Minnus Skrevet 3. august 2017 #1501 Skrevet 3. august 2017 15 minutter siden, Miranda16 skrev: At mor er oppegående er ikke poenget. Poenget er at det er grunnleggende viktig at barn sosialiserer med andre barn og voksne, ikke bare foreldre og søsken. Ja det er jo akkurat det jeg skriver, hva er det du misforstår? 23 minutter siden, Simbyxor skrev: Barna i barnehagen har intet behov for enda mer sosial omgang på fritiden, de har nok med å omgås sine foreldre og være med sine foreldre. Ærlig talt, mange barn er jo i barnehagen 8 timer hver eneste dag. Barn har veldig godt av å være sosial etter barnehagen og. Er det noe som er super stas for barn så er det det å få ha med seg venner hjem fra barnehagen eller bli med venner hjem! Normale barn vil jo ikke sette seg ned på rommet sitt og være alene.. Hos mine barn er det full fart fra morgen til kveld, de er normale og sosiale barn som alltid har venner rundt seg. 3
Gjest eksiltronder Skrevet 3. august 2017 #1502 Skrevet 3. august 2017 38 minutter siden, J.. skrev: Hva i all verden sikter du til? Hvis du faktisk tenker på overgrep eller annen mishandling så kan slikt skje selv om mor er hjemme/tilstedet. Se bare i barnehagesaker hvor misbruk blir avslørt. Jeg blir regelretr sjokkert av enkelte ting folk røyter av seg! Enig i det aller meste i denne tråden men ærlig talt! 22 minutter siden, TomineB skrev: Nå må du gi deg. Hvordan kan du si noe sånt? Makan! Kjære vene, her var det da mye skitne tanker! Jeg mener ganske enkelt at jeg synes det er ansvarsfraskrivelse å overlate sine barn til et menneske som har vært "pappaen" til to av dem et drøyt års tid, særlig siden han på ingen måte er den første voksenpersonen ungene har måttet forholde seg til (og på et eller annet tidspunkt mistet). Det riktige av Anna er å ta seg av ungene sine selv, all den tid hun er den eneste stabile figuren i deres liv. Det innebærer -ikke- å flytte omkring annenhver måned, men når hun først gjør det synes jeg det er riktig valg å ta ungene med.
Gjest TomineB Skrevet 3. august 2017 #1503 Skrevet 3. august 2017 1 minutt siden, eksiltronder skrev: Kjære vene, her var det da mye skitne tanker! Jeg mener ganske enkelt at jeg synes det er ansvarsfraskrivelse å overlate sine barn til et menneske som har vært "pappaen" til to av dem et drøyt års tid, særlig siden han på ingen måte er den første voksenpersonen ungene har måttet forholde seg til (og på et eller annet tidspunkt mistet). Det riktige av Anna er å ta seg av ungene sine selv, all den tid hun er den eneste stabile figuren i deres liv. Det innebærer -ikke- å flytte omkring annenhver måned, men når hun først gjør det synes jeg det er riktig valg å ta ungene med. Selv om du forsøker forklare det du mener så blir det fremdeles feil. Jan har vært i livet til barna i lang lang tid. Hvorfor skal ikke han som er pappa og stedpappa fikse jobben like bra som Anna? Det der blir for dumt!
Gjest eksiltronder Skrevet 3. august 2017 #1504 Skrevet 3. august 2017 3 minutter siden, TomineB skrev: Selv om du forsøker forklare det du mener så blir det fremdeles feil. Jan har vært i livet til barna i lang lang tid. Hvorfor skal ikke han som er pappa og stedpappa fikse jobben like bra som Anna? Det der blir for dumt! Da har vi ulik oppfatning av det. Kan like gjerne være du som har feil vel? Å flytte bort fra mamma (eller pappa, men det er jo de to eldste allerede vant til) over lengre tid er ikke bra for barn. Stabilitet er undervurdert, og en tydelig mangelvare i livet til denne familien. Da gjelder det i det minste å holde på de få faste rammene som er tenker jeg.
Minnus Skrevet 3. august 2017 #1505 Skrevet 3. august 2017 11 minutter siden, TomineB skrev: Selv om du forsøker forklare det du mener så blir det fremdeles feil. Jan har vært i livet til barna i lang lang tid. Hvorfor skal ikke han som er pappa og stedpappa fikse jobben like bra som Anna? Det der blir for dumt! Jan har ikke vært i livet til barna i lang tid. For to år siden var det pappaen til mellomste som var i tankene til Anna og han som var den hun skulle gifte seg med. Jan ble sammen med Anna for 1,5 år siden, og fra den dagen har han tydeligvis vært pappaen til M ifølge Anna selv..🙄 Men å la han være hovedforelderen til M og W blir feil, og jeg forstår ikke helt hvordan Anna har tenkt at dette er greit og bra for barna. Kommer bare mer og mer frem at det ikke er barna som kommer først hos Anna, men henne selv. Typisk tenårings oppførsel. 26
Myrthel Skrevet 3. august 2017 #1506 Skrevet 3. august 2017 17 minutter siden, marthes skrev: Anna lever av "sjokkerende" overskrifter og "sjokkerende" ting hun kan gjøre for å få lesere... det er bloggen, Anna, Jan, så de mindreårige etter der, selv om de mindreårige av og til (ofte) dyttes foran for å skape overskrifter i bloggen... det er helt tragisk egentlig, at hun ikke evner til å se hvor mye dette kan skade de mindreårige når de vokser til og blir eldre... men ja, jeg tror Anna ser på det som flytting 🙈 Hun er ikke akkuratt den skarpeste kniven... Det er nok sant, jeg er redd hun ikke skjønner bedre. Jeg har bare så vanskelig for å forstå at hun tror hun "sjokkerer" og er smart med overskriftene. Ja, hun lokker nok småjentene inne på bloggen, og ja, hun tjener jo penger NÅ. MEN hva med litt lengre frem i tid? Hun må da ha fått meg seg alle som gjennomskuer og ler av henne. Kloke valg har hun aldri tatt, men å fremstille seg dummere og dummere på bloggen for hver dag som går - hvem vil det? En dag er bloggen slutt og du blir sett på som et dumt naut. Lærere på skolen vet hvordan du er (hvis det blir skole). Foreldre til barnas klassekamerater og naboer "tisker og hvisker" om deg. Det er stor sjanse for at barnevernet følger med. Har hun ingen tanker for at barna kan bli mobbet og for hva fremtidige arbeidmuligheter blir etter en slik væremåte? Hvor kuult er det for lille M. å høre at gutta i klassen har sett mammaen hennes naken? 20
Gjest Kaktuspotte Skrevet 3. august 2017 #1507 Skrevet 3. august 2017 20 timer siden, Anne B skrev: De finner nok raskt ut at de har det ganske godt i søgne og reiser tilbake dit, tenker jeg. Hva skal barna gjøre i Oslo?? Henge med herr Rasmussen
Myrthel Skrevet 3. august 2017 #1508 Skrevet 3. august 2017 32 minutter siden, TomineB skrev: Selv om du forsøker forklare det du mener så blir det fremdeles feil. Jan har vært i livet til barna i lang lang tid. Hvorfor skal ikke han som er pappa og stedpappa fikse jobben like bra som Anna? Det der blir for dumt! Jan har ikke vært i barnas liv lenge, kun 1.5 år. Vi må se på helheten her. Normalt sett så kunne en stepappa fikset jobben, ja. Men husk på at Anna har byttet stepappaer i hytt og pine og kuttet ut andre omsorgspersoner etter hvert som det har passet henne. Barna har kun hatt Anna som den eneste stabile i sitt liv. "Forsvinner" plutselig hun, så står barna igjen uten noen som har vært der hele tiden. Barna er jo vant til å miste mennesker de har rundt seg, og da er det faktisk ikke greit at moren "forsvinner". Som beredskapsmor/fostermor vet jeg hvor stor skade et barn får av å "klippe trådene helt" og bli satt i et nytt hjem. Selv om det nye hjemmet er aldri så bra, så drar barna med seg minner om "noe". Jeg får derfor ekstra vondt når jeg tenker på hvor mange nære, som disse barna allerede har mistet. Disse savnene kan dukke opp som vonde minner senere i livet. De kan også skape et redsel over å bli forlatt. 34
Love2017juni Skrevet 3. august 2017 #1509 Skrevet 3. august 2017 (endret) .. Endret 3. august 2017 av Love2017juni Feil tråd
Gjest mimoe Skrevet 3. august 2017 #1510 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, eksiltronder skrev: Å overlate sine 3 barn til en mann som faktisk er far til bare ett av dem høres heller ikke ut som en ideell løsning i hodet mitt. Herregud for en kommetar...🤢
Minlillesky Skrevet 3. august 2017 #1511 Skrevet 3. august 2017 2 timer siden, Lapper skrev: Her er det 21 august😊 21 august her og (Y) 1
elisaday Skrevet 3. august 2017 #1512 Skrevet 3. august 2017 23 minutter siden, Myrthel skrev: Jan har ikke vært i barnas liv lenge, kun 1.5 år. Vi må se på helheten her. Normalt sett så kunne en stepappa fikset jobben, ja. Men husk på at Anna har byttet stepappaer i hytt og pine og kuttet ut andre omsorgspersoner etter hvert som det har passet henne. Barna har kun hatt Anna som den eneste stabile i sitt liv. "Forsvinner" plutselig hun, så står barna igjen uten noen som har vært der hele tiden. Barna er jo vant til å miste mennesker de har rundt seg, og da er det faktisk ikke greit at moren "forsvinner". Som beredskapsmor/fostermor vet jeg hvor stor skade et barn får av å "klippe trådene helt" og bli satt i et nytt hjem. Selv om det nye hjemmet er aldri så bra, så drar barna med seg minner om "noe". Jeg får derfor ekstra vondt når jeg tenker på hvor mange nære, som disse barna allerede har mistet. Disse savnene kan dukke opp som vonde minner senere i livet. De kan også skape et redsel over å bli forlatt. Bare den ene setningen der sier desverre mye om hva disse ungene vokser opp med... 29
Gjest eksiltronder Skrevet 3. august 2017 #1513 Skrevet 3. august 2017 20 minutter siden, mimoe skrev: Herregud for en kommetar...🤢 Og for et konstruktivt bidrag du kommer med!
caskerette Skrevet 3. august 2017 #1514 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, Minnus skrev: Ja det er jo akkurat det jeg skriver, hva er det du misforstår? Barn har veldig godt av å være sosial etter barnehagen og. Er det noe som er super stas for barn så er det det å få ha med seg venner hjem fra barnehagen eller bli med venner hjem! Normale barn vil jo ikke sette seg ned på rommet sitt og være alene.. Hos mine barn er det full fart fra morgen til kveld, de er normale og sosiale barn som alltid har venner rundt seg. Jo, mange normale barn vil det, barn er like forskjellige som voksne. Full fart kan være slitsomt for noen, selv om det er moro for andre, og å bli med venner hjem trenger en nødvendigvis ikke begynne med før i skolealder. Jeg tror nok småpersonene får den sosiale kontakten de trenger gjennom skole og barnehage, så lenge hun holder seg unna hjemmeundervisning og den slags galskap. 4
Gjest TomineB Skrevet 3. august 2017 #1515 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, eksiltronder skrev: Da har vi ulik oppfatning av det. Kan like gjerne være du som har feil vel? Å flytte bort fra mamma (eller pappa, men det er jo de to eldste allerede vant til) over lengre tid er ikke bra for barn. Stabilitet er undervurdert, og en tydelig mangelvare i livet til denne familien. Da gjelder det i det minste å holde på de få faste rammene som er tenker jeg. Jeg synes at Anna gjør det beste for barna nå når hun uannsett har bestemt at de skal være i Oslo en stund. Hun sørger for at barna er med far/stefar mens mor er på jobb på dagen. Han er den som kjenner barna best, etter mor vel å merke. De er alle samlet på kvelden
Gjest mimoe Skrevet 3. august 2017 #1516 Skrevet 3. august 2017 6 minutter siden, eksiltronder skrev: Og for et konstruktivt bidrag du kommer med! Ja, mer konstruktivt enn mye annet i denne tråden ihvertfall!!
Summ Skrevet 3. august 2017 #1517 Skrevet 3. august 2017 Det jeg tror Anna mener med at barna skal være litt med henne, og med Jan hele tiden, er kanskje det at hun må være borte noen timer på dagtid. Nå er jo begge hjemmeværende og er med barna like mye. Hun pleier jo å overdramatisere ting. Måten hun ordlegger seg på kunne det ha vært; "Nå som vi skal bo i Oslo en stund, så er en tur ut å handle, en vesentlig del av oppholdet. Jeg kan ærlig innrømme at jeg er den type jente som ikke liker det når jeg ser alle menneskene som sniker seg med på trikken uten å betale. Dette medfører at vi må betale månedskort for kollektiv transport. Vi er en stor gjeng, og med barnevogn blir dette et slit. Dette er grunnen til at meg og Jan bestemte oss for at vi ønsker å bare betale for en person pr måned. Jeg er den type jente som liker å ha kontroll, derfor vil jeg være den som tar meg av handlingen. Jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke ser frem til dette siden det medfører at jeg er mer borte fra barna enn meg selv." 21
Hollie Skrevet 3. august 2017 #1518 Skrevet 3. august 2017 Anna skriver på bloggen at dette blir ett nytt kapittel i barnas liv, man sier da ikke det om det er snakk om et par uker? 3
Gjest eksiltronder Skrevet 3. august 2017 #1519 Skrevet 3. august 2017 25 minutter siden, TomineB skrev: Jeg synes at Anna gjør det beste for barna nå når hun uannsett har bestemt at de skal være i Oslo en stund. Hun sørger for at barna er med far/stefar mens mor er på jobb på dagen. Han er den som kjenner barna best, etter mor vel å merke. De er alle samlet på kvelden Da er vi enige. Min kommentar var til de som mente barna burde bli igjen i Søgne med J, og bare besøke mor i helgene.
marthes Skrevet 3. august 2017 #1520 Skrevet 3. august 2017 21 minutter siden, Hollie skrev: Anna skriver på bloggen at dette blir ett nytt kapittel i barnas liv, man sier da ikke det om det er snakk om et par uker? I Anna verden kan man fint si det.... når man tenker på alle overskriftene hun lager så kan hun fint mene det.... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå