TeddyToria Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #521 Del Skrevet 8. februar 2005 Å ja, det stemmer jo det! Det er jo en veldig fin kjole! :oops: Litt flau nå, siden jeg hadde klart å "glemme" det!!! :o Og du Heidi, ingen fare... Er min kommende svigerinne som skal gifte seg i Olympia, og det er samme kjolen som den Brud2005 skal ha! You see?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2005 #522 Del Skrevet 8. februar 2005 Skjønte plutselig ingen ting. Oppfattet det som at du hadde valgt samme kjole som en annen du skulle i bryllup til i mars......og det fikk jeg ikke helt til å stemme :klø: Men nå skjønte jeg hva Brud2005 mente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #523 Del Skrevet 8. februar 2005 Så morro Toria Det er akkurat den følelsen jeg også hadde da kjolen min var i boks. Tror de fleste har det sånn Det er en fantastisk herlig følelse!!! Ingenting å si på det... Nå lengter jeg bare så veldig etter å få den hit, hjem til meg!!! Hvor blir det av oppdateringen din? Nesten ikke nysgjerrig jeg, nei Skal skynde meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 8. februar 2005 #524 Del Skrevet 8. februar 2005 Får si som min sønn på 2 1/2: "Der var du jo!" Gleder meg til oppdateringen. Men du: Hvor lang tid tok de fra du sendte den tollappen i posten og til du mottok kjolen din? Sendte du med noe annet eller bare signerte du? Jeg sendte lappen på lørdag og det står fortsatt at pakken min er under fortolling :klø: Synes det begynner å ta lang tid nå jeg. Regner med at det tar 2-3dager fra fortollingen er ferdig til jeg har pakken på mitt postkontor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #525 Del Skrevet 8. februar 2005 Hihi... ...ja, her er jeg jo!!! Så søt! Skal vi se...sendte inn lappen på mandagen, og fikk kjolen på døren på torsdagen... Da er sikkert korsettet rett rundt hjørnet! Det ble ikke oppdatert mtp sporingen på min pakke heller, etter tollen! Heidi: Ekke alltid så lett å holde tunga rett i munnen da, vi skriver jo mye rart vi jentene, så det er sikkert lett å misforstå av og til...heh...men godt du fikk det klarere for deg nå! Nei, jeg ville aldri valgt samme kjole som en venninne el. familie nær krets!!! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 8. februar 2005 #526 Del Skrevet 8. februar 2005 Takk Vic ! Nå fikk du beroliget meg. Trodde jeg aldri skulle få den pakken jeg, men da er den nok her i morgen eller torsdag (håper jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aprilbrud Skrevet 8. februar 2005 #527 Del Skrevet 8. februar 2005 Å, tusen takk! Så gøy å høre at du synes det!!! Svever jo på rosa skyer nesten jeg da... :oops: ...er så herlig å ha kjolen i boks! Krysser fingre for at du blir like lekker og fornøyd med din på prøving i dag!!! :-) :-) :-) Jeg er definitivt like glad og fornøyd!!! Hurra for brudekjoler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #528 Del Skrevet 8. februar 2005 Så utrolig bra, aprilbrud!!! Vi hopper i taket og er lykkelige sammen - åhhh, dette er herlig! :-) Jeg skal krysse alt jeg har for at du får korsettet ditt allerede imorgen jeg Vigdis!!! *krysse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #529 Del Skrevet 8. februar 2005 It is 192 days, 15 hours, 33 minutes and 46 seconds until August 20, 2005, at 12:30:00 PM *drømme drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 9. februar 2005 #530 Del Skrevet 9. februar 2005 Har du link til nedtellingen? Trenger å drømme litt selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. februar 2005 #531 Del Skrevet 9. februar 2005 Hjelper til litt jeg Her kan du telle litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #532 Del Skrevet 9. februar 2005 Har du link til nedtellingen? Trenger å drømme litt selv... Her er linken: http://www.timeanddate.com/counters/customcount.html Men du kan linke deg videre fra www.verdensuret.no ...skal komme nedtelling på norsk også etterhvert! Godt å drømme litt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #533 Del Skrevet 9. februar 2005 Ooooops...så ikke at Heidi var ute før meg... :oops: :oops: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. februar 2005 #534 Del Skrevet 9. februar 2005 En god ting kan vel ikke nevnes for ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 9. februar 2005 #535 Del Skrevet 9. februar 2005 Takk begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #536 Del Skrevet 9. februar 2005 Ingen årsak, Betty! Og du Heidi, du har som alltid noe fornuftig å si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #537 Del Skrevet 9. februar 2005 Heh...her plukker vi opp alt av gode tips på veien! :oops: 1. ...skrive opp navn og tlf.nr til toastmaster på innvitasjoene, så er det lett for gjestene å ta kontakt ang taler og sanger! 2. ...KJÆRLIGHETSORD Kjærligheten trøster som solskinn etter regn. William Shakespeare I ekteskapet er ikke målet å tenke likt, men å tenke sammen. Robert C. Dodds Å si at du kan elske en person hele ditt liv, er som å si at et lys vil fortsette å brenne så lenge du lever. Leo Tolstoj Kjærligheten er den sterkeste av alle lidenskaper, fordi den på samme tid angriper hodet, hjertet og sansene. Francois de Voltaire Et bryllup er den offentlige bekjentgjørelse av et meget privat forehavende. Ian Hay Kjærligheten er dyp som havet. Jo mer den gir, jo mer har den i behold. William Shakespeare Å leve sammen med deg under et tak som lyser av skiftende skygger - det er godt. Å døse i blomsterduftende mørke - det er godt. Men best av alt er regn - trommende, brølende, veltende ut av vannrøret - og vi to varme og tørre og trygge sammen, i hverandres armer. Pam Brown Roser regner aldri ned fra himmelen. Vil du ha flere roser, må du plante flere rosenbusker. Georg Eliot La oss enda en gang si til hverandre de hemmelighetsfulle ordene som hører natten til. Boris Pasternak Kjærligheten er en frukt som kan høstes til alle årstider, og som bestandig er innen rekkevidde for alle. Mor Teresa 3. ...STRESS NED TIPS Bryllupsdagen er noe man skal glede seg til, men det er normalt med litt nerver før den store dagen. Det er også normalt at man blir litt stresset, spesielt hvis man utsetter oppgaver i forbindelse med bryllupsplanleggingen. Derfor lønner det seg å starte i god tid med planleggingen, helst et år i forveien. Snakk med venner og andre som har giftet seg tidligere og spør om gode råd. Å planlegge bryllup skal være morsomt og sørg for å få hjelp av familie og venner. 15 STRESS NED-REGLER 1. Gå en tur og kjenn naturens egne dufter 2. Ta et varmt og velduftende bad 3. Ta et varmt fotbad 4. Les en god roman 5. Lytt til avslappende musikk 6. Slå av mobiltelefonen innimellom 7. Drikk en kopp beroligende urtete 8. Kos deg med en romantisk film med ditt yndlingssnacks og drikke til 9. Meditasjon 10. Aromamassasje 11. Ha et riktig kosthold 12. Hold deg i god fysisk form 13. Tenk positivt 14. Gjør noe du trives med i fritiden 15. Kroppskontakt med din kjære er beroligende Helligdom!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #538 Del Skrevet 9. februar 2005 4. ... www.confetti.co.uk (en fiks link!) 5. ...FESTLOKALET– tenk igjennom og sjekk: • Hvordan er tilgjengeligheten – langt fra vielsessted? • Hvor mange gjester kommer? Har lokalet dere tenker på god nok plass til gjestene? • Hvor mange bord og stoler trengs? Har lokalet dere skal leie så mange bord og stoler tilgjengelig? • Hvem ordner dekketøy, duker og lysestaker? • Hvilke muligheter finnes? Kan de ordne med mat? Kan dere? • Har de serveringspersonell? • Har de et godt nok kjøkken, kjølerom og i tillegg en dyktig kokk? • Har de mulighet for å slippe dere til en tid i forvegen for pynting? • Er det plass til gavebordet? • Hvordan er uteområdet? Kan det brukes til aktiviteter ved fint vær? • Hvordan er parkeringsmulighetene? • Overnattingsmuligheter? • Drosje og offentlig kommunikasjon? • Hvordan er lokalet? Trivelig, koselig, stort, intimt? • Har lokalet garderobe og sittegrupper? • Hvordan organisere middagsbordet? • Hvordan organisere kaffebordet? • Toaletter – toalettpapir / såpe • Vann – strøm • Stereoanlegg, mikrofon (ved behov) • Dansemuligheter • Pris • Få bekreftet bestillingen en tid før bryllupet – eierskifter forekommer • Skjenkemuligheter FORLOVERNES OPPGAVER Begge forloverne: • Sørge for at brudeparet får i seg nok drikke og næring denne dagen • Passe på at alle avtaler holdes med fotograf, frisør og liknende • Arrangere et vellykket utdrikningslag, et for brud og et for brudgom – holdes gjerne 1 – 3 uker før bryllupet og skal være hedersgjestens siste tur ut med gjengen som fri mann / kvinne • Være med på bildene som skal tas • Holde tale under festmiddagen. Brudens forlover er fjerde taler, deretter er det brudgommens forlover Som BRUDGOMMENS FORLOVERforventes det: • At du kjører brudgommen til kirken etter å ha pyntet bryllupsbilen (husk boksene etter vielsen) • At du passer godt på brudgommen i kirken / vielsesstedet - spesielt må han passe på å få brudgommen frem til kirken / vielsesstedet • At du husker ringene! Som brudens forlover forventes det: • At du hjelper til med både kjøle og blomster • At du holder brudebuketten under vielsen FOTOGRAFERING Under vielsen: • Brudeparet under vielsen (i kirken) • Brudeparet utenfor vielseslokalene • Brudeparet med foreldrene og eventuelle barn • Brud med foreldre og brudgom med foreldre • Brudeparet med forlovere, prest, brudepiker og liknende • Gruppefoto utenfor kirken Under festen: • Brudeparets ankomst • Brudeskålene • Festlokalene slik det ser ut før festen begynner • Maten; forrett, hovedrett og dessert • Talerne og toastmaster • Gavebordet • Når gavene blir åpnet • Brudevalsen • Gjestene Detaljer i brudeparets utstyr: • Ringene og brudeparets hender • Brudens frisyre • Brudens sko og strømpebånd • Blomster, bukett, o.l. TOASTMASTERENS OPPGAVER: • Styre kjøreplanen ved bordet, deriblant avtale med serveringspersonellet, musikere og andre som skal stå for underholdningen når de skal få slippe til • Informere om praktiske opplysninger • Slå på glasset eller en ”gong- gong” og reise seg for å introdusere talerne og de som skal stå for underholdningen på en humoristisk måte • Lese opp telegrammer og kort, hvis dette ikke er delegert bort til brudgommens forlover • Være forsanger eller eventuelt å introdusere forsangerne • Annonsere sangene VELG MENY OG BESTILL MAT Mat Bestem dere for menyen: Forrett, hovedrett, dessert. Når menyen skal fastlegges må man tenke på smak og farge. En velkomponert meny inneholder ikke flere retter med samme farge eller med de samme ingredienser. Det må også tas hensyn til årstiden ved planleggingen. Det vanlige er at man serverer forrett eller suppe, hovedrett og dessert. Hovedretten kan eventuelt etterfølges av en liten osterett eller en sorbet før selve desserten. Menyen skrives for hånd, eller trykkes opp på menykort, som legges ved hver kuvert. Kortene skal gi opplysninger om hva som skal serveres og drikkes til hver enkelt rett. Hvem skal levere maten hvis dere ikke skal lage den selv? Bestill maten fra et cateringselskap eller lei inn en kokk og serveringshjelpen dere trenger. Drikke Hvilke drikkevarer trenger dere og hvordan skal innkjøp og servering skje? Her må dere ta stilling til: • Velkomstdrikk • Drikke til maten • Cognac og likør til kaffen • Mineralvann / brus • Kaffe, fløte og sukkerbiter • Isbiter, coctailbær, appelsiner, sitroner, rørepinner, sugerør Bestill eventuelt en barkeeper hvis dere trenger dette. Kaker Hvordan skal bryllupskaken se ut? Ta kontakt med dine lokale konditorier og fin ut hva de kan tilby. Treff deretter deres valg og bestill kaken, så har dere kontroll på denne biten. Andre kaker: Hvem baker hva? Liste over hva som ønskes. INVITASJONENE SKAL INNEHOLDE: • Antrekk. ”Kjole og hvitt” betyr i denne sammenheng lang kjole for damene. ”Smoking” står for pyntet antrekk. Kjolen kan være kort eller lang. ”Mørk dress” er en pen, litt pyntet kjole. • Sted og tidspunkt for vielsen og bryllupsfesten • En overnattingsplan for bryllupet • En svarfrist. Svarene skal gis skriftlig eller ved å ringe et oppgitt telefonnummer. BLOMSTER • Brudebukett • Knappehullsblomster • Brudepikebukett • Pynt i kirken • Oppsatser til festen • Hårpynt • Bevaring av buketten BRYLLUPSKLÆR • Brudekjole (leie / kjøpe / sy?) • Brudgom • Hårpynt • Veske • Sko • Strømper • Strømpebånd • Hansker • Undertøy • Evt. paraplyer • Yttertøy? TRYKKSAKER • Gjesteliste • Invitasjoner • Bordkort • Sanger • Sanghefte • Bordplan • Takkekort • Program i kirken Husk å kjøpe gaver til hjelperne! (TAKK Huldra! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #539 Del Skrevet 9. februar 2005 Nå gjenstår det jo bare å finne det igjen i min egen dagbok etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #540 Del Skrevet 9. februar 2005 Nok en link det er verdt å ta vare på... http://www.brollopstorget.se/Brudpar/bords...steg1.php?id=-1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå