Purple Basil Skrevet 1. mai 2017 #21 Skrevet 1. mai 2017 Skal du til Dubai med en mindreårig som ikke er ditt barn så bør du være klar over dette: Vær oppmerksom på at personer under 21 år ikke får sjekke inn på hoteller i De forente arabiske emirater, som ikke reiser i følge med foreldre/foresatte. Har du ikke samme etternavn som foreldre/foresatte, må du fremvise fødselsattest. Er du under 21 år og reiser med en annen voksen person over 21 år, må du ha med kopi av pass til foreldre/foresatte, samt en fullmakt på engelsk. Ta kontakt med ambassaden for mer informasjon. Hentet fra Apollo sin nettside. Vi vurderer Dubai selv, men har ikke bestemt oss for noen ting enda. 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #22 Skrevet 2. mai 2017 Mye tull om Dubai her. At voldtekt ikke straffes i Dubai og UAE er ikke sant. Tvert om er voldtekt en alvorlig forbrytelse som straffes med mange år i fengsel, endatil livstid. Forskjellen dog er at snakker man om en type festvoldtekt eller at man frivillig blir med hjem/på hotellrommet en mann som voldtar deg så blir man i det fleste tilfeller begge parter straffet for utenomekteskapelig sex. Dette er voldtekter som er vanskelig å bevise, og som i Norge i de aller fleste tilfeller henlegges. Snakker vi derimot om en voldtekt der feks en kvinne blir voldtatt av en taxisjåfør, i en trappeoppgang, i en park, blitt lurt etc av typen overfallsvoldtekt så oppklares de aller fleste tilfellene og straffene er uendelig mye strengere enn i Norge. Her ser dere en brøkdel av sakene: http://gulfnews.com/news/uae/courts/woman-runs-into-street-for-help-after-rape-1.2019735 http://gulfnews.com/news/uae/courts/man-jailed-for-raping-shepherd-on-farm-1.2019729 http://gulfnews.com/news/uae/courts/driver-s-jail-term-for-raping-woman-increased-to-10-years-1.1991859 http://gulfnews.com/news/uae/courts/man-jailed-for-raping-maid-after-dinner-invite-1.1984526 http://gulfnews.com/news/uae/courts/duo-jailed-for-kidnapping-raping-jobseeker-1.1962714 http://gulfnews.com/news/uae/courts/duo-jailed-for-life-over-kidnap-rape-of-manager-1.1908898 http://gulfnews.com/news/uae/courts/vendor-jailed-for-raping-teacher-in-her-flat-1.1878964 Og til dere jenter som velger å dra til Dubai. Opptre litt mer respektfullt. Å vandre rundt i hotpants og singlet som i Norge inngir ikke noe særlig til respekt hos de lokale der. Jævlig blodharry. Du blir ikke puttet i buret for å kle deg slikt, men du får utrolig liten respekt. Anonymkode: b6adb...88a 4
Tyrk40 Skrevet 2. mai 2017 #23 Skrevet 2. mai 2017 22 timer siden, Wilma89 skrev: Hei Søsteren min og jeg planlegger en ukes ferie sammen med niesen min på 15. Jeg var nylig i Dubai med samboeren min og tror det er en by som kan passe oss godt. Ettersom niesen min kun er 15 blir det en rolig ferie med shopping og sol. Det jeg lurer på er om det er greit å reise til Dubai uten en mann i reisefølge? Alle hendvendte seg til samboeren min når vi var på tur. Så lurer på om noen har erfaring med å kun reise jenter? Hei!!!...Sikker på at det er bra å reise kun damer???...Kansje ikke!!Du sier jo selv at dem altid henvendte seg til din mann.....http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/marte-24-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-til-16-maaneder-i-fengsel/a/10105476/ OG ELLERS ER DET VEL BARE Å GOOGLE VOLDEKT I DUBAI... 1
The Kitten Skrevet 2. mai 2017 #24 Skrevet 2. mai 2017 Med normalt vett i skallen så går det helt fint. God tur 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #25 Skrevet 2. mai 2017 Jeg dro alene til Dubai i høst, som 22 åring. Altså. Her er det mange som ikke kan så mye, tror jeg. Oppfør dere som folk; ikke vært så veldig høylytte men vær ydmyke og vennlige, så går det bra. Som ellers i verden. Dra! Dere kommer til å få en strålende tur. Anbefaler å sjekke ut Souk Madinat! Det er skikkelig stemningsfult om kvelden Anonymkode: f3f66...ab8 2
Gjest Wilma89 Skrevet 2. mai 2017 #26 Skrevet 2. mai 2017 17 timer siden, Purple Basil skrev: Skal du til Dubai med en mindreårig som ikke er ditt barn så bør du være klar over dette: Vær oppmerksom på at personer under 21 år ikke får sjekke inn på hoteller i De forente arabiske emirater, som ikke reiser i følge med foreldre/foresatte. Har du ikke samme etternavn som foreldre/foresatte, må du fremvise fødselsattest. Er du under 21 år og reiser med en annen voksen person over 21 år, må du ha med kopi av pass til foreldre/foresatte, samt en fullmakt på engelsk. Ta kontakt med ambassaden for mer informasjon. Hentet fra Apollo sin nettside. Vi vurderer Dubai selv, men har ikke bestemt oss for noen ting enda. Takk for info😊 Søsteren min som da blir niesen min sin mor er med på tur. Jeg har bare fått ansvar for å finne aktuelle reisemål😊
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #27 Skrevet 2. mai 2017 3 minutter siden, Wilma89 skrev: Takk for info😊 Søsteren min som da blir niesen min sin mor er med på tur. Jeg har bare fått ansvar for å finne aktuelle reisemål😊 Tanke på at hun er under 18 år,hadde jeg valgt ett annet sted/land Anonymkode: b0361...1a2 3
Gjest Wilma89 Skrevet 2. mai 2017 #28 Skrevet 2. mai 2017 Vi har ikke helt bestemt oss for hvor vi skal, men tror ikke det vil bli noe problem å reise til Dubai. Vi følger selvfølgelig kleskoden og andre lover og regler de har i Dubai. Dette blir jo en tur helt uten alkohol, og vi kommer kun til å oppsøke turistattraksjoner som Dubai mall, Burj khalifa, Atlantis og Burj al arab. Så tror det skal litt til at vi ender opp i noen av skrekkscenarioene som beskrives her. Men takk for gode innspill😊
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #29 Skrevet 2. mai 2017 Jeg hadde aldri i verden dratt til en land og dermed støttet dem økonomisk når de har så sprøe regler/lover og verdier. Kvinner er ikke verdt en dritt der nede, kvinnene lider. Nei fy! Ja, de er rike, men de muslimske lovene er helt ville! Dra til et annet flott lang som behandler alle innbyggerne sine med respekt. Anonymkode: e4d02...d0f 13
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #30 Skrevet 2. mai 2017 3 minutter siden, Wilma89 skrev: Vi har ikke helt bestemt oss for hvor vi skal, men tror ikke det vil bli noe problem å reise til Dubai. Vi følger selvfølgelig kleskoden og andre lover og regler de har i Dubai. Dette blir jo en tur helt uten alkohol, og vi kommer kun til å oppsøke turistattraksjoner som Dubai mall, Burj khalifa, Atlantis og Burj al arab. Så tror det skal litt til at vi ender opp i noen av skrekkscenarioene som beskrives her. Men takk for gode innspill😊 Det virker jo som du har allerede bestemt deg at det er trygt,så jeg skjønner ikke helt hvorfor du spør da. Anonymkode: b0361...1a2 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #31 Skrevet 2. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Igjen, Dubai er trygt. Dere kommer langt med sunn fornuft. Til deg som kommenterer, "pass på å ikke bli voldtatt" - tåpelig å skrive sånn!! Skal også sies at Dubai er blitt en turistmagnet de siste årene, så de er ikke helt grønne når det kommer til turister. Anonymkode: b58f7...023 Utsagn av typen -"jeg har vært der og det gikk fint" er tåpelige. Altså, hvis det var så stor fare for voldtekt at du må regne med det skal skje så er det temmelig ille. Greia er vel at dersom noe skulle komme til å skje så har man som kvinne liten rettssikkerhet, og konsekvensene blir da større. Det er ikke bare å være fornuftig og ta forholdsregler, man kan også være uheldig Anonymkode: 8bb5b...3e4 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #32 Skrevet 2. mai 2017 Vil du virkelig støtte opp om islamisme, og slavehandel av fattige fra Asia? Anonymkode: 27c6a...1f1 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #33 Skrevet 2. mai 2017 20 timer siden, Elseby13 skrev: Ja Dubai er helt trygt! Hvis 15-åringen liker shopping så kommer hun til å elske Dubai Mall. Ikke bry deg om svarene her, det er ikke sånn at man blir voldtatt sånn helt uten videre på gata i Dubai. Herregud. Det er det da heller ingen som har sagt. Problemet er bare DERSOM man opplever det så er konsekvensene større enn her. Det er greit å minne om den risikoen, når ts spør. Anonymkode: 8bb5b...3e4 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #34 Skrevet 2. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: det er ikke Saudi Arabia de skal til.. Nei, innpakningen er finere Anonymkode: 8bb5b...3e4 4
Gjest Wilma89 Skrevet 2. mai 2017 #35 Skrevet 2. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker jo som du har allerede bestemt deg at det er trygt,så jeg skjønner ikke helt hvorfor du spør da. Anonymkode: b0361...1a2 Et døgn siden jeg skrev første innlegg. På det døgnet har jeg googlet masse, snakket med flere på jobben som har vært i Dubai. Det er også flere i dette innlegget som har kommet med erfaringer etter å selv ha vært i Dubai. De har utelukkende vært positive. De som har kommet med med negative svar er det ganske tydelig at ikke har vært der selv. Hadde de kommet med eksempler på opplevelser de selv hadde opplevd, selv om de tok forhåndsregler hadde jeg nok vurdert det annerledes. Men ja nå opplever jeg Dubai som et trygt sted å reise på ferie😊
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #36 Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, Wilma89 skrev: Et døgn siden jeg skrev første innlegg. På det døgnet har jeg googlet masse, snakket med flere på jobben som har vært i Dubai. Det er også flere i dette innlegget som har kommet med erfaringer etter å selv ha vært i Dubai. De har utelukkende vært positive. De som har kommet med med negative svar er det ganske tydelig at ikke har vært der selv. Hadde de kommet med eksempler på opplevelser de selv hadde opplevd, selv om de tok forhåndsregler hadde jeg nok vurdert det annerledes. Men ja nå opplever jeg Dubai som et trygt sted å reise på ferie😊 Ja de vil jo ha pengene deres. Bare husk på de indiske stakkarene som gjennom blod, svette og tårer har bygget bygningene, på luselønn og under umenneskelige forhold. Håper ikke du har noen LGBT venner heller, for de er ikke velkomne. Anonymkode: 27c6a...1f1 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #37 Skrevet 2. mai 2017 Akkurat nå, Wilma89 skrev: Et døgn siden jeg skrev første innlegg. På det døgnet har jeg googlet masse, snakket med flere på jobben som har vært i Dubai. Det er også flere i dette innlegget som har kommet med erfaringer etter å selv ha vært i Dubai. De har utelukkende vært positive. De som har kommet med med negative svar er det ganske tydelig at ikke har vært der selv. Hadde de kommet med eksempler på opplevelser de selv hadde opplevd, selv om de tok forhåndsregler hadde jeg nok vurdert det annerledes. Men ja nå opplever jeg Dubai som et trygt sted å reise på ferie😊 Jeg gjentar siden jenta er kun 15 år, hadde jeg valgt ett annet sted, og hvis du vil overse de store konsekvensene for deg selv er det greit, men ikke for en som ikke er myndig-som kanskje ikke er klar over konsekvensene det kan bli, selv ikke etter å blitt forklart det. Skjer det henne noe er det DU som er ansvarlig. Kan dere ikke dra til ett tryggere by enn Dubai og shoppe? Må det virkelig være der? Anonymkode: b0361...1a2 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #38 Skrevet 2. mai 2017 5 minutter siden, Wilma89 skrev: Et døgn siden jeg skrev første innlegg. På det døgnet har jeg googlet masse, snakket med flere på jobben som har vært i Dubai. Det er også flere i dette innlegget som har kommet med erfaringer etter å selv ha vært i Dubai. De har utelukkende vært positive. De som har kommet med med negative svar er det ganske tydelig at ikke har vært der selv. Hadde de kommet med eksempler på opplevelser de selv hadde opplevd, selv om de tok forhåndsregler hadde jeg nok vurdert det annerledes. Men ja nå opplever jeg Dubai som et trygt sted å reise på ferie😊 Mitt råd hadde vært helt anerledes hvis det gjaldt en myndig kvinne. Anonymkode: b0361...1a2 1
Gjest Wilma89 Skrevet 2. mai 2017 #39 Skrevet 2. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjentar siden jenta er kun 15 år, hadde jeg valgt ett annet sted, og hvis du vil overse de store konsekvensene for deg selv er det greit, men ikke for en som ikke er myndig-som kanskje ikke er klar over konsekvensene det kan bli, selv ikke etter å blitt forklart det. Skjer det henne noe er det DU som er ansvarlig. Kan dere ikke dra til ett tryggere by enn Dubai og shoppe? Må det virkelig være der? Anonymkode: b0361...1a2 Sannsynligvis reiser vi til Hellas🙈 Men det er ikke basert på at jeg inne tenker at Dubai er utrygt og mulig vi reiser dit på et senere tidspunkt😊
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #40 Skrevet 2. mai 2017 Det er trygt hvis du tilpasser deg reglene der nede. Hvis du nekter å innrette deg etter reglene, og nyter alkohol, går lettkledd (evt. kliner hvis dere er sammen), så risikerer du kjempetrøbbel, i verste fall fengsel i flere år. Og det er dessverre sant det som nevnes her, hvis du skulle være så uheldig å bli voldtatt, så for all del ikke anmeld dette der nede, da risikerer du faktisk å bli dømt for usømmelig oppførsel. Vent til du kommer hjem for å få hjelp. Ikke for å skremme altså, men en meget viktig detalj om ulykken skulle være ute, og man ikke klarer å tenke klart. Som sagt; oppfør dere som folk, og lev etter reglene de har, så vil dere få en fin tur. Anonymkode: 815b9...93c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå