Gå til innhold

Hjelp meg! Jeg er en nyfødt kalv på isen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært kjæresten til noen. Helt fra tidlig ungdomstid. Det som har betydd noe, er å være 'vi' og å bli anerkjent av denne andre. Nå er jeg 31 og nysingel. Slutt etter sju år der jeg aldri klarte å helt finne meg selv eller prioritere egne behov.

Derfor trenger jeg litt hjelp fra dere som er gode på å være single. Hva kan jeg fokusere på i stedet for å savne ham, og hvordan unngå at jeg tar 'den første og beste' bare for å være kjæresten til noen igjen?

Jeg vil høre hvor bra livet faktisk kan være uten en annen som skal 'gjøre tilværelsen fullkommen'.. Gjerne tips til reiser, aktiviteter og måter å styrke selvfølelsen på!

Anonymkode: ba888...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjør akkurat det samme som om du er i et forhold, bare at du er alene eller med venner/familie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en hobby eller sport og vær med venner når du trenger å være rundt noen. Det er ikke lurt for noen, nysingle eller åresingle å ta den første og beste, eller en person man liker litt men som ikke matcher med resten av ønskene, eller en person som matcher med alle ønskene men som man ikke har de rette romantiske følelsene for. Et forhold skal jo være langtids, og ikke noe man er i bare fordi man er ensom. I din alder er det viktig at man har like tanker om fremtiden og samme familieverdier og moraler, så det er mer som skal passe inn enn at man bare har god sex for eksempel. 

Omstillingen fra forholdsperson til singel er vanskelig men så lenge du er flink til å holde kontakt med eller få nye venner hjelper dette stort. En hobby eller sport setter fokus på å dyrke egne interesser og lidenskaper og gjør at dagene går fort og at tiden føles givende. Sånn sett er det vel et privilegium å være singel, for du kan gjøre akuratt det du ønsker akuratt når du vil uten å trenge å ha en partners ønsker og tidsskjema å ta hensyn til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nuddelkopp skrev:

Finn en hobby eller sport og vær med venner når du trenger å være rundt noen. Det er ikke lurt for noen, nysingle eller åresingle å ta den første og beste, eller en person man liker litt men som ikke matcher med resten av ønskene, eller en person som matcher med alle ønskene men som man ikke har de rette romantiske følelsene for. Et forhold skal jo være langtids, og ikke noe man er i bare fordi man er ensom. I din alder er det viktig at man har like tanker om fremtiden og samme familieverdier og moraler, så det er mer som skal passe inn enn at man bare har god sex for eksempel. 

Omstillingen fra forholdsperson til singel er vanskelig men så lenge du er flink til å holde kontakt med eller få nye venner hjelper dette stort. En hobby eller sport setter fokus på å dyrke egne interesser og lidenskaper og gjør at dagene går fort og at tiden føles givende. Sånn sett er det vel et privilegium å være singel, for du kan gjøre akuratt det du ønsker akuratt når du vil uten å trenge å ha en partners ønsker og tidsskjema å ta hensyn til :)

Takk for fint svar. Skal ha dette i tankene når sørgeperioden er over.

Anonymkode: ba888...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Ardenus skrev:

Du gjør akkurat det samme som om du er i et forhold, bare at du er alene eller med venner/familie.

Vel, som jeg prøvde å få frem i startinnlegget, har jeg aldri vært noe flink til å prioritere meg selv, heller ikke egne venner og familie i så stor grad som jeg kanskje burde. I tillegg skal jeg flytte alene til et nytt sted og endrer jobb samtidig. Dette er ganske skummelt, spesielt når en er på egenhånd for første gang på lenge. Hadde det vært så enkelt som å gjøre akkurat det samme som før, bare nå uten partner, så hadde jeg ikke trengt råd :) 

Anonymkode: ba888...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, som jeg prøvde å få frem i startinnlegget, har jeg aldri vært noe flink til å prioritere meg selv, heller ikke egne venner og familie i så stor grad som jeg kanskje burde. I tillegg skal jeg flytte alene til et nytt sted og endrer jobb samtidig. Dette er ganske skummelt, spesielt når en er på egenhånd for første gang på lenge. Hadde det vært så enkelt som å gjøre akkurat det samme som før, bare nå uten partner, så hadde jeg ikke trengt råd :) 

Anonymkode: ba888...8c5

Er litt skummelt i starten, men du blir vandt det ganske kjapt, så trives du nok godt i ditt eget selskap. :)

 

Ikke forhast deg inn i et nytt forhold, så klart finner du noen som er knall, så kjør på, men ikke bare hopp inn i noe for å ikke være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...