Gå til innhold

Angst for å gi "dårlige" gaver..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Syns at det er så mye styr med julen jeg. Ikke blir det bedre når ingen sier hva de ønsker seg. Da må man jo bare prøve så godt man kan. Problemet er at jeg i år, overhodet ikke har hatt peiling. Løsningen ble at jeg oppi alt maset kjøpte spill, bare for å få det ut av verden. Jeg hverken hatt eller har mye tid fremover til å handle.

Hva syns dere om disse gavene?

-Faren min: sjakkspill i mahogny treverk (veldig fint)

-Moren min + samboeren hennes: Geni (vet at de er glad i å spille)

-Søster på 30 og hennes sambo: Kokkelimonke

Min sambo likte de ikke, så jeg vurderer å dra å bytte. Var jo veldig impuls kjøp.

Saken er at jeg vet overhodet ikke hva annet jeg kan kjøpe til disse personene.

Hjelp mottas med stor TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bhsiltsk

Gaver til far: Slips, undertøy, sokker, sigar, godlukt, paraply, lommetørkler, kinobilletter, en god flaske whisky

Gaver til mor: Skjerf/hansker, parfyme, sokker, undertøy, gavekort i favorittbutikken, en god flaske vin, paraply, smykke/øredobber, veske

Gaver til 30-årige samboere: Scrabble (spill, ja), gavekort, julepynt, tykt fleecepledd, sengetøy med motiv, kinobilletter

Hvis moren din og hennes samboer liker spill, så er det vel ikke noe galt med det du har kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gaven til moren min er forsåvidt grei, fordi at de spiller mye.

Det var sjakkspillet til faren min sambo reagerte mest på. Jeg hadde jo selvsagt aldri kjøpt det til sambo for han liker overhodet ikke spill. Men er ikke sjakk greit ellers vel? Pappa er i 50-årene. Tenkte han kunne spille det med kjærsten sin og sånt jeg.. De er sånne som er mye hjemme og koser seg.. Sambo mente at det var en sånn ting som man bare pakket ned i en skuff og glemte.. Jeg tenkte mer på at siden spillet var så pent, ble det kanskje tatt frem også... Han bor forresten i utlandet, så alkohol kjøper jeg IKKE til han. Det kjøper han vanvittig billig selv.

Kokkelimonke er et spill som mange venner av meg syns er hysterisk morsomt. Har ikke spillt det selv, bare blitt anbefalt det. Tror ikke søs har det spillet.

Hva jeg skal gi til sambo er et problem av en helt annen dimensjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har kjøpt fine gaver, jeg hadde blitt kjempe glad uansett hvilket av spillene jeg fikk.

Tror nok gaven til faren din er helt perfekt. Sjakk er et spill mange voksene menn setter pris på. Det er både morsomt og utfordrende. Et perfekt tidsfordriv for et par.

Forslag til gaver til samboer:

Dremmel

Bilbane

Spill til pc/x-box/ps2

Deo/parfyme

Klær

Cd'er

Dvd'er

Elektrisk popcornpopper

Nemi boken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes det var fine gaver. Jeg hadde blitt kjempeglad hadde jeg fått et av de. Synes det er gøy å spille, og både jeg og samboer har ønsket oss spill i år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville blitt veldig glad for spill (ikke Geni da.. for jeg har Trivial P. :wink: ) .. men jeg får aldri spill jeg .. så jeg må kjøpe selv.

Synes spill er en ypperlig gave.. og om de mot formodning har spillene (eller ikke spiller.. ) er det jo stort sett rimelig greit å bytte det i andre spill eller bøker el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det var fine gaver :)

Og spill er jo blant de tingene man sjeldent eller aldri kjøper til seg selv. Men det er fint å ha! Syns spesielt dette sjakkspillet til din far høres flott ut! Det er en kjempefin gave uansett om han ikke spiller mye sjakk! Og hvem vet - kanskje han får lyst til å begynne å spille sjakk når han har så fint sjakkspill!!

(Og hvis noen absolutt ikke vil ha spillene du har kjøpt, så er det så utrolig greit å bytte!!)

God jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde blitt glad, jeg, for alle gavene. Klart at hvis faren din aldri har likt spill gjemmer han kanskje bort sjakkbrettet, ellers er det jo både dekorativt og et genialt spill - som dessuten kan spilles på alle nivåer, så selv om han ikke er "proff" kan han ha stor glede av det.

Husk på at du kjenner faren din bedre enn samboern din gjør. Fint å gi gaver du har tenkt litt rundt - at de skal brukes i sosial sammenheng og sånn. Jeg har kjøpt domino til kjæresten min til jul, jeg, selv om vi aldri har spilt det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Neida, du må ikke dra og bytte - jeg synes du har kjøpt fine gaver!!

Hadde blitt veldig glad for spill jeg. Tenk så mange hyggelige timer man kan ha med det.

Spill er forresten blitt veldig in nu til jul har jeg hørt. Så det er midt i blinken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill er en kjemebra gave synes jeg! Det er noe en sjelden kjøper til seg selv, og som en egentlig aldri kan få nok av (så sant en liker å spille spill da; det fins jo noen snodige sjeler som av en el. annen grunn ikke liker det :roll: )

Særlig til jul er det kjekt å få spill. Da har en stort sett god tid til å kose seg med venner og familie, og da synes hvertfall jeg det kjekt å spille spill.

I min familie er det tradisjon med store Risk turneringer i romjulen - noe vi har gledet oss til i flere uker nå.

Det blir alltid gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde iallefall blitt veldig glad for å få spill selv.

men vurderte å kjøpe spill til søsteren min, men avslo det fordi jeg ikke visste helt hva hun ville likt. Og så er det noen som ikke liker strategispill, og noen som ikke kan fordra spørrespill.. Det spørs veldig hvilken type man er. Jeg kunne aldri gitt spørrespill til mine foreldre, men kunne heller aldri gitt noe annet enn spørrespill til svigers. Da hadde svigermor fått noia. Hun skal bare brife med gammel skolelærdom, strategi takler hun ikke..(da kan nemlig noen være bedre enn henne.. :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spill kan jo byttes. At man holder forseglingen på, er eneste krav. Så om man foretrekker strategi ovenfor teori, så er det jo bare å bytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hvis du er helt i beit for ideer, kan du jo gi dem gavekort. Det et min løsning, særlig til enkelte som konsekvent bytter det jeg gir i gave. Jeg gidder ikke bruke tid på å finne den ultimate gaven når den blir byttet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...