Gå til innhold

Toria og Golli gifter seg 20.08.05!


TeddyToria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Teddy? Toria? Victoria?!?

Listen din????  

Hadde tenkt å ikke mase mer men den kommer jo ALDRI!!!

:hoho:  :hoho:  :hoho:  :hoho:  :hoho:  

:hoho:  :hoho:  :hoho:  :hoho:  :hoho:

:hoho:

Ler godt med deg jeg! :tunge1:

Du skjønner det, at jeg tenkte jo jeg skulle få lagt ut listen mens jeg hadde en internettilkobling som faktisk funker... Her hjemme er det jo foreløpig bare snigler og steinaldermennesker som jobber for å få "hjulene til å gå rundt"! :roll: Det tar sånn ca 3 minutter å laste ned hver side og hvert eneste innlegg, så...TTT!!!

Ting Tar Tid

Men jeg lover deg, den kommmmmmmmmmer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, nå har jeg endelig kapitulert, rullet inn, rotet i ekser og det som er, brettet opp ermene og skrevet ned en liten oppsummering over alt som er gjort til nå...samt, har en heilag liste over alt som også MÅ gjøres!

Dette er gjort:

:) Kirken er reservert - Uranienborg kirke, kl. 12.30 den 20.08.2005

:) Inn- og utgangsmusikk er bestemt - Mendelsohn inn og Nordraaks Purpose ut

:) Et vennepar skal synge duett i kirken

:) Festlokalet er reservert - Østmarkseteren

:)Kjolen er funnet og bestilt - men enda ikke kommet hjem til meg!

:)Buketten og knappehullsblomstene er valgt, men ikke bestilt enda

:) Sko til gommen er kjøpt inn, og antrekket er delvis bestemt

:) Forlovere er valgt, og har takket ja. Gommen skal ha én, men jeg skal ha to

:) Har fått laget monogram, som skal brukes blant annet i invitasjonene

:) Har bestemt farger - blålilla (lik bukett), hvitt og sølv

:) Er i gang med å lage invittene

:) Skal hekle serviettringer av sølvtråd, og tre perler i hvitt og blått på dem - har så langt laget 5 stykker! :oops:

:) Har kjøpt inn stempel og stempelpute til invitasjoner

:) Transport til og fra kirken er i boks

:) Min onkel og fetter skal ta øvrige bilder og filme dagen

:) Gjestelisten er så og si klar - nå gjenstår bordplasseringen

:) Ønskelisten begynner å ta form for alvor - men nye ting kommer hele tiden på, og noe blir trukket fra

:) Har så smått begynt å skrive på talen jeg skal holde

:) Vi har bestemt oss for at vi ønsker å tilbringe bryllupsnatten på Grand Hotell

Dette MÅ gjøres:

:) Bestille kake

:) Kjøpe antrekk til han

:) Bestille frisør (!!!) - ja, jeg vet vi er seine! :roll:

:) Finne sko og undertøy til kjole - noen gode forslag til linker mm?

:) Velge salmer til kirken

:) Velge blomster til kirken

:) Velge toastmaster

:) Skrive ferdig tale

:) Bestemme kirkeprogram og kjøreplan

:) Bestille/lage bordkort

:) Bestemme meny - har en viss idé, men vi gjerne smake oss til en endelig bestemmelse! :wink:

:) Bestille hotellrommet til bryllupsnatten

:) Gjøre det endelige valget med tanke på ringene

Så som dere ser så er det nok igjen å ta av... :o

Meeeen, vi har jo enn så lenge god tid!!!

I dag har jeg kontaktet konditor ang. kaken, og en av de nærmeste dagene skal jeg få en klarhet i dette med fotograf. Min far er for øyeblikket i kontakt med noen han kjenner, det er derfor det drøyer så. Men skal vi få fatt i en god fotograf, kan vi vel ikke drøye det for lenge nå...

Kontaktet i dag også kirken for å forsikre oss om at vi kan ha den valgte musikken til inn- og utgang, samt undersøke mulighetene for kontakt med andre som skal gifte seg den dagen og avtale pynting av kirken!

Puh! Blir litt overgitt her, men så er det jo så gøy også!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du klager over jeg.

Syns du er skikkelig i rute jeg! Du har jo fått gjort mye og det er jo hele 6 mnd igjen så det er ingen grunn til panikk.

Ser ikke noe du har glemt heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du klager over jeg.

Syns du er skikkelig i rute jeg! Du har jo fått gjort mye og det er jo hele 6 mnd igjen så det er ingen grunn til panikk.

Ser ikke noe du har glemt heller :)

By all means...vet vi ligger "i rute", men skulle på mange måte ønske det var mer som var opp og avgjort! :) Er litt sliten fortiden mtp hus og skole, slik at jeg er litt piffeløs - ikke noe energibombe, for å si det sånn! :tunge1: Og nå skal vi reise bort en helg, før vi skal i bryllup og på påskeferie mm. Går bort mye tid der.

Men, alt ordner seg for snille piker! :-) *glise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var det ville jeg først ordnet med frisør og kake, klær til gommen og fått avklart fotografen. Så mener JEG at du bare kan lene deg godt tilbake og ta tiden til hjelp.

Resten på listen din kan jo ordnes litt sånn nå og da, ingen ting som haster som må være klart med det aller første.

Skjønner godt at det kan virke som mye når alt surrer oppi hodet på en gang men det hjelper å få det ned på papiret - syns jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg var det ville jeg først ordnet med frisør og kake, klær til gommen og fått avklart fotografen. Så mener JEG at du bare kan lene deg godt tilbake og ta tiden til hjelp.  

Resten på listen din kan jo ordnes litt sånn nå og da, ingen ting som haster som må være klart med det aller første.  

Skjønner godt at det kan virke som mye når alt surrer oppi hodet på en gang men det hjelper å få det ned på papiret - syns jeg da :)

Du har sikkert rett, Heidi! :)

:klem:

Jeg roer meg vel ned etterhvert - men skal innrømme at det sannelig var godt at det kom ned på papiret. Får med én gang mye bedre oversikt! :wink: Takk, vennen!

Takk for at du deler "huskelisten" med oss andre, jeg har hvertfall stort utbytte av den  

Takker

Så flott at jeg også kan være til hjelp! :tunge1:

Akkurat nå føler jeg alt bare er et eneste stort virrvarr av et kaos!

Men, klem til du for at du alltid titter innom!!!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne kjekke listen...

Mulig mye av det går igjen fra Huldra sine eminente lister, men det skader ikke å gjenta det - heller en gang for mye enn en gang for lite! :tunge1:

6-12 mnd. før bryllupet

Start med å sette opp et budsjett. Diskuter med din forlovede og eventuelt med foreldre dersom disse skal være med å bidra økonomisk. Bryllupsdato og tid samt hvor dere ønsker å holde bryllupet. Gjør avtale med kirke eller borgelig vigselssted, og finn lokaler til festen. Husk at ved bestilling av selskapslokale bør dere forsikre dere om at lokalet er tilgjengelig for pynting dagen før bryllupet.

Sett opp en grov oversikt over hvem dere ønsker å invitere. Uansett hva dere skal bestille kommer de til å lure på antall gjester. Dere bør allerede nå begynne å tenke på Catering, fotograf og musikk. Disse må bestilles i meget god tid. Skal dere ha serveringspersonale bør dere minst ha en til å servere for hver 15 gjest.

Det er også på tide å tenke på bryllupskjole. Det tar ofte mange måneder før du finner akkurat den kjolen som er perfekt. Mange tenker at de bør ha litt for stor kjole fordi de tror de kommer til å gå litt opp i vekt før bryllupet. Det er faktisk flere som går ned i vekt på grunn av stress og mas frem mot bryllupet.

Dere bør også begynne å tenke på hvem dere ønsker som forlovere. Dette kan ofte være et vanskelig valg, enten fordi man har for få kandidater eller man har for mange.

Bryllupsreisen må bestilles i god tid, dere må derfor begynne å tenke på den allerede.

Sjekkliste for utgifter:

" Ringer

" Transport til og fra vigsel

" Musikk til vigsel

" Fotograf

" Brudens klær undertøy

" Sko, strømper, hansker, slør, hatt

" Blomster, makeup

" Frisør

" Brudgommens klær

" Øvrige klær

" Brudebukett

" Blomster til brudepiker og svenner

" Brudgommens blomst

" Blomster dekorasjoner

" Innbydelser

" Takkekort

" Kostnader for evt. Mottagelse

" Bryllupsmiddag

" Bryllupskake

" Lokal/festtelt

" Serveringspersonal

" Leie av møbler/porselen/glass/bestikk

" Bordkort

" Musikk til festen

" Bryllupsreisen

" øvrig

6 mnd. før bryllupet

Brudekjole bør nærme seg bestilt. Enten valget falt på å kjøpe eller leie, gjør en avtale om å få kjolen tilpasset noen måneder før bryllupet. Husk også tiara, slør, hansker, sko, underskjørt og eventuelt vinterkåpe.

Nå er det også på tide å begynne å tenke på frisørtime. Hvis du ønsker en bestemt frisør eller du gifter deg på en spesiel dag bør du bestille frisørtimen allerede nå. Skal du ha egen sminkør må denne også bestilles.

Hvordan skal dere komme dere til og fra kirken og festlokalet? Dersom dere skal ha limousine bør denne bestilles nå. Er seremonien og festen på steder der gjestene burde få tilbud om transport?

I tillegg bør dere begynne å tenke på blomster. Bestill både brudebukett, knapphullsblomster og blomsteroppsatser til selskapslokalet og kirken. Gjør avtale om at blomsterdekoratøren dekorerer lokalene.

Det er også på tide å kontakte et trykkeri for å få trykket opp invitasjoner og bordkort. Dersom dere bruker profesjonell fotograf tar han/hun seg normalt av takkekortene.

Bestill bryllupskake og andre kaker til festen. Husk at på dette tidspunktet er de fleste gode å mette etter middagen, så overflod av kaker er ikke nødvendig.

Dersom dere har gjester som kommer langveis fra bør dere sjekke overnattingsmuligheter for disse. Bestill også bryllupssuite til bryllupsnatten. Skal bryllupet være om sommeren må dere være meget tidlig ute med disse bestillingene.

3 mnd. før bryllupet

Skal dere ha nye ringer bør dere tenke på disse nå. Husk ingen hastverkshandel, dette er ringene dere skal ha på fingeren resten av livet.

Klargjør den endelige gjestelisten og begynn å skrive invitasjoner. Disse bør sendes ut senest 2 måneder før bryllupet. Dersom dere ønsker det, registrer ønskeliste hos et magasin eller på internett.

Begynn å tenk på hva dere skal kjøpe i morgengave.

Kjøp undertøy og klær dere måtte trenge til bryllupsreisen. Nå er det også på tide at brudgommen begynner å tenke på hva han skal ha på seg i bryllupet.

Sjekk at alle offisielle papirer er fylt ut og i orden.

Gjør avtale med de av gjestene som skal ha spesielle oppgaver, f.eks. gaveutpakker (minst 2) og toastmaster. Noen må få ansvaret for å avslutte selskapet, låse, ta seg av gavene osv.

1 mnd. før bryllupet

Hvis dere ikke allerede har gjort det, kjøp morgengavene.

Send melding om bryllupet til aviser.

Avtal tid for prøving av brudekjole og brudgommens antrekk.

Har dere spesielle ønsker til fotografen eller musikerne så gi dem beskjed.

Hold cateringsfirmaet oppdatert med antall gjester en uke eller to før bryllupet.

Få personer som ønsker å holde tale til å gi beskjed i forkant, og få samlet inn sanger o.l. slik at dere kan kopiere/trykke opp dette.

Sett opp taleliste og kjøreplan for bryllupsmiddagen i samarbeid med toastmasteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Vic!

Takk for nok et hyggelig innlegg i dagboken min. Flere som ser nytten av lister ser jeg :wink:

OG' date=' er det noe som dere på stående fot kan se at jeg har utelatt!?!?!?[/quote']

Nevnte du smykker og pynting av festlokale Vic? Eller tar de dere skal leie lokalet av, av seg det siste? Sko til deg? Ringer?

Får se å begynne på middagen jeg da. Snakkes nok senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa.

Takk for koselig hilsen i dagboka mi!

Ser jo ut som du har god kontrol, men ville nok fått ut fingeren ang. fotografering ja!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på hjemmesiden til Østmarkseteren og det ser så koselig ut der :)

Sikkert supert å ha bryllup der kan jeg tenke meg.

Kjenner du noen med erfaring fra stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

Østmarkseteren er bare helt nydelig har jeg hørt, kjenner en som var der i anledning en bursdagsfest for et år eller to siden. :tommelsmil:

Fotofrafen må du forte deg med, Toria. Bare ring / skriv en mail til noen, det går så fort vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...