Gå til innhold

Vin og øl til maten i konfirmasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bør man tilby gjestene vin/øl til maten i konfirmasjonsselskapet? Til de gjestene som ønsker det? Har en diskusjon med en venninne ang dette nå. Vi har begge konfirmanter i huset som skal konfirmeres om ikke lenge. Jeg tenker at det kan bli litt feil i og med at konfirmanten selv ikke kan drikke noe av dette. Men det er mulig jeg tenker feil. Hva er vanlig?

Anonymkode: 44552...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, synes ikke det passer :) 

Anonymkode: e8039...123

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholfri øl til de som ønsker det.

Anonymkode: daa39...f04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ikke rødvin! Da kommer ikke folk til å komme i konfirmasjonen og du må regne med at folk ikke gidder å pynte seg. Blir som om å ha taco i konfirmasjon.. Galskap.

Anonymkode: 1a128...07c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dere synes ikke det "mangler" noe i konfirmasjoner uten alkohol? Jeg kjøper det gjerne om det er det som er vanlig og forventet. Alkoholfri øl kan vi selvsagt ha, i tillegg til annen alkoholfri drikke.

Anonymkode: 44552...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært i en konfirmasjon hvor det har blitt servert alkohol. Dette er fra hva jeg vet ikke vanlig, har aldri hørt om det. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler øl er litt "harry" å ha i så spesielle begivenheter som konfirmasjon, men vin/champagne burde være greit å servere om en absolutt må ha alkohol.

Anonymkode: d2d66...318

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke det passer seg i en konfirmasjon. Har hørt om svært få konfirmasjoner der det har blitt servert alkohol. Alkoholfri øl er selvsagt fint å ha der, men å servere drikke som hovedpersonen ikke kan røre blir litt feil etter min mening. Man MÅ ikke ha alkohol i et selskap. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere synes ikke det "mangler" noe i konfirmasjoner uten alkohol? Jeg kjøper det gjerne om det er det som er vanlig og forventet. Alkoholfri øl kan vi selvsagt ha, i tillegg til annen alkoholfri drikke.

Anonymkode: 44552...40b

Jeg ville ikke syntes at noe manglet!

Dette er jo selvfølgelig forskjellig fra familie til familie, men jeg er ikke vandt med at slikt blir servert i "barneselskap".

Anonymkode: f7996...f07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke vandt til at det serveres alkohol i en konfirmasjon. Men finner det heller ikke spesielt sykt eller rart å gi noen en øl eller et glass vin til maten.

Anonymkode: 89106...708

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er trashy. Dere feirer dagen til noen som er rundt 15 år.

Anonymkode: d5a6a...aa1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart HB og nyco er på sin plass for de nykonfirmerte. Hva er bedre å ønske de velkommen inn i de voksnes rekker enn med et skikkelig harraball. [/sarkasme]

Fatter ikke at folk spør om det er greit med alkohol i barneselskap. Jeg kan skjønne at alkoholikere spør om det, men ikke vanlige folk.

Anonymkode: 1259b...3da

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva blir menyen?

Anonymkode: daa39...f04

Koldtbord med laks, lammelår, kylling, karbonader, eggerøre, div salater og lignende som er vanlig koldtbordmat (bestilt fra en kokk, skal ikke lage selv). Og selvsagt dessert og kaker da.

Anonymkode: 44552...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min konfirmasjon på et hotell hvor man sa hva man ønsket å drikke. Da var det noen som tok seg et glass øl. Gjorde da ingenting for meg. Synes det er rart å si at alkohol ikke skal serveres hvor det er mindreårige, for over halvparten her inne drikker alkohol på julaften med barn til stede. 

Anonymkode: ee77f...913

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klart HB og nyco er på sin plass for de nykonfirmerte. Hva er bedre å ønske de velkommen inn i de voksnes rekker enn med et skikkelig harraball. [/sarkasme]

Fatter ikke at folk spør om det er greit med alkohol i barneselskap. Jeg kan skjønne at alkoholikere spør om det, men ikke vanlige folk.

Anonymkode: 1259b...3da

Les overskriften og HI. Har aldri vært snakk om HB.

Jeg spør fordi jeg har en venninne som skal ha det i hennes barns konfirmasjon. Og så begynte jeg å føle meg litt kjip som ikke tenkte å ha det..

Anonymkode: 44552...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Koldtbord med laks, lammelår, kylling, karbonader, eggerøre, div salater og lignende som er vanlig koldtbordmat (bestilt fra en kokk, skal ikke lage selv). Og selvsagt dessert og kaker da.

Anonymkode: 44552...40b

Det høres godt ut! :spise:

Vi valgte å ha flere typer farris, flere typer brus (både sukkerfri og med sukker) og alkoholfri øl. Og vann, selvfølgelig, til de som foretrakk det.

Anonymkode: daa39...f04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...