Gå til innhold

Jeg vil kutte alt men får dårlig samvittighet.


Lano1

Anbefalte innlegg

Har holdt på med en fyr i snart ett år. Det har vært mye av og på fra hans side, fordi han ikke vet om han er klar for å binde seg og har tid til å ofre det som kreves i ett forhold. Han jobber i perioder ekstremt mye, noe som er grunnen til at det ble slutt med eksen hans. Uansett, jeg synes det er veldig slitsom å ha det sånn og jeg blir lei meg når han trekker seg unna. Jeg har prøvd "å gjøre det slutt" 2 ganger, men han har kommet tilbake og jeg har ikke klart å gjennomføre, så har vi havnet tilbake i samme runddans.

Det er som regel jeg som må ta ansvar når vi skal snakke om noe som er kjipt. Noen dager før helgen begynte han å trekke seg unna igjen, og jeg sendte han noen "små stygge" men samtidig konstruktive meldinger på fredagen. Vi hadde begge drukket og han gadd omtrent ikke svare. Han har sagt at han ikke gidder fordi han vet han bare gjør det verre. Vi ordnet opp på lørdagen via meldinger fordi begge var bortreist.

Jeg har ikke kontaktet han siden det og han har bare sendt meg noen snapper av null betydning.  Jeg svarte kun kort på den ene, men sitter likevel igjen med dårlig samvittighet fordi jeg ikke gir han mer. Jeg vil at han skal skjønne at nå mener jeg alvor og at han må bestemme seg, han vet veldig godt hvor han har meg. Er eneste måten og ikke ha  noe kontakt og vente å se om han klarer det? Enten den ene eller andre veien .. Jeg tenker at det er slutt, og det gjør veldig vondt hvis det skal ende som dette hvor vi ikke engang har snakket ordentlig om det og kommet til en enighet. Vi har noen felles venner så kommer garantert til å møte han igjen om ikke så altfor lenge, og det gjør egentlig ting bare enda verre. Jeg trenger råd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les om "avoidant attachment style" og kjenn deg igjen.. Han høres ut som en klassiker. Miksede signaler og klarer ikke ta dine behov og signaler ordentlig. Er det en slik mann du ønsker å ende opp med? Dette er jo fortsatt i startfasen hvor man viser seg fra sin litt bedre side - tror du virkelig han blir bedre etter dette? At han bare må få øynene opp for hvor sterke følelser han har for deg? 

Jeg tror man noen ganger har lett for å få ekstra streke følelser for folk som oppfører seg slik som ham. Du blir mer opptatt av å vinne ham over, og usikkerheten din rundt hva han føler blir misforstått som sterke følelser eller lengsel. Så kanskje du skal kjenne litt etter hva du egentlig ønsker og har behov for, og ikke minst om han egentlig er så viktig for deg? Dersom han er det og du har lyst til å satse så må du kanskje si ifra til ham i enda mer klartekst om hva du forventer og ønsker fra ham, selv om det ikke er en lett ting å gjøre.. lykke til!

Anonymkode: 46c42...eb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på med en slik mann i 3 år uten at vi kom noe sted.. Vi fikk ikke snakka sammen før det tok slutt vi bare skle unna hverandre og det var helt greit for meg. Var mildt sakt for%^??et over å ha kastet bort 3 ÅR på en kødd som er max useriøs å uforståelig. 

Noen mnd senere traff jeg en annen fyr som jeg har vert i ilag med i snart 3 år og vi er nå samboere og venter barn! 

Hvor tror du han andre fyrn er? Fremdeles singel, userriøs men med andre kvinner som river seg i håret av frustrasjon.. Når jeg ser tilbake så tenker jeg " hærreguud så dom jeg var"... så glad for at jeg kom meg unna og må le når jeg ser han med ei forfjamset dame på sleip.. for 3 år siden var det meg.. heldigvis tok vettet tak i meg å sa " han kommer aldri til å forandre seg". Og jeg hadde rett!

 

Anonymkode: dd238...3db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...