AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #61 Skrevet 4. mai 2017 På 5/2/2017 den 4.57, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro at dere som skriver at dette er greit har selv gjort lignende. Vis meg én forskningsartikkel som viser at det er helt innsfor å dra fra en baby på tre mnd. i en hel helg, for den finner ikke jeg. Jeg velger å tro at de som gjør sånt har null innsikt på tilknytning og hvilke konsekvenser sånne stunt kan få på sikt. Og selv om farmor gir bsbyen både mat, tørre bleier og omsorg, så er hun fortsatt ikke mamma (eller pappa) som er babyens hovedomsorgsperson. TS Anonymkode: d1e34...2e4 Det handler ikke om forskning, men at folk er forskjellige. Jeg kjenner ikke disse folka, men hvis det eneste som er galt er at de tar seg en liten ferie og ellers er normale og oppegående så stoler jeg på de. Min mor fortalte at jeg ble sendt til mormor (i en by langt unna) en stund da jeg var ganske fersk fordi mamma brakk benet og pappa var på jobb på sjøen. Jeg fikk ingen problemer av det i etterkant, selv om mamma ikke hadde lyst til å "sende meg bort" helt enda. Man kan mene hva man vil, men til syvende og sist må man akseptere at andre tar andre valg. Spesielt når det ikke har noe med deg å gjøre. Skal alle utføre barneoppdragelse ut i fra forskning vil det skape mye forvirring. Om dette er forsket på, så er det nok forskjellige meninger innen det miljøet også. Det er nå sjeldent at absolutt alle forskere innen et område er enige om alt. Også kommer det jo an på om det er snakk om en helg eller flere i strekk. Anonymkode: 943ee...2f7 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #62 Skrevet 9. mai 2017 På 2.5.2017 den 12.16, AnonymBruker skrev: Jeg synes foreldre nå for tiden er ekstremt redde for å la andre få ta del i barnas liv. Min datter er 20 år, hun har fra hun var liten sovet borte og hatt mye barnevakt på dagtid, rett og slett pga jobb. Hun har den dag i dag kjempegodt forhold både til meg, sin far og ikke minst besteforeldre som har stilt opp mye. Hun hadde også andre voksne som barnevakt. Hun har blitt en meget utadvendt og glad ung dame. Jeg velger å tro at det var positivt for henne å bli vant med andre voksne enn mor og far. Om hun sov borte som 3 mnd gammel husker jeg dog ikke, men i allefall lenge før 2 og 4 år. Anonymkode: bbde9...1c8 Flott at datteren din kom godt ut av det med gode relasjoner til de hun har vært mye sammen med. Jeg sier da ikke at ikke man skal ha barnevakt i det hele tatt. Det er jo godt for alle iblant. Men det er hyppigheten og alderen på barnet jeg snakker om. Og det at foreldrene ønsker å ha barnevakt flere ganger i uka sier noe om dem som personer. Det at man sender avgårde sin 3 uker gamle baby gjentatte ganger på overnatting til besteforeldre mener jeg sier at foreldrene er veldig selvopptatte og ser sine egne behov før babyen. Det er jo forsket på det at hvis babyer ofte er borte fra omsorgspersonene (mor og far) i lengre tid (avhengig av alder) kan de få problemer senere i ulik grad og det kan skade tilknytningen til foreldrene. Jeg hadde fødselsdepresjon med barn nr to og var svært langt nede, men jeg var allikevel der for babyen min og brukte alt av positiv energi jeg hadde på barna mine. Jeg kunnesikkert fått mere avlastning, men jeg følte at detvar min og mannen sitt ansvar og barna har det best med oss. Da blejeg ganske provosert og trist på.vegne av barnet da jeg så disse foreldrene som forlater sin lille baby ukentlig for litt "kjærestetid". Da er du ikke egnet som forelder! Det er ikke svart hvitt, det mener jeg ikke. Noen ganger må.man bare ha barnevakt og noen ganger er det nok bare sunt. Men i de tilfellene som jeg har nevnt, da blir jeg bare sint og opprørt på vegne av barna det gjelder. Anonymkode: 30ddc...1d9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #63 Skrevet 9. mai 2017 På 2.5.2017 den 18.59, OPIgirl skrev: Så du mener at det er hårreisende at et ektepar vil pleie forholdet? Søren meg ikke rart det er mye skilsmisser. Hvis de trenger å pleie forholdet etter tre mnd som foreldre, tror jeg de kommer til å få det vanskelig fremover! Anonymkode: 718d5...027
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #64 Skrevet 10. mai 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis de trenger å pleie forholdet etter tre mnd som foreldre, tror jeg de kommer til å få det vanskelig fremover! Anonymkode: 718d5...027 Ja, det kan godt hende at det blir vanskelig fremover. Men da er det bra at de tar tak i det da (ja, jeg innser at det kan også hende at de bare synes det er digg å ha masse ungefri også) Anonymkode: 3bdb4...363 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #65 Skrevet 10. mai 2017 What? Hvor viktige er dem egentlig? Høres ut som om at de bare digger seg selv og sitt. Skikkelig ego-kjør. Anonymkode: 03524...b78
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå