AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #41 Skrevet 2. mai 2017 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/marte-24-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-til-16-maaneder-i-fengsel/a/10105476/ Anonymkode: 815b9...93c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #42 Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, Wilma89 skrev: Sannsynligvis reiser vi til Hellas🙈 Men det er ikke basert på at jeg inne tenker at Dubai er utrygt og mulig vi reiser dit på et senere tidspunkt😊 Så lenge hun er over 18 og får vite om alle disse konsekvesene som KAN skje, ser jeg ikke noe problem med å dra ditt på ett senere tidspunkt, antageligvis går det greit,men man må også være klar over hva som kan skje. Så godt valg. Anonymkode: b0361...1a2
Gjest YourMan Skrevet 2. mai 2017 #43 Skrevet 2. mai 2017 At unge jenter reiser alene til et land som er styrt av sharia-lovgivning er for meg en gåte. Det vil helt sikkert gå bra i 99 av 100 tilfeller. Men om dere er uheldige og det er den ene av 100 gangene....det vil dere helst ikke tenke på. Så er det også et poeng som er nevnt; vil man støtte et regime som styres av sharia- der kvinner ses på som mannens eiendom? Dubai kan sikkert se flott ut utenfra. Fasaden er vakker og et muslimsk land som ligner på vesten. Dessverre er det mye som skjuler seg bak den vakre fasaden. Jeg kommer i allefall aldri å legge igjen pengene mine i et slikt regime, og indirekte støtte undertrykking av kvinner, tvangsekteskap og frihetberøvelse.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #44 Skrevet 2. mai 2017 12 minutter siden, Wilma89 skrev: Et døgn siden jeg skrev første innlegg. På det døgnet har jeg googlet masse, snakket med flere på jobben som har vært i Dubai. Det er også flere i dette innlegget som har kommet med erfaringer etter å selv ha vært i Dubai. De har utelukkende vært positive. De som har kommet med med negative svar er det ganske tydelig at ikke har vært der selv. Hadde de kommet med eksempler på opplevelser de selv hadde opplevd, selv om de tok forhåndsregler hadde jeg nok vurdert det annerledes. Men ja nå opplever jeg Dubai som et trygt sted å reise på ferie😊 Det er jo klart at de som har vært der er fornøyd, de har jo valgt å reise dit på tross av disse tingene vi nevner. Det er jo ikke det at sjansen for at noe skal skje er så stor, men hvis noe skjer da er du ille ute... At det for noen betyr såå mye med sol og billig luksus at man er villig til å kaste alt av etikk på båten er for meg ubegripelig. Anonymkode: 8bb5b...3e4 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #45 Skrevet 2. mai 2017 Min opplevelse av Dubai er at det er veldig trygt, kanskje til og med tryggere enn Oslo. Anonymkode: 0015a...480
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 2. mai 2017 #46 Skrevet 2. mai 2017 Herregud, folk er helt gærne her jo. Leser en nyhetssak og tror de vet alt om Dubai... Det er mye hylekor her ts, hør på de fornuftige, ikke disse
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #47 Skrevet 2. mai 2017 3 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Herregud, folk er helt gærne her jo. Leser en nyhetssak og tror de vet alt om Dubai... Det er mye hylekor her ts, hør på de fornuftige, ikke disse Hvilket hykekor da? Ditt? Anonymkode: b0361...1a2 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #48 Skrevet 2. mai 2017 Bare dere oppfører dere pent, ikke er synlig beruset eller lettkledde (bikini/badedrakt), går det fint Anonymkode: d9fd9...f19
Citpensacola Skrevet 2. mai 2017 #49 Skrevet 2. mai 2017 Dubai er svært trygt, ja. Om man virkelig ønsker å dra på ferietur til et autoritært regime som rått utnytter fattig arbeidskraft, driver med diskriminering og faenskap vi sluttet med for lenge siden i den siviliserte del av verden, og i tillegg er ULIDELIG VARMT, så må man jo få lov til det. Bare pass på å ikke bli voldtatt, for da havner du i fengsel. 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #50 Skrevet 2. mai 2017 Jeg dro på jentetur til Dubai med min mor da jeg var 16 år. Følte meg veldig trygg, og hotellet fikset en utrolig hyggelig "taxisjåfør" som eskorterte oss inn dit vi skulle og passet på at alt var i orden. Følte meg på ingen måter i fare eller beglodd av menn. På stranden gikk jeg i bikini, og min mor sippet paraply-drinker, og ingen av oss ble hverken voldtatt eller pisket. Innenfor hotellet er det meste lov. Er du utenfor hotellet opplevde jeg respekt på samme måte som inne på hotellet, men så klart bør man kle seg anstendig og respekterer den lokale kulturen, slik man bør gjøre i alle land man er gjest i. Kommer du i bikinitopp/rompeshorts og tror du er på Ibiza kan du nok få noen blikk, men tskjorte som dekker skuldrene, løs bukse eller et litt lenger skjørt eller kjole er anstendig nok til kle seg i utenfor hotellene. Jeg kledde meg på samme måte i Dubai som jeg tidligere har gjort i India, Thailand, og Kambodsja. Og Utah i USA. Anonymkode: 46436...2db
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #51 Skrevet 3. mai 2017 Datteren min på 14 og jeg skal til Dubai i oktober. Har vært der 3 ganger før også. Fantastisk sted! Gleder meg helt vilt! Til den som foreslo Hellas: det blir som å anbefale Svinesund til en som vil se New York! Anonymkode: c61f8...cd7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #52 Skrevet 3. mai 2017 På 1.5.2017 den 21.12, Elseby13 skrev: Ja Dubai er helt trygt! Hvis 15-åringen liker shopping så kommer hun til å elske Dubai Mall. Ikke bry deg om svarene her, det er ikke sånn at man blir voldtatt sånn helt uten videre på gata i Dubai. Herregud. På 1.5.2017 den 21.53, Kjetil E skrev: Meget godt sagt, og apropos voldtekter som enkelte skriver om. I de tilfeller det har skjedd så har det vært kvinner som har blitt med mer eller mindre bekjente på hotellrom e.l. Og så har de blitt voldtatt, det har i liten eller ingen grad vært det vi kaller for overfallsvoldtekter. Hvem er det som skriver at en bare blir overfalt og voldtatt? Det er det jo ingen som skriver DET, men hvis du er uheldig og det skulle skje, så har du et rettsystemet som er basert på sharia, og DU kan bli fengslet for å ha blitt voldtatt. Jeg ville aldri støttet et slikt regime ved å reise dit! Anonymkode: a7629...595 3
Kjetil E Skrevet 3. mai 2017 #53 Skrevet 3. mai 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det som skriver at en bare blir overfalt og voldtatt? Det er det jo ingen som skriver DET, men hvis du er uheldig og det skulle skje, så har du et rettsystemet som er basert på sharia, og DU kan bli fengslet for å ha blitt voldtatt. Jeg ville aldri støttet et slikt regime ved å reise dit! Anonymkode: a7629...595 Nei ingen som skrev det, men det er jo vesentlig det det snakkes om i media o.l. Er lite snakk om festvoldtekter o.l. Har ikke vært i området men kunne godt tenkt meg tur både til Dubai og Oman. Endret 3. mai 2017 av Kjetil E
KikiEco Skrevet 3. mai 2017 #54 Skrevet 3. mai 2017 Wow, plutselig ble det kanskje ikke så rart at Saudia Arabia ble valgt inn i FNs kvinnekommisjon, ihvertfall om flere deler denne "bare det er trygt for meg og mine og vi kan ha en kul ferie" holdningen som er vist i denne tråden. Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv. Melder meg inn i hylekoret med disse rapportene fra Amnesty International og Human Rights Watch. https://www.hrw.org/world-report/2016/country-chapters/united-arab-emirates https://www.amnesty.org/en/countries/middle-east-and-north-africa/united-arab-emirates/report-united-arab-emirates/ 11
Gjest Jon Are Skrevet 3. mai 2017 #55 Skrevet 3. mai 2017 nei, en 15 år gammel jente har ingenting der å gjøre. ville gått for hellas eller kanariøyene . holde seg borte fra muslimske land er nok det beste. med hilsen fra jon are
Gjest Axl Rose Skrevet 3. mai 2017 #56 Skrevet 3. mai 2017 Ville aldri reist dit. Det finnes så mange andre tryggere land å reise til.
Gjest Axl Rose Skrevet 3. mai 2017 #57 Skrevet 3. mai 2017 På 1.5.2017 den 21.12, Elseby13 skrev: Ja Dubai er helt trygt! Hvis 15-åringen liker shopping så kommer hun til å elske Dubai Mall. Ikke bry deg om svarene her, det er ikke sånn at man blir voldtatt sånn helt uten videre på gata i Dubai. Herregud. Jo det kan skje. Hvorfor ta sjansen? For å leke tøff?
Beach Skrevet 6. mai 2017 #58 Skrevet 6. mai 2017 Dubai er ett av de tryggeste stedene i verden å reise, og dette gjelder også for kvinner. Jeg har aldri følt meg så trygg som da jeg var i Dubai, og jeg har reist mye. Det er lite kriminalitet pga. svært harde og lange straffer. Bare husk på å dekke skuldre og knær, så dere ikke får noen bemerkninger på det.
Beach Skrevet 6. mai 2017 #59 Skrevet 6. mai 2017 På 3. mai 2017 den 11.53, Bootyhunter skrev: Ville aldri reist dit. Det finnes så mange andre tryggere land å reise til. Har du selv vært i Dubai? Det virker ikke sånn, når du presterer å skrive at Dubai er et land. Det er en by i De forente arabiske emirater.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #60 Skrevet 6. mai 2017 Dubai er kanskje trygt på overflaten. Men at det er lite lommetyver, tyveri, terror, etc. betyr ikke at det er trygt. Dubai er en del av et urovekkende skummelt kvinnediskriminerende samfunn, der lovverket er deretter. For det første drar jeg ikke til Dubai i protest, pga. det usmakelige rettssystemet. Følgelig så vil jeg ikke si det er særlig trygt, dersom du risikerer å havne i en skikkelig klamme og må benytte deg av borgerrettigheter du åpenbart ikke har som kvinne. Anonymkode: d5dcf...d3f 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå