Gå til innhold

Hva feiler det folk??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min svoger og hans kone fikk ei lita jente for tre mnd siden og neste helg skal de på weekend. De to. Pleie forholdet. Babyen skal være hos svigermor fra fredag til mandag morgen. Hva i all verden er det som egentlig feiler folk som reiser fra så små barn? Har de ingen kunnskap om spedbarn og tilknytning? Jeg synes det er hårreisende. 

Selvfølgelig finnes det tilfeller hvor man må på sykehuset osv, men å reise fra et 12 uker gammelt barn for å dra på storbyweekend? Skulle ikke fått lov til å ha barn, spør du meg.

Anonymkode: d1e34...2e4

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva de gjør synes jeg ikke du har noe med, kan folk begynne å passe sine egene saker? Jeg hadde aldri gjort det selv, men det er det disse foreldrene vil synes jeg det er flott! De trenger også tid for seg selv. Barnet har det nok helt supert hos bestemoren, der blir de nok passet veldig godt på.

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Ro ned. Det går bra.

Anonymkode: d7a14...87b

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, helt hårreisende, men så lenge ingen har bedt om din mening bør du holde den for deg selv.

Anonymkode: 64c64...55f

• Liker 6
Skrevet

Hva feiler det deg som balnder deg i andre folks saker!?

• Liker 7
Skrevet

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvordan dette skal være din sak i det hele tatt. De har da fikset barnevakt (bestemor) og reiser ikke akkurat fra ungen.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine har sovet borte en helg ved 3-4 mnd alder, ser ikke problemet med det??? Jeg ammet ikke, så de fikk sin vante mat, og masse kos av mormor og morfar.

Slutt å bry deg om hva andre gjør!!

Anonymkode: a7b91...e54

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg så overskriften fikk jeg veldig lyst til å svare "Diabetes type 2?". Da jeg leste innlegget, bestemte jeg meg for at det fortjente et tullete svar. 

Så, hva feiler det folk? Diabetes type 2. 

Anonymkode: 67e12...368

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å reist fra et så lite barn, har ikke klart det enda. Og så lenge!

Fireåringen har kun vært borte nesten et helt døgn på overnatting engang når hun var over to. Hardest var det for meg da men.. :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi om jeg ytrer min mening her så betyr ikke det at jeg legger meg bort i deres valg om å dra fra barnet sett. Jeg har på ingen måte gitt uttrykk ovenfor de, eller besteforeldrene, vedr. hva jeg mener.

TS

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi om jeg ytrer min mening her så betyr ikke det at jeg legger meg bort i deres valg om å dra fra barnet sett. Jeg har på ingen måte gitt uttrykk ovenfor de, eller besteforeldrene, vedr. hva jeg mener.

TS

Du ytrer din mening på en særdeles overdramatisk måte 

Anonymkode: d7a14...87b

• Liker 17
Skrevet

Rooo dæ ne nå, Glansvask!!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at det er hårreisende. Jeg kunne aldri reist fra barna mine en hel helg da de var 3 mnd. 

Folk er forskjellige. 

Anonymkode: cfe8a...faf

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS

Men det burde du, du lurer jo! "Hva feiler det dere egentlig?"Det er jo bare de som kan svare. Kanskje er svaret "fødselsdepresjon."  Kanskje de har brakkesjuke. Kanskje de lider av søvnløshet. Eller kanskje de bare rett og slett vil forebygge noe av dette, eller vil pleie forholde? "Er dere virkelig så kåte?" kan du spørre. Eller bekymret: uff, er dere ikke igang med sexlivet ennå? 

• Liker 11
Skrevet

Det er ikke akkurat en fylletur de reiser på. Å pleie forholdet er viktig, også for den lille. En ny baby kan være en tester på et hvert forhold, så at de prioriterer å pleie det synes jeg er bra. Selv om babyen bare er noen måneder gammel, så kan den likevel merke mye krangling og sur stemning rundt de to som hele tiden er rundt h*n.

Så lenge babyen kjenner bestemor og har vært litt borte fra mamma før, så skal det nok gå helt fint med baby i to dager ;) De har sikkert tenkt og vurdert lenge før de tok denne avgjørelsen.

• Liker 5
Skrevet

De har vært sammen med ungen i nitti dager. At de da blir avlastet i tre må bare være greit.

• Liker 4
Skrevet

Temaet er høyst aktuelt, og generelt.  Selvfølgelig har vi lov å gjøre våre tanker og ytre oss selv om det ikke er vi selv som er aktørene i problemstillingen.  Dette er KG, og om du hadde skrevet at du og gubben skulle på barnefri weekend uten barnet deres på 12 uker, så tenker jeg du hadde fått helt andre tilbakemeldinger enn du nå har fått :)

Jeg synes det er altfor tidlig å være borte en hele weekend fra et barn på 12 uker!  Det er mange måter å pleie forholdet sitt på, men det må være et skjørt forhold som ikke tåler en periode med spebarn i huset. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

I'll raise you one! Et vennepar dro til syden 1 uke etter første barnet var født, overlatt til bestemor! Jeg datt nesten på ræv, men lite jeg kunne gjøre med det annet enn lure på om de var riktig navlet. Såklart, dette er også samme paret hvor mor overlot absolutt all permisjon til far fordi hun ikke orket å gå hjemme. Men det er jo også opp til hver enkelt.

Anonymkode: 52c29...f3b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min svoger og hans kone fikk ei lita jente for tre mnd siden og neste helg skal de på weekend. De to. Pleie forholdet. Babyen skal være hos svigermor fra fredag til mandag morgen. Hva i all verden er det som egentlig feiler folk som reiser fra så små barn? Har de ingen kunnskap om spedbarn og tilknytning? Jeg synes det er hårreisende. 

Selvfølgelig finnes det tilfeller hvor man må på sykehuset osv, men å reise fra et 12 uker gammelt barn for å dra på storbyweekend? Skulle ikke fått lov til å ha barn, spør du meg.

Hva feiler det folk som bryr seg om hva andre gjør?
Hva feiler det folk som tror de vet bedre enn andre hva som er rett og galt?
Hva feiler det folk som tror de er eksperter på babyer og barn og vet bedre enn foreldrene hva som er barnets beste?

Kort og greit; Hva faen feiler det folk som deg?

Anonymkode: b26e1...b7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ærligtalt ikke hvorfor slike mennesker setter barn til verden ? Lyser lang vei at de er egoistiske å setter sine egne behov foran barnet . :frkk:

Anonymkode: b256d...6a0

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...