Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Men skrev/sa hun ikke for ikke så lenge siden at ungene skal være mest med Jan og litt med henne innimellom elns? Håper det betyr at Jan og ungene skal ha basen sin i Søgne, og reise inn til Oslo når eldste ikke er på skolen. Det er vel ingen av leilighetene på leilighetshotell som er store nok til at de egner seg for en familie på fem på heltid...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men Jan klarer jo så vidt å la henne være "alene" på palmesus fra 13-18 (skrevet av han selv på bloggen).... Hehe så lurer på hvordan det skulle ha gått 😂🙈

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, marthes skrev:

Da kan man iallefall være sikker på at tv2 ikke bryr seg om mindreårige iallefall, ved å la en slik blogger som lever av å utlevere uskyldige delta. Hadde vært intr å se om noen "tok opp kampen" med tv2... 

Men er det slik at Tv2 ikke kan ønske henne til skal vi danse for de må ta høyde for at hun ikke prioriterer det beste for barna? Er jo hun som er mor, Tv2 er en tv kanal og tenker naturligvis seertall. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skulle hun ikke ha hjemmeskole for barnet da? Da kan hun bo hvor som helst i teorien. Støtter forresten ikke opp hjemmeskole med mindre mor eller far er utdannet innen opplæring på noen måte. Nei vent, jeg støtter det egentlig ikke da heller merker jeg. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
2 minutter siden, Pipa skrev:

Men skulle hun ikke ha hjemmeskole for barnet da? Da kan hun bo hvor som helst i teorien. Støtter forresten ikke opp hjemmeskole med mindre mor eller far er utdannet innen opplæring på noen måte. Nei vent, jeg støtter det egentlig ikke da heller merker jeg. 

 

Jeg ser det hjemmeskole-opplegget har vært heftig diskutert i denne tråden, men er det egentlig lov med hjemmeskole i Norge nå i disse dager? Trodde iallfall man måtte sørge for undervisning av samme kaliber som på skolen. Og da kan ikke Anna undervise sine egne barn. Da må hun leie inn en lærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, jentekvinne skrev:

Jeg ser det hjemmeskole-opplegget har vært heftig diskutert i denne tråden, men er det egentlig lov med hjemmeskole i Norge nå i disse dager? Trodde iallfall man måtte sørge for undervisning av samme kaliber som på skolen. Og da kan ikke Anna undervise sine egne barn. Da må hun leie inn en lærer. 

Kan ikke huske å ha hørt/lest om noen som får hjemmeundervisning i hvertfall, håper ikke det er lov med mindre barnet er langtidssykt eller noe annet som gjør det umulig å møte opp på skolen.  

Endret av Pipa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, jentekvinne skrev:

Jeg ser det hjemmeskole-opplegget har vært heftig diskutert i denne tråden, men er det egentlig lov med hjemmeskole i Norge nå i disse dager? Trodde iallfall man måtte sørge for undervisning av samme kaliber som på skolen. Og da kan ikke Anna undervise sine egne barn. Da må hun leie inn en lærer. 

 

10 minutter siden, Pipa skrev:

Kan ikke huske å ha hørt/lest om noen som får hjemmeundervisning i hvertfall, håper ikke det er lov med mindre barnet er langtidssykt eller noe annet som gjør det umulig å møte opp på skolen.  

Hjemmeundervisning er både fullt lovlig og i noen kretser ganske vanlig. 

Dere kan lese mer om det her:

 http://www.nhuf.no/?q=nb/node/36

Men hvorvidt det er å anbefale når foreldrene, som i dette tilfellet, ikke engang har fullført videregående, kan vel diskuteres. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, arnoyb skrev:

Men er det slik at Tv2 ikke kan ønske henne til skal vi danse for de må ta høyde for at hun ikke prioriterer det beste for barna? Er jo hun som er mor, Tv2 er en tv kanal og tenker naturligvis seertall. 

Tenkte ikke på om hun prioriterte det beste akkuratt nå. Tenkte mer på hva slags person Anna er generelt, men tv2 har jo vist seg som en kanal som elsker Anna nettopp fordi hun helt ukritisk utleverer mindreårige, anklager familie medlemmer for overgrep og ikke klarer å se utenfor sin egen nesetipp... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Veslefrikk skrev:

 

Hjemmeundervisning er både fullt lovlig og i noen kretser ganske vanlig. 

Dere kan lese mer om det her:

 http://www.nhuf.no/?q=nb/node/36

Men hvorvidt det er å anbefale når foreldrene, som i dette tilfellet, ikke engang har fullført videregående, kan vel diskuteres. 

Ugh, leser under FAQ:

Som foreldre kreves ingen formell kompetanse for å drive hjemmeundervisning. Hverdagen som hjemmeunderviser vil likevel kreve reell kompetanse på mange ulike områder, gode allmennkunnskaper og evne og vilje til å lære. 

Skremmende. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Vipser skrev:

Ugh, leser under FAQ:

Som foreldre kreves ingen formell kompetanse for å drive hjemmeundervisning. Hverdagen som hjemmeunderviser vil likevel kreve reell kompetanse på mange ulike områder, gode allmennkunnskaper og evne og vilje til å lære. 

Skremmende. 

Ja det er veldig skremmende. Og i tillegg til det faglige så frarøver man jo også barnet/barna det sosiale ved å gå på skolen. Alle våre barn har gledet seg i mange år til å begynne på skolen, så hvis jeg plutselig skulle ta fra dem den gleden og følelsen av å bli "stor", så vet jeg ikke hvordan de hadde reagert. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Ja det er veldig skremmende. Og i tillegg til det faglige så frarøver man jo også barnet/barna det sosiale ved å gå på skolen. Alle våre barn har gledet seg i mange år til å begynne på skolen, så hvis jeg plutselig skulle ta fra dem den gleden og følelsen av å bli "stor", så vet jeg ikke hvordan de hadde reagert. 

Det er vel dette her jeg reagerer mest på. For faglig skal hjemskolen ha oppsyn med utviklingen og fange opp om barnet trenger spes.ped., etc, så dersom barnet blir hengende etter faglig, skal det fanges opp så raskt at ingen skade skjedd. Sosialt, derimot, er det ingen andre enn foreldrene som passer på. Det meste av hjemmeundervisningen i Norge skjer vel gjerne i grupper. De fleste som velger å gi barna hjemmeundervisning tilhører diverse frikirker eller andre religiøse grupperinger, evt så har grendeskolen blitt nedlagt, og man samles for felles undervisning. Men her er det snakk om en rimelig isolert familie som mangler et sosialt nettverk med barn i samme alder. Så hvordan skal de da klare å gi barna det sosiale nettverket de så sårt trenger? Skole og læring er jo mye mer enn bare teoretiske fag...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Kaktuspotte skrev:

Noe av det ekleste som finnes er andres dritt, det være seg spor etter sex eller matrester. Jeg synes enkelte hotellrom er direkte motbydelige, og det samme med enkelte utleieleiligheter. 

En leilighet som leies ut skal være reingjort. Jeg skjønnet veldig godt frustrasjonen og skuffelsen. 

 

Er enig med deg, altså. Men er det ikke bare helt typisk AR at det MÅTTE være noe sexrealtert? :fart2:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at de ikke skal ha hjemmeundervisning. Det tror jeg alle skjønner :)

Trasig at leiligheten var skitten og ekkel. Uansett om det gjelder Anna eller noen andre så er det leit når man blir møtt med noe slikt. Men det virker faktisk som at hun tar det greit, omrokkerer på planer, bretter opp armene og vasker. Håper de finner noe bedre, og at barna blir med Jan tilbake til Søgne. De trenger ikke nok en flytting :(

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg overhodet vurdet hjemmeundervisning for mine barn, ville jeg ALDRI gjort det i oppstarten av 1. klasse. Det de mister da (ved å ikke gå på en skole), får man ALDRI igjen. Oppstarten i 2. klasse er helt ulik, og man kan heller ikke sammenligne det med et barn som bytter skole etter 1. klasse. Det barnet har vært gjennom en normal oppstart.

Er Anna så "blåst" og høy på seg selv at hun frarøver barnet noe som kan få store konsekvenser, gjerne for hele skolegangen, (både faglig og sosialt), sender iallefall jeg en bekymringsmelding til barnevernet.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anna skrev indirekte i et innlegg for ikke så lenge siden (da de kjøpte skolesekk eller noe sånt) at datteren skal begynne på vanlig skole. Tipper derfor at de er tilbake i Søgne før skolestart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Scoop skrev:

Anna skrev indirekte i et innlegg for ikke så lenge siden (da de kjøpte skolesekk eller noe sånt) at datteren skal begynne på vanlig skole. Tipper derfor at de er tilbake i Søgne før skolestart.

Men og selge unna ting (i ett hus de faktisk skulle beholde) og kalle det og flytte om man skal bort i noen uker?? Virker jo meget snodig... 😅 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...