Gå til innhold

Frekke folk i annonser på finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

men prøvd og brukt er fremdeles to veldig forskjellige ting, hva er poenget ditt?

Anonymkode: da727...d5c

At mitt svar ikke var et bidrag i diskusjonen nytt/brukt/prøvd men retta direkte mot kommentaren ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det med slike som forsøker å prute ned en vare om de kommer og henter i dag liksom? Når varen allerede er under halv pris og ikke brukt engang. Forsøker de å få den billigere fordi de vil slippe å betale bompengene eller? 

 

 

Anonymkode: 342f8...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med slike som forsøker å prute ned en vare om de kommer og henter i dag liksom? Når varen allerede er under halv pris og ikke brukt engang. Forsøker de å få den billigere fordi de vil slippe å betale bompengene eller? 

 

 

Anonymkode: 342f8...a69

Ja, dette har jeg også lagt merke til.

La ut annonser for en sofa og bord for litt siden. Sofaen er nesten ubrukt, la denne ut for 1000 kr, bordet for 500 kr, selv sofaen kostet over 10 000 kr ny. For oss var det viktigere å få den solgt unna enn å kaste den, som er eneste alternativ. Har fått haugevis av henvendelser av interesserte, og de fleste seriøse.

Det kommer allikevel henvendelser som "du kan få 400 kr hvis jeg henter i dag". Ehm, nei takk? Så lenge jeg har mange interessenter er det uansett uaktuelt. Akkurat som du tror du kan få den nesten gratis. Tror ikke det altså. 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: I feel your pain! 

Selger mye på finn, og det er så mange idioter der at jeg blir sprø! Jeg legger alltid ut ting litt høyere enn jeg er villig til å selge for, fordi jeg vet folk kommer til å prute. Men de kommer jo med skambud som ikke ligner grisen!

Dersom man går inn på en annonse for et design/merkeplagg som la oss si koster 2500,- opprinnelig. Så ligger det ute for 1000,- Plagget er nytt, med prislapper på. Allikevel kommer folk med bud på 500,- Det er direkte frekt. Selv om det selges på finn, skal man ikke måtte selge til spotpris. Og har man ikke råd til å kjøpe denne typen varer, så kan man da handle på HM, Gina osv isteden!

Jeg sa det til en frekk dame en gang, etter at hun hadde mast og mast, og forsøkt å presse pris i lange tider. Hun ble ganske sur da jeg bad henne handle på HM isteden :nori:

Anonymkode: bd434...d9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut en ny kommode på en kjøp og salg side. Hadde montert den opp og så at den ikke passet inn, skrev dette på annonsen. Solgte den for 200kr, noe som var ekstremt billig. Da solgte jeg til den første personen som ville ha den, og skrev at den var solgt. Så fortsetter en annen kar å by på den(skrev at det IKKE var budrunde, men første mann til mølla). Han fortsatte på meldinger og spurte om jeg hadde flere av disse kommodene(?), og fortsatte å by på den? Fortalte meg at de slet veldig med penger og NAV ville ikke hjelpe dem ol. Herregud det er en ikea kommode liksom. 

Verste var at typen som kjøpte den ikke kunne ta vipps, og betalte i 10, 5 og 1-kroninger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting: dere som selger klær/ sko, lar dere folk komme å prøve? Jeg ønsker ikke fremmede folk inn hos meg, så noen ganger skriver jeg i annonsen at det ikke er mulig å prøve. Ellers sier jeg dette når folk spør (på en høflig måte). Og det er det også noen som blir sinte for! Jeg kan forstå at man kanskje ikke vil betale 1500,- for et plagg uten å prøve det, men da får man faktisk handle i en butikk! Når man handler på finn kan man ikke forvente å få samme betingelser som om man kjøper direkte fra en butikk.. Men det er også folk som ser på plagg til 100,- som forventer å komme å prøve.

Anonymkode: bd434...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sugemerke

Er det sko eller jakker kan de få prøve på trappa, men kun om de har tenkt å kjøpe om de/den passer. Orker ikke et ras av prøvere på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen ting: dere som selger klær/ sko, lar dere folk komme å prøve? Jeg ønsker ikke fremmede folk inn hos meg, så noen ganger skriver jeg i annonsen at det ikke er mulig å prøve. Ellers sier jeg dette når folk spør (på en høflig måte). Og det er det også noen som blir sinte for! Jeg kan forstå at man kanskje ikke vil betale 1500,- for et plagg uten å prøve det, men da får man faktisk handle i en butikk! Når man handler på finn kan man ikke forvente å få samme betingelser som om man kjøper direkte fra en butikk.. Men det er også folk som ser på plagg til 100,- som forventer å komme å prøve.

Anonymkode: bd434...d9d

Ja jeg forventer egentlig å få prøve. Når jeg selger lar jeg også folk prøve når det er snakk om klær. Hvordan skal de vite om det passer? 

Anonymkode: da727...d5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen ting: dere som selger klær/ sko, lar dere folk komme å prøve? Jeg ønsker ikke fremmede folk inn hos meg, så noen ganger skriver jeg i annonsen at det ikke er mulig å prøve. Ellers sier jeg dette når folk spør (på en høflig måte). Og det er det også noen som blir sinte for! Jeg kan forstå at man kanskje ikke vil betale 1500,- for et plagg uten å prøve det, men da får man faktisk handle i en butikk! Når man handler på finn kan man ikke forvente å få samme betingelser som om man kjøper direkte fra en butikk.. Men det er også folk som ser på plagg til 100,- som forventer å komme å prøve.

Anonymkode: bd434...d9d

De få gangene jeg selger klær og sko så lar jeg folk prøve dem først, ja. Jeg vil også gjerne prøve ting selv, i alle fall klær over en viss sum eller sko. Synes ikke eksempelet ditt om at man like gjerne kan gå i butikk er videre relevant. Det at et plagg koster 1500 på finn, kan kanskje bety at det koster 5000 i butikk. Selv om prisen er satt så mye ned, så er jeg likevel ikke villig til å tape 1500 kroner på noe som kanskje ikke passer. Men altså; alt har en grense: selger eller kjøper man f.eks en sekk med klær til 200 kroner så er det totalt uaktuelt med prøving, og etterfølgende utsortering av ting som ikke passer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driiit irriterende!! Har en splitter ny iPhone 7 plus ute til 6300, og det er en som har bydd 3000 kr... hva er det liksom?

Anonymkode: 08a4f...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Margit Spat skrev:

De få gangene jeg selger klær og sko så lar jeg folk prøve dem først, ja. Jeg vil også gjerne prøve ting selv, i alle fall klær over en viss sum eller sko. Synes ikke eksempelet ditt om at man like gjerne kan gå i butikk er videre relevant. Det at et plagg koster 1500 på finn, kan kanskje bety at det koster 5000 i butikk. Selv om prisen er satt så mye ned, så er jeg likevel ikke villig til å tape 1500 kroner på noe som kanskje ikke passer. Men altså; alt har en grense: selger eller kjøper man f.eks en sekk med klær til 200 kroner så er det totalt uaktuelt med prøving, og etterfølgende utsortering av ting som ikke passer.  

Det er helt ok at man spør om å få prøve, men man må godta et nei uten å bli sur. Da er det da bare å droppe å kjøpe denne varen..

Anonymkode: bd434...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger en del på Finn, og setter som regel prisene veldig lavt. Av og til er jeg bare interessert i å selge over en viss pris; ellers vil jeg beholde tingen selv, eller gi den bort. Da skriver jeg det i annonsen. At tingen koster f.eks. 300 kr, at prisen er absolutt og at bud under den prisen dessverre ikke vil bli godtatt. Jeg understreker at jeg heller vil beholde tingen selv/ gi den til veldedighet enn å godta lavere bud. Nå sist var det snakk om en ganske attraktiv ting som kostet omtrent dobbelt så mye nytt, og som var ubrukt med prislappen på. Likevel blir jeg nedrent med bud på under halvparten av den prisen jeg har satt. Når jeg da svarer at prisen i annonsen er absolutt, og at jeg dessverre ikke vil gå lavere, var det ei som skrev "haha" i retur. Det ga meg ikke noe mer lyst til å godta skambudet hennes, for å si det slik! 🙄

Anonymkode: 9cbd5...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er helt ok at man spør om å få prøve, men man må godta et nei uten å bli sur. Da er det da bare å droppe å kjøpe denne varen..

Anonymkode: bd434...d9d

Jeg er enig med deg i det. Man plikter ikke å kjøpe noe som helst på finn, så hvis det ikke er mulig å prøve, så er det helt i orden. Hvis det er en vare som blir solgt uansett, så taper man ikke noe som selger, heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker at Vipps er populært, men dessverre kan ikke jeg benytte meg av det grunnet skjult nummer. En gang var det ei som ville kjøpe en dyr vare jeg la ut til under halv pris, den ville hun ha noe billigere. Hun fikk den litt billigere men da forventa jeg at hun skulle hente den kjapt (Var et ganske stort møbel jeg uansett hadde behov for å få ut). Deretter begynte hun å mase etter telefonnummer selv om Finn anbefaler at all kommunikasjon foregår på meldinger på nettsiden slik at dersom det blir trøbbel pga noe så har de all kommunikasjon inne. Når hun ikke fikk det, og jeg heller ikke hadde tenkt på å skrive navnet mitt (har gode grunner til å verne om privatlivet mitt) ble jeg møtt med mistanker om at møbelet jeg solgte var tjuvegods!

Hun fikk svar på tiltale, men møtte faktisk opp og kjøpte møbelet pluss ga meg positiv omtale etterpå. Greit at man ser mye rart på Finn, men ett sted går grensa for uhøflig oppførsel og mistenkeliggjøring. Jeg hadde tross alt solgt ut endel møbler og ting fra mitt eget hjem, og dermed fått endel positive omtalelser. Man skulle tro at det var godt nok når ikke en eneste av ca 40 omtalelser fra hele landet på noen måte var negative. 

Jeg savner muligheten til å blokkere slike brukere som kaster bort tiden din med å sende meldinger, gjøre avtaler og deretter bare fordufte. Jeg ser og at mange ikke tør å skrive negativt om andre, for det slår tilbake på en nå når alle har facebook osv. Derfor hadde jeg mye heller ønsket å kunne blokkere useriøse og la noen som alltid oppfører seg bra få pluss i margen. Systemet burde vært litt annerledes syns jeg.

Anonymkode: 342f8...a69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Driiit irriterende!! Har en splitter ny iPhone 7 plus ute til 6300, og det er en som har bydd 3000 kr... hva er det liksom?

Anonymkode: 08a4f...dc0

Et bud du selv velger om du vil akseptere eller ikke. Helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe litt annet, men ville høre med dere når jeg først så denne tråden. Jeg selger masse på Finn og har fremdeles mange annonser inne. Har faktisk fått solgt for et stort 5sifret beløp, og alt mulig rart, alt fra pyntegjenstander til bøker, men nå er det plutselig helt tørke.. plutselig helt stopp. Er det flere som opplever dette? Eller er det noe feil med min bruker mon tro? Synes det er rart at det plutselig er helt stopp når jeg har ca 50 annonser inne og mange av disse er helt nye ting. 

Anonymkode: 98d1e...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Solsmil
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe litt annet, men ville høre med dere når jeg først så denne tråden. Jeg selger masse på Finn og har fremdeles mange annonser inne. Har faktisk fått solgt for et stort 5sifret beløp, og alt mulig rart, alt fra pyntegjenstander til bøker, men nå er det plutselig helt tørke.. plutselig helt stopp. Er det flere som opplever dette? Eller er det noe feil med min bruker mon tro? Synes det er rart at det plutselig er helt stopp når jeg har ca 50 annonser inne og mange av disse er helt nye ting. 

Anonymkode: 98d1e...f7d

Jeg merker at det har populært å bruke andre kanaler til å selge ting, feks kjøp- og salggrupper på Facebook, og diverse apper (shpock, Tise, letgo etc). Selv har jeg ihvertfall veldig god erfaring med å selge klær på Tise, som er helt håpløst å få solgt på Finn. Klær som jeg for noen år siden lett ville få solgt på Finn. 

 

Endret av Solsmil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Solsmil skrev:

Jeg merker at det har populært å bruke andre kanaler til å selge ting, feks kjøp- og sanggrupper på Facebook, og diverse apper (shpock, Tise, letgo etc). Selv har jeg ihvertfall veldig god erfaring med å selge klær på Tise, som er helt håpløst å få solgt på Finn. Klær som jeg for noen år siden lett ville få solgt på Finn. 

 

Takk for svar 🙂 Ja det er kanskje blitt sånn.. søren klype, jeg orker ikke å forholde meg til alle de andre appene. Da får jeg bare la det ligge på Finn, senke prisen så lavt som jeg kan etterhvert og heller gi det til veldedighet det jeg ikke får solgt gjennom den vanlige finnkanalen. 

Anonymkode: 98d1e...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Driiit irriterende!! Har en splitter ny iPhone 7 plus ute til 6300, og det er en som har bydd 3000 kr... hva er det liksom?

Anonymkode: 08a4f...dc0

Det er jo nesten det samme som ny pris! Hva innbiller du deg egentlig? At folk skal kjøpe av deg for å være snille med deg, så du skal slippe å tape så mye penger?

iphone 7 kan man få for 6689,- i nettbutikk. Og du vil ha bare 389,- kroner mindre enn det? Skjønner godt at du får skambud, for den prisen du har satt for en brukvare (ja, den er brukt så fort den er tatt ut av butikken) er jo helt bak mål.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Million skrev:

Det er jo nesten det samme som ny pris! Hva innbiller du deg egentlig? At folk skal kjøpe av deg for å være snille med deg, så du skal slippe å tape så mye penger?

iphone 7 kan man få for 6689,- i nettbutikk. Og du vil ha bare 389,- kroner mindre enn det? Skjønner godt at du får skambud, for den prisen du har satt for en brukvare (ja, den er brukt så fort den er tatt ut av butikken) er jo helt bak mål.

Iphone 7 plus koster 7985,- Iphone 7 plus.  Helt bak mål og kommentere vis du ikke leser hva som står der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...