Gå til innhold

Hvorfor forsiktige menn (heller) ikke lykkes med meg


Gjest impressa

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymSjiraff skrev:

Om du synes det er morsomt å diskutere spørsmål kvinner også liker å diskutere så deler du vel interesser med kvinner? Det er jo samme grunnen til at kvinnen er her. 

 

nei det gjør jeg ikke. jeg har som oftest debatert i problemstillinger ang samlivsproblemer noe som er temaer for begge kjønn

samtidig har jeg debattert mye i de trådene om feminisme og hykleri og dobbelmoral fra kvinner ang likestilling osv. det har ingenting med kvinners interesse å gjøre. jeg bare argumenterer imot kommentarer som jeg mener er helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Froning skrev:

Jepp.

Å sjekke opp damer ved å skjule agendaen sin er en form for manipulasjon. Det er derfor de snille mannfolka som spanderer pils og later som de er engler egentlig er de ekte "bad guysa" der ute. 

Å være direkte når man har en intensjon med en dame er vanskelig. Når man har en seksuell interesse så er det en grense på hvor direkte man kan være før man opptrer som creepy eller trakkaserende. Få menn ønsker å være ufine mot kvinner generelt. Å opptre som en snill venn er ofte mye tryggere.

Det må jaggu være litt av en manipulasjon dette når fyren har vært venn i helt år SÅ viser han interesse. 

Anonymkode: d863d...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2017 den 15.31, impressa skrev:

Fordi du får meg til å genuint tro at du er ute etter vennskap for så å slippe interessen din som en bombe som det liksom blir mitt ansvar å ta stilling til. Sånn gir du meg valget, alltid veldig direkte, men også alltid lenge etter at jeg har slått meg til ro med at du bare vil være venn, mellom å date deg og å såre deg. Ingen mellomting. Ingen flørting. Ingen føling frem og tilbake. Bare måneder eller år med vennskapelig tone og så en sen tekstmelding, en nervøs samtale, en lapp på kontorpulten (ja, jeg har opplevd det) - et eller annet som på grunn av forholdet vårt bare blir et ubehagelig problem for meg å løse.

Måtte bare få dette ut. Irrettesett meg så mye dere vil - jeg er temmelig oppgitt selv over hvor kresen jeg er for tiden. Noen av mannfolka som har satt meg ut på denne måten har jeg vært oppriktig interessert i helt i begynnelsen.

 

Kanskje det er her problemet ligger. Du plukker ikke opp signalene og blir venn med de som egentlig vil ha deg som noe mer. Og fordi du egentlig er kresen og til stadig er på jakt etter noe bedre avviser du når de viser interesse. 

Anonymkode: d863d...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av mannfolka som har satt meg ut på denne måten har jeg vært oppriktig interessert i helt i begynnelsen.

Anonymkode: d863d...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som tenker dette om tråden?:

Jeg er så fin at ALLE faller for meg. Virker en anelse selvgod. 

Anonymkode: d863d...87b

Sleng dritt uten å huke av for anonym og jeg skal svare for meg.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er her problemet ligger. Du plukker ikke opp signalene og blir venn med de som egentlig vil ha deg som noe mer. Og fordi du egentlig er kresen og til stadig er på jakt etter noe bedre avviser du når de viser interesse. 

Anonymkode: d863d...87b

Ja. Sier ikke at problemet ikke ligger hos meg. Men som sagt tidligere i tråden har jeg flørtet og vist interesse de gangene jeg har vært interessert - og når jeg ikke får noe respons da, så er jeg usikker på hva slags signaler jeg ikke plukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir du venn med folk du oppriktig er interessert i? De merker sånt. Og når de viser interesse tilbake blir du overrasket. Forstå det den som kan. 

Anonymkode: d863d...87b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest impressa
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir du venn med folk du oppriktig er interessert i? De merker sånt. Og når de viser interesse tilbake blir du overrasket. Forstå det den som kan. 

Anonymkode: d863d...87b

Du har skapt din egen forståelse av tråden så det er vanskelig å svare deg. Men hvis du leser ordentlig ser du at jeg i disse tilfellene har vært interessert og flørtet i starten, mistet interessen på grunn av ingen respons og så hatt et vennskapelig forhold til dem (som kollega, venn av venn, e.l.) i en god stund før de viser sin interesse ved å brette ut følelsene sine. Jeg forenkler selvsagt, historiene er jo ikke like, men noe sånt. Og ja, det har vært overraskende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må jaggu være litt av en manipulasjon dette når fyren har vært venn i helt år SÅ viser han interesse. 

Anonymkode: d863d...87b

:fnise:

What?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som mange misforstår deg, TS, men jeg skjønner deg godt. Skulle ønske flere, både kvinner og menn, forsto hvor mye mer effektivt det er å gradvis vise interesse Vs det å enten virke helt uinteressert eller å fortelle eksakt hva man føler. Det har ingenting med å spille noe spill å gjøre, det har med å vise interesse uten å kreve at personen føler akkurat like mye der og da. Det er jo synd for dem også.

Du burde jo egentlig prate litt mer med dem om det. Si at du var sjarmert i starten, men de virket ikke interessert i deg, så du mistet interessen, og gradvis flørting ville kanskje fungert, men nå kom dette litt for ut av det blå siden du ikke tenker på de sånn mer. Så kanskje de lærer til neste gang, eller hvertfall skjønner at det ikke er personlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at du ofte blir misforstått, ts :P Så det i en annen tråd nettopp også.

Kanskje du forvirrer disse folkene som oppsøker deg, slik at det tar år og dager å skjønne noe fra deres side?

Anonymkode: 911a3...c02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Tenker du at du kan ha gått glipp av en potensiell ektemann pga. holdningene dine?

Anonymkode: 1d50e...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som at du ofte blir misforstått, ts :P Så det i en annen tråd nettopp også.

Kanskje du forvirrer disse folkene som oppsøker deg, slik at det tar år og dager å skjønne noe fra deres side?

Anonymkode: 911a3...c02

Haha. Ventet på den! Har om ikke annet funnet ut at jeg er dårlig til å formidle ting på et forum :fnise: Men problemet er vel at folk tror jeg forsvarer meg når jeg bare sier hvordan jeg er skrudd sammen. Synes ofte jeg er ganske håpløs selv.

1 time siden, Snowbrigade skrev:

Virker som mange misforstår deg, TS, men jeg skjønner deg godt. Skulle ønske flere, både kvinner og menn, forsto hvor mye mer effektivt det er å gradvis vise interesse Vs det å enten virke helt uinteressert eller å fortelle eksakt hva man føler. Det har ingenting med å spille noe spill å gjøre, det har med å vise interesse uten å kreve at personen føler akkurat like mye der og da. Det er jo synd for dem også.

Du burde jo egentlig prate litt mer med dem om det. Si at du var sjarmert i starten, men de virket ikke interessert i deg, så du mistet interessen, og gradvis flørting ville kanskje fungert, men nå kom dette litt for ut av det blå siden du ikke tenker på de sånn mer. Så kanskje de lærer til neste gang, eller hvertfall skjønner at det ikke er personlig. 

Takk for fint svar. Ja, jeg har prøvd å snakke med to av tilfellene om akkurat det.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Tenker du at du kan ha gått glipp av en potensiell ektemann pga. holdningene dine?

Anonymkode: 1d50e...acf

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
10 timer siden, impressa skrev:

Jeg har skummet den tråden om "nice guys" som manipulerende, og jeg føler at det ikke er det jeg snakker om i det hele tatt. Har ikke sett tegn til manipulering, ingen har blitt bitre på meg i etterkant, ingen av dem har vært merkbart "snille" mot meg i forkant heller.

Det jeg snakker om er tilfeller der interessen ikke kommuniseres i det hele tatt veldig lenge, før alle kortene legges på bordet omtrent som et ultimatum. Og ja, om jeg er interessert, viser jeg det.

Rart at det ikke går inn hos guttene når de er interessert i deg da. Vet ikke jeg as, jeg hadde ikke nølt om en jeg likte viste interesse for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du viser interesse i starten, og deretter bare vil være venner – så kalles det å sende «mixed signals». Og det å sende "mixed signals" er noe av det mest effektive for å få noen interessert.

Den følelsen jeg sitter igjen med er at du vet hva du gjør. Litt som jentene tilbake i skoledagene som flørtet og deretter «ble venner» med gutta. For så å få en egoboost av å kunne klage over at «alle blir forelska i meg, det er så slitsomt»

Endret av Rufino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg helt

bortsett fra... Hvorfor må du slå deg ned med ideen om alltid være venner eller alltid noe som helst? Jeg tror det ligger andre grunner bak at du ikke er så interessert lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest impressa
59 minutter siden, Rufino skrev:

Når du viser interesse i starten, og deretter bare vil være venner – så kalles det å sende «mixed signals». Og det å sende "mixed signals" er noe av det mest effektive for å få noen interessert.

Den følelsen jeg sitter igjen med er at du vet hva du gjør. Litt som jentene tilbake i skoledagene som flørtet og deretter «ble venner» med gutta. For så å få en egoboost av å kunne klage over at «alle blir forelska i meg, det er så slitsomt»

Det var veldig da. Nei, nei, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rufino skrev:

Når du viser interesse i starten, og deretter bare vil være venner – så kalles det å sende «mixed signals». Og det å sende "mixed signals" er noe av det mest effektive for å få noen interessert.

Den følelsen jeg sitter igjen med er at du vet hva du gjør. Litt som jentene tilbake i skoledagene som flørtet og deretter «ble venner» med gutta. For så å få en egoboost av å kunne klage over at «alle blir forelska i meg, det er så slitsomt»

Altså, Hvafornoe? Slik tilfellene er beskrevet her: TS liker en fyr og flørter. Fyren responderer ikke på flørtinga og prøver seg ikke selv. TS godtar at fyren ikke er interessert, og liker fyren som venn også (ellers ville man ofte ikke blitt interessert), et vennskap utvikler seg, og TS er fornøyd med det. Et år senere forteller fyren om hvor forelsket han er uten noen flørting og forvarsel? Hvordan har TS her sendt mixed signals, det er det vel fyren som har, som har vist null interesse og så plutselig skal confesse? TS mistet interessen fordi hun ikke fikk respons, og ga opp noe mer enn vennskap, det er vel vanlig.

Her er det sjenerte folk som må lære seg at man må vise tydelig interesse over litt tid hvis man skal confesse, ellers kan det føles veldig rart ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snowbrigade skrev:

Altså, Hvafornoe? Slik tilfellene er beskrevet her: TS liker en fyr og flørter. Fyren responderer ikke på flørtinga og prøver seg ikke selv. TS godtar at fyren ikke er interessert, og liker fyren som venn også (ellers ville man ofte ikke blitt interessert), et vennskap utvikler seg, og TS er fornøyd med det. Et år senere forteller fyren om hvor forelsket han er uten noen flørting og forvarsel? Hvordan har TS her sendt mixed signals, det er det vel fyren som har, som har vist null interesse og så plutselig skal confesse? TS mistet interessen fordi hun ikke fikk respons, og ga opp noe mer enn vennskap, det er vel vanlig.

Her er det sjenerte folk som må lære seg at man må vise tydelig interesse over litt tid hvis man skal confesse, ellers kan det føles veldig rart ut! 

Nå sier hun jo at det samme skjer med henne gang på gang med ulike gutter -altså TS er fellesnevneren her, og da antar jeg at det er der "problemet" ligger.

Dersom det hadde vært samme gutten som opplevde samme gang på gang med ulike damer, så ville jeg antatt at det var hans fremgangsmåte som var "problemet".

Når noe skjer gang på gang, så må man se på fellesnevneren for å finne årsaken til "problemet". Det er ren logikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rufino skrev:

Nå sier hun jo at det samme skjer med henne gang på gang med ulike gutter -altså TS er fellesnevneren her, og da antar jeg at det er der "problemet" ligger.

Dersom det hadde vært samme gutten som opplevde samme gang på gang med ulike damer, så ville jeg antatt at det var hans fremgangsmåte som var "problemet".

Når noe skjer gang på gang, så må man se på fellesnevneren for å finne årsaken til "problemet". Det er ren logikk.

Såklart er det logisk, det jeg reagerte på er at du kalte det blandede signaler. Det er mange grunner til fellestrekkene, for eksempel at hun faller for sjenerte menn som ikke flørter, og at hun selv har for dårlig selvtillit til å flørte mer "voldsomt" /vise det enda tydeligere, noe man kanskje må om man liker veldig sjenerte menn (jeg har måttet det selv før, flørtet masse, fikk ikke mye respons, men var trygg nok på at han var interessert til at jeg turte å prøve meg mye mer tydelig. Ellers hadde det aldri blitt noe av). Trolig er det en kombinasjon av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...