Gå til innhold

Hva feiler det folk??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min svigermor har på ingen måte baksnakket hverken min svoger eller svgerinne. Hun har aldri sagt et vondt ord om noen. Vi var der på søndagsmiddag da de spurte om hun kunne passe babyen. Hun svarte "Selvfølgelig kan jeg det, men det er ikke litt tidlig å reise allerede nå?"

Dét kaller ikke jeg for baksnakking.

Anonymkode: d1e34...2e4

Nei, da blir det jo noe annet (meg du siterte/svarte)

Anonymkode: 3bdb4...363

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synes ikke det finnes noen gyldig grunn for å velge å reise bort fra sin 3 mnd. gamle baby, og jeg tenker definitivt mitt om dem som gjør det.

Edit: Trur til og med jeg hadde vært frekk nok til å kommentere det, faktisk. 

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 5
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi om jeg ytrer min mening her så betyr ikke det at jeg legger meg bort i deres valg om å dra fra barnet sett. Jeg har på ingen måte gitt uttrykk ovenfor de, eller besteforeldrene, vedr. hva jeg mener.

TS

Så du mener at det er hårreisende at et ektepar vil pleie forholdet? Søren meg ikke rart det er mye skilsmisser.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne ikke klart det selv, men ser ikke helt problemet her. Det er kun snakk om en helg. Ikke to uker liksom. Synes du overdriver litt her, og håper for guds skyld du ikke forteller noen i familien hva du egentlig synes om det. Dette har vel du strengt talt ikke noe med.

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Skjønner ikke dette med at folk skal absolutt ha barn, men med en gang barnet er født må de ut å reise. Går ikke an å holde seg hjemme/i nærheten de første månedene vet du. Krise det! Tenk at jeg klarte det et år når jeg hadde det som verst. Uten barn.

Folk må reise bort for å redde forholdet..

Endret av Axl Rose
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Bootyhunter skrev:

Skjønner ikke dette med at folk skal absolutt ha barn, men med en gang barnet er født må de ut å reise. Går ikke an å holde seg hjemme/i nærheten de første månedene vet du. Krise det! Tenk at jeg klarte det et år når jeg hadde det som verst. Uten barn.

Folk må reise bort for å redde forholdet..

Er det liksom en bragd å ikke reise noe sted nå? 

Syns ikke det er så krise å reise bort jeg da, hvis barnet er med bestemor som kjenner babyen godt allerede (går jeg ut fra). Tre måneder er litt tidlig kanskje, men det er jo ikke en nyfødt lenger heller. 

Anonymkode: 18c8b...109

• Liker 1
Skrevet

Med tanke på hvor mange barn det er som vokser opp med foreldrene hver for seg så tenker jeg at det må da være fint at de vil "pleie forholdet" som du skriver.

De hiver ikke fra seg ungen hos en fremmed for å dra på en to ukers lang fylletur.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er alt for tidlig. De er to voksne - en baby, skulle ikke blir for slitsomt det. Og når TS forteller at babyen sover godt på natten og tar gode dupper på dagen, så skjønner ikke jeg at behovet kan være så stort. Alle vet at det er tøft å få en baby, så dette burde de ha vært relativt forberedt på. Jeg var alene med tvillinger som ikke sov samtidig, det var grusomt det første halve året, men jeg satte da ikke bort barna mine fordet. 

At ikke farmoren sa skikkelig i fra i stedenfor å hinte skjønner ikke jeg. 

Anonymkode: 30785...cdd

Kanskje du burde melde de til Barnevernet?

Anonymkode: 457e3...e10

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Man må se an baby.

For vår del hadde det vært helt uaktuelt da jeg fullammet og han var ekstremt knyttet til meg. Vi samsov til han var nesten året. Nå blir han 2 til sommeren og har fremdeles aldri vært på overnatting hos andre. Selv enda så har han episoder der det kun er jeg som kan trøste han. Har vært så ille at barnehagen har ringt meg i desperasjon fordi han er utrøstelig. Når jeg kommer blir han helt rolig og blid når han ser meg. Og dette er en barnehage som har mange barn med spesialbehov og som er utrolig flinke og dyktige.

Men nå har ikke vi hatt noe behov for verken barnevakt eller avlastning. Vi trives supergodt sammen og han er en glede å være sammen med og er alltid blid og fornøyd.

Selv om jeg aldri får sover helt ut og av og til er sliten så har vi alt i alt vært heldig med en sovebaby uten noe drama. Godt mulig at det hadde stilt seg annerledes om han hadde hatt kolikk og gråt i timer eller at jeg hadde hatt andre fysiske eller psykiske påkjenninger og plager i ettertid som et svangerskap kan føre med seg. 

Folk må slutte å sitte på de høye hestene sine og dømme de rundt seg. Det er som oftest mer enn de utenfor ser. Ikke minst så er det ikke noe stress å overlate en baby til besteforeldrene som selv faktisk oppdro dem så lenge babyen viser at den trives og er trygg sammen med dem. Går ut ifra at de ikke bare drar fra babyen uten å ha "øvd" litt i forkant. 

En god venninne av meg dro da baby var 4 uker. Hun og typen tok en kjærlighetsuke i syden der de bare pleide forholdet og fikk sovet ut og hentet seg inn. Babyen hadde det kjempebra og har ikke lidd noen traumer av det.

Stikk fingeren i jorden og innse at selv om man selv velger annerledes så er ikke alle andre dårligere mennesker. 

Skrevet
På 2.5.2017 den 4.57, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at dere som skriver at dette er greit har selv gjort lignende.

Jeg har ikke barn, men jeg har like fult en mening. Og kanskje siden jeg ikke barn så kan jeg kanskje også svare uten å være så følelsesmessig involvert som dere mødre (og fedre). Jeg har vennepar og søsken som har familie og har sett hvor tøff overgangen fra å være to til tre kan være, og jeg syns alle har klart det kjempe bra selv om de har håndtert ting annerledes. Men babyen har bestandig hatt førsteprioritet, selv fra de som benyttet seg av barnevakt. Jeg vet også de som ikke har hatt barnevakt på flere år, enda familie ville elsket å ha barnet en helg eller om så bare ett døgn. Men alle kjenner sitt barn best og må få lov til å gjøre det de føler er rett uten å bli dømt nord og ned, syns jeg. Blir svigerinnen og svogeren din benytte seg av dette i tid og utide så kan jeg skjønne at du reagerer, men det vet du ikke enda. 

Jeg vet ikke om vi ønsker barn eller kan få barn. Og om vi får barn så vet jeg ikke hvordan mor jeg kommer til å bli. Men én ting jeg føler meg rimelig trygg på er at når vi er klar til å ha barnevakt, uansett når det kommer til å bli, så vet jeg at den lille kommer til å være trygg hos våre foreldre. Og det er sikkert det din svoger og svigerinne føler også.

Skrevet

Syns det er helt greit at foreldre har anledning til å ta seg en langweekend sammen for å pleie forholdet. 

Moren ammer nok ikke og en 3 mnd gammel baby tar ikke skade av å være hos sin bestemor i 3 netter. 

Dette er overdramatisering i fra din side. Hva vet du om foreldrene sine behov i dette? Foreldre har uansett alder på barn behov for å være kjærester. Og det er viktig for å kunne ta vare på hverandre i en ellers så hektisk hverdag med jobb og babystell. Tenker du må se litt lenger enn det nesen din rekker. Alle har forskjellige behov. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klarer man ikke ta vare på forholdet i hverdagen så hjelper det lite med kjærlighetsweekender, det er nå min erfaring og inntrykk av forholdene rundt meg. 

Anonymkode: 774fe...d56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, kisskissbangbang skrev:

Synes ikke det finnes noen gyldig grunn for å velge å reise bort fra sin 3 mnd. gamle baby, og jeg tenker definitivt mitt om dem som gjør det.

Edit: Trur til og med jeg hadde vært frekk nok til å kommentere det, faktisk. 

Hadde du kommentert det overfor meg skal jeg love deg at du hadde fått svar. 

Anonymkode: 67c6e...a33

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du kommentert det overfor meg skal jeg love deg at du hadde fått svar. 

Anonymkode: 67c6e...a33

Det er greit, jeg hadde gjerne diskutert det litt med deg. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, kisskissbangbang skrev:

Det er greit, jeg hadde gjerne diskutert det litt med deg. 

Ikke meg du siterte, men jeg velger å svare. Du har da virkelig INGENTING med hva ANDRE mennesker velger å gjøre med SITT liv og SIN familie. Om folk reiser til Amerika i 1 måned med babyen hjemme, så er det fortsatt ikke noe du har noe med, eller har noen rett til å ha en mening om. Du får vente med å komme med din mening inntil du blir spurt. Inntil da får du holde kjeft og heller passe på deg selv og det som er ditt. Så lar du andre gjøre det samme.

Det kan være et hav av grunner til at folk gjør som de gjør. Og det er hverken opp til deg eller meg, eller noen andre å bedømme om de grunnene er "gode nok". 

Er enig med AB du siterte: du skulle jammen fått et klart svar av meg også om det var mitt liv du blandet deg inn i uten at noen hadde bedt om din mening. 

Endret av Timsy
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var en "regel" som sa 3 måneder 3 timer borte fra mor?? eller 12 uker 12 timer??

Anonymkode: 6e779...eb5

Skrevet
45 minutter siden, Timsy skrev:

Ikke meg du siterte, men jeg velger å svare. Du har da virkelig INGENTING med hva ANDRE mennesker velger å gjøre med SITT liv og SIN familie. Om folk reiser til Amerika i 1 måned med babyen hjemme, så er det fortsatt ikke noe du har noe med, eller har noen rett til å ha en mening om. Du får vente med å komme med din mening inntil du blir spurt. Inntil da får du holde kjeft og heller passe på deg selv og det som er ditt. Så lar du andre gjøre det samme.

Det kan være et hav av grunner til at folk gjør som de gjør. Og det er hverken opp til deg eller meg, eller noen andre å bedømme om de grunnene er "gode nok". 

Er enig med AB du siterte: du skulle jammen fått et klart svar av meg også om det var mitt liv du blandet deg inn i uten at noen hadde bedt om din mening. 

Du må bare bli så sint du bare vil, og som sagt hadde en diskusjon om tema vært veldig velkoment fra mi side.

Velger å tru jeg hadde fått passet mitt påskrevet fra noen jeg og, dersom jeg gjorde ting som ga grunn til å tru at jeg ikke egna meg som forelder. Hadde sikkert blitt irritert for det, men hadde kanskje tenkt meg om en ekstra gang også. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan noen tør å ta på seg det ansvaret det er å ha en så liten baby over lengre tid. Noen timer. helt greit, men dager.. Babyen er jo bitteliten enda. Jeg ville aldri som bestemor tatt på meg det ansvaret. 

20 timer siden, GoldenLioness skrev:

Går ut ifra at de ikke bare drar fra babyen uten å ha "øvd" litt i forkant. 

En god venninne av meg dro da baby var 4 uker. Hun og typen tok en kjærlighetsuke i syden der de bare pleide forholdet og fikk sovet ut og hentet seg inn. Babyen hadde det kjempebra og har ikke lidd noen traumer av det.

Bare et spørsmål: 

Du skriver at du antar de har "øvd" litt i forkant. Hvordan kan noen ha rukket å trene på at babyen skal være borte i 1 UKE når den knapt er kommet til verden??  1 mnd er jo ingenting... 

Gjest GoldenLioness
Skrevet
30 minutter siden, smilo skrev:

Jeg fatter ikke hvordan noen tør å ta på seg det ansvaret det er å ha en så liten baby over lengre tid. Noen timer. helt greit, men dager.. Babyen er jo bitteliten enda. Jeg ville aldri som bestemor tatt på meg det ansvaret. 

Bare et spørsmål: 

Du skriver at du antar de har "øvd" litt i forkant. Hvordan kan noen ha rukket å trene på at babyen skal være borte i 1 UKE når den knapt er kommet til verden??  1 mnd er jo ingenting... 

"Tør"? Så dine foreldre som tok vare på deg som baby er uegnet til å ta seg av ditt barn?

Og ja; øvd. Noen har gjerne babyen på en overnatting iblandt hos (beste)foreldre så lenge de har et godt forhold til dem og babyen er trygg på dem. Alle babyer er forskjellig. Det finnes ikke noe fasit på hva som funker for alle. Det hadde som sagt ikke gått med min, men med venninnen min sin baby gikk det kjempefint.

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit at det er tidlig og at mange ikkevold gjort det selv, men det er faktisk ikke det verste man kan gjøre mot en baby - slik det nesten fremkommer for enkelte her. 

Hvis baby ser bestemor ofte, tror jeg ikke han tar skade av det. Er nok verre for mor. 

Ikke ideelt, nei. Men det er tross alt ikke omsorgssvikt/vold eller lignende!

Anonymkode: 46ad2...208

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...