TeddyToria Skrevet 1. april 2005 Forfatter #1601 Del Skrevet 1. april 2005 Dessuten er det ikke sikkert at dine bryllupsgjester er så veldig oppdatert på hva som er på moten når det gjelder bryllupskjoler Det er jo bare vi bridezillaene som har så god oversikt, ikke sant? Hvis du virkelig føler at det er denne nye kjolen som gir deg ro i sjelen og som vil passe best til blomstene, annet tilbehør du har tenkt på, gommens klær etc. så går du for denne du har funnet nå Ikke så lett for oss å synse så veldig mye mere når vi ikke har sett deg med noe av kjolene på. Modellbildene lyver jo ganske mye veldig ofte spør du meg! Du har nok rett! For å si det sånn... Jeg har faktisk vært helt psycho bananas (som tomias sier ) når det gjelder akkurat dette med "vanlige" kjoler og ikke. Jeg ville ikke ha en slik en som det går tusen av på dusinet... Men, nei - vet ikke jeg, det er ikke til å legge under en stol at MS-kjolene ofte sitter som støpt pga. deres evne for tilpassing på grunn av korsettryggen! Og det ER jo flotte kjoler, men akk så populære! Akkurat nå tenker jeg at jeg bare skal slå til og så tar jeg en endelig avgjørelse når jeg får prøvd begge på, og kanskje tatt bilder så jeg selv kan se på det hele på litt lengre avstand enn i speilet der og da liksom! Tror nok det kan hjelpe meg også! Men altså...det aller aller ALLER viktigste er at kjolen liksom ikke blir identisk med MS Olympia...slik som bl.a modellene Avalon, Jill og Dion fort blir...liksom samme kjolen, bare med små små forskjeller...for det var jo Olympia som min svigerinne nettopp giftet seg i, og jeg vil ikke sammenlignes med henne på den måten, hvis dere skjønner. til du Heidi! Go´jenta!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 1. april 2005 Forfatter #1602 Del Skrevet 1. april 2005 Hei hei Vic!! Lenge siden jeg har vært og hilst på nå. Jeg har ikke oppdatert meg på alle sidene som har blostret opp her i dagboken din, men jeg har lest noen av dem.. Ser du er litt frustrert over kjolevalget om dagen... Jeg synes jo den du har lagt ut nå er finere enn den første da. Jeg liker jo det litt enkle, så selv om den først også er veldig fin, så faller jeg mot kjolen du har lagt ut link til nå. Jeg er nok også enig i at buketten din vil passe bedre til den kjolen, siden den er enklere... Man smaken er som . Nydelig blir du nok uansett :rosasmil: Oisann...folk titter innom som perler på ei snor her i dag...eller fortiden! Rekker ikke å svare noen, før neste mann titter frem! Så koselig å se deg i dagboken min igjen, Huldravennen! Håper du har hatt og har det bra! Har vært litt desperat ja, så har rådført meg med forlovere, mammaen min og et par av dere da - så langt... Er kjekt med tilbakemelding, selv om det til slutt er min avgjørelse og min mening som betyr noe . Men altså - både mamma og forlover 1 går veldig for den "nye" kjolen, de mener den passer best til meg som person og rammene rundt det hele - selv om den første kjolen er nyyydelig den også!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. april 2005 #1603 Del Skrevet 1. april 2005 For all del, du må IKKE se ut som en kopi av svigerinna di!!! Har du funnet denne nye kjolen brukt i riktig størrelse eller hvordan er dette her??? Mistet litt tråden jeg nå skjønner du. For det er vel ikke en liten aprilsnar du driver med nå??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 1. april 2005 Forfatter #1604 Del Skrevet 1. april 2005 For all del, du må IKKE se ut som en kopi av svigerinna di!!! :o :o :o Nei, det vil jeg IKKE!!! Ikke for alt i verden... Men du synes vel Olympia og Nanette er såpass forskjellige at det går greit, eller!? Jeg synes ikke de er så like. Begge har den klassiske MS-draperingen, men den går jo til hver sin side, og det er ellers et helt annet snitt og litt annen utrigning. Den går jo ikke rett over bysten på Nanette, men buer seg mer over brystet! Har du funnet denne nye kjolen brukt i riktig størrelse eller hvordan er dette her??? Mistet litt tråden jeg nå skjønner du. Den nye kjolen kan jeg få helt ny i min størrelse rett fra Maggie Sottero, gjennom min supplier i UK. Dvs. den sendes bare rett til meg, straks jeg har betalt - da den er in stock og reservert til meg. Så jeg kan få den allerede siste uken i april! For det er vel ikke en liten aprilsnar du driver med nå??? Nei, vennen! INGEN aprilsnarr... Jeg har ikke nerver til at andre skal spøke med meg i dag, så da skal heller ikke jeg være noen liten stor :evil: og spøke med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 1. april 2005 Forfatter #1605 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg vet det, jeg er helt stupid i dag...men, noen som vet hvordan kaos skrives på engelsk... Er det caos, chaos eller noe helt annet!?? :klø: Finner ikke ordboken, og jeg bare tuller og surrer nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 1. april 2005 #1606 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg vet det, jeg er helt stupid i dag...men, noen som vet hvordan kaos skrives på engelsk... Er det caos, chaos eller noe helt annet!?? :klø: Chaos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2005 #1607 Del Skrevet 1. april 2005 Ojsann - plustselig slo dette med aprilsnar meg også, men som du skriver - man kødder ikke med brudekjoler! Vet du - hvis du ikke får bestemt deg - bare SLÅ TIL - du kommer garantert til å angre hvis du ikke gjør det. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 1. april 2005 Forfatter #1608 Del Skrevet 1. april 2005 Chaos! Tusen takk! Fant dog ut av det da...så , og søkte meg frem i ordbok på nettet! Tenker så langt i dag skjønner du! ... Enig med du i det Kver! Det var en vis sjel som sa til meg i går at det er bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man ikke gjorde... Altså, heller SLÅ TIL og feile litt (er jo ikke noen katastrofe akkurat om det "slår feil), enn å angre på alt etterpå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2005 #1609 Del Skrevet 1. april 2005 Nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 1. april 2005 Forfatter #1610 Del Skrevet 1. april 2005 Nemlig! Skal vi si: oss om dét da?!?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2005 #1611 Del Skrevet 1. april 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. april 2005 #1612 Del Skrevet 1. april 2005 Jøss, hvis du får den rett fra en forhandler i UK så er det vel bare å slå til??? Nanette er ikke lik Olympia, så det skal du ikke bekymre deg for. Men hvordan har du kommet frem til at det er heller denne kjolen du vil ha - uten å ha prøvd den???? :klø: Jeg har ikke prøvd kjolen min siden jeg prøvde den for første gang, og det var da jeg kjøpte den. Det er nesten så jeg har helt glemt hvordan den var på. Jeg har jo sett den på kleshengeren flere ganger og jeg syns jo selvsagt den er veldig fin. Også husker jeg den gode følelsen jeg hadde inni meg da jeg prøvde den og hvor bredt smilet var da jeg så meg selv i speilet. Håper jeg er like fornøyd når jeg skal tilpasse den om 1 mnd. Det er klart jeg har lurt litt på om jeg har gjort riktig valg når jeg har sett alle de lekre MS kjolene her på KG + maaange andre kjempefine kjoler, men jeg har alltid fokusert veldig på hvor fin jeg følte meg da jeg prøvde kjolen MIN. Hvis ikke blir man jo helt tussete, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2005 #1613 Del Skrevet 1. april 2005 Må bare inn og kommentere det Heidi skriver, for jeg har også lurt på om jeg har gjort det riktige kjolevalget etterhvert som jeg har sett på kjoler både i blader, i salonger og på nett. Det er jo så utrolig mange kjoler å velge i... Men som Heidi skriver, jeg har også bare husket tilbake på den aller første gangen jeg så kjolen min - hvor RIKTIG den virket, både i forhold til meg og til rammene for bryllupet vårt - og jeg tror at hvis jeg skulle "vraket" kjolen min nå, så hadde jeg kommet til å angre på det - for den er på en måte blitt meg nå. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 1. april 2005 Forfatter #1614 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg er helt med dere i det dere skriver (og dertil tenker), jenter! Meeen... Det er veldig vanskelig for meg å forklare! Men altså, jeg ønsket meg jo opprinnelig den Lovestory-kjolen fra MS som Gunnar kommenterte som eneste kjole at han synes var så fin! Så jo mer jeg så den, jo mer ble det den kjolen jeg bare MÅTTE ha! Jublen stod i taket da jeg kunne få kjøpt den brukt, for de kunne ikke levere fra MS på under 6 måneder (!!! Helt sprøtt, men sant!!! :o ), så jeg var litt fortvilet... Men så fikk jeg den fra USA da, og den satt så fint og jeg følte meg som en prinsesse - eneste aberet var at kjolen ble for kort, og den satt ikke sååå fint bak. Gikk så langt ned i ryggen at jeg fort fikk en stor stygg valk over kanten, og det var IKKE pent! I et forsøk på å få den tilpasset, var jeg i en salong i byen - og det var der jeg fant den jeg til nå har skullet ha. Akkurat der og da var den helt fantastisk fin, og lignet veldig på MS-kjolen, og ble for meg en soleklart god "erstatning"!!! Og jeg var fin i kjolen og alt det der, men suget mangler... Og det har stort sett manglet siden jeg gikk ut av salongen den dagen i februar... Vet ikke helt hva som går av meg jeg, men har ikke funnet roen. For meg er den kjolen bare blitt en dårlig kopi av den aller første liksom, og klarer ikke lenger å måle seg med det som opprinnelig var drømmen. Men nå føler jeg faktisk at jeg har funnet drømmen igjen!!! :-) Kjenner det mye mer i magen, og tror nok at den kjolen sitter pent - for jeg har prøvd tilsvarende til MS, har bare ikke funnet akkurat det snittet jeg falt helt for...inntil nå! Er jeg rar!?!?! JA!!! Men shit happens... Vel, som jeg sa - så trenger jeg jo uansett ikke å bestemme meg endelig før i juni. Så jeg har rett og slett SLÅTT TIL og kjøpt Nanette. Så kommer den hit senest første uken av mai, og da har jeg jo god tid på meg til å tilpasse og tenke ordentlig igjennom det frem til den andre kjolen kommer i juni...sant!?!!! :-) Det er jo bare så bra at dere har kjolene som er helt dere! Og dere har helt rett, det er altfor enkelt å ta til å blir sprø (slik som meg )...så det aller beste er nok akkurat dét, og se for seg den lykken man følte når man hadde KJOLEN på!!! Det er flotte kjoler dere har valgt dere ut begge to - DET skal dere ha!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2005 #1615 Del Skrevet 1. april 2005 Jammen da blir det jo som du har ønsket i utgangspunktet - så FLOTT!!! For det er den følelsen du beskriver nå jeg mener - "at det er DEN kjolen"! Og hvis suget har manglet overfor den andre (første) kjolen, men begynner å komme tilbake nå, så er jeg nesten, nesten sikker på at det kommer til å bli denne nye kjolen som kommer til å bli brudekjolen din, Toria! Jeg ser at jeg kanskje uttrykte meg litt rart i forrige innlegg, men jeg mente at hvis du hadde vært sikker på at den første kjolen var den rette, så hadde du ikke vært sånn i tvil som du har vært den siste tiden. Og endelig har det jo blitt en forandring på denne tvil-situasjonen - nå får du jo mulighet til å sammenlikne! Det kommer til å bli spennende, ikke sant! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. april 2005 #1616 Del Skrevet 1. april 2005 Og som du sier selv Toria, det er bedre å angre på det man har gjort enn det man ikke har gjort. Nå får du jo kjolen hjem til deg i goood tid før bryllupet. Siden du ikke behøver å bestemme deg for den andre før enn i juni så er det jo ingen krise om den som kommer i posten ikke skulle være den rette alikvel. Men sånn som du ordlegger deg nå så tror jeg også, i likhet med Kverula, at det er Nanette som blir DIN kjole Kjipt å føle at kjolen er bare en "god erstatning" for den du EGENTLIG ville ha. Sånn skal det jo ikke være! Kan jeg spørre om hvor mye du betaler for den nå som du får den direkte fra MS i UK?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 1. april 2005 Forfatter #1617 Del Skrevet 1. april 2005 Skal selvsagt ikke sprudle for tidlig... Men følelsen jeg har akkurat nå er så god!!! Men det skal blir spennende å sammenligne som du skriver, Kverula - gøy bare å få den muligheten egentlig. Da kan jeg jo virkelig få tid til å kjenne ordentlig etter liksom . Betaler £450 totalt, inkl. frakt og det hele. Det er ca. 5 300,- NOK. Så velger jeg helt vekk den andre, vil jeg uansett spare mange penger, selv etter å ha betalt depositumet på den andre, på 2 000,-...for den kjolen koster jo 11 500,- :o :o :o Er jeg tålmodig kan jeg vel alltids få solgt kjolen for en god pris igjen også, både brukt og ubrukt hvis det var det - for den koster jo rundt 9 500,- her hjemme! Emma, som hun heter, som formidler det hele for meg, setter verdien til $50 på kjolen, slik at det ikke blir store momsbeløpet heller! Vet jo at akkurat det ikke er helt helt lovlig da, men det bryr meg katta - ikke mitt problem liksom, at de gjør det...og det taler jo bare veldig til min fordel!!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. april 2005 #1618 Del Skrevet 1. april 2005 Så snilt av Emma og gjøre det! Hadde jeg også gjort om det var meg!!! Du blir jo rene brudekjoleformidleren du etter hvert Toria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 1. april 2005 Forfatter #1619 Del Skrevet 1. april 2005 Så snilt av Emma og gjøre det! Hadde jeg også gjort om det var meg!!! Du blir jo rene brudekjoleformidleren du etter hvert Toria *s* tomias har allerede påpekt det. Hun synes jeg finner frem til alt mulig og så mange linker og kontakter og det hele - så hun har allerede ansatt med som såkalt konsulent for seg selv, nå når det blir hennes tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. april 2005 #1620 Del Skrevet 1. april 2005 Tja, hvis jeg en gang blir så rik at jeg kan ansette en personlig shopper (som vi skravlet om en gang for lenge siden) så er du herved ansatt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå