Gå til innhold

Anna Rasmussen

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, KatyP skrev:

Jeg er jo enig med deg slik hun fremstår nå. Jeg reagerte fordi det er mulig for folk å forandre seg. Så å basere det på bloggen før og akkurat nå anser jeg som en smule urettferdig.

Jeg baserer ikke det jeg sa,på bakgrunn av bloggen,men hva hun sev har fortalt og vist av seg selv i andre medier,tv å bøker,feks.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, J.. skrev:

Jeg baserer ikke det jeg sa,på bakgrunn av bloggen,men hva hun sev har fortalt og vist av seg selv i andre medier,tv å bøker,feks.

Du har så absolutt et poeng. Det å prate om abort, prøve på barn Nr 4, eksponerer på høyt plan, feministisk gulvlegging osv setter ikke Anna i noe godt lys. Jeg ville vel frem til at det er mulig å forbedre seg og modnes uansett utgangspunktet.

• Liker 5
Skrevet
29 minutter siden, decker said:

Dette er ikkje meint som eit angrep på deg, og eg veit at du nok ikkje meiner det slik, men sånn generelt vert eg litt oppgitt når det vert snakka om «få deg ein jobb i barnehage» som om det er eit slags nullpunkt for dei utan jobb eller erfaring. Det er nok noko som heng igjen frå gammalt av då det vart sett på som ein typisk deltidsjobb for husmødre, medan det no endeleg er anerkjent som eigen profesjon med eigne krav om kunnskap og kompetanse for både pedagogiske medarbeidarar (og det er og eit poeng at ein no faktisk anerkjenner «assistentar» som ein pedagogisk ressurs i seg sjølv) og barnehagelærarar. Det har og litt å seie at ein vil ha folk som verkeleg vil jobba der, og ikkje berre tek til takke med det som siste utveg. Dette vart ein liten digresjon, men som ein som samarbeider med barnehagar gjennom yrket mitt har eg stor respekt for jobben dei gjer.

Jeg mente det absolutt ikke slik. Har selv jobbet i barnehage da jeg var yngre, og vet godt hvor tøft det kan være (altfor få ansatte på jobb til enhver tid, pedagogisk ansvar, sikkerhet og trygghet, rutiner). Poenget mitt var at om hun skulle ønske å jobbe med barn så finnes det andre måter å gå enn den lange utdanningen som kreves for å bli jordmor. 

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, EiJente skrev:

Jeg mente det absolutt ikke slik. Har selv jobbet i barnehage da jeg var yngre, og vet godt hvor tøft det kan være (altfor få ansatte på jobb til enhver tid, pedagogisk ansvar, sikkerhet og trygghet, rutiner). Poenget mitt var at om hun skulle ønske å jobbe med barn så finnes det andre måter å gå enn den lange utdanningen som kreves for å bli jordmor. 

Ja, då er me på same side der! Var som sagt berre eit generelt hjertesukk.

• Liker 4
Skrevet

Anna er en evig matematisk oppgave som hjernen min overhode ikke skjønner seg på lengre. Man vet ikke om man skal gange, dele, minus eller plusse med henne. Når jeg ser henne på tv-en så byttes det kanal tverdt. Det er ikke noe nytt som kommer fra henne. 

• Liker 10
Skrevet

Et siste desperat forsøk på å få bloggen opp å gå igjen. Hele god morgen intervjuet var et forsøk på å vise seerne at hun hadde forandret seg. 

Men dessverre så får jeg ikke et bedre inntrykk av Anna. Tankegangen hennes trenger behandling. Bloggen vil aldri klare å endre henne der. Heller ikke pengene hun desperat prøver å få inn igjen.

Skrevet
1 minutt siden, Sjokka skrev:

Et siste desperat forsøk på å få bloggen opp å gå igjen. Hele god morgen intervjuet var et forsøk på å vise seerne at hun hadde forandret seg. 

Men dessverre så får jeg ikke et bedre inntrykk av Anna. Tankegangen hennes trenger behandling. Bloggen vil aldri klare å endre henne der. Heller ikke pengene hun desperat prøver å få inn igjen.

Enig.. Hun sitter for fast i tankegangen sin. Det er null endringer i selveste bloggen. Skal man vise synelige endringer så må man begynner med  mentaliteten og så ta det ut på en blank ark. Men så er igrunn folk rimelig lei av henne. For dem vet nå hvordan den jobber seg fram i media. Når media er foran nesen på henne- så tar det ikke lange tiden før hun søke dekning for alt å ingenting.

• Liker 8
Skrevet

I alle dager, dere maser om at hun må få seg en utdannelse og når hun snakker om det så er dere negative før hun starter. 

Lurer noen ganger på om det er voksne folk eller om det er barn som sitter bak tastaturet.

• Liker 12
Skrevet
10 minutter siden, Orly skrev:

I alle dager, dere maser om at hun må få seg en utdannelse og når hun snakker om det så er dere negative før hun starter. 

Lurer noen ganger på om det er voksne folk eller om det er barn som sitter bak tastaturet.

Dette var det første jeg tenkte også!

Skrevet

Supert om hun faktisk setter seg på skolebenken. Men å bestemme seg for å bli jordmor, som tar flere år på skole, når hun ikke engang har noe arbeidserfaring fra før, høres ikke lurt ut.

jeg kjenner ei ung ufør som i slutten av 30-årene bestemte seg for at hun skulle prøve seg på skolebenken. Ikke gått VGs og ingen erfaring fra arbeidslivet. 
jeg anbefalte henne å gå ut i praksis innen de yrkene hun syns var interessante, før hun bestemte seg for å starte utdanningen. Dette fordi det er fort gjort å velge feil, særlig når man aldri har vært i jobb før. 
hun hadde også et ungt barn med spesielle behov som krever mye (noe jeg også har) og jeg fortalte henne at det vil bli beintungt når hun har 100% studier i tillegg. 
hun ville da studere barnevernspedagog. 
- hun hørte ikke på meg, noe som selvsagt var opp til henne selv... det tok vel en knapp mnd fra studiestart til hun sluttet. 

vi er alle forskjellige, men selv syns jeg det å gå på skole er mye tyngre enn å være i jobb. Man har ikke inntekt, man har alltid prøver og eksamener frem i tid som man må lese til, man har arbeid hjemme på kveldstid og det er et prestasjonspress hele veien. 

når man har fått barn som 14-åring, ikke gått skole utover grunnskolen, aldri vært i jobb og i tillegg har små barn i hus (3, evt 4, små barn som er tett i alder) så er det ennå tyngre. 
det er jo også snakk om studie som tar mange år, man må virkelig gå inn for det. 

uff, Anna hvis du leser dette. Start først med en jobb som assistent i barnehage eller lignende. Krever ingen utdanning. Prøv litt forskjellig før du bestemmer deg. Det er ikke heldig for deg selv eller familien din at du hiver deg ut i et studie som du ikke vet om du klarer å fullføre. Eller som du kanskje underveis finner ut at ikke passer for deg.

dessuten er det ikke dumt å ha noe arbeidserfaring å skrive på CVen. Det er tøft å være arbeidssøker for tiden, selv for de med mye erfaring. 

• Liker 15
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Orly skrev (På 30.10.2019 den 16.31):

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

"Evig eies kun et dårlig rykte"...

Anna har dessverre, gjennom alt hun selv har publisert, ødelagt sitt eget omdømme. 

• Liker 20
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. 

Sol, admin.

Skrevet
45 minutter siden, FruRosa skrev:

"Evig eies kun et dårlig rykte"...

Anna har dessverre, gjennom alt hun selv har publisert, ødelagt sitt eget omdømme. 

Ja, for man kan jo ikke forandre seg når man blir eldre. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Missy1 skrev:

Supert om hun faktisk setter seg på skolebenken. Men å bestemme seg for å bli jordmor, som tar flere år på skole, når hun ikke engang har noe arbeidserfaring fra før, høres ikke lurt ut.

jeg kjenner ei ung ufør som i slutten av 30-årene bestemte seg for at hun skulle prøve seg på skolebenken. Ikke gått VGs og ingen erfaring fra arbeidslivet. 
jeg anbefalte henne å gå ut i praksis innen de yrkene hun syns var interessante, før hun bestemte seg for å starte utdanningen. Dette fordi det er fort gjort å velge feil, særlig når man aldri har vært i jobb før. 
hun hadde også et ungt barn med spesielle behov som krever mye (noe jeg også har) og jeg fortalte henne at det vil bli beintungt når hun har 100% studier i tillegg. 
hun ville da studere barnevernspedagog. 
- hun hørte ikke på meg, noe som selvsagt var opp til henne selv... det tok vel en knapp mnd fra studiestart til hun sluttet. 

vi er alle forskjellige, men selv syns jeg det å gå på skole er mye tyngre enn å være i jobb. Man har ikke inntekt, man har alltid prøver og eksamener frem i tid som man må lese til, man har arbeid hjemme på kveldstid og det er et prestasjonspress hele veien. 

når man har fått barn som 14-åring, ikke gått skole utover grunnskolen, aldri vært i jobb og i tillegg har små barn i hus (3, evt 4, små barn som er tett i alder) så er det ennå tyngre. 
det er jo også snakk om studie som tar mange år, man må virkelig gå inn for det. 

uff, Anna hvis du leser dette. Start først med en jobb som assistent i barnehage eller lignende. Krever ingen utdanning. Prøv litt forskjellig før du bestemmer deg. Det er ikke heldig for deg selv eller familien din at du hiver deg ut i et studie som du ikke vet om du klarer å fullføre. Eller som du kanskje underveis finner ut at ikke passer for deg.

dessuten er det ikke dumt å ha noe arbeidserfaring å skrive på CVen. Det er tøft å være arbeidssøker for tiden, selv for de med mye erfaring. 

Å jobbe i bhg er ingen lett jobb altså.. Virker som du tror det.

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, Gorilla skrev:

Dette var det første jeg tenkte også!

Kommer aldri til å vinne her inne , samme hva hun gjør.

Skrevet
På 29.9.2019 den 17.01, Clara80 skrev:

Tragisk. Og når de får det fjerde barnet, for det gjør de vel før eller siden, så tipper jeg det går max et par år før skillsmissen er realitet. Det går en slags magisk grense ved fire barn. Det er få som får fler enn det. Dette er siste krampetak for å prøve å fylle hverdag og ikke minst blogg med noe innhold. Og når siste melkeskvett av dette fjernsyndramaet er presset ut så tviler jeg på at de to er et par. Da vil hun nok ha friheten sin tilbake.

Hvordan er det en magisk grense?

Kjenner flere som holder i lag med flere barn enn så.

Skrevet
8 minutter siden, Orly skrev:

Ja, for man kan jo ikke forandre seg når man blir eldre. 

Hun har jo hatt snart 10 år i søkelyset (av helt eget valg...) på å vokse opp,ikke skjedd enda.

Hun har,ironisk nok,bare blitt verre med årene.

• Liker 11
Skrevet
På 30.9.2019 den 15.28, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det er helt sykt at det er lovlig i dag å holde på sånn. Har hørt folk argumentere med at barn brukes i reklame på tv og for nettbutikker også. Så da må incluencerne få lov også. For meg så er det to forskjellige ting. Hun jenta i Cubus reklamen vet jeg ikke hva heter, jeg vet ikke når hun er født, hvor hun bor, om hun har søsken, når hun sluttet med bleie, jeg vet ikke når hun tok sine første skritt og alt som disse influencerne selger om sine barn. Det er anonyme barn som jeg kan kanskje kjenne igjen på gata, men jeg vet ingenting om dem. 
Disse influencerne/bloggerne de selger ikke bare et produkt ved hjelp av barna sine. De selger også barndommen til barna sine, og det så absolutt ikke greit. 

Jeg har ingenting imot om en blogger reklamerer for en barnevogn fra Stokke på bloggen sin. Så lenge bloggen ikke handler om barnet.  

Den jenta og damen i Cubus reklamen er kjente og er nok derfor de er valgt.

Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Hvordan er det en magisk grense?

Kjenner flere som holder i lag med flere barn enn så.

De har nok ett stødig forhold fra før,som andre oppgående folk,før man produserer barn nummer x.

Ikke for å redde blogg/forhold/inntekt/whatnot.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...