Gå til innhold

Hva gjør en kvinne feminin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hår på leggene.

Anonymkode: eb03b...b10

For ikke å snakke om en hårete armhuler!😍

Anonymkode: b0465...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

He he :) Hva har Se og hør med saken å gjøre?

Anonymkode: 34642...5ca

Visste ikke su at alle feminine kvinner går rundt med se og hør under armen? 😂 (jeg dør. Synes det er flaut å bare lese overskriften av se og hør når jeg står og skal betale i kassa)

Anonymkode: b0465...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jessica skrev:

Jeg vet ikke hva som definerer feminin, men jeg er iallfall veldig feminin. Langt hår , alltid neglakk, ydmyk , kjærlig ,gråter lett 😛, glad i vesker , høye hæler , gode kremer , mykt hud , opptatt av sminke og hudpleie og jeg jobber hardt for den timeglassfiguren 😇

Dette må være forsøk på parodi. Pinlig.

Anonymkode: f78ba...c1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes du er feminint?

En annen spurte om det samme, men det svarte du ikke på. Du bare kritiserer de som skriver hva de finner feminint. 

Anonymkode: 373c2...12c

Hva jeg synes er feminint? Dett kommer jeg ikke til å svare på i denne tråden, fordi jeg er uenig i grunnpremisset i HI - der slår Ts fast at kvinner må være feminine for å holde på menn. 

Anonymkode: 34642...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigeste er inne i hodet.

Ellers klæ seg bra og stelle seg.  Bruke helst kjole og skjørt. For all del ikke joggebukse og pysj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, LiseTV skrev:

Det viktigeste er inne i hodet.

Ellers klæ seg bra og stelle seg.  Bruke helst kjole og skjørt. For all del ikke joggebukse og pysj

Sover alltid i gallakjole. Tror en evt framtdig kjæreste kommer til å merke de ultrafeminine vibbene lang vei!

Anonymkode: e8d47...bc5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sover alltid i gallakjole. Tror en evt framtdig kjæreste kommer til å merke de ultrafeminine vibbene lang vei!

Anonymkode: e8d47...bc5

Jeg jogger alltid i gallakjole. Viktig å unngå joggebukse.

Anonymkode: 34642...5ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i hvertfall at feminine former betyr mye for menn. Etter jeg ble tagget i et bilde hvor jeg ikke så ut som meg selv (rumpa og puppene så flat ut pga vinkel, og skuldrene så gaanske brede ut) hørte jeg ikke mer fra de som tidligere har flørtet med meg på FB :P 

For meg er feminitet bevegelse, sensuell utstråling og et pent, litt sjenert smil, av hva jeg kan komme på nå. 

Anonymkode: 151f1...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet i hvertfall at feminine former betyr mye for menn. Etter jeg ble tagget i et bilde hvor jeg ikke så ut som meg selv (rumpa og puppene så flat ut pga vinkel, og skuldrene så gaanske brede ut) hørte jeg ikke mer fra de som tidligere har flørtet med meg på FB :P 

For meg er feminitet bevegelse, sensuell utstråling og et pent, litt sjenert smil, av hva jeg kan komme på nå. 

Anonymkode: 151f1...821

Bør man være sjenert for å bli oppfattet som feminin? Er det f.eks mulig å være utadvendt/ekstrovert OG feminin?

Anonymkode: 34642...5ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminin. Jeg merker jeg vegrer meg for å gå inn på det, det er jo et minefelt. Det er jo mange som har et ganske snevert syn på hva det vil si å være feminin, og mange som mener at det å være feminin og å være kvinne er det samme. At det snevre feminine skal være en norm for kvinner. Heldigvis er det ikke sånn lenger.

Tradisjonelt har man vel tenkt at en kvinne er feminin om hun fremhever sin kvinnelige figur, bruker tid på utseendet, er omsorgsfull, myk, trygghetssøkende, mer forsiktig enn mannen, opptatt av relasjoner og hjemmet, følelsesstyrt.

Hvis dette er "fasiten" er jeg vel bare sånn passe feminin. Jeg er opptatt av å pynte meg og går gjerne i skjørt, men er ikke særlig myk mentalt, om man kan si det slik. Jeg er for eksempel ikke spesielt følsom, ikke særlig forsiktig, ikke redd å ta plass, lite opptatt av hjemlige sysler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er vanskelig å svare på egentlig, og jeg synes noen som har svart her har en ganske snever og overfladisk definisjon av hva det vil si å være feminin. 

Jeg synes det kan være mange ulike ting,men at det har mer med væremåte og utstråling enn at man er liten og søt med timeglassform. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elaine Marley skrev:

Jeg synes dette er vanskelig å svare på egentlig, og jeg synes noen som har svart her har en ganske snever og overfladisk definisjon av hva det vil si å være feminin. 

Jeg synes det kan være mange ulike ting,men at det har mer med væremåte og utstråling enn at man er liten og søt med timeglassform. 

Helt enig. Og så kan man i tillegg stille seg spørsmålet - hvor viktig er det EGENTLIG for en kvinne å framstå som feminin? HVORFOR er det evt så viktig?

Anonymkode: 34642...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker jo mer overfladisk og dum enn feminin. Jeg synes ikke at kvinner skal være definert som dumme og overfladiske. Det er en snever definisjon og altfor trang ramme!

Kvinnene ned gjennom historien har stort sett vært tøffe, gått gjennom voksenlivet med hardt fysisk arbeid, ti-tolv barnefødsler og kamp for tilværelsen. DET er feminint. Å bære vann og hogge ved, melke kyr og dra garn, med stor tung gravidmage - samtidig som man tar seg av unger og bestefedre og har et levende sexliv med rommet fullt av sovende barn.

Lange negler og gode kremer liksom:laugh:

Anonymkode: e8d47...bc5

Det meste av dette har jo også tradisjonelt menn gjort, så kan ikke se det er spesielt feminint. Det eneste du definerer som feminint her er melke kyr, få mange barn og ta seg av bestefedre. Og dessuten er dette 100 år siden. Hvordan er man feminin idag om man ikke får 10-12 barn og melker kyr?

Anonymkode: e5671...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker jo mer overfladisk og dum enn feminin. Jeg synes ikke at kvinner skal være definert som dumme og overfladiske. Det er en snever definisjon og altfor trang ramme!

Kvinnene ned gjennom historien har stort sett vært tøffe, gått gjennom voksenlivet med hardt fysisk arbeid, ti-tolv barnefødsler og kamp for tilværelsen. DET er feminint. Å bære vann og hogge ved, melke kyr og dra garn, med stor tung gravidmage - samtidig som man tar seg av unger og bestefedre og har et levende sexliv med rommet fullt av sovende barn.

Lange negler og gode kremer liksom:laugh:

Anonymkode: e8d47...bc5

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver er MINDRE feminint. Fordi noen  ikke er feminine og deilige nok  i dere selv må  dere gjøre dere til gjennom sminke,  klær etc.  

Altså. MINDRE kvinnelige, om du må kle deg opp,  kamuflere deg selv  for å føle deg kvinnelig.  Falske negler,  masse sminke,  falsk hår etc er IKKE kvinnelig.

Anonymkode: f78ba...c1b

De tingene @Jessica nevner er ikke egentlige tegn på femininitet, men på at man lever et godt liv og kan slippe å arbeide; høye hæler, lange negler og blek hud er blitt populært som et tegn på at man har penger nok til å la andre stå for grovarbeidet (tjenere) og dermed er av en høyere sosial klasse.

Anonymkode: 94938...1ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snyes også det er litt vanskelig å svare på. Egentlig synes jeg femininitet går mest på utseende, noe på personlighet. Synes ikke noe om stereotypiske sjenert, forsiktig, opptatt av matlaging, setter andre først, være overfladisk og "unnskyld for at jeg er til" som er blitt nevnt til nå. Personlighetsmessig tenker jeg mest det å være omsorgsfull og omtenksom- uten å være naiv.

Utseendemessig forbinder jeg femininitet med å ta vare på seg selv og pynte seg (ikke gå i joggebukse og hettegenser). Være opptatt av klær og velvære. Halvlangt til langt hår. Kvinnelige former. Ikke synlige muskler.

Anonymkode: 3016e...d67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg skal tolke denne tråden her, så er det typisk feminint å slå ned på andre sine helt legitime tanker rundt hva som er feminint i alle fall.. Jeg synes det er trist å se at folk skal bli så opprørt over at noen mener at sminke og langt år er feminint.

Jeg føler meg feminin når jeg er nystelt, ren og lukter godt og tar på meg pent undertøy og tynne nylonstrømper. Når håret mitt er fint og flagrer i vinden mens jeg vrikker rundt på høye heler. Skjørt og kjoler i klassisk snitt, neglelakk og parfyme.. jeg koser meg med å pynte meg, og skammer meg ikke over det heller. Videre tenker jeg at mitt fokus på hvordan det ser ut hjemme og det at jeg elsker å varte opp gjester med mat og sørge for at alle har det bra er en noe jeg gjør på en feminin måte (moderinstinktene mine, til tross for at jeg ikke har og ikke vil ha barn). Sprudlende, fnisete flørting er feminint, bevegelser som fremhever hofter, bryst, eksponerer håndledd og nakke..

Men om dette reduserer faren for at noen vil være utro mot meg har jeg liten tro på. Derimot mener jeg det skal være lov å være feminin på sin egen måte, om det er på tradisjonelt vis eller ikke, uten at det er grunn for kritikk.

Anonymkode: b3686...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...