Gå til innhold

Jeg tror ikke det er å dømme om du korrekterer folk som er avkristnet?


Anbefalte innlegg

Fordi  i bibelen står det klart og tydelig at du ikke skal dømme andre.

Men du har full rett til å rette opp folk. Kristendommen har hatt grep i den vestlige verden, så ateister har tilhørt kristne familier, så det er fult kristent å RETTE de opp, altså folk som har blitt frafallen fra troen. Men man kan for eksempel ikke dømme folk som muslimer som ikke er kristne. Heller søk en kristen forsamling osv. Tror dette ikke gjør det ukristent om man vil ta opp problemstillinger i vesten osv.

Endret av Frogke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår du selv det du skriver?

Anonymkode: a6f80...dde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg forholder meg til Bibelen i hverdagen som jeg forholder meg til H.C. Andersens eventyr. Så hva den sier om fordømmelse og hva du sier om hva jeg skal tro er fullstendig likegyldig for meg.

Jeg fordømmer derimot ditt elendige språk og dine mange skrivefeil. Det er virkelig trist lesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår du selv det du skriver?

Anonymkode: a6f80...dde

Ja ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkynn Ordet til de som ikke kjenner det! Hjelp dine brødre og søstre så de ikke faller fra, men følg de ikke ut i fortapelsen!

Vet dere ikke at de hellige skal dømme verden? [...] Vet dere ikke at vi skal dømme engler? (1 Kor. 6. 2,3) Hva har jeg med å dømme dem som står utenfor? Er det ikke dem som er innenfor, dere skal dømme? Dem som står utenfor, skal Gud dømme. Få da den onde bort fra dere! (1 Kor. 5. 12,13) Døm ikke etter det dere ser, døm heller rettferdig! (Joh. 7. 24)

Hvor ætter du fra Frogke?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frogke - kan ikke du lære deg å skrive slik at man forstår hva du mener?

Anonymkode: d6d5e...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...