Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Nå har de ikke postet noe om Kari Traa på to dager. Kanskje de har tatt kontakt? Kan hende det er tilfeldig, men vanligvis har de poset flere innlegg om Kari Traa daglig, og nå er det ingen på to dager. Forhåpentligvis har de tatt kontakt, men synd om de da bare beveger seg videre til et annet merke. For ser at det har eksplodert med innlegg fra LekMer og Na-kd.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, 123gjest skrev:

Nå har de ikke postet noe om Kari Traa på to dager. Kanskje de har tatt kontakt? Kan hende det er tilfeldig, men vanligvis har de poset flere innlegg om Kari Traa daglig, og nå er det ingen på to dager. Forhåpentligvis har de tatt kontakt, men synd om de da bare beveger seg videre til et annet merke. For ser at det har eksplodert med innlegg fra LekMer og Na-kd.

Der har du svaret ditt..

Så lenge ikke Facebook,FO,eller media tar tak kommer de til og fortsette med denne "oppskriften"..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, J.. skrev:

Der har du svaret ditt..

Så lenge ikke Facebook,FO,eller media tar tak kommer de til og fortsette med denne "oppskriften"..

Likevel ser jeg at de får langt færre kommentarer og likes på disse innleggende. Kari Traa er et kjent og populært merke som genererer oppmerksomhet i mye større grad enn lekmer og Na-kd. Dersom kjente merker tar avstand fra denne siden vil de til slutt sitte igjen med kjipe merker som ingen har hørt om, og da vil problemet løse seg selv. Hjelper ikke at det er 30% rabatt dersom ingen vil ha det som selges. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv skrevet til VG nå, og rapportert til FO, og fikk jo svar fra Kari Traa om at de var på saken. Håper de to utspekulerte luringene blir stoppet snart. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ingeniørfrue skrev:

Har selv skrevet til VG nå, og rapportert til FO, og fikk jo svar fra Kari Traa om at de var på saken. Håper de to utspekulerte luringene blir stoppet snart. 

Så vi er fler!

Kansje det blir en ende på galskapen alikevel..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Onbothsides skrev:

Hvordan mener deres e tjener penger på å reklamere gratis for firmaer som påstår de ikke har samarbeid med dem?

Som jeg har skrevet x antall ganger - cookies og ved å lede konkurransedeltagerne inn på bloggen..

De tjener % pga cookies hver gang folk nettshopper og ved "falske" blogglesere..

Ka-ching..

Endret av J..
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, J.. skrev:

Som jeg har skrevet x antall ganger - cookies og ved å lede konkurransedeltagerne inn på bloggen..

De tjener % pga cookies hver gang folk nettshopper og ved "falske" blogglesere..

Ka-ching..

Nei de tjener ikke penger på cookies med mindre de har avtale med butikken! Hvor mener du at du pengene skal komme fra? Man må opprette en konto hos en affiliatetilbyder(?) som feks tradetracker og søke på hver enkel butikk. Får man godkjent kan man tjene penger og man får penger inn på kontoen hos affiliatetilbyderen. Men de tjener nok penger på falske blogglesere, men ikke på disse cookiene som blir plantet. Jeg trykte akkurat på en link og den er hos tradedouble, altså de er godkjent hos tradedoubler og vil tjene penger på lovlig vis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym2467 said:

Nei de tjener ikke penger på cookies med mindre de har avtale med butikken! Hvor mener du at du pengene skal komme fra? Man må opprette en konto hos en affiliatetilbyder(?) som feks tradetracker og søke på hver enkel butikk. Får man godkjent kan man tjene penger og man får penger inn på kontoen hos affiliatetilbyderen. Men de tjener nok penger på falske blogglesere, men ikke på disse cookiene som blir plantet. Jeg trykte akkurat på en link og den er hos tradedouble, altså de er godkjent hos tradedoubler og vil tjene penger på lovlig vis.

Alle kan få konto hos en affiliatetilbyder, jeg har en miniblogg, og kan gå inn der og hente koder jeg kan legge ut, som jeg  kunne tjent noen prosenter på...

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, fjær skrev:

Alle kan få konto hos en affiliatetilbyder, jeg har en miniblogg, og kan gå inn der og hente koder jeg kan legge ut, som jeg  kunne tjent noen prosenter på...

 

Fult klar over det! Poenget er at andre her sier de svindler med disse lenkene og at de ikke har samarbeid med firmaene, og det stemmer ikke, man får ikke affiliatelenker med mindre man er akseptert hos tilbyderen. Og det er fult lovlig å plante cookies. Eneste jeg kan se for meg at de gjør galt er å bryte reglene til feks Zalando siden de har reagert på siden, men svindel er det ikke.

Endret av Anonym2467
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (:smilejenta:)
4 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Fult klar over det! Poenget er at andre her sier de svindler med disse lenkene og at de ikke har samarbeid med firmaene, og det stemmer ikke, man får ikke affiliatelenker med mindre man er akseptert hos tilbyderen. Og det er fult lovlig å plante cookies. Eneste jeg kan se for meg at de gjør galt er å bryte reglene til feks Zalando siden de har reagert på siden, men svindel er det ikke.

Folk kaller det ikke svindel pga cookies, men pga de utlyser konkurranser i samarbeid med andre som nå går ut og sier de har ingen samarbeid. Samt at premiene ikke blir utlevert og at vinnerene blir annonsert på en blogg som tjener penger pr klikk. 

Det er det jeg reagerer mest på.

Hvorfor skal minst 3000 mennesker gjennom en blogg for å se om de har vunnet? Det gir 1500kr i kassen bare der og da. Tenk så mange som er innom flere ganger daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, (:smilejenta:) skrev:

Folk kaller det ikke svindel pga cookies, men pga de utlyser konkurranser i samarbeid med andre som nå går ut og sier de har ingen samarbeid. Samt at premiene ikke blir utlevert og at vinnerene blir annonsert på en blogg som tjener penger pr klikk. 

Det er det jeg reagerer mest på.

Hvorfor skal minst 3000 mennesker gjennom en blogg for å se om de har vunnet? Det gir 1500kr i kassen bare der og da. Tenk så mange som er innom flere ganger daglig. 

Den jeg siterte lenger oppe skrev at de tjente penger på firmaer de ikke hadde avtaler med ved cookies, altså svindel. Men helt enig at det med å lede folk inn på bloggen er utspekulert og unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Den jeg siterte lenger oppe skrev at de tjente penger på firmaer de ikke hadde avtaler med ved cookies, altså svindel. Men helt enig at det med å lede folk inn på bloggen er utspekulert og unødvendig.

Mente at det er svindel fordi de IKKE har samarbeid med firmaene de sier de har..

Minst 4-5 har jo bekreftet det selv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, J.. skrev:

Mente at det er svindel fordi de IKKE har samarbeid med firmaene de sier de har..

Minst 4-5 har jo bekreftet det selv.

Jaaaa, men mitt poeng er at det ikke er svindel med cookies fordi der MÅ man ha et samarbeid. Men hvis du tenker på at det er svindel mtp konkurranser hvor de sier at de har et samarbeid er det svindel ja. Jeg beskytter ikke måten de holder på og håper de blir tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt skal vel affiliate-lenker merkes som annonse eller reklame? Kjøperen skal være klar over at dette er lenker siden tjener penger på hvis de handler.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym2467 skrev:

Jaaaa, men mitt poeng er at det ikke er svindel med cookies fordi der MÅ man ha et samarbeid. Men hvis du tenker på at det er svindel mtp konkurranser hvor de sier at de har et samarbeid er det svindel ja. Jeg beskytter ikke måten de holder på og håper de blir tatt!

Man må ikke ha en avtale med noen. Så lenge man har en blogg kan man melde seg inn på en side der man kan lage slike affiliatelinker (mye mulig man kan gjøre det uten å ha en blogg også). Dersom jeg lager en slik annonselenke når jo jeg ut til langt færre enn mammaen til Michelle, men jeg kan teoretisk sett tjene penger jeg også. Og jeg har ingen avtale med hverken Zalando eller Nelly.

Anna og jan går inn på disse sidene, og lager en haug med linker som de legger ut på inspire norge. De nevner ikke med et ord at  dette er asnnonselenker, og klikker du på linken tjener de penger dersom du velger å kjøpe noe. For man får jo akkurat de samme tilbudene ved å gå direkte til tilbyderen sin side!

Dette ble veldig klønete forklart, men håper du forstår poenget.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, 123gjest skrev:

Nå har de ikke postet noe om Kari Traa på to dager. Kanskje de har tatt kontakt? Kan hende det er tilfeldig, men vanligvis har de poset flere innlegg om Kari Traa daglig, og nå er det ingen på to dager. Forhåpentligvis har de tatt kontakt, men synd om de da bare beveger seg videre til et annet merke. For ser at det har eksplodert med innlegg fra LekMer og Na-kd.

Nå har de postet 7 affiliatelinker med Kari Traa produkter på et par timer. Ser ikke ut som Kari Traa har tatt grep likevel..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Panda90 skrev:

Nå har de postet 7 affiliatelinker med Kari Traa produkter på et par timer. Ser ikke ut som Kari Traa har tatt grep likevel..

Rapporter innleggene som Spam. Jeg rapporterer innlegg på den siden hver dag.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Speilvegg
36 minutter siden, Panda90 skrev:

Nå har de postet 7 affiliatelinker med Kari Traa produkter på et par timer. Ser ikke ut som Kari Traa har tatt grep likevel..

De affiliatelinkene går via Boozt.  De kan sikkert linke til nettbutikker de har affiliateavtaler med. Det de kanskje egentlig er pålagt å gjøre er å opplyse om at det er affiliate-/reklamelinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk direkte inn på Boozt og de har stort salg på alt fra Kari Traa nå. Inspire Norge har jo spammet ned veggen sin med dette salget. Hvor havner man egentlig hvis man trykker på disse linkene til Inspire Norge?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...