Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Søsteren min og jeg planlegger en ukes ferie sammen med niesen min på 15. Jeg var nylig i Dubai med samboeren min og tror det er en by som kan passe oss godt. Ettersom niesen min kun er 15 blir det en rolig ferie med shopping og sol. Det jeg lurer på er om det er greit å reise til Dubai uten en mann i reisefølge? Alle hendvendte seg til samboeren min når vi var på tur. Så lurer på om noen har erfaring med å kun reise jenter?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville jeg ikke gjort!  

Anonymkode: 950fe...6bb

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville jeg ikke gjort!  

Fordi? Har du vært der? Eller kjenner noen som har?

AnonymBruker
Skrevet

Jada, det er trygt. Kos dere masse!

Anonymkode: d77ef...5c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Wilma89 skrev:

Fordi? Har du vært der? Eller kjenner noen som har?

Det er bare til å følge litt med i nyhetsbildet det.  For de fleste går en slik tur fint,  men om noe skulle skjære seg kan det gå så veldig veldig galt!  

Fengsel om du blir voldtatt for eksempel.  Uteoskapsanklager om du skulle finne en mann som du har det gøy med. Fengsel om noen anklager deg for å drikke alkohol.  Og om du skulle glemme at du er kvinne og ikke mann i mange helt ordinære sammenhenger, så er faren for fengsel og straff der igjen.  

Ta en 15 åring med en annen plass er du snill...

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke støttet et land økonomisk, hvor jenter som blir voldtatt fengsles (og fratas passet hvis de er fra utlandet). 

Anonymkode: ff8ad...fd0

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, det er trygt. Kos dere masse!

Anonymkode: d77ef...5c5

Enig! 

Jeg har selv vært der, og Dubai er veldig trygt. Lite kriminalitet og generelt trygt å ferdes i. 

Husk at Dubai har veldig strenge straffer for den minste ting, så det er ingen som tørr å gjøre noe galt. Altså gale ting skjer, men dette er med på å holde fred og orden i Emiraten.

Anonymkode: b58f7...023

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville vært veldig forsiktig, men så lenge dere har satt dere inn i kulturen og vet hvordan ting fungerer der og tar visse forhåndsregler, så burde det gå fint. Bare hold dere sammen hele tiden

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å hold din 15 årige niese borte fra Dubai. Gjør hun no galt som ikke er så galt her i Norge så vil hun ende i fengsel.

Dubai er ekstremt strenge på ting

Anonymkode: da6a4...748

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt trygt av typen "blir ikke slått ned på gata". Går du med en åpen veske der lommeboka syns i Oslo, så blir den stjålet. Samme ville ikke skjedd i Emiratene. Selfølgelig har landet helt andre regler for jenter hva det gjelder voldtekt etc, men ved en normal ferietur der man passer på hverandre så er jo sannsynligheten for at noe skal skje veldig liten.

Jeg personlig har vært der flere ganger ifm jobb, men har lent meg litt over på den "moralske" siden og vil ikke reise på ferie til et sted for å økonomisk støtte det staten der borte utsetter sine arbeider for. Men det er HELT trygt å reise dit, den moralske saken er en annen. 

Anonymkode: 373d1...376

• Liker 6
Skrevet

Bare pass på å ikke bli voldtatt, blir du det må du IKKE anmelde. Anmeldelse fører til fengselstraff fordi du var så dum at du lot deg bli voldtatt. 

• Liker 11
Skrevet

Ja Dubai er trygt. Flere venninner har vært der på tur flere ganger og de har storkost seg. Så lenge dere følger "reglene" og oppfører dere som folk så går det helt fint :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Igjen, Dubai er trygt. Dere kommer langt med sunn fornuft.

Til deg som kommenterer, "pass på å ikke bli voldtatt" - tåpelig å skrive sånn!!

Skal også sies at Dubai er blitt en turistmagnet de siste årene, så de er ikke helt grønne når det kommer til turister.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Både ja og nei.

Jeg har aldri vært i Dubai, men jeg skulle dra for 3 år siden. Turen ble avlyst på grunn av familierelasjoner.

Nå i 2017 ønsker jeg ikke å dra til Dubai på grunn av nyhetsbildet, samt at jeg ikke ønsker å støtte et slikt land økonomisk. 

Anonymkode: 8175c...924

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke støttet et land økonomisk.

Anonymkode: ff8ad...fd0

Ikke jeg heller. Det er et regime. Ingen støtter det sånn. :forvirret: 

Anonymkode: ca081...68d

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til deg som kommenterer, "pass på å ikke bli voldtatt" - tåpelig å skrive sånn!!

Skal også sies at Dubai er blitt en turistmagnet de siste årene, så de er ikke helt grønne når det kommer til turister.

Ikke tåpelig å skrive dette når det faktisk har skjedd flere mennesker. 

• Liker 15
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kan dere lese om Marte på 24 år som fikk 16 mnd i fengsel fordi hun ble voldtatt.  Dette er realiteten,  Men jøsses, dere må gjerne gå med skylapper for min del. Det er jo bare dere selv det går ut over. 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/marte-24-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-til-16-maaneder-i-fengsel/a/10105476/

• Liker 14
Gjest Elseby13
Skrevet

Ja Dubai er helt trygt! Hvis 15-åringen liker shopping så kommer hun til å elske Dubai Mall.

Ikke bry deg om svarene her, det er ikke sånn at man blir voldtatt sånn helt uten videre på gata i Dubai. Herregud.

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å reise på jentetur til Dubai. Jeg er 22 og tilbrakte 8 uker der alene i sommer mens jeg jobbet, og det var ikke noe problem :) Da bodde jeg også litt utenfor byen hvor det ikke bodde andre turister, og det gikk også fint. De er godt vandt til turister midt i byen der de fleste hotellene ligger, men det skader ikke å lese seg litt opp på kulturen og ta litt forhåndsregler i forhold til hvordan man kler og ter seg. Det er ikke i nærheten av så strengt som folk skal ha det til, men man trenger heller ikke drikke seg hensynsløs full og bli med ukjente menn hjem:)  Syns folk overdriver til de grader i kommentarene over her, det er ikke Saudi Arabia de skal til..

Anonymkode: 09446...cea

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint å reise på jentetur til Dubai. Jeg er 22 og tilbrakte 8 uker der alene i sommer mens jeg jobbet, og det var ikke noe problem :) Da bodde jeg også litt utenfor byen hvor det ikke bodde andre turister, og det gikk også fint. De er godt vandt til turister midt i byen der de fleste hotellene ligger, men det skader ikke å lese seg litt opp på kulturen og ta litt forhåndsregler i forhold til hvordan man kler og ter seg. Det er ikke i nærheten av så strengt som folk skal ha det til, men man trenger heller ikke drikke seg hensynsløs full og bli med ukjente menn hjem:)  Syns folk overdriver til de grader i kommentarene over her, det er ikke Saudi Arabia de skal til..

Anonymkode: 09446...cea

Meget godt sagt, og apropos voldtekter som enkelte skriver om. I de tilfeller det har skjedd så har det vært kvinner som har blitt med mer eller mindre bekjente på hotellrom e.l. Og så har de blitt voldtatt, det har i liten eller ingen grad vært det vi kaller for overfallsvoldtekter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...