AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 Hei fått et lite problem . Får skal bort en helg han skulle ha besøk av sønnen våres . Han har besøksrett . Jeg har lagt en plan for den helga da jeg er bett bort i konfimasjon. (En som ikke er i slekt og ikke kjenner barnet mitt. Så ha ham med er ikke mulig ) jeg bruker som regel å være fleksibel når han ikke kan . Men denne gangen vill jeg så veldig være med på komfirmasjonen. Hva gjør jeg og sier nå. Kan jeg kreve at han skaffer barnevakt eller må jeg hive meg rundt å skaffe barnevakt. Gutten er såpass stor at han klarer seg alene noen timer men ikke alene en hel helg. Anonymkode: 2468f...c20 1
Gjest Blondie65 Skrevet 29. april 2017 #2 Skrevet 29. april 2017 Den som har ansvaret for sønnen den helgen skaffer barnevakt. Men dette forutsetter selvsagt at det finnes en samværsavtale som man følger i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #3 Skrevet 29. april 2017 Jeg har 100% omsorgsrett og han har besøks rett anden hver helg. Vet ikke hva regler er da. Er litt frustrerende at jeg ikke kan planlegge noe da sånt skjer . Til og med helga før kunne han ikke. Anonymkode: 2468f...c20
Gjest Blondie65 Skrevet 29. april 2017 #4 Skrevet 29. april 2017 Med andre ord så bryr far seg ikke om sine samværshelger overhodet. Og anser barnet som ditt ansvar. Da ville jeg ha gått på familievernkontoret og enten fått fastslått i kontraktsform hvordan samværet skal foregå og hvem som da har ansvar for samværet eller eventuell barnevakt eller jeg ville fått redusert samværet ytterligere og bidraget økt tilsvarende.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #5 Skrevet 29. april 2017 Syns det er spesielt at du ikke kan ha han med i konfirmasjonen jeg da. Hvis han er stor, så er han jo ikke til bry. Det er vel heller ikke så vanlig å be bare barn,men ikke mor? Og hvordan kan en konfirmant(altså et barn) bare kjenne deg,men ikke sønnen din? Anonymkode: 1c2e4...b4a 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns det er spesielt at du ikke kan ha han med i konfirmasjonen jeg da. Hvis han er stor, så er han jo ikke til bry. Det er vel heller ikke så vanlig å be bare barn,men ikke mor? Og hvordan kan en konfirmant(altså et barn) bare kjenne deg,men ikke sønnen din? Anonymkode: 1c2e4...b4a Skulle selvfølgelig stå "be bare mor, men ikke barn." Anonymkode: 1c2e4...b4a
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #7 Skrevet 29. april 2017 Liten konfirmasjon fra min kjæreste familie ( vi bor ikke sammen pga mitt barn og hans barn) så nei de kjenner ikke mitt barn . Og han kjenner ikke de og har ikke lyst å dra ham med meg å treffe masse nye folk. Da må jeg bli hjemme å skuffe kjæresten min. Skal ikke være lett gitt. Anonymkode: 2468f...c20
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #8 Skrevet 29. april 2017 Får under 1000 kr i barnebidrag pga får lave lønn og noen ganger har han gutten som han bruker over lang tid . Så er det en periode som nå . Det går i bøljer . Jeg prøver med å gi han masse info spør om ferie planer og forteller nå sønn ikke kan pga cup eller leir.gi han alltid mulighet å bytte helger men nei det vill han ikke. Men er jeg ikke helt med på hans planer så er jeg vanskelig og forteller jeg han aldri noe mener han . Er litt slitsom. Prøve å tilrettelegge og gjøre alt rett før alle men det går jo ikke. Anonymkode: 2468f...c20
Zanzibar3 Skrevet 29. april 2017 #9 Skrevet 29. april 2017 Her synes jeg du kan kreve at far skal ta ansvar. Det er hans samværshelg, altså er barnet hans ansvar den helga. 13
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #10 Skrevet 29. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får under 1000 kr i barnebidrag pga får lave lønn og noen ganger har han gutten som han bruker over lang tid . Så er det en periode som nå . Det går i bøljer . Jeg prøver med å gi han masse info spør om ferie planer og forteller nå sønn ikke kan pga cup eller leir.gi han alltid mulighet å bytte helger men nei det vill han ikke. Men er jeg ikke helt med på hans planer så er jeg vanskelig og forteller jeg han aldri noe mener han . Er litt slitsom. Prøve å tilrettelegge og gjøre alt rett før alle men det går jo ikke. Anonymkode: 2468f...c20 Aldri forteller han noe skulle det så. Gikk litt fort i svingen her. Anonymkode: 2468f...c20
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #11 Skrevet 29. april 2017 Jeg får alltid pes for å skrive dette i tråder, men mitt synspunkt er at med mindre samarbeidet fungerer helt utmerket og konfliktfritt, så skal avtalen følges slavisk. Hvis far har samværshelg og blir bedt bort, og ikke har barnevakt, så får han takke nei. Samme gjelder andre veien, selvfølgelig. Far får fikse barnevakt eller droppe avtalen. Det er ikke ditt problem på noen som helst slags måte. Hvis dette er sååå vaaaanskelig for far å etterleve, ville jeg tatt en time på Familievernkontoret. Anonymkode: 96ac5...4fc 21
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #12 Skrevet 29. april 2017 Han har gitt beskjed for sent. Det er hans helg. Jeg hadde droppet konfirmasjonen og vært med barnet. Anonymkode: a4cb5...eee 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #13 Skrevet 29. april 2017 Det er begges barn. Hvem som har ansvar på papiret kan da ikke være så viktig? Skjønner du syns det er kjedelig. Men han er stor og kan være alene noen timer. La han være alene når du er i konfirmasjon? Ingen familie i nærheten? Anonymkode: f3fea...8c0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #14 Skrevet 29. april 2017 Så det er barnet til kjæresten din som skal konfirmeres? Forstår at du ønsker å delta. Hvis jeg var deg, hadde jeg krevd at far betalte for barnevakt siden det er hans helg. Du kan gjerne skaffe barnevakten, men at han betaler. Bor han langt unna dere? Er det en grunn for at han ikke har barnet mer? Anonymkode: 3fe00...317 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #15 Skrevet 29. april 2017 Kjæresten bor et stykke unna. Far bor i samme by. Ikke kjæresten barn men en i nær slekt til kjæresten. Vi er nærmere særbo enn kjærester men har valgt å holde en lav profil når det gjelder unger. Ikke noe slekt her bodde her først pga far. Så fikk jeg en jobb jeg trives i . Men kan klare å skaffe litt barnevakt men jeg må jo reise bort lørdag og søndag pga det er i en anden by. Huff blir stressa og lei meg av dette. Far har ikke det beste sosiale nettverk og noen av folka han har rundt seg nekter jeg (Og noen etater) at han har hjemme når sønn er der. . Anonymkode: 2468f...c20
Macro Skrevet 29. april 2017 #16 Skrevet 29. april 2017 Uansett hva du velger å gjøre må du ikke få barnet til å føle seg uønsket. Bli hjemme om nødvendig. 8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #17 Skrevet 29. april 2017 Det vet jeg . Har prioritert han og forklart bort hvorfor ikke pappa kunne ganske ofte. Jeg bor ikke sammen med den jeg elsker pga sønnen min og det gjør jeg med vilje for jeg mener det funket best. Men nå hadde jeg håpet for engang at jeg kunne gjøre noe jeg ville for første gang på flere år. Anonymkode: 2468f...c20 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #18 Skrevet 29. april 2017 4 minutter siden, Macro skrev: Uansett hva du velger å gjøre må du ikke få barnet til å føle seg uønsket. Bli hjemme om nødvendig. Og ja selvfølgelig setter jeg han først. Men jeg må få gitt meg muligheten å få ett liv uten barn å. Han kommer til å bli stor å flytte ut. Viss jeg ikke da har fått mulighet til å holde på kjæresten min å de tingene der også ender jeg opp alene. Er jeg redd for. Anonymkode: 2468f...c20 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #19 Skrevet 29. april 2017 Med besøksrett, så mener du at faren kommer på besøk hjemme hos dere? Anonymkode: 96846...7a1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #20 Skrevet 29. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og ja selvfølgelig setter jeg han først. Men jeg må få gitt meg muligheten å få ett liv uten barn å. Han kommer til å bli stor å flytte ut. Viss jeg ikke da har fått mulighet til å holde på kjæresten min å de tingene der også ender jeg opp alene. Er jeg redd for. Anonymkode: 2468f...c20 Ok. Da skal jeg fortelle hva jeg egentlig mener. Det er riv ruskende galt å la hele din kjærestes familie vite hvordan dere står uten å fortelle en dritt til din egen sønn. Dessuten har du ikke et liv uten barn for resten av livet. Sorry, men dette er for ego for min smak. Anonymkode: a4cb5...eee 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå