Gå til innhold

Når uinteressante menn tar kontakt - Hvorfor blir så mange sure og ikke smigret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor tar du kontakt da? Grunnen til at jeg ikke alltid blir overstrømmende ved kontakt, er at jeg flere ganger har opplevd at menn tar kontakt meg meg når jeg åpenbart ikke er på sjekker'n, eller på arenaer som ikke er sjekkesteder. Det er ikke alltid jeg er i humør til å være interessant for menn.

Anonymkode: 7fe1c...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tolker det slik at du prøver deg på en fuktig natt på byen. Det kan jo tenkes at disse kvinnene ikke er interessert i slik kontakt, og blir irritert etter dusenvis av forespørsler. 

Hvordan er kvinnene du tar kontakt med? Viser de tegn på at de ønsker kontakt? Dette handler om sosiale koder, og det er uhorvelig mange menn som feiler så grunnleggende på dette. 

Anonymkode: 4305f...839

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det ikke er noe galt med "hei,hvordan har du det?" Skjønner ikke hvorfor det alltid skal være så kreativt. Om en mann kommer bort til meg og spør om det så tenker jeg at det er helt ok. Bedre enn kleine sjekkereplikker og jeg liker ikke å bli spandert på noe av fremmede. Føles bare som jeg skylder han noe da. Enten at jeg må snakke med han eller at han tror jeg skal ha sex med han senere.

Anonymkode: 7fd0a...170

Det handler ikke om at det må være så kreativt, men heller det at det ikke skal være så innpåslitent og klamt. OppNedPåAlt forklarte det bra litt oppforbi her. "Hvordan har du det?" som åpningsreplikk gjør at den andre parten ikke har noe valg dersom den ikke finner deg interessant: Da må hun enten være "uhøflig", eller være stuck med deg for en stund bare for å være grei. Det vitner bare om en form for "nice guy syndrome". Veldig slitsomt, med andre ord.

 

 

Anonymkode: f8242...100

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å våre heeeelt ærlig for min egen del: fordi det pirker i selvfølelsen min. Jeg syns det er så utrolig vanskelig å finne noen som passer for meg, og jeg er trist hver dag over det. Så når det kommer noen som virkelig ikke er min type og prøver seg på meg starter denne tankerekka: 

 

herregud kanskje det er dette jeg må, skal jeg bare gi opp? Kanskje det er bedre å være ensom sammen med en trailersjåfør jeg ikke har noe å snakke om med enn å være ensom helt alene. Kunne jeg gjort det? Nei jeg kunne ikke det, og jeg er single fordi jeg er så fuckings sær og hadde jeg bare vært A4-dame kunne jeg funnet meg en helt vanlig fyr og fått barn og vært happy med det men det går ikke for jeg er FEIL og det kommer aldri til å ordne seg og jeg kommer alltid til å ha det sånn som jeg har det nå. 

 

Så da blir det ganske mørkt 😉 Men er jo ikke frekk da, blir bare lei meg.

 

Anonymkode: 4befc...dba

Dette er svaret.

Kvinner klarer ikke objektivt vite hvor attraktive de er, den avhenger kun av hvilke menn som gidder ta initiativ. Jo kjekkere og bedre menn, jo mer attrakiv må hun være. Helt til hun når et punkt hvor kun drittsekkene tør ta kontakt.

Så på sett og vis er det greit at de får denne reaksjonen og aha-opplevelsen. Enten ender de opp alene, eller så blir de bitre og alene. Alle får det de fortjener her i livet. Har du lite av verdi, så tiltrekker du deg også menn av lite verdi. Hva menn anser som verdifult kan variere.

Jeg vil anbefale deg TS å bli avvist på samme måte gang på gang. Det er kun slik du får hard hud. Hver gang du får motstand, vit at det er pga henne, ikke deg. Jeg har nådd det punktet der kvinner oppfører seg rart fordi de LIKER meg, ikke fordi de er kjipe. Forstå det den som kan. 

Men jeg føler absolutt den følelsen du sitter med. Det går over. Vær litt hardhudet, for en kvinne trenger en sterk mann, men også en snill en. Hvis du ikke tåler å kjempe for hennes gunst, åssen skal du klare kjempe for henne ellers? Bare fortsett å øve, fortsett å "drite" deg ut, ta sjanser og lev livet. Det går over.

Anonymkode: 66f2b...ddc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om at det må være så kreativt, men heller det at det ikke skal være så innpåslitent og klamt. OppNedPåAlt forklarte det bra litt oppforbi her. "Hvordan har du det?" som åpningsreplikk gjør at den andre parten ikke har noe valg dersom den ikke finner deg interessant: Da må hun enten være "uhøflig", eller være stuck med deg for en stund bare for å være grei. Det vitner bare om en form for "nice guy syndrome". Veldig slitsomt, med andre ord.

 

 

Anonymkode: f8242...100

En kan jo avvise personen på en høflig måte allikevel. At noen kommer bort for å prate betyr ikke at man må det. Det burde man egentlig bare lære seg med engang. 

Sorry, men det blir litt for dumt å legge ansvaret over på menn fordi man ikke tørr å avvise noen. 

Anonymkode: 7fd0a...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

De reagerer slik fordi de ikke ønsker å være i situasjonen du setter dem i ts. 

Jeg tenker egentlig to ting. Du kan forsette med å ta initiativ til damer som ikke gjør seg tilgjengelig for deg, og heller tåle litt dritt av og til eller så kan du begynne å ta initiativ til damene som signaliserer interesse. Da får du ikke slengt den type dritt i ansiktet. 

Jeg ville ikke tatt det personlig ts. Folk blir frekkere på byn når de har drukket og det er ikke så unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere damer som svarer her; hva synes dere hadde vært en god åpner med litt sjarm som dere hadde syntes var bedre enn "hei, hvordan har du det?"?

Anonymkode: fc7b6...b2e

For over 10 år siden stod jeg i baren på en uteplass og skulle kjøpe en øl. Plutselig var det noen som tok meg på skulderen og der stod en helt normalt utseende men veldig blid fyr som sa; unnskyld, men jeg måtte bare se om du var like fin forfra som bakfra. Og det VAR du! Dermed smilte han strålende og forsvant. Jeg har aldri glemt det, jeg strålte resten av kvelden og det var en utrolig hyggelig kommentar. Og jeg skal vedgå at jeg nok hadde sett etter ham i lokalet dersom jeg ikke var lykkelig gift, selv om han utseendemessig ikke var helt min type. Godt selvbilde, humor og galanthet er ekstremt gode egenskaper hos en mann.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om at det må være så kreativt, men heller det at det ikke skal være så innpåslitent og klamt. OppNedPåAlt forklarte det bra litt oppforbi her. "Hvordan har du det?" som åpningsreplikk gjør at den andre parten ikke har noe valg dersom den ikke finner deg interessant: Da må hun enten være "uhøflig", eller være stuck med deg for en stund bare for å være grei. Det vitner bare om en form for "nice guy syndrome". Veldig slitsomt, med andre ord.

 

 

Anonymkode: f8242...100

Helt enig.

Jeg er en av de som ikke klarer annet enn å være høflig, selv om jeg ikke er interessert. Jeg opplever deretter at de kaster ut raske oppfølgingsspørsmål for å forhindre meg fra å gå, og da ender jeg med å lyve meg bort fra samtalen ved si at jeg må "på toalettet/møte en venn/ta en røyk e.l." (-jeg røyker ikke) Hjelper det? Nei, mennene tar kontakt senere fordi jeg svarte de høflig den ene gangen.

Jeg tar ikke imot drikke fra ukjente, så det hadde jeg takket fint nei til. Kunne dog fortsatt samtalen hvis personen virket interessant 😊

Letteste måten å komme i kontakt med en kvinne på byen er komplimenter. Hvis hun ikke er interessert sier hun "takk" og går. Hvis hun stopper, kan du komme med et oppfølgingsspørsmål.

"Så fint smil du har", "fint hår/fine øyner", "du virker sprudlende".

Eller noe om plassen "utrolig bra musikk!", "Så mange folk her er idag", "Koselig/bra plass".

Har du antennene ute så merker du om det er stemning for å fortsette samtalen, i tillegg til at du ikke føler deg så avvist om kvinnene smiler og går...😊

Sånn tenker jeg 😊

Anonymkode: e3bf3...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om at det må være så kreativt, men heller det at det ikke skal være så innpåslitent og klamt. OppNedPåAlt forklarte det bra litt oppforbi her. "Hvordan har du det?" som åpningsreplikk gjør at den andre parten ikke har noe valg dersom den ikke finner deg interessant: Da må hun enten være "uhøflig", eller være stuck med deg for en stund bare for å være grei. Det vitner bare om en form for "nice guy syndrome". Veldig slitsomt, med andre ord.

 

 

Anonymkode: f8242...100

Jeg ser ikke helt hvordan dette er annerledes enn når man har en god åpningsreplikk og den andre parten ikke finner deg interessant uansett. Dersom man ikke er interessert så er man stuck med personen en stund dersom man skal være hyggelig. Dessuten så vil en bestemt åpningsreplikk oppfattes veldig subjektivt fra dame til dame, og jeg synes heller ikke det er lurt å sende menn i retningen av at de må ha en kreativ åpningsreplikk. Kanskje på tinder, men ute på byn? Det skal ikke mye til før man oppfattes som en raring, og den kreative replikken treffer gjerne hos den ene damen som har samme humor. Det er andre ting som er viktigere å fokusere på enn nøyaktig det første man sier, og det viktigste er egentlig å være sosialt kalibrert. Når menn er det så gir det damene en følelse av de har kontroll over situasjonen og da slipper man mye lettere inn. Et veldig lett eksempel er hvis man står litt for nærme damen, og man ser at hun reagerer på det, ja så tar man et steg bak. Små ting som det, men samtidig så burde man ikke være overempatisk og ha en "unnskyld for at jeg er til" holdning. Det man egentlig vil er at damen skal føle er at hun når som helst kan gå uten at man blir buthurt av den grunn.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid høflig og ville aldri vært frekk mot noen som sjekket meg opp på en respektfull måte, uansett utseende. Syns det er modig og flott at menn tør det.

 Må innrømme at jeg kan bli litt deppa inni meg, fordi jeg kan ta det som en bekreftelse på at jeg ikke har utseende med meg om fyren er lite pen, men ville aldri vist det. Grunnen er at jeg har hørt at menn sjekker opp de man tror man har sjans på. 

Anonymkode: e44ef...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2017 den 1.05, AnonymBruker skrev:

Skal innrømme at når jeg er full, kan jeg kleme på puppene til jentene og si tut, tut, her kommer nattåget. Om du vil bli med hjem, er dette din siste sjanse. :alice::sarkasme:

Anonymkode: 1d16d...3ff

Hahahah, beste sjekketrikset jeg har hørt!!! 

Anonymkode: 5e470...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv prøvd å tatt den hyggelige måten, men  veldig mange blir så sykt fornærmet når man sier nei til å gi telefonnummeret eller ikke har lyst til å ta en kaffe..

 

Anonymkode: 90f8d...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser holdningene til kvinner i dag. De som tror de er fine, noe de ofte også er, er veldig overfladiske. Går ikke an å få øyekontakt engang, de vet du er der, men de gidder ikke vise noen form for interesse. Det er forsåvidt ok, minding their own business, mange nordmenn er slik. Later du som mann at ikke du ser de, blir de ikke noe mindre overfladiske, men litt sure i steden, de går fort, å de klakker videre med geip om munnen. Er litt vittig å se hvordan "de deilige" kvinnene oppfører seg i dag. Mange et slik, men ikke alle, for all del. Mye koseligere med "vanlige" kvinner som ikke tror de er noe. De tar du kontakt med, mange flotte jenter også... Hva mener du med "vanlig" tenker dere nå, det er opp til hver enkelt å vurdere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et godt råd: ikke spør om noe. Bare si noe hyggelig, gjerne om hvordan hun fremstår. Og så må du gjerne gå videre, eventuelt ta opp tråden litt senere.

Det verste jeg vet er menn som "henger" over meg. Men en interessert kommentar og et smil, for deretter å gå videre kan vekke nysgjerrighet. 

Anonymkode: 6a829...131

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mousj skrev:

For over 10 år siden stod jeg i baren på en uteplass og skulle kjøpe en øl. Plutselig var det noen som tok meg på skulderen og der stod en helt normalt utseende men veldig blid fyr som sa; unnskyld, men jeg måtte bare se om du var like fin forfra som bakfra. Og det VAR du! Dermed smilte han strålende og forsvant. Jeg har aldri glemt det, jeg strålte resten av kvelden og det var en utrolig hyggelig kommentar. Og jeg skal vedgå at jeg nok hadde sett etter ham i lokalet dersom jeg ikke var lykkelig gift, selv om han utseendemessig ikke var helt min type. Godt selvbilde, humor og galanthet er ekstremt gode egenskaper hos en mann.

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig.

Jeg er en av de som ikke klarer annet enn å være høflig, selv om jeg ikke er interessert. Jeg opplever deretter at de kaster ut raske oppfølgingsspørsmål for å forhindre meg fra å gå, og da ender jeg med å lyve meg bort fra samtalen ved si at jeg må "på toalettet/møte en venn/ta en røyk e.l." (-jeg røyker ikke) Hjelper det? Nei, mennene tar kontakt senere fordi jeg svarte de høflig den ene gangen.

Jeg tar ikke imot drikke fra ukjente, så det hadde jeg takket fint nei til. Kunne dog fortsatt samtalen hvis personen virket interessant 😊

Letteste måten å komme i kontakt med en kvinne på byen er komplimenter. Hvis hun ikke er interessert sier hun "takk" og går. Hvis hun stopper, kan du komme med et oppfølgingsspørsmål.

"Så fint smil du har", "fint hår/fine øyner", "du virker sprudlende".

Eller noe om plassen "utrolig bra musikk!", "Så mange folk her er idag", "Koselig/bra plass".

Har du antennene ute så merker du om det er stemning for å fortsette samtalen, i tillegg til at du ikke føler deg så avvist om kvinnene smiler og går...😊

Sånn tenker jeg 😊

Anonymkode: e3bf3...3c4

Her! 2 veldig god tips som fungerer mye bedre på oss damer. Mindre påtrenggende og lettere å avvise pent om vi ikke er interessert også. Og du kan også lettere gå videre med verdighet om du blir avvist, fr du har bare vært hyggelig, ikke påtrengende (forutsatt at du klarer lese tegnene om hun ikke er interessert. Sier hun bare takk og snur seg halvveis bort så kom deg vekk!)

Anonymkode: 8985a...fda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2017 den 0.50, QQbaby skrev:

Alltid sjarmerende når menn starter en samtale med å snakke om utstyret sitt :ninuskapus:

Like sjarmerende som den kollektive oppfatningen om at dette ikke er bra.

Anonymkode: 62af9...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Like sjarmerende som den kollektive oppfatningen om at dette ikke er bra.

Anonymkode: 62af9...c13

:klo:

Anonymkode: b4767...448

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg ser ikke helt hvordan dette er annerledes enn når man har en god åpningsreplikk og den andre parten ikke finner deg interessant uansett. Dersom man ikke er interessert så er man stuck med personen en stund dersom man skal være hyggelig. Dessuten så vil en bestemt åpningsreplikk oppfattes veldig subjektivt fra dame til dame, og jeg synes heller ikke det er lurt å sende menn i retningen av at de må ha en kreativ åpningsreplikk. Kanskje på tinder, men ute på byn? Det skal ikke mye til før man oppfattes som en raring, og den kreative replikken treffer gjerne hos den ene damen som har samme humor. Det er andre ting som er viktigere å fokusere på enn nøyaktig det første man sier, og det viktigste er egentlig å være sosialt kalibrert. Når menn er det så gir det damene en følelse av de har kontroll over situasjonen og da slipper man mye lettere inn. Et veldig lett eksempel er hvis man står litt for nærme damen, og man ser at hun reagerer på det, ja så tar man et steg bak. Små ting som det, men samtidig så burde man ikke være overempatisk og ha en "unnskyld for at jeg er til" holdning. Det man egentlig vil er at damen skal føle er at hun når som helst kan gå uten at man blir buthurt av den grunn.

Nei, det er man ikke. Man kan svare "takk" og så gå videre/snu seg bort. Man kan nikke til en påstand om utestedet eller lignende. Med et spørsmål "må" man svare. Og svarer man kommer det garantert oppfølgingsspørsmål...

Anonymkode: c4249...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Like sjarmerende som den kollektive oppfatningen om at dette ikke er bra.

Anonymkode: 62af9...c13

Hæ? Hvordan kan dette på noen måte oppfattes som bra? 

Det er altså usjarmerende for deg at det er stor enighet om at å innlede samtalen med info om penis er usjarmerende? Vi damer burde jobbe med oss selv for å finne dette sjarmerende da eller? Er det fordi du har vanskelig for å komme på andre ting å snakke om? 

Anonymkode: 6a829...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/24/2017 den 0.45, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri forstått dette. Når jeg tar kontakt med kvinner som ikke er interessert i meg, ser de ofte ut som de holder på å drite seg ut. Hvorfor ikke bli smigret og si hyggelig nei, jeg er ikke interessert? Det er så vemmelig å få stygge kommentarer og dårlige holdninger i tryne. Gjerne like godt at de ikke er interessert basert på dette.

Anonymkode: 1d16d...3ff

litt det samme som når stygge kvinner tar kontakt/flørter med menn som overhodet ikke er interessert, de tenker vell " hva faen??"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...