Gå til innhold

Toria og Golli gifter seg 20.08.05!

TeddyToria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Brud2005

Hei

Takk for at du henter meg fra side to når jeg havner der. Snille vicky! :P

Så bra med de kjolene, får de passer da. :)

God fredagsklem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt topp med alt som kan krysses av på "to-do"-listen, og siden et par ting er nettopp blitt det - krysset av altså...de siste dagene, kommer en oppdatert oppdatering:

Kirke

Gjort:

- Reservert kirken. Vielse i Uranienborg kirke i Oslo den 20.08.2005 kl. 13.00

- Inngangs- og utgangsmusikk er bestemt - det blir Mendelsohn´s inn og Nordraak´s Purpose ut

- Satt opp forslag til kirkeprogram

- Har bestemt oss for å ha oppsatser på hver side av alteret og en trapp som leder opp til det – disse tar vi med oss til festlokalene etterpå. Det kommer til å gå i hvitt, med innslag av de samme blålilla orkideene som jeg antakelig skal ha i brudebuketten.

- Avtalt med trompetist at han skal spille til masjene og salmene i kirken – samt kanskje ha et soloinnslag. Etter nærmere avtale skal han etter all sannsynlighet også spille "Ut mot havet" av Evard Bræin.

- Bestemt én salme (antakeligvis) - "Til kjærleik Gud oss skapte"

Må gjøres:

- Bestemme endelig hvilket soloinnslag vi evt. ønsker

- Snakke med presten

- Lage ferdig kirkeprogrammene

- Bestemme hvordan vi skal sitte i kirken

- Snakke med min kusine om evt. sangen hun skal synge - holder en STOR knapp på "You raise me up"

- Bestemme salmer og tekst til kirkeprogrammet

Fotograf

Gjort:

- Studio Vest v/ Stine Moe er booket for dagen.

- Blitt enige om at bilder skal tas i kirken under vielsen, samt utendørs i idylliske omgivelser på Østmarkseteren – hvis det er godt vær. Blir det regn, skal bildene tas i studio.

Må gjøres:

- Samtale med fotografen, slik at vi får det akkurat slik vi ønsker det.

Festlokaler

Gjort:

- Reservert festlokalet. Middag på Østmarkseteren Restaurant, med mottakelse fra kl. 14.00

- Gavebord

- Kjøreplan avtalt

Må gjøres:

- Avklare musikk

- Bestemme meny – skal inn til Oslo og snakke med eieren av restauranten en gang nå i april

- Bestemme endelig hvordan vi ønsker gavebord, samt kakebord

Diverse

Gjort:

- Kjole er funnet og bestilt

- Brudebukett + knappehullsblomster er så og si bestemt

- Forlovere er i boks for oss begge - forlovererklæringene er signert, men må sendes

- Vi må selv signere prøvingen og få sendt den av gårde med forlovererklæringene

- 1/2 part av morgengave kjøpt

- Kjøpt brudepikekjoler

- Bestilt hotellrom for bryllupsnatten - juniorsuite på Grand Hotell

Må gjøres:

- Bestille gifteringene

- Bestille brudebukett + knappehullsblomster

- Bestille frisør- og prøvetime til brud og evt. forlovere - vurderer sterkt Grand Helse

- Kjøpe sko til bruden, samt undertøy og underskjørt

- Brudgommen må ha tøy (han har sko)

- Bestille bryllupskaken

- Ordne med noen som kan bake kaker (noen er avklart)

- Reservere time for å designe/støpe negler – trenger sårt en liten pedikyr ja

- Gavebordet må organiseres - inkl. kjøpe skrivebok og tall-klistremerker

- Sette opp bordplanen

- "Sanghefte, meny, gjesteliste" + oversikt over bordplan som gjestene kan se på før de skal sette seg.

- Organisere hvordan alt og alle kommer seg til kirken + overnatting siste natten

- Hvilken brudevals / musikk vi ønsker å danse til (skal ikke danse vals tror vi, i det minste ikke foran alle, men mer sammen med alle)

- Skrive ferdig talen til G

- Organisere med resten av morgengaven

- Kjøpe inn til ”toalettkurven” – strømper, blank neglelakk, lus, smertestillende, bind/tamponger, kam etc.

- Kjøpe engangskameraer til å plassere rundt forbi på bordene

- Kjøpe ”minnebok” som gjestene kan skrive en liten hilsen i

Bryllupsreise

- Må bestilles/diskuteres – akkurat nå har vi ikke råd, men må snakke sammen om hva vi tenker og ønsker

Transport

- Transport til og fra kirken, til fotograf, samt henting etter fest er bestilt. Vi skal kjøres i denne bilen, anskaffet fra dette stedet! Han som eier bilene og skal kjøre oss er en utrolig koselig mann vi har fått god kontakt med. Anbefales på det sterkeste for bryllup i Oslo-omr.

Invitasjoner

- Er snart ferdig med alle invittene som lages for hånd. Har ca. 10 stykker igjen, før teksten skal printes ut og knytes fast med sølvbånd.

- Planen er å sende invittene ut innen 1. mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en herlig fredag dere også, jenter!!!

Gleder meg til i kveld jeg da...for da kommer G hjem en liten tur! :-) Så får ta godt vare på han til søndag, når han reiser igjen...og nyyyte helgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du får dulle litt ekstra med G i helgen :ler:

Blir det leeeeenge til neste gang du ser han eller?

Litt usikker, men minst en uke, om ikke to. Har spurt G nemlig, og han vet igrunnen ingenting selv heller... Så da velger jeg å tro det værste, så får jeg heller bli superglad! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg mail om at brudepikekjolene mine ble sendt i går...så nå får jeg bare gå her og trippe til de kommer. Er så spent!!!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop
I dag fikk jeg mail om at brudepikekjolene mine ble sendt i går...så nå får jeg bare gå her og trippe til de kommer. Er så spent!!!

:hoppe:

Ååå, det skjønner jeg - blir spennende å se om de passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! :-)

Nå har jeg jobbet i hagen, lagt ny jord i noen bedd og plantet noen stauder! :sjarmor::sjarmor: Håper på at hagen skal bli litt mer representativ med tiden, det har jo ikke sett ut her... Han som bodde i huset før oss betegnes bare som "byens eldste narkoman" :o , så det taler vel for seg!!!

Nå derimot planlegger jeg å ha en stille og rolig, og ikke minst kooooooselig kveld i sofaen og armkroken til min kjære!

:hjerter:

GOD HELG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Principessa

Hei!

Så hyggelig det høres ut med litt jord mellom hendene...tror hagen deres blir ordentlig fin!

Kos deg masse i armkroken til G ikveld da.

Klem klem :klem:

...ja, og HURRA for brudepikene kjolene som er sendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Titt-tei :vinke:

Håper du koser deg med G i helgen.

Så deilig å holde på litt ute i hagen. Nå har vi endelig kjøpt oss hekksaks så nå skal den klippes og stusses. Det litt rotete ut for øyeblikket :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk en koselig kveld i går vi! :hjerte:

Regner igjen i dag, men jeg tenkte nå jeg skulle se til å sette lilje-løkene mine i jorden allikevel - det er jo nokså kjapt gjort om man bare gidder! :ler:

Forresten så hoppet jeg i det, igjen, og kjøpte meg slør i dag, nemlig dette. Totalt kommer det på under 300,- kroner inkl. frakt...så jeg slipper tollen også! :-)

Man kan vel si jeg har blitt bitt av aBay-basillen! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Vi fikk en koselig kveld i går vi! :hjerte:

Regner igjen i dag, men jeg tenkte nå jeg skulle se til å sette lilje-løkene mine i jorden allikevel - det er jo nokså kjapt gjort om man bare gidder! :ler:

Forresten så hoppet jeg i det, igjen, og kjøpte meg slør i dag, nemlig dette. Totalt kommer det på under 300,- kroner inkl. frakt...så jeg slipper tollen også! :-)

Man kan vel si jeg har blitt bitt av aBay-basillen! :oops:

Nå har du jammen meg gjort mange gode kjøpt på e-bay, Toria.

Korsett, slør og brudepikekjoler - du må jo være superfornøyd :)

*jeg vil også finne fint undertøy på e-bay*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Skjønner godt at man kan bli bitt av shoppe-basillen - du har jo kjøpt mye for en billig penge da!

Kunne ønske jeg forstod engelsk litt bedre jeg, for jeg tar ikke sjansen på å shoppe der jeg da, for jeg er så redd at jeg skal bli lurt eller gjøre noe galt! :ler:

Ha en fin søndag!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...