Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

1 time siden, Arabella3 skrev:

Dette la jeg også merke til, og syns dette var sjokkerende. Syns det virker rart at hun skal ha gjort det hvis Jan, som hun er gift med, er faren.

Det er vel ikke alltid det passer selv om man er gift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Skrottefar skrev:

Jeg tenkte det samme......altså, grave sin egen felle? Enten så er det en uttrykksmåte fra der hun kommer fra eller så har hun tatt en Heidi Weng og blandet sammen 2 forskjellige setninger som betyr det samme, som i HW sitt tilfelle var å "bøye seg i hatten" 😎

Overskriften på bok-anmeldelsen kunne også vært brukt om bloggen, nemlig "Bare Rør", men det gjelder jo forsåvidt også en del andre blogger, uten å nevne navn

Hun er fra Stavanger, og "grave sin egen felle" er ikke et uttrykk derfra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sitat fra anmeldelsen i VG jeg gjerne vil kommentere:

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/AdWezn/bare-roer-bokanmeldelse-anna-rasmussen-bare-anna?utm_source=vgfront&utm_content=row-9

Sitat

Hun skriver at det å være i offentligheten har blitt en stor byrde, men at hun ikke kan gi slipp på det fordi det vil ta henne «mange år før hun i så fall er en helt vanlig person».

Eeehhh......at det var? Det var den dummeste unnskyldningen jeg noen gang har lest, for det der tror jeg ikke på i det hele tatt, for det er bare å legge ned bloggen, holde seg unna offentligheten og gjør noe med livet, ta en utdannelse, få en jobb, men er nok ikke så lett når det dermed vil bety takk og farvel til alle kronene som denne byrden medfører, for money talks når alt kommer til alt 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske greier..innholdet er referert i en knusende slakt. Hvem betaler penger for å kjøpe denne boken mon tro? 

Tenk å koke suppe på den forrige boken, skrive om å trekke seg fra SVD ( hallo Anna, er det noe å skrive bok om? ) og å røpe at du har tatt abort i løpet av det siste året når det siste halve året omtrent har gått med til å gnåle om å bli gravid? 

Dette er en så vanvittig korttenkt dame at man bare må riste på hodet. Dette er en så selvsentrert dame at man må alvorlig lure på om alt er i vater. Dette er en så spekulativ dame at man bare må grøsse.  

For ja, hun har gått i sin egen felle. Gi deg før du rammer dine nærmeste mer enn du allerede gjør Anna. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Skrottefar said:

Jeg tenkte det samme......altså, grave sin egen felle? Enten så er det en uttrykksmåte fra der hun kommer fra eller så har hun tatt en Heidi Weng og blandet sammen 2 forskjellige setninger som betyr det samme, som i HW sitt tilfelle var å "bøye seg i hatten" 😎

Overskriften på bok-anmeldelsen kunne også vært brukt om bloggen, nemlig "Bare Rør", men det gjelder jo forsåvidt også en del andre blogger, uten å nevne navn

I Stavanger (hvor Anna kommer fra) heter det "å grave sin egen grav", ikke felle...er selv derfra, og har aldri hørt noe annet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Arabella3 skrev:

Dette la jeg også merke til, og syns dette var sjokkerende. Syns det virker rart at hun skal ha gjort det hvis Jan, som hun er gift med, er faren.

Hvorfor all prat om ønsket graviditet om hun tok abort nylig? Og hvorfor dele aborten med alle, hva er poenget med det?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Justlooking skrev:

Hvorfor all prat om ønsket graviditet om hun tok abort nylig? Og hvorfor dele aborten med alle, hva er poenget med det?

Anna har etter min vurdering over lang, lang tid hatt behov for profesjonell hjelp. 

Forlaget er kommersielt, og Anna er en kombinasjon av lite reflektert og kommersiell. En farlig kombinasjon. Anna tar i tillegg ikke tilbakemelding. Da blir det tragedier av utlevering som dette. For det hun utlevererer, ifølge anmeldelsene, er jo private ting hun burde latt være det - for å verne seg og sine. Men i jakten på 💶 skyr denne virkelighetsfjerne bloggeren ingen ting.

Denne gangen er imidlertid konteksten endret: det er et faktum at hun ikke lenger er Norges største blogger. Jeg tror derfor ikke at denne boken får høye salgstall. 

Anna må tydeligvis ha det inn med teskje at hun egenhendig har ødelagt karrieren sin. Håper hun snart innser det, før hun blir enda mer ulykkelig i sin hverdag foran speil og kamera - blottet for eksterne impulser. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Justlooking said:

Hvorfor all prat om ønsket graviditet om hun tok abort nylig? Og hvorfor dele aborten med alle, hva er poenget med det?

Leste i en annen anmeldelse (Aftenposten?) at hun skriver noe om at hun fortsatt sørger over aborten, men at det var det riktige valget. Jeg tror det kan være forklaringen på begge spørsmålene dine. Forøvrig er det mange A-Z kjendiser som har delt sine aborthistorier, og det finner jeg ikke spesielt problematisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hun kommer med ny bok, og den mååååå jo være dørgende kjedelig å lese!:Gjesp: Hvorfor dele at hun har tatt abort?? Who cares?!! Hun er old news og ingen toppblogger lengere.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

En ting er hva Anna kan ha ønsket å formidle/tvære ut om sitt liv. En helt annen ting er hva man kan si om forlaget som gir ut bøkene hennes. Hvor er gangsynet til Gyldendal midt oppi dette? Er det så trist i bokbransjen at de gir ut hva som helst  nå? Bortsett fra Durek Verret sin bok, som ble stoppet etter meget kritiske røster fra et samstemt fagmiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, spaniasol skrev:

Hvor er gangsynet til Gyldendal midt oppi dette?

De har vel det samme gangsynet som forlaget som ga ut AB-boka regner jeg med 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Skrottefar skrev:

Et lite sitat fra anmeldelsen i VG jeg gjerne vil kommentere:

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/AdWezn/bare-roer-bokanmeldelse-anna-rasmussen-bare-anna?utm_source=vgfront&utm_content=row-9

Eeehhh......at det var? Det var den dummeste unnskyldningen jeg noen gang har lest, for det der tror jeg ikke på i det hele tatt, for det er bare å legge ned bloggen, holde seg unna offentligheten og gjør noe med livet, ta en utdannelse, få en jobb, men er nok ikke så lett når det dermed vil bety takk og farvel til alle kronene som denne byrden medfører, for money talks når alt kommer til alt 

Skremmende når man opphøyer seg selv i en slik grad at man tror at det vil ta år før man blir sett på som en «vanlig» person... 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Zenhouse skrev:

Skremmende når man opphøyer seg selv i en slik grad at man tror at det vil ta år før man blir sett på som en «vanlig» person... 

Det kan nok gjelde de mest kjente skuespillerne eller artister, men en stakkarslig og utdatert blogger vil nok klare å bli "vanlig" ganske så fort 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, spaniasol said:

En ting er hva Anna kan ha ønsket å formidle/tvære ut om sitt liv. En helt annen ting er hva man kan si om forlaget som gir ut bøkene hennes. Hvor er gangsynet til Gyldendal midt oppi dette? Er det så trist i bokbransjen at de gir ut hva som helst  nå? Bortsett fra Durek Verret sin bok, som ble stoppet etter meget kritiske røster fra et samstemt fagmiljø.

Lurer på hvem som er målgruppen for boka hennes. De jevnaldrende som leste bloggen hennes under storhetstiden er studenter / ferdig utdannet nå og synes kanskje ikke det er såååå spennende å lese om ei hjemmeværende trebarnsmor. Skal man dømme av kommentarfeltet på facebook ser det ut som om det er en del av blodfansen som har gått "livets harde skole" - er det de Gyldendal har i kikkerten?

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Promqueen
5 minutter siden, Moongirl skrev:

Hva handlet det om? 

Hun avslørte sin «store» hemmelighet om at hun har tatt abort. Det «passet ikke» å få barn på det tidspunktet. Og hun skrev mer til den nye boken sin rett før den gikk til trykk sikkert, for dette «måtte bare» ut i offentlig!!! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Moongirl skrev:

Hva handlet det om? 

At det var hardt å tjene 400 000 i måneden i 2015, for så å senere oppdage at hun har utlevert seg selv over så mange år, endte opp med å avlyse bryllupet for så å senere ha et litt mindre Askepottbryllup. Måtte oppsøke psykolog. Og ikke minst at hun følte hun måtte ta en abort etter bryllupet, da forholdet hadde litt problemer. Endte opp med å skrive bok om det hele. Hardt liv. 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe røper at hun hadde tatt abort også, som hun ikke hadde sagt til noen.

Anna har en fantastisk utsikt fra huset, fra de store vinduene og taket. Har ikke tenkt over det før.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...