Gå til innhold

Fra en ensom, barnløs mann - Mødre/kvinner vær obs på hvordan dere oppdrar gutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Heller det at menn mister verdifull utvikling de skulle hatt, og dermed kommer skjevt ut. Damer som står og hyler om hvordan deres sønner burde være, kan bare drite og dra. Dere klarer jo såvidt være kvinner, hvorfor skal dere diktere hvordan menn burde være?

Problemet til dagens kvinner er at dere bare tenker penger, og ikke minst - dere tenker kun på dere selv. Da er det greit å ha kuet mannfolk til å hjelpe selvrealisere dere, ikke sant?

Jenter nå til dags er samfunnsvinnerne, for støtteordninger er på plass fra ung alder. Det er ikke like mange som faller fra. De heies på og støttes. Menn derimot har mistet sin rolle i dagens samfunn. 

Jeg er en av de som hverken hadde en god maskulin eller feminin omsorgsperson i livet mitt. Har selv funnet maskuliniteten og selvsagt jobbet med å utvikle min feminitet. Jeg ser helt klart store verdifulle sider ved feminitet, men for en mann er det også viktig at maskuliniteten er på plass. Det å være prinsiippfast, men myk. For å nevne ett eksempel. Det å ikke være redd for å tøyse med jenta, men ikke være slem/sårende. Det å vise indre styrke, uten å være skremmende. Osv osv.

Det er helt klart at kvinner har skyld i at samfunnet har beveget seg i denne retningen. Det er dere som dikterer dagsorden og hvordan de sosiale spillereglene skal være. Dessverre for menn, så har de fått alt dette kastet på seg i årevis. Menn tør ikke si ifra at det har gått for langt. De som gjør, møter elendige hersketeknikker som du her presenterer.

Igjen, det er ikke vits å diskutere med kvinnfolk om dette har jeg erfart. Bare gi faen og leve livet sitt. Personlig bruker jeg tiden min på å hjelpe menn finne seg selv. For en kvinner kan aldri lære en mann hvordan han burde være mann. Akkurat som at jeg ikke kan lære kvinner hvordan de burde være kvinner, men jeg har en god aning om hva som eventuelt kunne være hensiktsmessig.

På tide å utvide horisonten din, for du er fryktelig trangsynt merker jeg.

Anonymkode: fc964...6d7

Men hva mener du kvinner konkret skal gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er det at noen er snill som gjør at de blir bortvalgt. Tvert imot, hvilken kvinne vil ha en slem og ond mann?!

Men det går heller på det med engasjement, å ville noe, å brenne for noe, å ha selvtillit. Sistnevnte tror jeg er grunnen til at du er blitt "bortvalgt".

Men menn velger også bort kvinner. Som denne kvinnen, f.eks., som er et veldig godt eksempel på at menn velger bort de som det som de ikke tiltrekkes av:

https://www.nrk.no/vestfold/rullestol-bildet-skremte-bort-menn-1.13917463

Hva vi tiltrekkes av kan vi ikke noe for, menn som kvinner, kvinner som menn. Det ligger i vår natur.

Det du må satse på er å utvikle deg som person, bygge opp din selvtillit, det er det du må prate med psykologer og andre behandlere om og med. For det er det kvinner synes er sexy, menn med selvtillit.

Sånn sett har menn en fordel over kvinner. For selv en mann i rullestol kan være sexy for en kvinne, så lenge han har god selvtillit. Jeg har selv kjent flere menn i rullestol oppgjennom i livet, som ikke har hatt noe problem med å dra damer.

Moren din har gjort helt rett i å lære deg å være god og snill. Det er gode egenskaper. Bare spør kvinnene flest på dette forumet! De vil ha en god og snill mann - med selvtillit.

Livet ditt er ikke over. Du kan jobbe med selvtilliten din.

Det er heller der moren din ikke har vært flink nok, kanskje hun ikke har sett det selv? Jobbet med din selvtillit.

Anonymkode: 92e89...c77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-4-22 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Jeg fant denne på diskusjon.no, og måtte bare dele denne her:

"Leste denne artikkelen:

http://www.dagbladet...funnet/67471763

Jeg kan si at jeg er en av de mennene som ikke blir valgt.

Pga. min oppvekst med en sterk feministisk mor som formet meg til å være underdanig kvinnen, alltid være snill mot jenter, ikke hevde meg, ikke lage bølger og uro, respektere jenter og kvinner. Undertrykke all maskulinitet.

Med andre ord, jeg ble oppdratt til å bli en av samfunnets pingler, uten selvtillit og selvfølelse, havne på sisteplass. Bare være en maur i flokk som bidrar, men aldri høste frukter av egen innsats, heller yte til samfunnets felles gode.

Er nå 40 år og har egentlig aldri vært i et forhold, jeg har blitt dumpa pga. min manglende selvtillit og passivitet, ingen jente/kvinne ønsker en gutt/mann som bare er der uten meninger og personlighet, de ønsker ikke en tjener alltid parat for å yte service når det er noe de trenger.

Har både god utdannelse og økonomi, gjeldfri, plettfri vandel, jeg hørt at jeg har en godt trent kropp, kjekk og maskulint utseende, men det hjelper ikke når man har en liten redd gutt inni seg som aldri blir trygg på jenter og kvinner.

Men det er slik jeg ble "programmert". Har forsøkt mange år med psykolog og atferdsendring, men dette sitter så dypt inne i "programmet" og "maskinvaren" at det ikke kan fjernes så lett.

På en side synes jeg det er bra at kvinner har fått rettigheter på "lik" linje med menn, forstår at likestilling er et dynamisk tema som endrer seg i takt med det samfunnet vi lever i, men jeg føler at jeg er en av ofrene for denne nordisk samfunnsformen, sikkert mange flere menn slik som meg.

Vi er vel de som artikkelen i Dagbladet omtaler.

Evolusjonen er beinhard her i norden, "survival of the fittest", er man ikke tilpasningsdyktig så er man en evolusjonistisk blindgate. 

Og det er vel i den blindgata jeg befinner meg nå og utsikten er ikke bra.

:( "

Her har en mann blitt oppdratt mye slik norske gutter blir i dag. Er ikke dette en tragisk konsekvens av dagens politikk og feministiske kultur?

Anonymkode: 4e325...c2b

Jo, det er både en konsekvens av at kvinner har fått for mye makt og av at alenemødre ikke kan oppdra gutter til å bli menn. Sistnevnte har jeg sagt i mange år. Den viktigste forelder som barn har er faren. Derfor må mødre gjør alt de kan, ofre alt de har, for å få faren til å bli og oppdra barna til å bli skikkelige personer som voksne. Ekte menn og ekte kvinner.

Problemet er at kvinner har fått for mye makt i dagens samfunn. De tar for høy utdanning og mister derfor lysten på alle menn med lavere utdanning enn dem selv. De avanserer på grunn av feministenes kamp for at kvinner skal få makt og menn skal få alle bunnjobbene. Kvinner får mer og mer penger, mens vi menn bare må slite hardere og hardere.

Selv er jeg i 20-årene og har sett dette ganske tidlig. De menn som er oppdratt av alenemødre er patetiske betaer. Bare menn som har fått lære seg å være menn av fedrene sine blir til alfaer. Allerede i skolen så jeg denne forskjellen.

Anbefaler deg å gå på

https://www.reddit.com/r/TheRedPill/

Der får du lære deg masse om hvordan kvinner er og hvordan få de rundt lillefingeren.

Anonymkode: d6d9a...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De menn som er oppdratt av alenemødre er patetiske betaer. Bare menn som har fått lære seg å være menn av fedrene sine blir til alfaer.

Anonymkode: d6d9a...f45

:legrine:

Anonymkode: a0ad7...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål, men kan alenemødre oppdra gutter? Jeg mener, er det ikke omvendt, at gutter blir trassige, voldelige og vanskelige, hvis de oppdras av alenemødre? Fordi de ikke møter på noen skikkelig autoritet?

Anonymkode: 908a1...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

:legrine:

Anonymkode: a0ad7...b46

Det er ikke kødd. Menn oppdras av alenemødre til å oppføre seg som om de var jenter. De blir svake, ryggradsløse. Freud advarte om dette for 100 år siden.

Du kan lese mer om det på The Red Pill. Anbefaler deg virkelig å gjøre det!

Anonymkode: d6d9a...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GoldenLioness
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert dumt spørsmål, men kan alenemødre oppdra gutter? Jeg mener, er det ikke omvendt, at gutter blir trassige, voldelige og vanskelige, hvis de oppdras av alenemødre? Fordi de ikke møter på noen skikkelig autoritet?

Anonymkode: 908a1...78e

Det er da vitterlig individuelt. Akkurat som om at alle jenter ikke automatisk har daddy issues og puler rundt eller finner seg drittskker fordi pappa ikke er i bildet. Og akkurat som om at alenefedre ikke oppdrar perfekte sønner som respekterer kvinner og døtre som som har null følsomme sider fordi de vokste opp uten kvinnelig forbilde.

På lik linje med barn som vokser opp med dårlige foreldre som holder sammen. Det er psyke og personlighet som avgjør hvilken vei de tipper.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...