Gå til innhold

Vin og øl til maten i konfirmasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alkoholfritt øl vil jeg si er innafor, men å servere alkohol i et selskap for en 15åring hører ikke hjemme noe sted. Aldri vært i en konfirmasjon hvor det har blitt servert.

Anonymkode: 1c046...0b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer veldig på hvor dere bor alle sammen! Her er det helt selvsagt å servere champagne og vin (eller "alkohol" som dere kaller det) til et festlig måltid, inkludert en konfirmasjon. Ja, konfirmanten fikk tilogmed skåle i et glass rosa champagne selv. (Sjokk!)

Anonymkode: 689b7...830

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er konfirmantens dag og så viktig kan ikke alkoholen være for dere. Dere må da klare å ha en fest uten alkoholkonsum

Anonymkode: 9a704...d0a

Jeg har ingen alkoholikere i familien. Alle har et svært så konservativt drikkemønster. Så alkohol er ikke viktig i det hele tatt. Bare smaker godt til mat, og gjør anledningen mer festlig. Hvorfor stresse med anti-alkohol? Det er ingen som røyker heller, og jeg har ingen planer om å låse inn askebegre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har potensiale til å kunne bli mye lengre enn tacotråden.

Anonymkode: daa39...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som drikker seg dritings i vår familie så her blir det alkohol når kusinen min konfirmeres. Det var det i min konfirmasjon og. Synes det er greit jeg.

Anonymkode: 801b9...5d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wow...før jeg begynte å henge på KG ante jeg ikke at det ble sett på som fy-fy å servere øl/vin (ALKOHOL!:fnise:) til maten i komf. 

Jeg festet å drakk MYE for noen år siden, og tro meg det var ikke fordi tanter og onkler drakk litt vin til maten i min komf 5 år tidligere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer veldig på hvor dere bor alle sammen! Her er det helt selvsagt å servere champagne og vin (eller "alkohol" som dere kaller det) til et festlig måltid, inkludert en konfirmasjon. Ja, konfirmanten fikk tilogmed skåle i et glass rosa champagne selv. (Sjokk!)

Anonymkode: 689b7...830

Det er ikke så mye å skryte av at man serverer alkohol til mindreårige.

TIl tema: jeg har aldri vært borti alkoholservering i konf, Men jeg ville ikke sett på det som en uting heller..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvertfall ikke rødvin! Da kommer ikke folk til å komme i konfirmasjonen og du må regne med at folk ikke gidder å pynte seg. Blir som om å ha taco i konfirmasjon.. Galskap.

Anonymkode: 1a128...07c

Det er konfirmasjon ikke fyllekalas

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bør man tilby gjestene vin/øl til maten i konfirmasjonsselskapet? Til de gjestene som ønsker det? Har en diskusjon med en venninne ang dette nå. Vi har begge konfirmanter i huset som skal konfirmeres om ikke lenge. Jeg tenker at det kan bli litt feil i og med at konfirmanten selv ikke kan drikke noe av dette. Men det er mulig jeg tenker feil. Hva er vanlig?

Anonymkode: 44552...40b

For meg er det rett, men du og dere må gjøre det som er best for du og dere

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mortilen skrev:

Syns ikke alkohol hører hjemme i selskap som er for mindreårige. 

Hvorfor ikke?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dere synes ikke det "mangler" noe i konfirmasjoner uten alkohol? Jeg kjøper det gjerne om det er det som er vanlig og forventet. Alkoholfri øl kan vi selvsagt ha, i tillegg til annen alkoholfri drikke.

Anonymkode: 44552...40b

Om dere skal ha alkoholfritt øl så vil jeg anbefale Erdinger siden den faktisk smaker øl

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, belle_ skrev:

Aldri vært i en konfirmasjon hvor det har blitt servert alkohol. Dette er fra hva jeg vet ikke vanlig, har aldri hørt om det. 

Og jeg har enda til gode å være i en hvor det ikke blir tilbudt, så det er store forskjeller.

(har sålangt vært i over 30 konfirmasjoner)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Jens skrev:

Kommer kanskje litt an på hvor man bor, for jeg har faktisk aldri vært i barnedåp eller konfirmasjon hvor det ikke har vært servert champagne til å ønske velkommen og litt vin til maten. Helt vanlig i mitt miljø.

Helt normalt her og.

Virker som om enkelte tror at enten alkohol eller fyllekalas, men de fleste klarer å moderere seg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lammelåret skrev:

Ikke hvis det er et poeng at ungen skal drikke lite. De som er vant med at det drikkes hjemme drikker mer ute enn unger som ikke er vant med det.

Nuvel, har du link til dette?

Stemmer ikke for meg ei heller for noen i min omgangskrets, snarere tvertimot.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lammelåret skrev:

Hvis du er interessert kan du leite det opp selv. Jeg bruker ikke tiden min på det. Selvsagt er det nyanser, men hovedlinjene er som fortalt.

Så lenge du blir bedt om link til en påstand som den du kom med så må en da regne det som PP så lenge du ikke har kilder som underbygger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slutter ikke konfirmasjoner sånn i 18 tiden da? Så kjører folk hjem etterpå?

Alkohol i konfirmasjon og dåp.... LOL

Anonymkode: d5a6a...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutter ikke konfirmasjoner sånn i 18 tiden da? Så kjører folk hjem etterpå?

Alkohol i konfirmasjon og dåp.... LOL

Anonymkode: d5a6a...aa1

Ikke de jeg har vært i, men det finnes vel forskjeller.

Alle trenger heller ikke å være sjåfør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fri bar i min konfirmasjon. Jeg syns det var helt greit, tenkte aldri noe over det - men om jeg nevner det noe sted begynner folk å snakke om barnevern og omsorgssvikt............ Jeg ser ikke problemet, ingen var fulle og festen sluttet kl. 23.30. Noen valgte å gå videre på byen. Jeg dro hjem med mamma og typen etter å ha sovet en time på sofaen i lokalet (hadde sen konfirmasjon altså).

Uansett, har aldri vært i andre konfirmasjoner hvor det har vært alkohol. Vanligvis er det sånn buffet eller middag også går man hjem etter kaffe og kaker. Min minnet kanskje på mange måter mer om et bryllup.

Syns uansett begge deler er ok jeg. Ville snakket med konfirmanten selv. Er jo konfirmantens dag.

Anonymkode: 25fa9...be3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutter ikke konfirmasjoner sånn i 18 tiden da? Så kjører folk hjem etterpå?

Alkohol i konfirmasjon og dåp.... LOL

Anonymkode: d5a6a...aa1

De konfirmasjonene jeg har vært i, inkludert mine egne tre barns, har jo vært rett etter kirketid på søndag, så ikke helt naturlig å servere alkohol. 

Anonymkode: d14d2...9b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...