Gå til innhold

Hvorfor forsiktige menn (heller) ikke lykkes med meg


Gjest impressa

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ingen grunn til å irettesette deg. Slike personer du beskriver er forvokste manchildren som tror at det å være patetisk og uten ryggrad er det samme som å være snill og god. Det kreves en svært manipulerende og dedikert person for å investere så mye i et vennskap med kun det ultimate målet om komme ned i buksa på deg. Typisk vil de også klandre deg i ettertid for å ha "kastet bort tiden deres", som om det er ditt ansvar å lukte deg fram til hva det er de egentlig vil, og som om ditt vennskap ikke er verdt en dritt så lenge du ikke sprer beina for dem på eget initiativ. 

Del gjerne noen av dine opplevelser med slike i denne tråden.

Anonymkode: 864b4...659

Mye handler vel om at de ikke tørr å vise at de er interessert. At de ikke gjør noe når ts sitt "vindu" er åpent for dem er deres tap, men jeg synes at man går langt når man kaller alle manipulerende tapere osv. 

Viser du at du er interessert i dem ts når du er det? Hvis svaret er nei, og du spør deg selv hvorfor du ikke viser at du er interessert så forstår du vel hvorfor de ikke tørr å vise interesse heller. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest impressa
13 timer siden, Minesveiper skrev:

Mye handler vel om at de ikke tørr å vise at de er interessert. At de ikke gjør noe når ts sitt "vindu" er åpent for dem er deres tap, men jeg synes at man går langt når man kaller alle manipulerende tapere osv. 

Viser du at du er interessert i dem ts når du er det? Hvis svaret er nei, og du spør deg selv hvorfor du ikke viser at du er interessert så forstår du vel hvorfor de ikke tørr å vise interesse heller. 

Jeg har skummet den tråden om "nice guys" som manipulerende, og jeg føler at det ikke er det jeg snakker om i det hele tatt. Har ikke sett tegn til manipulering, ingen har blitt bitre på meg i etterkant, ingen av dem har vært merkbart "snille" mot meg i forkant heller.

Det jeg snakker om er tilfeller der interessen ikke kommuniseres i det hele tatt veldig lenge, før alle kortene legges på bordet omtrent som et ultimatum. Og ja, om jeg er interessert, viser jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, impressa skrev:

Fordi du får meg til å genuint tro at du er ute etter vennskap for så å slippe interessen din som en bombe som det liksom blir mitt ansvar å ta stilling til. Sånn gir du meg valget, alltid veldig direkte, men også alltid lenge etter at jeg har slått meg til ro med at du bare vil være venn, mellom å date deg og å såre deg. Ingen mellomting. Ingen flørting. Ingen føling frem og tilbake.

Da fremstår du som vanskelig å komme nær av andre.

Anonymkode: a0171...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange som er livredde for å ende opp med å fremstå som en gris som gir "uønsket seksuell oppmerksomhet", og dermed ikke tør å vise sin interesse fra starten av. Sjekking og flørting til "hverdags" er tross alt såpass uglesett at det i mange tilfeller er risikosport, både med tanke på sosialt liv og jobb. Det er nok mye av forklaringen på at sjekking i så stor grad foregår på nett/app eller "fylla". 

Jeg tror vi trenger litt høyere takhøyde for å "prøve seg" og si klart ifra at sjekking er en helt normal og sunn del av omgang mellom mennesker, så kanskje de som nevnes i åpningsposten tør å komme ut av skallet sitt tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, herzeleid skrev:

Er nok mange som er livredde for å ende opp med å fremstå som en gris som gir "uønsket seksuell oppmerksomhet", og dermed ikke tør å vise sin interesse fra starten av. Sjekking og flørting til "hverdags" er tross alt såpass uglesett at det i mange tilfeller er risikosport, både med tanke på sosialt liv og jobb. Det er nok mye av forklaringen på at sjekking i så stor grad foregår på nett/app eller "fylla". 

Jeg tror vi trenger litt høyere takhøyde for å "prøve seg" og si klart ifra at sjekking er en helt normal og sunn del av omgang mellom mennesker, så kanskje de som nevnes i åpningsposten tør å komme ut av skallet sitt tidligere. 

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men tror aldri grunnen til at jeg ikke har flørtet har vært at jeg var redd hun skulle føle "uønsket seksuell oppmerksomhet". Og om jeg hadde vært redd for det så hadde jeg ikke spurt henne på date for da hadde jeg jo følt at det også var upassende.

Om jeg ikke har flørtet med noen jeg er interessert i så har det vært fordi jeg har vært redd for avvisning(som ikke er det samme som å vær redd for å fremstå som en gris) eller det bare "låser seg" og jeg ikke aner hva jeg skal si eller klarer å si noe og i hvert fall ikke flørte. 

 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, impressa skrev:

Fordi du får meg til å genuint tro at du er ute etter vennskap for så å slippe interessen din som en bombe som det liksom blir mitt ansvar å ta stilling til. Sånn gir du meg valget, alltid veldig direkte, men også alltid lenge etter at jeg har slått meg til ro med at du bare vil være venn, mellom å date deg og å såre deg. Ingen mellomting. Ingen flørting. Ingen føling frem og tilbake. Bare måneder eller år med vennskapelig tone og så en sen tekstmelding, en nervøs samtale, en lapp på kontorpulten (ja, jeg har opplevd det) - et eller annet som på grunn av forholdet vårt bare blir et ubehagelig problem for meg å løse.

Måtte bare få dette ut. Irrettesett meg så mye dere vil - jeg er temmelig oppgitt selv over hvor kresen jeg er for tiden. Noen av mannfolka som har satt meg ut på denne måten har jeg vært oppriktig interessert i helt i begynnelsen.

 

dette er veldig dumt dette. er typisk mannfolk og åle seg inn på kvinner med " vennskap" og fake at de faktisk er interessert i å være din venn, men enten er romantisk interessert i deg eller har sex som baktanke. dessverre, dette er megatragisk ja

menn er generelt ikke interessert i å være kun venner med kvinner, hvorfor skal de være venn med dere når de har mannlige venner med felles interesser? så ta den leksen og lær at i 90 % av tilfellene en mann viser interesse for vennskap så er det baktanker rundt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, brownbrown skrev:

dette er veldig dumt dette. er typisk mannfolk og åle seg inn på kvinner med " vennskap" og fake at de faktisk er interessert i å være din venn, men enten er romantisk interessert i deg eller har sex som baktanke. dessverre, dette er megatragisk ja

menn er generelt ikke interessert i å være kun venner med kvinner, hvorfor skal de være venn med dere når de har mannlige venner med felles interesser? så ta den leksen og lær at i 90 % av tilfellene en mann viser interesse for vennskap så er det baktanker rundt det

Jada, de mennene finnes, men at menn på generelt grunnlag ikke bare skulle ønske å være venn med en kvinne er en sannhet med modifikasjoner. Har flere venninner jeg, som er morsomme å reise med, hyggelige personer generelt og ganske laidback, men jeg ville ikke datet dem i det hele tatt. Dating gjør jeg i andre arenaer enn blant dem i nærmeste vennekrets.

Anonymkode: a62cc...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
7 minutter siden, brownbrown skrev:

menn er generelt ikke interessert i å være kun venner med kvinner, hvorfor skal de være venn med dere når de har mannlige venner med felles interesser? så ta den leksen og lær at i 90 % av tilfellene en mann viser interesse for vennskap så er det baktanker rundt det

Jepp.

Å sjekke opp damer ved å skjule agendaen sin er en form for manipulasjon. Det er derfor de snille mannfolka som spanderer pils og later som de er engler egentlig er de ekte "bad guysa" der ute. 

Å være direkte når man har en intensjon med en dame er vanskelig. Når man har en seksuell interesse så er det en grense på hvor direkte man kan være før man opptrer som creepy eller trakkaserende. Få menn ønsker å være ufine mot kvinner generelt. Å opptre som en snill venn er ofte mye tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
15 minutter siden, brownbrown skrev:

dette er veldig dumt dette. er typisk mannfolk og åle seg inn på kvinner med " vennskap" og fake at de faktisk er interessert i å være din venn, men enten er romantisk interessert i deg eller har sex som baktanke. dessverre, dette er megatragisk ja

menn er generelt ikke interessert i å være kun venner med kvinner, hvorfor skal de være venn med dere når de har mannlige venner med felles interesser? så ta den leksen og lær at i 90 % av tilfellene en mann viser interesse for vennskap så er det baktanker rundt det

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, de mennene finnes, men at menn på generelt grunnlag ikke bare skulle ønske å være venn med en kvinne er en sannhet med modifikasjoner. Har flere venninner jeg, som er morsomme å reise med, hyggelige personer generelt og ganske laidback, men jeg ville ikke datet dem i det hele tatt. Dating gjør jeg i andre arenaer enn blant dem i nærmeste vennekrets.

Anonymkode: a62cc...9bc

Trenger det å være enten/eller da? Kan ikke en mann være venner uten eksplisitte baktanker, men likevel ha sansen for jenta og prøve seg når han finner det naturlig? Bare lurer jeg. Tanken på baktanker og manipulasjon er utrolig deprimerende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, impressa skrev:

Trenger det å være enten/eller da? Kan ikke en mann være venner uten eksplisitte baktanker, men likevel ha sansen for jenta og prøve seg når han finner det naturlig? Bare lurer jeg. Tanken på baktanker og manipulasjon er utrolig deprimerende.

 

jo det er mulig, men det er så sjeldent at du nesten bare må se vekk i fra det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
5 minutter siden, brownbrown skrev:

jo det er mulig, men det er så sjeldent at du nesten bare må se vekk i fra det. 

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, impressa skrev:

Trenger det å være enten/eller da? Kan ikke en mann være venner uten eksplisitte baktanker, men likevel ha sansen for jenta og prøve seg når han finner det naturlig? Bare lurer jeg. Tanken på baktanker og manipulasjon er utrolig deprimerende.

 

Neida, det behøver ikke å være enten eller. Men man vet jo ikke om man kommer til å bli interessert i noen om tre år (eller mer) eller ikke, så det er jo en hypotetisk problemstilling. Mitt tilsvar var rettet mot en som ikke mener det er mulig å være venn med en kvinne uten at man i utgangspunktet er interessert i noe mer. For det kan man.

Det er for øvrig også mulig at man kan oppleve det motsatte, dvs. en kort stund har jeg vært interessert i noen som nå bare er en venninne, grunnet at jeg ganske tidlig innså at vi er for ulike. Nå har jeg kjent henne mer enn 10 år og er overhodet ikke interessert i noe mer enn vennskap.

Anonymkode: a62cc...9bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, impressa skrev:

Hvordan vet du det?

fordi jeg er mann selv ? og jeg vet hvordan mange menn tenker ? alle mine venner er menn og jeg er vokst opp i et miljø med kun menn, jobber kunn med menn og har god erfaring for hvordan mange tenker, bla annet meg selv. jeg har gjort akkurat det samme, kamuflert meg som venn og bomm, fått sex og stukket av eller prøvd å få mer ut av henne

menn har generelt ikke interesse av å være venner med kvinner da dere har helt andre interesser og er veldig forskjellig fra oss når det kommer til humør, følelser , prioriteringer osv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det behøver ikke å være enten eller. Men man vet jo ikke om man kommer til å bli interessert i noen om tre år (eller mer) eller ikke, så det er jo en hypotetisk problemstilling. Mitt tilsvar var rettet mot en som ikke mener det er mulig å være venn med en kvinne uten at man i utgangspunktet er interessert i noe mer. For det kan man.

Det er for øvrig også mulig at man kan oppleve det motsatte, dvs. en kort stund har jeg vært interessert i noen som nå bare er en venninne, grunnet at jeg ganske tidlig innså at vi er for ulike. Nå har jeg kjent henne mer enn 10 år og er overhodet ikke interessert i noe mer enn vennskap.

Anonymkode: a62cc...9bc

det stemmer, men som oftest er menn kamuflert og har helt andre intensjoner enn faktisk et vanelig vennskap og det vet du selv godt. jeg er så sikker på dette at jeg kan si over eller vertfall 75 prosent av menn-kvinne vennskap har andre intensjoner , eller vertfall begynte som det eller endte som det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, brownbrown skrev:

det stemmer, men som oftest er menn kamuflert og har helt andre intensjoner enn faktisk et vanelig vennskap og det vet du selv godt. jeg er så sikker på dette at jeg kan si over eller vertfall 75 prosent av menn-kvinne vennskap har andre intensjoner , eller vertfall begynte som det eller endte som det

Nei, jeg vet ikke det godt. Svært mange av mine venner har faktisk kvinnelige venner uten at de er interesserte i noe mer. Du får bare tro det er mulig, og så sier vel kanskje "sleezy bag" oppføreselen til dine kamerater noe om omgangskretsen du ferdes i. Kan tenke meg at det neppe er den mest intellektuelle gjengen ;)

Anonymkode: a62cc...9bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, brownbrown skrev:

menn har generelt ikke interesse av å være venner med kvinner da dere har helt andre interesser og er veldig forskjellig fra oss når det kommer til humør, følelser , prioriteringer osv

 

Du skriver jo på et kvinneforum og det er vel delvis fordi du har samme interesser som kvinner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymSjiraff skrev:

Du skriver jo på et kvinneforum og det er vel delvis fordi du har samme interesser som kvinner?

nei. jeg startet her i begynnelsen for å stille et spm ang min nåværende kjæreste. jeg ble fordi det var morsomt å være her og mye debatter. jeg er overhodet ikke interessert i de samme interessene kvinner har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, brownbrown skrev:

nei. jeg startet her i begynnelsen for å stille et spm ang min nåværende kjæreste. jeg ble fordi det var morsomt å være her og mye debatter. jeg er overhodet ikke interessert i de samme interessene kvinner har

Om du synes det er morsomt å diskutere spørsmål kvinner også liker å diskutere så deler du vel interesser med kvinner? Det er jo samme grunnen til at kvinnen er her. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som tenker dette om tråden?:

Jeg er så fin at ALLE faller for meg. Virker en anelse selvgod. 

Anonymkode: d863d...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...