Z.Z Skrevet 21. april 2017 #21 Skrevet 21. april 2017 1 minutt siden, sommermorgen skrev: Å nekte individer fra ikke-vestlige land asyl er ikke aktuelt. Dette er brudd på internasjonal lov/menneskerettighetene. Noe som Norge har ratifisert. Det er et lovverk fra femtitallet basert på andre verdenskrig og som nå er fullstendig utdatert. Dessuten gir ikke denne asylloven noen gyldig grunn til å gi permanent opphold og statsborgerskap. Det er i høyeste grad aktuelt å faktisk opprettholde den opprinnelige intensjonen. Men man kan også løse problemet på andre måter ved at asyl innvilges i samme region/verdensdel.
Svartedauden Skrevet 21. april 2017 #22 Skrevet 21. april 2017 22 minutter siden, Z.Z skrev: Det er et lovverk fra femtitallet basert på andre verdenskrig og som nå er fullstendig utdatert. Dessuten gir ikke denne asylloven noen gyldig grunn til å gi permanent opphold og statsborgerskap. Det er i høyeste grad aktuelt å faktisk opprettholde den opprinnelige intensjonen. Men man kan også løse problemet på andre måter ved at asyl innvilges i samme region/verdensdel. Jeg sier ikke at man får permanent opphold, men som deres rett som mennesker, skal de få lov til å søke asyl. Region/verdensdel? Afrika? Hvor mange afrikanske land kan ta imot asylsøkere og flyktninger? - Lite gjennomtenkt. Det er viktig for Norge å holde de internasjonale spillereglene, for det er viktig for oss at andre gjør det. Vi kan ikke i hytt og pine få unntak fordi det passer oss best, enten så er vi med, ellers ikke.
Z.Z Skrevet 21. april 2017 #23 Skrevet 21. april 2017 (endret) 6 minutter siden, sommermorgen skrev: Jeg sier ikke at man får permanent opphold, men som deres rett som mennesker, skal de få lov til å søke asyl. Region/verdensdel? Afrika? Hvor mange afrikanske land kan ta imot asylsøkere og flyktninger? - Lite gjennomtenkt. Det er viktig for Norge å holde de internasjonale spillereglene, for det er viktig for oss at andre gjør det. Vi kan ikke i hytt og pine få unntak fordi det passer oss best, enten så er vi med, ellers ikke. Det er du som er lite gjennomtenkt, og det er viktig for oss å beholde Europa som en samlet enhet. Så du mener afrikakanske folk er som unger som ikke kan ta vare på seg selv? Det er bare håpløshet på dette kontinentet? Vi har vårt hjemland akkurat som dem selv og her bestemmer vi, om du vil det eller ikke. Hvis du vil hjelpe så gjør du det personlig. Ikke belast alle andre med den sinnsvake politikken som bare vil føre til nød, elendighet, konflikt og krig også i vår del av verden Vi er IKKE med. Du er med og det holder ikke mål. Endret 21. april 2017 av Z.Z 1
Svartedauden Skrevet 21. april 2017 #24 Skrevet 21. april 2017 1 minutt siden, Z.Z skrev: Det er du som er lite gjennomtenkt, og det er viktig for oss å beholde Europa som en samlet enhet. Så du mener afrika er som unger som ikke kan ta vare på seg selv? Det er bare håpløshet på dette kontinentet? Vi har vårt hjemland akkurat som dem selv og her bestemmer vi, om du vil det eller ikke. Hvis du vil hjelpe så gjør du det personlig. Ikke belast alle andre med den sinnsvake politikken som bare vil føre til nød, elendighet, konflikt og krig også i vår del av verden Vi er IKKE med. Du er med og det holder ikke mål. Du får stemme FrP neste år og kanskje ta et kurs i internasjonal politikk.
Drizzt Skrevet 21. april 2017 #25 Skrevet 21. april 2017 10 minutter siden, sommermorgen skrev: Jeg sier ikke at man får permanent opphold, men som deres rett som mennesker, skal de få lov til å søke asyl. Region/verdensdel? Afrika? Hvor mange afrikanske land kan ta imot asylsøkere og flyktninger? - Lite gjennomtenkt. Det er viktig for Norge å holde de internasjonale spillereglene, for det er viktig for oss at andre gjør det. Vi kan ikke i hytt og pine få unntak fordi det passer oss best, enten så er vi med, ellers ikke. Det eneste naturlige er at man søker asyl i samme region og verdensdel som man kommer fra og grunnen til dette er lignende kultur og omgivelser. Det gir ingen mening at hele Afrika og hele Midt-Østen flyter til Europa som er helt annerledes enn landene de er vant til og kjenner til. Det er ikke naturlig for meg som europeer å søke asyl i Afrika eller Midt-Østen for eksempel, men først og fremst i Europa. Eventuelt et sted som ligner på Europa kulturelt som USA, Canada, Australia, New Zealand.
Svartedauden Skrevet 21. april 2017 #26 Skrevet 21. april 2017 4 minutter siden, Drizzt skrev: Det eneste naturlige er at man søker asyl i samme region og verdensdel som man kommer fra og grunnen til dette er lignende kultur og omgivelser. Det gir ingen mening at hele Afrika og hele Midt-Østen flyter til Europa som er helt annerledes enn landene de er vant til og kjenner til. Det er ikke naturlig for meg som europeer å søke asyl i Afrika eller Midt-Østen for eksempel, men først og fremst i Europa. Eventuelt et sted som ligner på Europa kulturelt som USA, Canada, Australia, New Zealand. Hva hvis det er kulturen man rømmer ifra? Feks en fra Saudi Arabia søker politisk asyl? Da er vel et vestlig land naturlig? Selvfølgelig skal det være en bærekraftig asylpolitikk/flyktningspolitikk. Det sier jo seg selv at man kan ikke ta 2 millioner asylsøkere i Norge, man må finne en bærekraftig måte. Det er heller ikke naturlig for meg å søke asyl i Afrika eller Midtøsten, men nå er ikke jeg i den situasjonen at jeg må det heller.
Z.Z Skrevet 21. april 2017 #27 Skrevet 21. april 2017 5 minutter siden, sommermorgen skrev: Du får stemme FrP neste år og kanskje ta et kurs i internasjonal politikk. Så det er det beste du har å komme med? Frp er ikke i nærheten å være godt nok i denne sammenheng, selv om de prøver å være det mest restriktive alternativet av stortingspartiene. Alle partier ønsker i mer eller mindre grad denne innvandringen velkommen. Le så mye du vil, men du har ikke forstått noenting som helst, og din egoisme vil koste oss alle dyrt. Hvis du faktisk har noen som helst grad i internasjonal politikk så har du vist at du følger reglene og ikke kan tenke selv.
Svartedauden Skrevet 21. april 2017 #28 Skrevet 21. april 2017 Akkurat nå, Z.Z skrev: Så det er det beste du har å komme med? Frp er ikke i nærheten å være godt nok i denne sammenheng, selv om de prøver å være det mest restriktive alternativet av stortingspartiene. Alle partier ønsker i mer eller mindre grad denne innvandringen velkommen. Le så mye du vil, men du har ikke forstått noenting som helst, og din egoisme vil koste oss alle dyrt. Hvis du faktisk har noen som helst grad i internasjonal politikk så har du vist at du følger reglene og ikke kan tenke selv. Jeg har nok bachelor i Internasjonale studier og skal ta master i Statsvitenskap ved UiO neste høst, hvis det var det du ville vite. Problemet er ikke at "jeg" følger reglene, dette er en internasjonal standard og det har blitt ratifisert i de fleste vestlige land. Men hvis det blir et innvandringsstopp, tror jeg sanksjonene mot Norge, vil være dyre. Min egoisme vil koste oss dyrt? Jeg er en student, ikke diktator av Norge. Selvfølgelig må innvandringspolitikken være bærekraftig, og man kan ikke ta inn det landet ikke klarer. Dessuten har jeg forstått hva du sier, men jeg er ikke enig. Du får være en realist mens jeg er en liberallist(les: ikke i en amerikansk sammenheng, men ideologisk).
Z.Z Skrevet 21. april 2017 #29 Skrevet 21. april 2017 1 minutt siden, sommermorgen skrev: Jeg har nok bachelor i Internasjonale studier og skal ta master i Statsvitenskap ved UiO neste høst, hvis det var det du ville vite. Problemet er ikke at "jeg" følger reglene, dette er en internasjonal standard og det har blitt ratifisert i de fleste vestlige land. Men hvis det blir et innvandringsstopp, tror jeg sanksjonene mot Norge, vil være dyre. Min egoisme vil koste oss dyrt? Jeg er en student, ikke diktator av Norge. Selvfølgelig må innvandringspolitikken være bærekraftig, og man kan ikke ta inn det landet ikke klarer. Dessuten har jeg forstått hva du sier, men jeg er ikke enig. Du får være en realist mens jeg er en liberallist(les: ikke i en amerikansk sammenheng, men ideologisk). Innvandringen til Norge i dag fra andre kulturer er ikke bærekraftig med den befokningssammensetningen og de fødselstallene vestlige nordmenn har i dag. Disse innvandrerne vil få større og større meningspåvirkning i vårt samfunn og vår stemme blir mindre og mindre. Til slutt sitter vi igjen med et tidligere hjemland som vi ikke har noen bestemmelsesrett over lenger. Har du tenkt på disse konsekvensene? Da betyr politikk ingenting lenger, mens overlevelse og tribalisme betyr alt.
Svartedauden Skrevet 21. april 2017 #30 Skrevet 21. april 2017 1 minutt siden, Z.Z skrev: Innvandringen til Norge i dag fra andre kulturer er ikke bærekraftig med den befokningssammensetningen og de fødselstallene vestlige nordmenn har i dag. Disse innvandrerne vil få større og større meningspåvirkning i vårt samfunn og vår stemme blir mindre og mindre. Til slutt sitter vi igjen med et tidligere hjemland som vi ikke har noen bestemmelsesrett over lenger. Har du tenkt på disse konsekvensene? Da betyr politikk ingenting lenger, mens overlevelse og tribalisme betyr alt. Men vil bare etnisk norske nordmenn klare å møte behovet for arbeidskraft i privat og offentlig sektor? Er ikke da at nordmenn må føde mer barn? Selvfølgelig har jeg tenkt "hvis", men det er heller ikke en bærekraftig ordning.
Z.Z Skrevet 21. april 2017 #31 Skrevet 21. april 2017 Akkurat nå, sommermorgen skrev: Men vil bare etnisk norske nordmenn klare å møte behovet for arbeidskraft i privat og offentlig sektor? Er ikke da at nordmenn må føde mer barn? Selvfølgelig har jeg tenkt "hvis", men det er heller ikke en bærekraftig ordning. Ja, dette er det mest vanlige argumentet for ikke-vestlig innvandring og komisk nok godtar venstresiden dette argumentet med letthet selv om de i utgangspunktet er mot klasseskiller og pressede lønninger for arbeidere. Vi må ha økonomisk vekst og er fullstendig avhengige av uforsvarlig ikke-vestlig ukvalifisert innvandring. Denne gangen så skal jeg bare si at det er et pyramidespill som vil falle før eller senere. Vi er i så fall konstant avhengige av økonomisk vekst og dermed på konstant jakt etter flere mennesker. På ett eller annet tidspunkt vil dette ta slutt og pyramiden vil falle med et smell. I tillegg så viser innvandringen seg å koste mer enn det smaker og jobbene blir færre og færre og automatiseringen desto større. Dette må du ha fått med deg i studiet? Ikke? Ingen overraskelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå