Gå til innhold

Din uforenelige tro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er ditt eller dine spørsmål som du syns strider med egne verdier eller tro?

For eks om du er religiøs og ser ondskap, kanskje du ikke forstår hvordan det er mulig

Eller kanskje du tror på at mennesker er empatiske om de bare får sjansen, men su ser mange oppføre seg ondt

Hva er dine største tvil ved eksistens og eksistens? 

Anonymkode: 13b1b...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest liljenellik

Veldig interessant spørsmål! Nå er jeg ateist, men jeg har flere ganger prøvd å tro, så kanskje svaret mitt kan telle likevel? Jeg hadde en periode hvor jeg leste en del new age-bøker og hang med en del folk som trodde på både reinkarnasjon og skjebnen. Jeg ville gjerne tro det samme som dem, og for en liten stund (kanskje et halvt år), fikk jeg det til også. Jeg var virkelig åpen for at det fantes "krefter i universet" som advarte/oppmuntret meg, og at jeg burde se etter tegn før jeg tok en stor avgjørelse. Men etter en stund fikk jeg problemer med å forsvare denne tankegangen, for det ble for mange spørsmål og alt for få svar. Det spørsmålet jeg slet mest med å besvare var kanskje "er ikke dette litt selvopptatt? Tror jeg virkelig at jeg er så viktig at alle valg jeg tar er relevante for det store universet?" Og jo mer jeg tenkte, jo fjernere virket hele ideen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...