Gå til innhold

Samboer klager over at jeg prater om våre problemer med venninnene mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hallo hva er bestevenninner til for? Bestevenninner deler alt. Sånn er det bare

Når man da vet at mange damer ser det som en selvfølge å ha fri informasjonsflyt til sin kjæreste/mann igjen, så er plutselig den informasjonen potensielt ganske langt på avveie.Du stoler kanskje på bestevenninna di, men ikke sikkert kjæresten din er komfortabel med å skulle stole på din bestevenninnes mann.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Jo om det er en venninne man vet man kan stole på så vet man jo det. Og slik jeg ser det så trenger man ikke bli venner med kjærestens venner

Det vet man slett ikke alltid. Du vet aldri når noe du har fortalt i det som tilsynelatende ble fortalt i konfidensialitet møter deg når det passer minst. Neida, man trenger ikke å bli venner med kjærestens venner, men for mange er det naturlig at man møtes i noen sammenhenger likevel, kanskje på bursdager, det kan være felles hobbyer og lignende. Å utlevere ting om partneren sin på en måte som senker ens verdi i andres øyne er i beste fall ufint. Jeg vil faktisk påstå at det i noen tilfeller kan være snakk om å psyke ned partneren sin. Hadde kjæresten "staget" andre mot meg i sin vennegjeng så hadde jeg i flint for å si det mildt, da kan det hende at jeg ikke bare hadde avsluttet forholdet, men tatt grep for å gjengjelde et psykisk angrep. Og det kan bli stygt, kjenner folk i visse mijøer for å si det sånn ;) 

Anonymkode: c3ccc...b3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hactar skrev:

Når man da vet at mange damer ser det som en selvfølge å ha fri informasjonsflyt til sin kjæreste/mann igjen, så er plutselig den informasjonen potensielt ganske langt på avveie.Du stoler kanskje på bestevenninna di, men ikke sikkert kjæresten din er komfortabel med å skulle stole på din bestevenninnes mann.

Hun har foreløpig ikke noen mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig vil jeg anbefale at man skaffer seg en bestevenn av motsatt kjønn. En bestevenn som er samme kjønn som partneren vil lettere kunne forstå partneren og gi en mer balansert vurdering i en konflikt. Man bør ikke spørre menn og en kvinnes følelser og krav er urimelig, det kan best en annen kvinne.

Anonymkode: 52c73...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Legger til en ting til. Om kjæresten nekter å snakke om problemene så kan han takke seg selv om dama tyr til venninner.

Aha. Flott opplegg, så trusselen "Hvis du ikke vil snakke, så vil jeg snakke med "Ida"" ligger der hele tiden. Nok en grunn til å være forsiktig med å åpne seg for kvinner. 

Anonymkode: c3ccc...b3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig vil jeg anbefale at man skaffer seg en bestevenn av motsatt kjønn. En bestevenn som er samme kjønn som partneren vil lettere kunne forstå partneren og gi en mer balansert vurdering i en konflikt. Man bør ikke spørre menn og en kvinnes følelser og krav er urimelig, det kan best en annen kvinne.

Anonymkode: 52c73...359

Da hadde han vel blitt ennå surere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aha. Flott opplegg, så trusselen "Hvis du ikke vil snakke, så vil jeg snakke med "Ida"" ligger der hele tiden. Nok en grunn til å være forsiktig med å åpne seg for kvinner. 

Anonymkode: c3ccc...b3b

Ikke en trussel men når han nekter å snakke så må man jo snakke med noen. Man kan jo bli totaøt gæren av å måtte holde det inne i seg og late som at alt er fint. Og venner kan jo merke om noe ikke er bra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Ikke en trussel men når han nekter å snakke så må man jo snakke med noen. Man kan jo bli totaøt gæren av å måtte holde det inne i seg og late som at alt er fint. Og venner kan jo merke om noe ikke er bra

 

Vel, da får man slå opp. Om man ikke kan snakke med partneren er det ingen vits mener nå jeg. 

Anonymkode: c3ccc...b3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, da får man slå opp. Om man ikke kan snakke med partneren er det ingen vits mener nå jeg. 

Anonymkode: c3ccc...b3b

Og slike råd kan f eks en venninne gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Og slike råd kan f eks en venninne gi.

Nei, det kan man faktisk vite selv. Det er ikke rakettforskning å tenke seg til at det kanskje er på tide å slå opp hvis ikke partneren ønsker å snakke om noe som helst. 

Anonymkode: c3ccc...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan man faktisk vite selv. Det er ikke rakettforskning å tenke seg til at det kanskje er på tide å slå opp hvis ikke partneren ønsker å snakke om noe som helst. 

Anonymkode: c3ccc...b3b

Det er ikke alle som vet det selv. Noen trenger et vennlig spark bak for å komme seg ut av et kjipt forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er ikke alle som vet det selv. Noen trenger et vennlig spark bak for å komme seg ut av et kjipt forhold

Personlig respekterer jeg ikke sånne mennesker, som ikke greier å ivareta seg selv i noen grad, uten å måtte stage opp andre mot sin partner. Det er dårlig gjort, i enkelte tilfeller ville det vært mobbing. 

Men det er jo greit, om en kjæreste vil slå opp på den måten, så vil jeg "respond in kind" hvis situasjonen krever det og jeg blir utsatt for et psykisk angrep. Det kan bety full gjengjeldelse i tillegg til brudd, med litt hjelp fra enkelte tvilsomme folk fra enkelte byers underverden. 

Anonymkode: c3ccc...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At alt man deler er opp til en av partene å fortelle om videre vitner om at du ikke bryr deg om å bryte tilliten? Sorry, men kjøper ikke den så lett. Syntes det er en skummel holdning. 

Anonymkode: c3ccc...b3b

Lol. Du misforstår jo alt jeg skriver. Det er jo åpenbart at alt man har delt med noen andre har man muligheten til å dele videre. Det er ikke som om man har en portåpner koblet til stemmebåndene som hindrer oss fra å dele videre. Men mest sannsynlig har vi integritet og respekt for dem man elsker som stopper oss fra å dele videre. Det er jo nettopp det å ikke bryte tilliten man velger å ikke gjøre. Men ikke fordi man er TVUNGET eller KONTROLLERT til det, men fordi man VELGER det fordi det er det som er rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig det der... At man ikke kan ha tilgang til noens FB, på grunn av samtalene som foregår der.. Men samtalene dine med partner er åpent uten passord?

Anonymkode: 42cce...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig respekterer jeg ikke sånne mennesker, som ikke greier å ivareta seg selv i noen grad, uten å måtte stage opp andre mot sin partner. Det er dårlig gjort, i enkelte tilfeller ville det vært mobbing. 

Men det er jo greit, om en kjæreste vil slå opp på den måten, så vil jeg "respond in kind" hvis situasjonen krever det og jeg blir utsatt for et psykisk angrep. Det kan bety full gjengjeldelse i tillegg til brudd, med litt hjelp fra enkelte tvilsomme folk fra enkelte byers underverden. 

Anonymkode: c3ccc...b3b

Jeg støtter at man skal snakke med andre utenfor hvis man har en partner som behandler deg veldig dårlig. Psykisk og fysisk mishandling skal man alltid ta opp med andre og fortelle om.

Men ellers er det jo merkelig at man skal snakke om problemer i forholdet med andre, med mennesker som bryr seg mer om deg enn om partneren din. 

Ta søskenflokken min, eller foreldrene mine som eksempel. Det er ikke sånn at jeg fortalte alt som foregikk med dem til utverden når jeg vokste opp. Jeg fortalte ikke alle kranglene til mor og far, alle kranglene jeg hadde med søstrene mine og alt de gjorde! Det var ikke åpent innsyn til familien min selv om jeg kunne fortelle småtterier med god beskyttelse... Og noe annet hadde selvsagt vært om foreldrene mine eller søsken drev med mishandling.

Vi skal ikke kjøre fullstendig hyysj hyyysj - men en venn vil som regel ta ditt parti...Og det er ikke kult for samboer uansett hvor mye du vrir på det. I mange tilfeller ville kanskje rådene og synspunktene du får av venninner vært annerledes hvis kjæresten din også fikk komme med sitt!

Anonymkode: 42cce...3af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min bestevennine har vært sammen med mannen i 10 år. De har 2 barn. Hus, to biler og happy life. MEN veninne mi har vært gjennom en veldig tøff periode hvor de mistet huset, bilene, hadde gjeld langt oppi halsen fordi mannen har spilt bort flere hundre tusen, tatt opp lån i hennes navn og det ene å det andre. Hele familien gikk i oppløsning. Hun måtte flytte hjem til morra si med ukene og han til sin mor. Altså mener du at dette er noe man ikke forteller til bestevenninna si? Er det veldig galt av henne og fortelle meg at mannen tok opp lån på hennes navn, spilte bort flere hundre tusen og de mistet huset og må flytte hjem til mor med to unger.  Han synes nok ikke det er så gøy at jeg vet det. Men det er vel det minste han kan klage over når han har kjørt forholdet sitt i gjørma. 

Har altid tenkt at det vel er normalt å prate om livet sitt både positivt og negativt med venniner.  Men her på KG virker det som om det ikke er normalt. 😕

Ts 

Anonymkode: 7e9a3...02d

På KG er det normalt å støtte folk som vil søke sex utenfor forholdet fordi de ikke får det hjemme, men når man vil søke trøst og SAMTALER når man ikke får det, DA er man et horribelt menneske. :dry:

TS forteller ikke venninnene noe annet enn handlinger han selv har foretatt seg, og hvis han synes det er så horribelt at folk får vite hva han gjør så får han begynne å oppføre seg da.

Anonymkode: 75abf...f2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tipper han er flau over seg selv ts, og dermed er redd for at du har delt dette med dine venninner. 

Anonymkode: 53e49...eb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig respekterer jeg ikke sånne mennesker, som ikke greier å ivareta seg selv i noen grad, uten å måtte stage opp andre mot sin partner. Det er dårlig gjort, i enkelte tilfeller ville det vært mobbing. 

Men det er jo greit, om en kjæreste vil slå opp på den måten, så vil jeg "respond in kind" hvis situasjonen krever det og jeg blir utsatt for et psykisk angrep. Det kan bety full gjengjeldelse i tillegg til brudd, med litt hjelp fra enkelte tvilsomme folk fra enkelte byers underverden. 

Anonymkode: c3ccc...b3b

Huff..:(

Anonymkode: 53e49...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet man slett ikke alltid. Du vet aldri når noe du har fortalt i det som tilsynelatende ble fortalt i konfidensialitet møter deg når det passer minst. Neida, man trenger ikke å bli venner med kjærestens venner, men for mange er det naturlig at man møtes i noen sammenhenger likevel, kanskje på bursdager, det kan være felles hobbyer og lignende. Å utlevere ting om partneren sin på en måte som senker ens verdi i andres øyne er i beste fall ufint. Jeg vil faktisk påstå at det i noen tilfeller kan være snakk om å psyke ned partneren sin. Hadde kjæresten "staget" andre mot meg i sin vennegjeng så hadde jeg i flint for å si det mildt, da kan det hende at jeg ikke bare hadde avsluttet forholdet, men tatt grep for å gjengjelde et psykisk angrep. Og det kan bli stygt, kjenner folk i visse mijøer for å si det sånn ;) 

Anonymkode: c3ccc...b3b

Du er veldig opptatt av at dama di aldri skal snakke om deg til noen, men hvis hun evt skulle gjøre det, kommer du med hevn som at du skal kontakte folk i "visse miljøer"? Hvordan kan du forsvare det? 

Jeg er enig at man ikke skal utlevere noen. Jeg gjør det aldri selv. Men synes det du skrev på slutten der er helt uakseptabelt og en skremmende holdning.

Anonymkode: 53e49...eb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er veldig opptatt av at dama di aldri skal snakke om deg til noen, men hvis hun evt skulle gjøre det, kommer du med hevn som at du skal kontakte folk i "visse miljøer"? Hvordan kan du forsvare det? 

Jeg er enig at man ikke skal utlevere noen. Jeg gjør det aldri selv. Men synes det du skrev på slutten der er helt uakseptabelt og en skremmende holdning.

Anonymkode: 53e49...eb9

Er også enig i at man ikke skal utlevere noen (som jeg har skrevet i denne tråden, men sier det bare siden det er mange anonyme). Men denne brukeren som du siterer tror jeg nok at en evnt. kjæreste gjør lurt i å fortelle ting til utenforstående, for han virker ikke særlig god.

Anonymkode: 42cce...3af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...