Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Solivagant skrev:

8. plass på blogglisten nå. Tenker hun er lite fornøyd. 

Og dette er vel 4.eller 5. dag på rad at hun ikke ligger øverst på Blogg.no

5, plass idag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoppetau

Jeg tror den siste bloggpausen hennes gjorde at mange lesere fallt av og fannt ut at de heller ikke savna bloggen. 

Tror også at det gikk over en grense før den siste pausen hvor mange gikk lei, så i kombinasjonen med at en da merker at det ikke er et savn at hun var borte så sitter man igjen med å ha mista mange permanent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Hoppetau skrev:

Jeg tror den siste bloggpausen hennes gjorde at mange lesere fallt av og fannt ut at de heller ikke savna bloggen. 

Tror også at det gikk over en grense før den siste pausen hvor mange gikk lei, så i kombinasjonen med at en da merker at det ikke er et savn at hun var borte så sitter man igjen med å ha mista mange permanent. 

Hun lå jo på 1.plass etter bloggpausen da, sikkert fordi folk var spent på å se om hun hadde forandret seg kanskje, men nå har hun da virkelig dabbet av. Jeg er også en av de som ikke har klikket meg inn på flere uker. Driver hun fortsatt med clickbait-overskrifter? 

Men, klikket meg inn på blogg.no for å se på topplisten. Ser at hun har over 19 000 lesere til tross for 5.plass. Mulig jeg tar feil, men kan det være at de andre bloggerne har fått mye flere lesere bare? Jeg mener nemlig å huske at hun lå på ca 20 000 lesere da hun hadde comeback, når hun lå på 1.plass, men det er mulig jeg husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Diamant skrev:

I sine glansdager hadde Anna 100.000 daglige lesere.

Sitat Anna Rasmussen til "SeHer.no" 15. April 2016:

"Mine 100.000 daglige lesere vet at de kan stole på meg"

Så hun har mistet maange lesere på litt over 1 1/2 år.

https://www.seher.no/kjendis/anna-rasmussen-refses-av-blogg-kolleger/64094903

Det er mulig, men nå er det jo ingen som har i nærheten av så mange lesere på blogg.no uansett. Det kan vel henge sammen med at blogging generelt var veldig populært en periode, og at det er noe som har dabbet av sånn generelt, og ikke pga. bloggeren i seg selv.

Det jeg luret på er hvor mange lesere hun hadde ved comebacket, for det er jo mulig at hun ikke har mistet så mange lesere, bare at de andre har fått flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Avocado
6 minutter siden, missmcbeal skrev:

Det er mulig, men nå er det jo ingen som har i nærheten av så mange lesere på blogg.no uansett. Det kan vel henge sammen med at blogging generelt var veldig populært en periode, og at det er noe som har dabbet av sånn generelt, og ikke pga. bloggeren i seg selv.

Det jeg luret på er hvor mange lesere hun hadde ved comebacket, for det er jo mulig at hun ikke har mistet så mange lesere, bare at de andre har fått flere. 

Hun var vel oppe i 100 000 lesere når hun postet nakenvideoen og toppløsbildene. Og trakk seg fra Skal Vi Danse på kort varsel og satte TV2 i knipe. Men når skandalene la seg så forsvant de fleste leserne fort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke reklameinnlegg merkes på insta også? Ser at Anna ikke har merket siste post på insta hvor hun henviser til blogginnlegg med reklame for DW. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Avocado skrev:

Hun var vel oppe i 100 000 lesere når hun postet nakenvideoen og toppløsbildene. Og trakk seg fra Skal Vi Danse på kort varsel og satte TV2 i knipe. Men når skandalene la seg så forsvant de fleste leserne fort igjen.

Ja oki :) Da er det jo en del i forskjell ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Panda90 skrev:

Skal ikke reklameinnlegg merkes på insta også? Ser at Anna ikke har merket siste post på insta hvor hun henviser til blogginnlegg med reklame for DW. 

"Dersom du f. eks. har reklame i et blogginnlegg, må du også merke innlegg på Facebook, Instagram eller Snapchat som promoterer dette blogginnlegget. Det er ikke lov å få noen til å gå inn på et reklameinnlegg uten at de er oppmerksomme på at det er snakk om reklame", jfr. https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some

Merkelig hvor vanskelig det er for enkelte bloggere å sette seg inn i/følge veilederen til Forbrukerombudet. 

Dokumentasjon:  https://imgur.com/a/IckzV . Om noen ønsker å tipse Forbrukerombudet:  https://forbrukerombudet.no/tips-eller-klage . :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Asti skrev:

"Dersom du f. eks. har reklame i et blogginnlegg, må du også merke innlegg på Facebook, Instagram eller Snapchat som promoterer dette blogginnlegget. Det er ikke lov å få noen til å gå inn på et reklameinnlegg uten at de er oppmerksomme på at det er snakk om reklame", jfr. https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some

Merkelig hvor vanskelig det er for enkelte bloggere å sette seg inn i/følge veilederen til Forbrukerombudet. 

Dokumentasjon:  https://imgur.com/a/IckzV . Om noen ønsker å tipse Forbrukerombudet:  https://forbrukerombudet.no/tips-eller-klage . :) 

 

 

Tips sendt😊

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diamant skrev:

I sine glansdager hadde Anna 100.000 daglige lesere.

Sitat Anna Rasmussen til "SeHer.no" 15. April 2016:

"Mine 100.000 daglige lesere vet at de kan stole på meg"

Så hun har mistet maange lesere på litt over 1 1/2 år.

https://www.seher.no/kjendis/anna-rasmussen-refses-av-blogg-kolleger/64094903

 

Mange som vet de ikke kan stole på Anna nå lenger, i alle fall. Og bra er det! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, orfeus skrev:

Jeg har ikke fulgt så godt med, men har hun ikke sluttet med lokke-overskriftene? 

Jo, har merket at det har vært færre klikk-agn i det siste, og samtidig færre lesere. Det viser vel bare hvor få lesere hun har som faktisk er interessert i livet hennes

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående lesertallet… 

Jeg vil tro hovedparten av leserne var i samme aldersgruppe som Anna da bloggen begynte, dvs. ~15 år plus/minus et par år. Så de gik da på ungdomsskole eller videregående, og Anna var “klassekameraten” eller “venninnen” som sluttet skolen (droppet ut?) for å få barn. På den måte var der en forholdsvis nær “relasjon" mellom Anna og mange av leserne.

Men nå har de jevnaldrende etterhvert blitt ~20 år, og deres hverdag består kanskje av studier og jobb, de er flyttet hjemmefra, osv. Så nå begynder det å bli veldig “langt” fra deres hverdagsliv til en (nå trebarns-)mamma som sitter igjen i Stavanger/Søgne og fortsatt blogger som en 15-åring. 

Det hjelper selvklart ikke med alt det fake drama hun har drevet med siden Jan kom inn i bildet, men jeg tror det største problemet (eller utfordring) for bloggen er at veldig få kan relatere seg til dét Anna har blitt - en 20-åring med tre barn. Hverdagslivet for en småbarnsfamilie er vel ikke spesielt interesant for tenåringer, og bloggen tiltrekker heller ikke akkurat voksne som søker kunnskap om foreldreskap. Så utover gamle lesere som fortsatt kigger inn i ny og ne for å se hvordan det går med Anna & Co., hvem appellerer bloggen egentlig til?

 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anna ~ skrev:

Angående lesertallet… 

Jeg vil tro hovedparten av leserne var i samme aldersgruppe som Anna da bloggen begynte, dvs. ~15 år plus/minus et par år. Så de gik da på ungdomsskole eller videregående, og Anna var “klassekameraten” eller “venninnen” som sluttet skolen (droppet ut?) for å få barn. På den måte var der en forholdsvis nær “relasjon" mellom Anna og mange av leserne.

Men nå har de jevnaldrende etterhvert blitt ~20 år, og deres hverdag består kanskje av studier og jobb, de er flyttet hjemmefra, osv. Så nå begynder det å bli veldig “langt” fra deres hverdagsliv til en (nå trebarns-)mamma som sitter igjen i Stavanger/Søgne og fortsatt blogger som en 15-åring. 

Det hjelper selvklart ikke med alt det fake drama hun har drevet med siden Jan kom inn i bildet, men jeg tror det største problemet (eller utfordring) for bloggen er at veldig få kan relatere seg til dét Anna har blitt - en 20-åring med tre barn. Hverdagslivet for en småbarnsfamilie er vel ikke spesielt interesant for tenåringer, og bloggen tiltrekker heller ikke akkurat voksne som søker kunnskap om foreldreskap. Så utover gamle lesere som fortsatt kigger inn i ny og ne for å se hvordan det går med Anna & Co., hvem appellerer bloggen egentlig til?

 

Finnes jo flere småjenter som ser opp til henne enda, da.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Finnes jo flere småjenter som ser opp til henne enda, da.... 

Uansett så er det ganske "dramatisk" å dale fra 100.000 lesere og ned til 20.000 pluss/minus på litt over 1 1/2 år.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Finnes jo flere småjenter som ser opp til henne enda, da.... 

Og..... må ikke glemme disse fra livets harde skole!! En viktig andel av fææænsen :D

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

På instagram reklamerte hun for en klokke i går. Flere som svart kritisk. I dag er det borte. Ikke et bilde har hun klokke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Diamant said:

Uansett så er det ganske "dramatisk" å dale fra 100.000 lesere og ned til 20.000 pluss/minus på litt over 1 1/2 år.

Ja. Jeg tror det er hva der er tilbake av gamle, faste lesere. Hun har bare hverdagen sin å skrive om (eller: det har altid vært kjernen av bloggen), og nå hvor hun ikke har fått nytt barn med ny mann på flere år, blir der mye reprise. Bursdag, antrekk, planlegge bryllup, bursdag, antrekk, avlyse bryllup… 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...