Gå til innhold

Far skal bort i hans helg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde droppet å dra i den konfirmasjonen. Stakkars sønnen din, her vil ikke pappaen hans ha han og så får han ikke komme hjem heller. Pappaen  har besøksrett, men du er hans omsorgsperson og det er hos deg han bor. Hva skulle du ha gjort om konfirmasjonen hadde falt på din helg? Hadde du tatt han med deg da eller hadde du blitt hjemme? Det værste for et barn er når foreldre krangler om å ikke ha barnet. Ingenting er mer ille enn å føle seg uvelkommen. Hvis familien til kjæresten din ikke ønsker at sønnen din skal få være med i konfirmasjonen, så hadde jeg ikke dratt. Det kommer en dag da han skal konfirmeres og, skal du ikke ha selskap for han da? Jeg forstår at du er sint og frustrert på idiot eks, men synes unnskyldingene dine er tamme for å ikke kunne bli hjemme. Du er ikke noe bedre selv.

Anonymkode: 630df...046

Han vil ikke ha selskap den gutten . Han gadd ikke . Liker ikke selskaper mye bråk. Faktisk har ikke ikke fått vært i noen selskapet på kjæresten side på noen år heller ikke noe jul . Pga jeg ble hjemme med sønnen. Synd at jeg er så egoistisk at jeg ville og har sagt ja til dette pga dette var i en planlagt pappahelg. Og jeg hadde gledet  meg.  Huff så egoistisk mamma jeg er. ( ironi for de som ikke skjønte det) 

Anonymkode: 2468f...c20

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil ikke ha selskap den gutten . Han gadd ikke . Liker ikke selskaper mye bråk. Faktisk har ikke ikke fått vært i noen selskapet på kjæresten side på noen år heller ikke noe jul . Pga jeg ble hjemme med sønnen. Synd at jeg er så egoistisk at jeg ville og har sagt ja til dette pga dette var i en planlagt pappahelg. Og jeg hadde gledet  meg.  Huff så egoistisk mamma jeg er. ( ironi for de som ikke skjønte det) 

Det er ingen som sier du er egoistisk fordi du har gleda deg. Det som blir sagt er at siden faren ikke fremstår som stabil og sønnen din har en diagnose er det nok best for ham om du blir hjemme. 

• Liker 2
Skrevet

Om rett skal være rett så er det far som bør og skal skaffe barnevakt denne aktuelle helgen- siden det er hans helg. Men som vi alle vet- teori og praksis er ikke alltid det samme, så svelg nok en flokk med kamelflokker og skaff barnevakt. 

ps.. leser innleggende dine som at du er en super mamma som setter sønnen din først- og ja noen ganger har selv super mammaer lov til å være noe annet enn mamma ..

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, xinnia skrev:

Om rett skal være rett så er det far som bør og skal skaffe barnevakt denne aktuelle helgen- siden det er hans helg. Men som vi alle vet- teori og praksis er ikke alltid det samme, så svelg nok en flokk med kamelflokker og skaff barnevakt. 

ps.. leser innleggende dine som at du er en super mamma som setter sønnen din først- og ja noen ganger har selv super mammaer lov til å være noe annet enn mamma ..

Takk  . Du er faktisk den første som faktisk har svart på det jeg spurte om.  Og tusen takk for fint svar.  Begynte nesten å bli deppa her.

• Liker 3
Skrevet

Han kan ikke være hos besteforeldrene sine en helg da? Evt bli med til byen konfirmasjonen skal være i, men slippe å være med på selve konfirmasjonen. Da blir du bare borte fra han i noen timer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vurderete det siste men lurer litt på å grave i lommeboka å hente fram noe barnevakt .Er litt styr med å finne en som kan være så lenge og litt dyrt . Muligvis må det være to og han må kjenne de godt og omvendt ellers blir alt galt. Skulle bare ønske far kunne tenke så langt som å hjelpe  med med barnevakt eller penger til det . Men det vet jeg han ikke gjør det var et hjertesukk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

ender jeg opp alene. Er jeg redd for. 

Hvorfor frykter noen å være alene? 

Anonymkode: 0b40c...cb4

• Liker 1
Skrevet

Samværsforelder burde ordne opp når han avlyser samvær.

MEN det er den som har hovedomsorg som sitter med ansvaret. Boatedsforelder har ikke krav på "fri" eller avlastning fra den andre forelderen, og dette blir som hvis avtalt barnevakt trekker seg. Man har selv ansvaret for å finne en ny løsning eller avlyse. De fleste foreldre har nok likevel en frivillig avtale om at den som skulle ha barnet fikser barnevakt, men du har dessverre ikke rett på det etter loven, ts.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes du virker som en fantastisk mamma jeg, TS. Som vanlig er det mor som ofrer seg og står på. Du har sønnen din 100% og flytter til og med ikke mannen du elsker inn i huset. Det vitner om en mor som absolutt setter sitt barn FØRST. Du sier du ikke engang har mye voksen-kontakt. Det synes jeg du skal begynne å ha, for et barn har godt av å ha en mor som er glad og lykkelig. Alle voksne trenger voksen-kontakt og ikke bare å være med barnet sitt.
Be den ansvarsløse latsabben av en far om å ordne barnevakt og betale for det. På tide han viser litt ansvar. Synes også du skal ta kontakt med Familievernkontoret og fotelle om hvor ustabil han er med avtalene.

Lykke til, TS! Jeg synes du skal dra i denne konfirmasjonen når far har fått ordnet barnevakt.

Anonymkode: 7d56a...6d9

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg mener at du må ta et oppgjør med far - for fremtiden. Denne konfirmasjonshelgen går du kanskje glipp av eller du må skaffe barnevakt (prøv å forklare far at det er han som må betale denne barnevakten ...?). Men en kontraktsfestet samværsavtale skal følges og da må far faktisk prioritere sønnen sin den helgen han har samvær. Det er helt utrolig at man er nødt til å forklare far at han må prioritere, en skulle tro at en far hadde ønske om det selv.

Som en her før skrev: når samvær ikke fungerer fordi far prioriterer bort sin sønn, må man bli katolsk i forhold til å følge kontrakten: Er det partallsuker far skal ha sønnen ja da skal far ha sønnen. Ingen bytter, ingen goodwill eller noe som helst inntil dette fungerer uten unntak. Den som av en eller annen grunn ikke kan ha sønnen grunnet at de skal få utdelt kongens fortjeneste medalje eller lignende  LIVSHENDELSER eventuelt skaffer eller som minimum betaler barnevakt. En tur på byen med gutta er ikke en livshendelse.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet det da. Men det som jeg skulle fram  til og som folk flest ser å glemme her. Er det jeg som må stresse med å skaffe barnevakt for hele helga eller må far skaffe . Det var spørsmålet . Ikke hvor dårlig mor  jeg er for at jeg for en gang skyld ville  prioritere  noen andre.  På gutt ungen vet hvordan sin far er   dette er ikke ny oppførsel . Han vet at far  er glad i han men noen ganger så prioritere pappa  litt rart  ( hans ord ikke mine) han er over 10 år. 

Som bostedsforelder er det ditt ansvar å skaffe barnevakt dersom samværsforelder ikke gidder. Som sagt: Sanværsrett, ikke samværsplikt.  

Anonymkode: d40ba...6a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar . Ble sent svar jeg og ungen tilbrakte dagen ute i det nydelige været.  Endelig.   Jeg har fått fikset meg barnevakt . Gikk for den letteste måten . Orker ikke helt å starte krangel med far igjen.  Svir litt i lommeboka men fikk en gratis og en som jeg må betale.  Så ble ikke så ille.  Noen  ganger må jeg prioritere min fremtid også .

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar . Ble sent svar jeg og ungen tilbrakte dagen ute i det nydelige været.  Endelig.   Jeg har fått fikset meg barnevakt . Gikk for den letteste måten . Orker ikke helt å starte krangel med far igjen.  Svir litt i lommeboka men fikk en gratis og en som jeg må betale.  Så ble ikke så ille.  Noen  ganger må jeg prioritere min fremtid også .

Godt at det ordnet seg. Skjønte ikke helt med at du fikk en gratis barnevakt som du må betale.

Du er ikke BARE mamma, du er kjæreste og kvinne utenom også, jeg syns du gjorde det rette her og finne barnevakt så du kan være med i konfirmasjonen. Jeg er helt enig med Ziennas innlegg lengre opp her. 

Jeg syns også du høres ut som en fin mamma for sønnen din. 

Anonymkode: b68a5...709

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger to barnevakter.  Den ene stilte opp gratis men måtte jobbe den ene dagen. Så jeg må betale en som passe da den andre jobber. Tusen takk for gode ord. 

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke helt med at du fikk en gratis barnevakt som du må betale.

Hun fikk to barnevakter, fordi det er en hel helg, så måtte hun fordele barnepasset på to personer. En av dem må hun betale, den andre fikk hun gratis.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Million skrev:

Hun fikk to barnevakter, fordi det er en hel helg, så måtte hun fordele barnepasset på to personer. En av dem må hun betale, den andre fikk hun gratis.

Ja, TS forklarte det og da jeg leste innlegget på nytt så jeg at jeg hadde vært litt rask på lesingen så jeg ikke leste noen ord som var relevante der. :) 

Skrevet
På 29.4.2017 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Hei fått et lite problem . Får skal bort en helg han skulle ha besøk av sønnen våres . Han har besøksrett . Jeg har lagt en plan for den helga  da jeg er bett bort i konfimasjon. (En som ikke er i slekt og ikke kjenner barnet mitt. Så ha ham med er ikke mulig ) jeg bruker som regel å være fleksibel når han ikke kan . Men denne gangen vill jeg så veldig være med på komfirmasjonen. Hva gjør jeg og sier nå. Kan jeg kreve at han skaffer barnevakt eller må jeg hive meg rundt å skaffe barnevakt. Gutten er såpass stor at han klarer seg alene noen timer men ikke alene en hel helg. 

Du TS.sitter med ansvaret. 

1.Bostedsforelder har hovedansvaret.

2. Far har ikke foreldreansvar. Han er ikke forelder men kun far. (Du opplyste du har 100 % ansvar ).

Punkt 1 alene kvalifiserer alene til TS ansvar . Sammen med punkt 2 er det helt opplagt at du TS har ansvaret.

Far er definert kun som bilogisk opphav. Dette enten dere var kjærester eller barnet ble til ved et ons. 

Foreldre er den som har foreldre ansvar. Dette kan være adoptere barn f.eks. eller om far og mor var gift , eller  registrert med felles bosted I folkeregisteret. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Peter007 skrev:

Du TS.sitter med ansvaret. 

1.Bostedsforelder har hovedansvaret.

2. Far har ikke foreldreansvar. Han er ikke forelder men kun far. (Du opplyste du har 100 % ansvar ).

Punkt 1 alene kvalifiserer alene til TS ansvar . Sammen med punkt 2 er det helt opplagt at du TS har ansvaret.

Far er definert kun som bilogisk opphav. Dette enten dere var kjærester eller barnet ble til ved et ons. 

Foreldre er den som har foreldre ansvar. Dette kan være adoptere barn f.eks. eller om far og mor var gift , eller  registrert med felles bosted I folkeregisteret. 

Vi var faktisk gift i 10 år . Han hadde faktisk sønnen våres 50 50 men dummet seg så ut av han ikke fikk lov ha 50 lenger pga sønnen vår , ikke hadde det godt.   Det var ikke jeg som ba om det men tok i mot det med glede . Da fikk jeg 100 %. . Men det er fikset å problemet er ute av verden til neste gang far blir vår yr og må ut med gutta for å jakte høne. Og har alltid fikset opp etter han og kommer nok fortsatt å gjøre det. Pga sønnen våres ikke fortjener det egentlig . 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bra det ordna seg med barnevakt😊 Jeg hadde prøvd å høre med far om han i det minste kunne betale halvparten av det barnevakten koster. Når det er sagt høres du ut som en kjempegod mor, og kan skjønne at du også trenger vonsenkontakt. Vet ikke hvilken diagnose sønnen din har, men har dere ikke hjelp fra det offentlige slin at noen kan sitte barnevakt/avlaste deg? F.eks så har barneverntjenesten innleide miljlterspeuter i noen tilfeller. Eller hva med miljøtjeneste, psykisk helsetjeneste eller lignende? Slik at du får mulighet til å dra på aktiviteter dersom far skulle avlyse. Noen offentlige tjenester er fleksible og kan stille opp på kort varsel.

Anonymkode: f3cfd...f16

AnonymBruker
Skrevet
På 30.4.2017 den 17.58, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal du prioritere din fremtid. Er glad for at det ordnet seg for deg!

Men jeg synes du skal ta rådet til @Blondie65 og andre her. Ikke bare er det frustrerende for deg at far ikke følger opp, men det må nok være vanvittig skuffende og sårende for sønnen deres. Jeg håper du finner kreftene til å gå igjennom dette for slik han holder på nå er absolutt ikke greit.

"når samvær ikke fungerer fordi far prioriterer bort sin sønn, må man bli katolsk i forhold til å følge kontrakten: Er det partallsuker far skal ha sønnen ja da skal far ha sønnen. Ingen bytter, ingen goodwill eller noe som helst inntil dette fungerer uten unntak. Den som av en eller annen grunn ikke kan ha sønnen grunnet at de skal få utdelt kongens fortjeneste medalje eller lignende  LIVSHENDELSER eventuelt skaffer eller som minimum betaler barnevakt. En tur på byen med gutta er ikke en livshendelse."

Anonymkode: 7d56a...6d9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...