Gå til innhold

Toria og Golli gifter seg 20.08.05!

TeddyToria

Anbefalte innlegg

Har sett litt på hjemmesiden til Østmarkseteren og det ser så koselig ut der :)

Sikkert supert å ha bryllup der kan jeg tenke meg.

Kjenner du noen med erfaring fra stedet?

Å, det er utrolig koselig der! :-)

Det er opprinnelig en gammel seter, som er bygget ut. Men de fleste husene er fra forrige århundre, hvis ikke tidligere... Skikkelig intimt og romantisk setting, sommer som vinter! :wink:

Kjenner ingen selv som har holdt bryllup der, men vet at de generelt sett er ettertraktet. De er så og si fullbooket for hele 2005 mtp brylluper allerede! :o Vi var jo en liten stund inne på å fremskynde bryllupet med to uker pga. kirken som rotet med vielsestidpunkt, men det kunne vi bare glemme - alt...til og med hverdagene var stappet til randen.

Men, vi var jo tidlig ute med vår dato da. Min far er god venn med han som eier og driver stedet, og har meget god kjennskap til det. Så jeg er ikke redd for noe...og gleder meg stort. Mamma og pappa feiret sølvbryllupet sitt der, og det er jo bare utrolig flott!!! :wink:

De tar seg av alt av pynting mm. Jeg skal bare skvise inn serviettringene mine og bordkort :ler: .

Har vært der oppe mens de har vært bryllup i storsalen også, og det ser perfekt ut!

...

Cathrine... skal skynde meg med fotograf! Hvilken skal dere ha? Tenker litt på en som heter Stine Moe jeg, som visstnok holder til på Uranienborg. Har hørt mye positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kjenner du jo godt til stedet selv om du ikke har vært i bryllupsfest der. Blir sikkert kjempebra, Toria :hjerte:

Vi har også leid et selskapslokale som tar seg av all pynt osv. Eneste jeg skal "skvise inn" blir borkort og brudebukette min :ler:

Deilig å ha noen til å ordne med alt det praktiske. Slipper å tenke på servering, rydding, kaffe etc. etc. Syns jeg har nok å tenke på den dagen der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten kommet et skritt nærmere avgjørelsen angående ringer...

Vi har hele veien vært klare på at vi ønsker brede, samt todelte ringer, men har ikke klart å bestemme oss - det er jo så utrolig mye fint å velge mellom. Og ringene skal jo bæres resten av livet, forhåpentligvis...så det er liksom ikke bare å velge noe sånn uten videre heller!

Men nå har vi i det minste klart å summe oss, og skrenket det hele inn til 3 ulike par:

Alternativ 1 - det er ringene til høyre vi tygger på!

De to andre parene har jeg hittil ikke klart å finne på internett, men jakten fortsetter...og jeg skal legge inn link hvis jeg finner! :wink:

Men de er fra Meister, og tilhører henholdsvis designen Phantastics og Symbolics-Girello - par nr. 44 og nr. 81. Så hvis noen får ånden og vil lete litt, så gjerne for meg! :ler: Er jo så mange datakyndige her inne også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg skal "skvise inn" blir borkort og brudebukette min :ler:

Ja, det blir så og si samma som her det! :hoho:

Deilig å ha noen til å ordne med alt det praktiske. Slipper å tenke på servering, rydding, kaffe etc. etc. Syns jeg har nok å tenke på den dagen der :ler:

:Nikke:

Der sa du det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vigdis_brud05

Heisann Teddy!

Her er jeg! :hoho:

Er syk og har sovet i hele ettermiddag, er derfor litt sent her inne...

Kjempefin liste du fikk laget til slutt! :tunge1:

Du er jo som jeg trodde kommet kjempelangt i planleggingen! Enig med andre her i at det eneste som du må få ordnet nå er fotograf. Resten har du god til til å fikse. Gjør ingen ting om du er opptatt en del fremover. Det meste av to doo listen din trenger du ikke begynne på før til våren! :)

Østmarkseteren var jo HELT NYDELIG! Heldige dere som får en så flott location på dagen deres! Fantastisk!!! :sjarmor:

Bli spennende å se de andre ringene dere lurer på. Veldig fine de dere har lagt ut bilde av. Vi skal ha en helt annen type ringer. Jeg ville ha noen klassiske ringer i gult gull og med diamant. Hentet de hjem i dag!!! :danse:

Jeg vil anbefale deg å tenke på at du skal like ringen om 30 år også. Jeg tror jeg hadde blitt lei av de du har lagt ut bilde av etter noen år, men det er jo smak og behag også da. (Men som sagt synes de var veldig fine, kun spørsmålstegn med om du blir lei av de etter en stund)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Teddy!

Her er jeg! :hoho:

Er syk og har sovet i hele ettermiddag, er derfor litt sent her inne...

GOOOOOOOD BEDRING! Håper du føler deg bedre i dag da! :-)

Kjempefin liste du fikk laget til slutt! :tunge1:

Du er jo som jeg trodde kommet kjempelangt i planleggingen! Enig med andre her i at det eneste som du må få ordnet nå er fotograf. Resten har du god til til å fikse. Gjør ingen ting om du er opptatt en del fremover. Det meste av to doo listen din trenger du ikke begynne på før til våren! :)

Helt sant det! Men alt som er gjort er godt! :tunge1: Nei, skal virkelig få ut fingeren og ordne med fotograf nå...har bare så masse sirup en viss plass, at det er skikkelig trått! :ler:

Østmarkseteren var jo HELT NYDELIG! Heldige dere som får en så flott location på dagen deres! Fantastisk!!! :sjarmor:

Er utrolig flott plass altså! Er så glad for at vi er så heldige som kan feire dagen vår der!!!

Bli spennende å se de andre ringene dere lurer på. Veldig fine de dere har lagt ut bilde av. Vi skal ha en helt annen type ringer. Jeg ville ha noen klassiske ringer i gult gull og med diamant. Hentet de hjem i dag!!! :danse:

Jeg vil anbefale deg å tenke på at du skal like ringen om 30 år også. Jeg tror jeg hadde blitt lei av de du har lagt ut bilde av etter noen år, men det er jo smak og behag også da. (Men som sagt synes de var veldig fine, kun spørsmålstegn med om du blir lei av de etter en stund)

Vi har tenkt på det, tro du meg...og det er derfor vi forsøker å finne frem til ringer som er todelte, men samtidig enkle. Og de jeg har lagt ut bilde av, er igrunnen veldig enkle i forhold til mange andre. Vi syens begge at hvitt gull er så fint, men tenker også at det gule gullet liksom er mer "giftering" - hvis du skjønner, og det er derfor vi ønsker å kombinere. Om begge, en eller ingen skal ha stein i ringen, det er vi ikke enige om enda...og får heller ta det når vi har funnet selve ringmodellen!

Nei, ringene skal jo bæres resten av livet, og likes om 30 år som du sier, så det skal ikke stå på det. Men så er det jo også smak og behag da, som du også nevner - og takk for det! :wink: Er flott at vi alle ønsker oss ulike ting, det ville jo blitt kjedelig hvis ikke...

:klem:

:klem: til :rosaengel: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten fått en del tilbakemeldinger i dag, på henvendelser jeg har gjort de siste dagene... :-)

Kakedrømmen kan fint realiseres, og det blir aller mest sannsynlig Kristines Franske Fristelser som får det "ærefulle oppdraget"!

Kirken har gitt oss fin tilbakemelding ang. salmer, og jeg har fått kontaktinformasjon til andre par som skal gifte seg samme dag, slik at vi kan samarbeide om pynting av kirken mm.

Har også fått priser på ringene vi har sett på, og det var nokså dyrt jah! :o :o :o Det ene paret kostet hele 23 000,- pr. ring :o , og da synes jeg ikke det er verdt det - laaaaaaaaaangt derifra. De andre to lå rundt 3 000,- / 9 000,- pr. ring uten sten, og på henholdsvis 5 000,- / 10 500,- med sten. Dyrt nok de sistnevnte der, som selvfølgelig også er de fineste... :roll:

Må nok titte litt til da og vurdere grundig!!!

NÅ skal jeg surfe rundt hos forskjellige fotografer og se om ikke jeg finner noen vi kan kontakte...

Forresten, kanskje dumt spørsmål. Men hva er egentlig akseptabel pris på bryllupskake? Fikk et tilbud kalkulert med ca 3000,- for en kake beregnet til 70 personer... Det er ganske greit, er det ikke!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirken har gitt oss fin tilbakemelding ang. salmer, og jeg har fått kontaktinformasjon til andre par som skal gifte seg samme dag, slik at vi kan samarbeide om pynting av kirken mm.

Bare vær klar over at andre par ikke nødvendigvis vil være med på pynting. Det var en tråd om det på bryllupsforumet i sommer eller nåe det var... Skal se om jeg finner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at andre par ikke nødvendigvis vil være med på pynting. Det var en tråd om det på bryllupsforumet i sommer eller nåe det var... Skal se om jeg finner den.

Takk for tipset, lunacia!

Kan sikkert være et dilemma det der i mange tilfeller... Men i dette tilfellet var de veldig positive. Kirken hadde vært i kontakt med dem, og de ville gjerne at vi skulle ta kontakt for å samarbeide! :wink: Så her blir det kanskje mer en "happy ending"!?!? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vigdis_brud05

:o :o :o

Vanvittige priser på ringene dere ser på! Skjønner ikke at de må ta seg sååå godt betalt de gullsmedene. Håper dere finner ut av det. Synes våre var dyre nok jeg... (7950,- for begge ringene med 0,20ct diamant i min - men det var 25% avslag).

Jeg er enig med deg i at hvitt gull er det fineste, men ville ha gult pga at det er mer "gifteringaktig" :ler: Der er vi helt enige, vi havnet bare på hver vår løsning på det problemet - du deler ringen i to farger, jeg går for gult :wink: Godt vi har forskjellig smak. Tenk hvor kjedelig om alle hadde kommet med like kjoler og like ringer! :o :ler:

Jeg har fått pris på 3 etg. bryllupskake beregnet på 60 personer. Ett sted skulle de ha 1390,- og et annet sted 1590,-. Så jeg synes 3000,- var dyrt. Men nå er nok veldig mange ting dyrere i Oslo enn ellers også...

:klem::rosaengel: min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, uff... :o

Kan ikke kalle det annet en sjokkpriser!!!

er enig med deg, kan ikke skjønne at det kan bli så dyrt - skal jo ikke ha noe monster av en diamant heller! :ler:

Men, en ting er sikkert. Vi kjøper ringene i Danmark tror jeg, for som meg kjoler er det jo mer eller mindre halv pris og vel så det! :wink:

Nå skal vi jo ikke ha noen tradisjonell kake da, så det er vel derfor den blir dyrere tenker jeg - mer arbeid og kunstnerisk frihet! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

...

Men, en ting er sikkert. Vi kjøper ringene i Danmark tror jeg, for som meg kjoler er det jo mer eller mindre halv pris og vel så det! :wink:

Nå skal vi jo ikke ha noen tradisjonell kake da, så det er vel derfor den blir dyrere tenker jeg - mer arbeid og kunstnerisk frihet! :tunge1:

Lurt å kjøpt ringene i Danmark! Jeg kikket på "våre" ringer da vi var i Praha i desember. Der skulle de ha 4500,- for dem. Men de hadde 10 dagers leveringstid, og da var jo vi i Norge igjen :-?

Helt sikkert derfor kaken din er dyrere. Nå har ikke jeg snakket med dem vedr. kake heller. Har bare fått standardpris. Skal dra innom neste gang jeg er sørover for å høre litt med dem. Blant annet finne ut om de har sånne fine kaketopper som du har, og om man kan leie den av bakeriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhhh...

Var dere i Praha i desember?! Oi oi, vi skal dit første helgen i mars... Noen gode tips til hva vi bør se eller gjøre da? Var det fint der?

Vi får turen halvveis gratis gjennom jobben til sambo skjønner du, og jeg har lenge hatt lyst til å ta turen, så gleder meg veldig :wink: .

Får se hva det blir til med ringer og kake, som sagt må det nok litt grundigere vurderinger til...og vi bør kanskje titte litt mer. Akkurat det er jo uansett ikke noe som egentlig haster, slik som fotograf!

Er forresten mulig at vi må endre kaketopp pga. kaken, så kanskje dere vil ha vår?! Forhør deg først du, så skal jeg undersøke ang. kaken vår...og så kan vi ta det derfra!?!?!?

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Praha var helt fantastisk! Jeg vil tilbake dit :sur: Heldiggrisen dere som skal dit nå snart! :D

Karlsbrua er et must. Dere bør også ta dere en tur på slottet. Da bør dere kjøpe biletter selv om de koster en del. Dere får se myyye mer enn om dere må holde dere på enkelte områder. Forøvrig er det så vanvittig mange flotte bygninger at jeg gikk sånn som dette :hakeslepp: hele den første dagen vi var der.

De trange gatene fra Karlsbrua og frem til "kirken med klokken som alle vil se hver time" er utrolig koselige og intime. Den klokka er forresten ikke noe å se på. Det samlet seg folk i hopetall for å se når den ringte, så var det bare noe :tunge1: (synes ihvertfall jeg).

Dere bare MÅ kjøpe krystall når dere er der. Vi fikk beskjed av han på hotellet at vi IKKE måtte gå på "Crystal Palace" og kjøpe krystall. Stor flott butikk, men veldig dyr og ikke så god kvalitet sa han. Gå heller på Bohemia Crystal (de har drøssevis av butikker i byen). De har vistnok den krystallen av best kvalitet. De lager den selv også. Masse fint (men også masse som er utrolig stygt!)

Kaketopp ja! Vi må snakke nærmere om det når dere vet noe mer og når jeg vet noe mer :ler:

Har svigermor på besøk, så nå må jeg kaste inn håndkleet her for kvelden (får heller ikke mindre hodepine av denne maskinen).

God natt og sov godt :rosaengel:

:ler::sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig...nå gleder jeg meg enda mer! :-)

Skal sende kort jeg, hvis du sender en mail eller PM med adressen din, og så skal jeg ta vare på tipsene dine nok en gang - om enn på en annen måte! :wink:

Svigermor var der for et par år siden faktisk, og kjøpte vinglass til oss. Pakket opp 12 Bohemia krystallglass for et par dager siden bare...artig sammentreff. Men nå kan jeg kjøpe hvitvinsglass da, siden jeg foretrekker hvitvin!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...