Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun sendte nettopp live på facebook... 

 

andre enn meg som reagerer på dialekta??? 

 

Jeg er fra ca samme plass som henne og har bodd en annen plass med annen dialekt i over 3(!) år.. hun har bodd i søgne i ett år vel omtrent, men legger over på sørlandsdialekten alllerede.. (Sist jeg hørte henne snakke sa Hun "me", nå var det plutselig blitt "vi") haha.. jeg som snakker hennes gamle dialekt hører vertfall veldig hvordan Hun prøver og endre, men fortsatt har stavangerpreg over det hele 🙈

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp direktesendingen på facebook. Hva skjer med at A plutselig snakker sørlandsdialekt! Hun har bodd der i ca 1 år og har lagt om dialekten allerede?? 

Jeg husker jeg så henne på tv for en stund siden å da prøvde hun så godt hun kunne å snakke sørlandsdiakelt. Men når hun glemte seg ut, var det stavangersk igjen!  

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Love2017juni skrev:

Hun sendte nettopp live på facebook... 

 

andre enn meg som reagerer på dialekta??? 

 

Jeg er fra ca samme plass som henne og har bodd en annen plass med annen dialekt i over 3(!) år.. hun har bodd i søgne i ett år vel omtrent, men legger over på sørlandsdialekten alllerede.. (Sist jeg hørte henne snakke sa Hun "me", nå var det plutselig blitt "vi") haha.. jeg som snakker hennes gamle dialekt hører vertfall veldig hvordan Hun prøver og endre, men fortsatt har stavangerpreg over det hele 🙈

Folk er forskjellige. Enkelte, som meg, legger om dialekt helt automatisk og veldig raskt, mens andre snakker kav barndomsdialekt selv om de har bodd 50 år i en annenlandsdel. De fleste er et sted i mellom. Så denne kritikken skjønner jeg ikke.

Endret av Rosalie
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sadnesses skrev:

Så nettopp direktesendingen på facebook. Hva skjer med at A plutselig snakker sørlandsdialekt! Hun har bodd der i ca 1 år og har lagt om dialekten allerede?? 

Jeg husker jeg så henne på tv for en stund siden å da prøvde hun så godt hun kunne å snakke sørlandsdiakelt. Men når hun glemte seg ut, var det stavangersk igjen!  

 

Du ser at hun prøver så hardt hun kan. Jeg er sørlending og bor et annet sted i landet. Jeg legger ikke over som hun selv etter 5 år. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig inviduelt hvor fort folk tilpasser seg, men alle vil adoptere på en eller annen måte når man bor på et sted over lang tid. Nå er sørlands- og sør-vestlandsdialekt ganske like i uttale, så det går nok raskere før man får en type aksent

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Rosalie skrev:

Folk er forskjellige. Enkelte, som meg, legger om dialekt helt automatisk og veldig raskt, mens andre snakker kav barndomsdialekt selv om de har bodd 50 år i en annenlandsdel. De fleste er et sted i mellom. Så denne kritikken skjønner jeg ikke.

Klarer du ikke hører at hun ikke har skifta, men prøver så godt Hun kan og legge over...? 🙈

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Love2017juni skrev:

Klarer du ikke hører at hun ikke har skifta, men prøver så godt Hun kan og legge over...? 🙈

Men er dette noe og legge seg opp i? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lapper skrev:

Men er dette noe og legge seg opp i? 

Ja. Hvis hun faker en dialekt så er det noe å legge seg oppi når man har valgt å være offentlig, være det seg pga barn eller semi-nakenbilder. Bare kleint å late som man har en dialekt man ikke har. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, elisaday skrev:

Ja. Hvis hun faker en dialekt så er det noe å legge seg oppi når man har valgt å være offentlig, være det seg pga barn eller semi-nakenbilder. Bare kleint å late som man har en dialekt man ikke har. 

Ja da så... Må si jeg synes det er andre ting og henge seg opp i enn en dialekt.

Men men😁 lykke til

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye konstruktiv kritikk her ja. :ironi:Jeg er på ingen måte fan av Anna Rasmussen, men dette blir for dumt. 

Nesten litt flaut å lese denne tråden. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå har Jan sagt at han heller vil ha to barn innen kort tid enn en hund så da kommer det "kanskje" snart en baby. Det er godt det er noen av oss som holder befolkningstallet oppe... :a034:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jaja, nå har Jan sagt at han heller vil ha to barn innen kort tid enn en hund så da kommer det "kanskje" snart en baby. Det er godt det er noen av oss som holder befolkningstallet oppe... :a034:

Så bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jaja, nå har Jan sagt at han heller vil ha to barn innen kort tid enn en hund så da kommer det "kanskje" snart en baby. Det er godt det er noen av oss som holder befolkningstallet oppe... :a034:

TO barn?! 😳 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Solivagant skrev:

TO barn?! 😳 

Regner med de mener at det blir to tette hvis hun blir gravid i nærmeste fremtid.  :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, om hun har skiftet dialekt så er det da ikke noe å henge seg opp i.. Noen holder dialekta si uansett hvor lenge man bor borte fra "hjemmet" 

Andre skifter dialekt nesten etter hvem de snakker med. 

Begge deler er like normalt, og ikke noe å blåse opp....

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, fjær skrev:

altså, om hun har skiftet dialekt så er det da ikke noe å henge seg opp i.. Noen holder dialekta si uansett hvor lenge man bor borte fra "hjemmet" 

Andre skifter dialekt nesten etter hvem de snakker med. 

Begge deler er like normalt, og ikke noe å blåse opp....

Trodde man skulle diskutere Anna AS og ikke hvilken dialekt hun har

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sandin skrev:

Har han hatt navnet Rune før?

Blant venner og kjente har han alltid blitt omtalt som Jan Rune 🙄 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
2 timer siden, elisaday skrev:

Ja. Hvis hun faker en dialekt så er det noe å legge seg oppi når man har valgt å være offentlig, være det seg pga barn eller semi-nakenbilder. Bare kleint å late som man har en dialekt man ikke har. 

Ikke noe verre det enn andre bloggere som prater og skriver svorsk fordi kjæresten er svensk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...