Gå til innhold

Anna Rasmussen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flott at hun tenker på skolegang, men nå bør handling følge ord. Å gjemme seg bak et barn nr 4, fordi det er det hun «kan best» er nok litt uklokt. Jeg hadde virkelig unnet Anna en egenutvikling og større sosialt nettverk! Tror det kun blir positivt for henne og dermed barna. Hvilken retning hun så skal gå vil hun finne ut etterhvert. Men må være lov å ha «drømme-yrker», men det viktigste er bare å komme i gang nå. 
Og ang de som mener at hun må prøve seg som assistent i barnehage... jeg tror ikke de ansetter assistenter lenger en gang, tror de fleste ( hvertfall store og kommunale barnehager krever fagarbeidere nå). 

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, Zenhouse skrev:

Flott at hun tenker på skolegang, men nå bør handling følge ord. Å gjemme seg bak et barn nr 4, fordi det er det hun «kan best» er nok litt uklokt. Jeg hadde virkelig unnet Anna en egenutvikling og større sosialt nettverk! Tror det kun blir positivt for henne og dermed barna. Hvilken retning hun så skal gå vil hun finne ut etterhvert. Men må være lov å ha «drømme-yrker», men det viktigste er bare å komme i gang nå. 
Og ang de som mener at hun må prøve seg som assistent i barnehage... jeg tror ikke de ansetter assistenter lenger en gang, tror de fleste ( hvertfall store og kommunale barnehager krever fagarbeidere nå). 

Hmm ikke alle gitt...

Ene min er assistent i kom bh, ikke fagarbeider, hun fikk jobben pga erfaring med småsøsken sine.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Orly skrev:

Kommer aldri til å vinne her inne , samme hva hun gjør.

Jeg synes det gjør vondt å lese at uansett hva bloggerne gjør så blir de fortalt at de heller burde ha gjort det annerledes. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Hmm ikke alle gitt...

Ene min er assistent i kom bh, ikke fagarbeider, hun fikk jobben pga erfaring med småsøsken sine.

Jeg skrev de fleste... Hos oss ansetter vi ingen flere assistenter. Kun hvis de allerede har jobbet i barnehagen i flere år ( vikariat) er det mulig. Og også da oppfordrer/legger vi til rette  for videreutdanning. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg synes det gjør vondt å lese at uansett hva bloggerne gjør så blir de fortalt at de heller burde ha gjort det annerledes. 

Men Anna bør jo få seg noe annet å gjøre. Der er ikke noe innhold i bloggen. Innlegg uten innhold, og det samme som blir levert gang på gang. Repitisjon vi har hørt 1000 ganger før. Gørr kjedelig hele bloggen. Er også lei av å se henne sittende ved den samme stolen i stua med gapende munn. Derfor får hun maks 1 klikk av meg i måneden. Tv2 er med på å gi henne enda mer dårlig omtale, ved å sende henne på god kveld norge og godmorgen Norge. Vi ser ei jente som synes alt er urettferdig, alldeles blottet for normal tankegang.

Skrevet

Mange private bhg ansetter helst uerfarne uten mye anstinitet slik at det blir billigst for dem. Nevner ikke kjede, men har vært en sak om det i media.

Ellers er jo ikke bhg en enkel jobb som mange trur, og kanskje ikke rett jobb for anna

• Liker 8
Skrevet
32 minutter siden, J.. skrev:

Hun har jo hatt snart 10 år i søkelyset (av helt eget valg...) på å vokse opp,ikke skjedd enda.

Hun har,ironisk nok,bare blitt verre med årene.

Hun er fortsatt ung, det finnes mange som endrer seg

Skrevet

Selvsagt kan hun forandre seg, men det elendige omdømmet hennes kan det bli vanskelig, om ikke umulig, å reparere.

• Liker 9
Skrevet

Har sett klippet fra GMN, og djeeses...

• Anna, din stemme er ikke viktig slik du lever nå.
  • Du er ikke et forbilde for unge jenter. 
  • Det beste du kan gjøre nå, er å sette deg på skolebenken. 
  • Når du meisler deg ut en ny framtid, kan du blogge om den. En småbarnsmor som studerer til jordmor. 
  • Som har travle dager med innhold, og ikke bruker ukesvis på meningsløs staffasje til barnebursdager 
  • Og absolutt ikke skriver meningsløse bøker 
  • Liker 27
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Fru Uperfekt skrev (På 30.10.2019 den 18.31):

Den jenta og damen i Cubus reklamen er kjente og er nok derfor de er valgt.

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet (endret)
2 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Som jeg sa for en evighet siden (da jeg skrev kommentaren) så har jeg ikke sett noen cubus reklame fordi jeg ser ikke på ordinær TV. 😂 Så det at jeg sa cubus var helt tilfeldig og random, du kan ta hvilken som helst reklame på tv eller nettbutikk. Det finnes flere tusen ukjente folk der, det var helt tilfeldig at hun i cubus reklamen faktisk er kjent.

Slapp av, vet det er mange reklamer med norske barn i som ikke er kjente og 🙂

Noen av mine har vært barnemodeller og noen av de brukes i reklamer, gidder ikke å mekke offentlig blogg om det.

Har en liten en men den er på eget nettsted og en må være i familien for å ha tilgang til den (brukernavn + passord + tlf verifisjon) 🙂

Ville aldri lagt ut noen bilder av mine på den måten mange små og store bloggere gjør, men siden jeg har spredd familie så er det greit at vi har et domene vi kan legge ut bilder og historier på slik at de i Fam som vil kan holde seg oppdatert.

Endret av Fru Uperfekt
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Fru Uperfekt skrev (På 31.10.2019 den 0.08):

Slapp av, vet det er mange reklamer med norske barn i som ikke er kjente og 🙂

Noen av mine har vært barnemodeller og noen av de brukes i reklamer, gidder ikke å mekke offentlig blogg om det.

Har en liten en men den er på eget nettsted og en må være i familien for å ha tilgang til den (brukernavn + passord + tlf verifisjon) 🙂

Ville aldri lagt ut noen bilder av mine på den måten mange små og store bloggere gjør, men siden jeg har spredd familie så er det greit at vi har et domene vi kan legge ut bilder og historier på slik at de i Fam som vil kan holde seg oppdatert.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
11 hours ago, Orly said:

Ja, for man kan jo ikke forandre seg når man blir eldre. 

Tror det heller handler om å sitte med de personlige egenskapene som trengs for å lykkes i et et område før studiestart. Fra det jeg har sett har jeg ingen tro på at Anna noen gang kommer til å takle en såpass krevende rolle som en jordmor har. Det er ingen rom for feil og jeg klarer bare ikke å se for meg hvordan hun f.eks ville taklet en situasjon der det oppstår uventede komplikasjoner. Det er ikke for å være slem, men jeg hadde bedt om en annen jordmor hadde hun kommet inn på fødestuen. Jeg håper hun for seg en utdannelse, men ikke der liv og død kan stå på spill. 

• Liker 13
Skrevet
11 minutter siden, elvane skrev:

Tror det heller handler om å sitte med de personlige egenskapene som trengs for å lykkes i et et område før studiestart. Fra det jeg har sett har jeg ingen tro på at Anna noen gang kommer til å takle en såpass krevende rolle som en jordmor har. Det er ingen rom for feil og jeg klarer bare ikke å se for meg hvordan hun f.eks ville taklet en situasjon der det oppstår uventede komplikasjoner. Det er ikke for å være slem, men jeg hadde bedt om en annen jordmor hadde hun kommet inn på fødestuen. Jeg håper hun for seg en utdannelse, men ikke der liv og død kan stå på spill. 

Hm..det var da litt av et menneskesyn. 

Alle kan utvikle seg, og Anna er kjent for planlegging og å ha kontroll på detaljene. I det ligger å være forberedt på hva du gjør om  komplikasjoner oppstår. 

Det viktigste for Anna nå, er å få et hverdagsinnhold som gir henne mening og bekreftelse. 

• Liker 7
Skrevet
9 minutter siden, Friluftsdame said:

Hm..det var da litt av et menneskesyn. 

Alle kan utvikle seg, og Anna er kjent for planlegging og å ha kontroll på detaljene. I det ligger å være forberedt på hva du gjør om  komplikasjoner oppstår. 

Det viktigste for Anna nå, er å få et hverdagsinnhold som gir henne mening og bekreftelse. 

Jeg mener det motsatte. Hun har langt ifra kontroll på mange områder i livet og trenger å beskyttes fra seg selv. Hun takler stress dårlig og tar elendige valg gang på gang. Hun er enda som et barn i tankegangen og Kritikk tar hun enda ikke til seg. Bloggen og omdømme har hun rett og slett kjørt i grøften og det tyder ikke på kontroll spør du meg. Jeg håper jeg tar feil, men jeg jobber på sykehus og det oppstår konstant nye krevende situasjoner selv etter 10-års arbeidserfaring, så jeg vet hva jeg snakker om. Det et et givende, men samtidig veldig krevende yrke. 

• Liker 25
Skrevet

Det finnes vel få yrker hvor man må sette seg selv og sitt eget ego til side i så stor grad som i jordmoryrket. Jeg vet ikke om noen bloggere som har talent for det. Men klart, det er mulig å forandre seg.

• Liker 9
Skrevet

Jeg heier alltid på folks drømmer. Så hvis Anna drømmer om å bli jordmor, Heia! 

Men, tror jeg hun har det som skal til? Nei, ikke utifra det vi har sett til nå. Det er lang utdanning, og lang utdanning krever hard jobbing og gjennomføringsevne. Hun har på bloggen vist en tendens til å "hoppe av" ting. Det kan sikkert forandre seg så klart, men det kan også være at det er litt sånn "hun er" som person, og kommer til å fortsette å være. 

Det som er ganske tydelig er at hun ikke får det til som "voksenblogger" - og absolutt burde tenke på å bytte jobb ja... 

• Liker 24
Skrevet (endret)
4 timer siden, Isild skrev:

Jeg heier alltid på folks drømmer. Så hvis Anna drømmer om å bli jordmor, Heia! 

Men, tror jeg hun har det som skal til? Nei, ikke utifra det vi har sett til nå. Det er lang utdanning, og lang utdanning krever hard jobbing og gjennomføringsevne. Hun har på bloggen vist en tendens til å "hoppe av" ting. Det kan sikkert forandre seg så klart, men det kan også være at det er litt sånn "hun er" som person, og kommer til å fortsette å være. 

Det som er ganske tydelig er at hun ikke får det til som "voksenblogger" - og absolutt burde tenke på å bytte jobb ja... 

Klarer ikke og se for meg henne som Jordmor når det er en turnus jobb; og ikke en jobb til fra 8 til 16.. Tanken på hvor mye kontroll hun må ha ovenfor seg selv og andre, så kan jeg ikke tenke meg at det yrket er hennes drivkraft for hva framtiden bringer. Som jordmor så må man være tilgengelig 24/7  og det et noe hun har bevist opp til flere ganger at hun takler dårlig. Hun takler også kritikk dårlig. Med at hun skal jobbe med hormonelle kvinner i all slags alders gruppe så stiller hun veldig svakt i mine øyner. Først og fremst så må hun få kontroll på seg selv å få ryddet opp i mentaliteten sin. Når hun får seg en ordinært jobb så er det bare ikke og tusle innpå kontoret til sjefen å si "tar meg en ukes fri"  så dra hjem for å være god kone å mor etc. Tror ikke hun et klar hvor mye tid og krevende den type jobb er.

Endret av Uglesjel
  • Liker 10
Skrevet

La nå jenta starte med videregående i alle fall. Ikke avskriv henne før hun kommer i gang. Først tre år der, så tre år på sykepleien, så to års praksis og så to år på jordmorutdanning etterfulgt av turnus. Kan fort bli folk av henne om en ti års tid. Kjør på, Anna!

(slike studier gir endringsprosesser inni hodet til den enkelte, så det kan jo godt hende at hun ender opp som negledesigner eller no sånnt....)

• Liker 32
Skrevet

Jeg håper hun faktisk klarer å hvertfall ta en VGS utdanning.  Da er hun godt på vei allerede 👍Hun har godt å komme seg ut og være sammen med andre enn kun mann og barn hele tiden. Det vil bli en stor overgang, men jeg håper hun klarer å gjennomføre det. På tide å få gjort noe ut av livet sitt

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...