Gå til innhold

Når hele livet føles forferdelig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her kommer det til å bli litt syting, og jeg beklager det. 

Jeg har nylig kommet ut av et forhold, noe jeg selv valgte. Jeg er allikevel trist og det føles veldig ensomt å plutselig ikke ha den ene personen i livet sitt.

i tillegg søker jeg jobber, og jeg syns det er så fryktelig vanskelig. Har søkt på mye men ikke fått mye napp enda. Jeg holder også på med lappen, noe som heller ikke er noe jeg kan være stolt av da jeg skulle hatt den for mange år siden. 

De aller fleste jeg kjenner er i fast jobb, er forlovet eller i stabile forhold, noen med barn, og med hus eller leilighet i boks. 

Jeg føler meg så sinnsykt håpløs uten jobb, kjæreste, lappen, leilighet.. alt sammen på en gang. Jeg vet jeg skal klare å få til litt og litt, jobb først, så lappen og så sparing. Jeg vet at jeg ikke er klar for å møte noen enda, siden det er alt for tidlig for meg følelsesmessig. 

Men jeg lurer på om noen kan ha noen tips til hvordan jeg kan få det litt bedre, bli litt mer motivert til å fikse alt jeg må fikse nå og bare generelt få igjen litt livsglede? 

Jeg vet det er dumt å sammenligne seg med andre, og at jeg burde kun være glad på deres vegne. Alt føles bare litt håpløst i livet mitt akkurat nå..

Anonymkode: 9b386...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kommer det til å bli litt syting, og jeg beklager det. 

Jeg har nylig kommet ut av et forhold, noe jeg selv valgte. Jeg er allikevel trist og det føles veldig ensomt å plutselig ikke ha den ene personen i livet sitt.

i tillegg søker jeg jobber, og jeg syns det er så fryktelig vanskelig. Har søkt på mye men ikke fått mye napp enda. Jeg holder også på med lappen, noe som heller ikke er noe jeg kan være stolt av da jeg skulle hatt den for mange år siden. 

De aller fleste jeg kjenner er i fast jobb, er forlovet eller i stabile forhold, noen med barn, og med hus eller leilighet i boks. 

Jeg føler meg så sinnsykt håpløs uten jobb, kjæreste, lappen, leilighet.. alt sammen på en gang. Jeg vet jeg skal klare å få til litt og litt, jobb først, så lappen og så sparing. Jeg vet at jeg ikke er klar for å møte noen enda, siden det er alt for tidlig for meg følelsesmessig. 

Men jeg lurer på om noen kan ha noen tips til hvordan jeg kan få det litt bedre, bli litt mer motivert til å fikse alt jeg må fikse nå og bare generelt få igjen litt livsglede? 

Jeg vet det er dumt å sammenligne seg med andre, og at jeg burde kun være glad på deres vegne. Alt føles bare litt håpløst i livet mitt akkurat nå..

Anonymkode: 9b386...26b

Ring eksen.

Anonymkode: e7ec5...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring eksen.

Anonymkode: e7ec5...440

Jeg vil ikke ha eksem tilbake da, ser ingen grunn til å ringe han..

Anonymkode: 9b386...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha hverken eksem eller eksen🙈

Anonymkode: 9b386...26b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke ha hverken eksem eller eksen🙈

Anonymkode: 9b386...26b

:skratte:Eksem er ofte det beste tror jeg. 

Anonymkode: 9fcab...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Ca. i midten av 30-årene/begynnelsen av 40-årene blir det flere ledige menn. De har som regel vært i lange forhold og er pent oppdratt...og ofte gjør de alt for å unngå de feilene og kranglene de hadde med eksen.

Anonymkode: 6f552...401

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? Ca. i midten av 30-årene/begynnelsen av 40-årene blir det flere ledige menn. De har som regel vært i lange forhold og er pent oppdratt...og ofte gjør de alt for å unngå de feilene og kranglene de hadde med eksen.

Anonymkode: 6f552...401

åh! høres herlig ut. Har oppdratt et par stykker selv og synes søren meg det er på tide jeg får nyte godene snart.. :P

Anonymkode: 5c0ac...aa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, er 26..

Anonymkode: 9b386...26b

Jeg er 27. Har ikke vært i lengre forhold enn 1 år. Ble alvorlig syk under studiene. Har kun grunnkurs. Er fattig. Er for syk til å jobbe (les: orker kun å ligge i sofa). Ingen oppsparte penger. Går på aap og blir trolig ung ufør. Får du ditt eget liv litt i perspektiv nå??

Anonymkode: 5be0f...d1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er 27. Har ikke vært i lengre forhold enn 1 år. Ble alvorlig syk under studiene. Har kun grunnkurs. Er fattig. Er for syk til å jobbe (les: orker kun å ligge i sofa). Ingen oppsparte penger. Går på aap og blir trolig ung ufør. Får du ditt eget liv litt i perspektiv nå??

Anonymkode: 5be0f...d1b

Er singel.

Anonymkode: 5be0f...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her kommer det til å bli litt syting, og jeg beklager det. 

Jeg har nylig kommet ut av et forhold, noe jeg selv valgte. Jeg er allikevel trist og det føles veldig ensomt å plutselig ikke ha den ene personen i livet sitt.

i tillegg søker jeg jobber, og jeg syns det er så fryktelig vanskelig. Har søkt på mye men ikke fått mye napp enda. Jeg holder også på med lappen, noe som heller ikke er noe jeg kan være stolt av da jeg skulle hatt den for mange år siden. 

De aller fleste jeg kjenner er i fast jobb, er forlovet eller i stabile forhold, noen med barn, og med hus eller leilighet i boks. 

Jeg føler meg så sinnsykt håpløs uten jobb, kjæreste, lappen, leilighet.. alt sammen på en gang. Jeg vet jeg skal klare å få til litt og litt, jobb først, så lappen og så sparing. Jeg vet at jeg ikke er klar for å møte noen enda, siden det er alt for tidlig for meg følelsesmessig. 

Men jeg lurer på om noen kan ha noen tips til hvordan jeg kan få det litt bedre, bli litt mer motivert til å fikse alt jeg må fikse nå og bare generelt få igjen litt livsglede? 

Jeg vet det er dumt å sammenligne seg med andre, og at jeg burde kun være glad på deres vegne. Alt føles bare litt håpløst i livet mitt akkurat nå..

Anonymkode: 9b386...26b

:klem: Det er ikke så lett å gi deg noen gode råd i den situasjonen du er i, for det er vondt når man føler at livet ikke lever opp til slik man synes det skulle være. Du har helt rett i at det er dumt å sammenlikne seg med andre, men i stedet for å tenke at du ikke skal sammenlikne deg - kanskje du heller kan tenke på at du "følger din egen rytme" - og at du ikke trenger å ha det samme som dem på samme tid? Husk også at selv om man synes andres liv ser bedre ut enn ens eget, så betyr ikke det at det er sant - folk sliter med så mangt selv om de har mange ting på plass også. Det er greit å huske på. Og ikke minst, dette endrer seg fort. For et halvt år siden synes jeg livet var kjipt fordi jeg følte jeg ikke hadde kontroll på noe - med tanke på jobb, kjæreste, bosted osv. Så plutselig begynte ting å rulle, en bra ting etterfulgte en annen - og nå føler jeg meg som den heldigste i verden... Så ikke gi opp! 

Du sier det jo selv, du skal få til dette litt etter litt. Det er en kjempebra start, for det betyr at du ikke har gitt opp, men ser framover. Har du noe i livet som gir deg inspirasjon, gir mestring og får deg til å føle deg bra og vellykket? Gjør mer av det! Prøv å nyte tida som singel, og bruk tida på å bli "den beste utgaven av deg selv". Det høres veldig klisje ut, men fokuser på deg selv og på ting som gir deg glede.

Jeg har selv hatt suksess med å sette noen mål for hver måned. Da blir det mer konkretisert for meg hva jeg gjør for å få det bedre med meg selv. Det kan være f.eks. å trene et visst antall dager i uka, spise sunt, delta på noen sosiale aktiviteter som gir meg glede, prøve noe nytt, alltid ha friske blomster på bordet, rydde i garderoben, bli flinkere til noe etc. Trikset for meg har vært å ikke ha for mange mål - men fokusere på et par ting hver måned. Det skal være ting som inspirerer og gjør livet bedre. Jeg har også begynt å skrive ned ting jeg er takknemlig for. Eller, hvert fall tenke på det - om jeg ikke alltid skriver det ned. Det kan være små ting. På den måten har jeg lært meg selv å bli litt mer positiv. Ikke sikkert dette fungerer for deg, men det har hvertfall vært nyttig for meg. 

Lykke til :) 

Anonymkode: c90da...826

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32, tok lappen i vinter og fikk fast jobb i høst. Mye av det andre er ikke på stell.

Men jeg tenker som deg - vil ikke ha et forhold før alt annet er i orden. Men så vet jeg jo at det ikke alltid er slik det fungerer, at det å komme seg ut av sin mørke hule er vanskelig, men å finne noe eller noen som får deg til å smile kan gjøre at du kommer dit fortere. Jeg vil ikke vise noen mine svake sider, men plutselig er du i 30-årene og prøver fortsatt å bli den du vil være før du kan ta sjansen på å møte noen.

Jeg tror ikke det er den smarteste tankegangen - for noen av oss.

Endret av applestories
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

:klem: Det er ikke så lett å gi deg noen gode råd i den situasjonen du er i, for det er vondt når man føler at livet ikke lever opp til slik man synes det skulle være. Du har helt rett i at det er dumt å sammenlikne seg med andre, men i stedet for å tenke at du ikke skal sammenlikne deg - kanskje du heller kan tenke på at du "følger din egen rytme" - og at du ikke trenger å ha det samme som dem på samme tid? Husk også at selv om man synes andres liv ser bedre ut enn ens eget, så betyr ikke det at det er sant - folk sliter med så mangt selv om de har mange ting på plass også. Det er greit å huske på. Og ikke minst, dette endrer seg fort. For et halvt år siden synes jeg livet var kjipt fordi jeg følte jeg ikke hadde kontroll på noe - med tanke på jobb, kjæreste, bosted osv. Så plutselig begynte ting å rulle, en bra ting etterfulgte en annen - og nå føler jeg meg som den heldigste i verden... Så ikke gi opp! 

Du sier det jo selv, du skal få til dette litt etter litt. Det er en kjempebra start, for det betyr at du ikke har gitt opp, men ser framover. Har du noe i livet som gir deg inspirasjon, gir mestring og får deg til å føle deg bra og vellykket? Gjør mer av det! Prøv å nyte tida som singel, og bruk tida på å bli "den beste utgaven av deg selv". Det høres veldig klisje ut, men fokuser på deg selv og på ting som gir deg glede.

Jeg har selv hatt suksess med å sette noen mål for hver måned. Da blir det mer konkretisert for meg hva jeg gjør for å få det bedre med meg selv. Det kan være f.eks. å trene et visst antall dager i uka, spise sunt, delta på noen sosiale aktiviteter som gir meg glede, prøve noe nytt, alltid ha friske blomster på bordet, rydde i garderoben, bli flinkere til noe etc. Trikset for meg har vært å ikke ha for mange mål - men fokusere på et par ting hver måned. Det skal være ting som inspirerer og gjør livet bedre. Jeg har også begynt å skrive ned ting jeg er takknemlig for. Eller, hvert fall tenke på det - om jeg ikke alltid skriver det ned. Det kan være små ting. På den måten har jeg lært meg selv å bli litt mer positiv. Ikke sikkert dette fungerer for deg, men det har hvertfall vært nyttig for meg. 

Lykke til :) 

Anonymkode: c90da...826

Ååå, tusen takk for GODE råd❤️ Hadde nesten mistet håpet om at noen skulle svare på spørsmålene jeg hadde. Tusen takk for at du prøver å sette deg inn i min situasjon og gi råd ut ifra det. Jeg har faktisk tenkt på mye av det du sier før, og gjort de tingene, og det får meg faktisk til å føle meg bedre å tenke slik. Man bare glemmer det litt, og så begynne man grave og grave seg nedover.

har tatt print screen av det du skrev, og skal prøve å minne meg selv på mye av det du sa ofte! Tusen takk igjen for at du tok deg tid❤️

Anonymkode: 9b386...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bare starte i en ende. Det er sånn det fungerer å ta utdanning, lappen, spare til bolig, etc. Ta det som små skritt på veien.

Folk som løper ultra marathons snakker om at de ofte ikke er i spesielt god form, men at distansen sitter i hodet. Det kan hjelpe å dele opp distansen i mindre biter, fokusere (mindfulness) på konkrete arbeidsoppgaver, osv. På samme måte må man jobbe systematisk for å 'bygge opp' et liv. Ta ting i en ende, jobb jevnt og trutt. Ha gode langtidsperspektiver på innsatsen. Hvor skal det føre deg? Sett små mål og gi deg selv små mikroseiere. 

Det viktigste for deg nå TS er å finne deg en trygg jobb og legge deg en sparingsplan for bolig. Det er de to grunnpilarene i personøkonmien din. Så må du nyte livet og skape mening i de rommene du har til rådighet mellom de langsiktige investeringene. Bare husk at dette tar tid. Ikke mist motet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette opp en liste over alt du vil/må gjøres? Gjerne i prioritert rekkefølge, også begynner du med det som er viktigst for deg - og krysser av når det er gjennomført. Så ser du at det går fremover ;) Kan være alt fra "å få seg jobb" til "å si tre positive ting om meg slev i dag". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd fra dere siste også! Har vært redd for å spørre om råd her inne, fordi jeg har sett folk ofte får krasse svar når de er i en dårlig posisjon av egen skyld. Setter pris på hvert råd, og jeg skal virkelig sette meg noen mål og finne ut hva jeg vil prioritere først. 

Jeg vet allerede at et mål er å få lappen i løpet av juni, og da har jeg god tid i forhold til venteliste på oppkjøring også! Største fokuset er selvsagt jobb. Har heldigvis en jobb å støtte meg på ut april, så jeg får lønn denne måneden også. (Har ikke sagt opp uten grunn, men har jobbet i utlandet og fikk jobbe fra Norge den første tiden).

Jeg fikk iallefall mye motivasjon av meldingene deres, og har allerede noen planer om hva jeg skal gjøre annerledes denne uken for å få mer nyttig ut av dagen. 

Takk takk takk! Kvinneguiden er kanskje ikke så ubrukelig allikevel❤️

Anonymkode: 9b386...26b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.4.2017 den 1.48, AnonymBruker skrev:

Ring eksen.

Anonymkode: e7ec5...440

Ring eksen din sjøl!

Lykke til ts! 

Anonymkode: 51677...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...