Gå til innhold

Nabo som pusser opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje du kan ha på noe musikk eller lignende, som gir en mer "stabil" støy/lyd uten plutselige hamringer osv?

Anonymkode: d4658...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan ha på noe musikk eller lignende, som gir en mer "stabil" støy/lyd uten plutselige hamringer osv?

Anonymkode: d4658...ea3

Det var ikke så dumt. Lurt med litt mer konstant lyd enn at det plutselig skjer ting :)

Anonymkode: e4037...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for noen sure svar du får ts! Selvsaft får ikke alle babyer sove i bråk. Har du noen du kan dra til? Nå blir det jo varmere også, så det er lettere å være ute. Jeg tror jeg ville spurt dem om hvor lenge de har planer om å holde på, bare for å få et ca. tidsintervall. Det er lettere å planlegge og holde ut når man vet litt mer. 

Anonymkode: 1620a...c3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver at jeg forstår at naboen ikke kan ta hensyn til oss, men var mer ute etter tips til hvordan vi kunne løse det med babyen :)

Vet ikke hva det skulle vært, men kanskje noen har noen lure triks til å få baby til å sove i støy eller hva det måtte være :)

 

Anonymkode: e4037...45f

Sett på radioen sånn at det er littegrann bakgrunnsstøy.

Anonymkode: 9a1bf...212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett på radioen sånn at det er littegrann bakgrunnsstøy.

Anonymkode: 9a1bf...212

Det var en til som foreslo det, og det skal jeg absolutt teste ut :)

Anonymkode: e4037...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

White noise app? Finnes mange som har lyder som går i loop. Vi bruker en avlagt telefon uten simkort i. Motordur, fossefall eller støvsuger.. Legger den på en kant inne i vogna og bruker vogna som dagseng. Kalesjen stenger susing litt vekk for meg, og samtidig forsterkes lyden litt for babyen. Har stikket hodet inn der og det er gøy lyd, men en baby på et par uker er vandt til sånn type støy når det jevnt. :)  så motorgressklipper, ja. Men oppussing har ofte brå og skarpe lyder, og lyder som bærer godt gjennom delte vegger. Så det blir brå og høyt. 

Anonymkode: f23fb...b67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en app som heter SleepFan. Gratis og helt fantastisk. Den som ikke har "nattevakt" med urolig 1-åring sover med denne i bakgrunnen og hører da ingenting. Og da babyen var mindre og naboen brukte drill til alle døgnets tider, hjalp samme app babyen til å sove. Hvit støy er magisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Naboen vegg i vegg (rekkehus) pusser opp, dvs bygger om på selve huset både utvendig og innvendig. Jeg aner ikke hvor lenge de skal holde på. De har reist bort i et par uker mens det holder på.

Vi har en nyfødt og er hjemme på dagtid (i motsetning til når vi jobber). Vi forstår at naboen må få lov å jobbe på huset, men dette er ikke noe ok situasjon :(

De begynner kl 07, og det bråker så mye at baby ikke har sjans til å sove på dagen. Det er også begrenset hvor mye vi kan gå tur.

Noen gode tips? Jeg syns det er fryktelug ubehagelig å skulle ta det opp med de, og har heller ikke noen rett til å be de dempe seg. Men dette et ikke en ideell barseltid for å si det sånn..

Anonymkode: e4037...45f

Forstår godt problemet ditt. Det er ingenting du kan gjøre, eller skal gjøre. Ta barnet med og bo hos foreldre eller andre en periode. 

Vær glad de bygger og gjør alt på en gang - da går det fortere og du får fred fortere. Du kan jo spørre naboen om når de forventer å bli ferdig med oppussingen slik at du kan planlegge litt når du skal komme hjem. Sånn er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd hvit støy, bæretøy og eventuelt hørselvern til babyer. Det er ikke bra hvis den blir stresset av lyden. 

Eventuelt reist bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du dra til foreldrene dine, evnt svigers og bo der mens det står på? Når man velger å bo tett er det slik det er.

Anonymkode: eca39...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver i første omgang hvit støy og/eller radio, og hyppige turer og besøk ved behov i første omgang.  Det er jo begrenset hvor lenge de skal holde på.. Da satser vi på at dette hjelper, tusen takk for tips :)

Anonymkode: e4037...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Mener du at naboen skulle tatt hensyn til barsltiden din? Jeg blir så matt over mye jeg leser her,og dette er ett av tilfellene. Du har jo valgt å bo som du gjør,og da vet du jo at sånt kan skje! Gå nå turer med babyen da,det er ikke verre! Har to barn selv,og ja,vi har hatt naboer som gir lyd :-) Mine sovnet uansett,for,de var vant til det. Er en trøtt nok,så sovner en jo,det vet vel alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NotNaomi skrev:

Mener du at naboen skulle tatt hensyn til barsltiden din? Jeg blir så matt over mye jeg leser her,og dette er ett av tilfellene. Du har jo valgt å bo som du gjør,og da vet du jo at sånt kan skje! Gå nå turer med babyen da,det er ikke verre! Har to barn selv,og ja,vi har hatt naboer som gir lyd :-) Mine sovnet uansett,for,de var vant til det. Er en trøtt nok,så sovner en jo,det vet vel alle.

Herregud, kan du ikke heller lese tråden før du svarer.

Anonymkode: e4037...45f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, kan du ikke heller lese tråden før du svarer.

Anonymkode: e4037...45f

Jeg har lest. Hva mener du jeg gikk glipp av ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg har lest. Hva mener du jeg gikk glipp av ?

Det har jo aldri vært snakk om at naboen ikke kan pusse opp, men bedt om tips til å få baby til å sove med støy..

Feks har det kommet tips om hvit støy og radio. Verre er det ikke, så du kan ta det helt med ro :)

Anonymkode: e4037...45f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg spør er jo nettopp det at helt nyfødte babyer faktisk tåler støy. Kanskje det er noe annet som gjør at han ikke får sove. Det er foreldre som tror man ikke tåler støy. Lyden babyen får inni magen er som en høy sportsbil. 

Anonymkode: d4658...ea3

Vår første var veldig var på lyd, er det fortsatt. Kunne ikke sove ute eller støvsuge mens han sov, da våknet han med engang. Så alle barn tåler ikke mye støy, desverre

Endret av Minlillelykke
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje kan babyen din sove i kjelleretasjen? Der er det gjerne murvegger og litt mindre lytt enn i høyere etasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang baby viser tegn til å være trøtt, så kle på dere og ut og gå tur til baby våkner igjen. 

Anonymkode: c333e...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, NotNaomi skrev:

Mener du at naboen skulle tatt hensyn til barsltiden din? Jeg blir så matt over mye jeg leser her,og dette er ett av tilfellene. Du har jo valgt å bo som du gjør,og da vet du jo at sånt kan skje! Gå nå turer med babyen da,det er ikke verre! Har to barn selv,og ja,vi har hatt naboer som gir lyd :-) Mine sovnet uansett,for,de var vant til det. Er en trøtt nok,så sovner en jo,det vet vel alle.

Wow, din goof. Ts spurte etter tips. Kanskje ett fra deg kan være at du overtar leggingen til hennes barn, siden du vet hvordan dette gjøres? Og siden alle barn er som dine. Vi elsker en bedreviter. 

Anonymkode: d3946...0a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde samme problemet - naboen (tomannsbolig) pigget opp badene sine (det varte seriøst i fire måneder) fra ungen var to-tre til seks måneder gammel. Her var det dessverre ingenting som virket; ble vi hjemme våknet hun. Jeg måtte med andre ord ut på tur - så det ble fire turer om dagen og mye gåing på ho mor ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...