde for mine fremtidige barn. Er 167 cm og et sted mellom 90-100 kg. 27 år. Har vært tjukk siden ungdomsskolen.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #56 Skrevet 17. mai 2017 170 høy og 79 kg og hater det. Føler meg som den mest gigantiske blåsa i verden. Prøver virkelig å gå ned i vekt, håper jeg når målet mitt og klarer å bli 60 kg, selv om jeg kanskje burde miste litt mer enn det også. Anonymkode: 0096c...b93
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #57 Skrevet 17. mai 2017 Gikk ned 60 kg, begynte å trene og spise sunt, sluttet å røyke. Føler meg fysisk mye friskere noe som jo er kjekt, men jeg gjorde alt det fordi jeg ville at andre skulle syns jeg var pen og sunn. Hadde jeg hatt selvtillit nok så hadde jeg gitt beng i andre og gått tilbake til å kose meg med snop, røyk og cola i solveggen hver dag. Anonymkode: fb1ca...6fd 2
Dolus eventualis Skrevet 17. mai 2017 #58 Skrevet 17. mai 2017 På 4.5.2017 den 19.57, Jon Are skrev: Ja , ikke akkurat overvektig , men de siste 5-8 kg sitter veldig godt fast . Prøver alt, men ikke noe har fungert i det siste. Tror det er alderen. Er jo rundt de 40 år. Ser for meg at det er vanskeliggjør for ikke å si umulig ut da. Dessverre kan jwg ikke drite i det , da jeg ikke ser ut som feit. Mars andre menn blir gode pene bamser, blir jeg pløsete type Elvis kan ansiktet og føler meg oljene i huden. Urettferdig. Jeg må nok ta tak i de siste kg igjen. Hadde ikke giddet hadde det ikke vært for mitt pløsete oljereserver ansikt. Med hilsen fra Jon are Hvis du spiser mindre enn du bruker skal du per definisjon gå ned i vekt. Vanskelig? Kanskje. Umulig? Neppe. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #59 Skrevet 17. mai 2017 6 timer siden, Dolus eventualis skrev: Hvis du spiser mindre enn du bruker skal du per definisjon gå ned i vekt. Vanskelig? Kanskje. Umulig? Neppe. Det skal man vel ikke. Hvis mindre enn man bruker er mer enn vedlikehold så går man jo ikke ned i vekt. Hvis jeg har spist 4000 kcal og lagt på meg flere kilo de siste månedene, vil jeg ikke nødvendigvis på 3500 gå ned i vekt. Anonymkode: 30790...f25
Pringle Skrevet 18. mai 2017 #60 Skrevet 18. mai 2017 Jeg tror egentlig at ingen som er overvektig, trives med det, innerst inne. Men man kan trives med livsstilen som holder en overvektig og tenke at det er for vanskelig å gå ned i vekt/holde vekta. Det er to litt forskjellige ting. Hva andre synes, er deres sak. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå