Gå til innhold

Hadde du latt en uteligger feire jul med deg`?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Hvis en uteligger kommer bort til deg, nå like før jul og spør pent om h*n får feire jul sammen med deg og ditt,....hva svarer du da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Anonymous

En helt fremmed en? Da hadde jeg nok sagt nei. men dersom jeg kjente til personen og viste h*n var ok, da hadde jeg nok tenkt over det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, det kan jeg ikke by på. Men som Arkana sier, så er det jo steder som faktisk stiller med julefeiring for de som ikke er så heldige som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok sagt nei jeg også - og henvist personen til de som organiserer jul for byens "løse fugler". For det er det jo noen som gjør! Hadde jeg ikke selv hatt familie kunne jeg kanskje ha hjulpet til på slike tilstelninger!

Det ringte engang på en narkoman i romjulen hos oss og ba pent om å få låne telefonen for å ringe sin mor!Det fikk han lov til og det var hjerteskjærende å høre han trygle å be om å få lov til å komme hjem til sin mor og sove litt noe han utifra samtalen helt klart bare kunne glemme! Føltes ikke helt godt å sette seg og kose seg videre med julematen etterpå............... :-( Det er så trist at noen mennesker må ha det slik!

-Charmina :nisse:

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde aldri sluppet en uteligger inn i huset, først og fremst pga. sikkerhet, ikke fordi han er fattig og ikke har noe sted å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt usikker på denne, jeg... Jeg tror at dersom en fremmed person selv tar initiativ til å joine meg og familien midt i juleståheien, tror jeg nok at jeg hadde sagt nei. Men dersom jeg hadde fått kontakt med en person som ikke hadde noe sted å være, tror jeg ikke folk hadde blitt sjokka om jeg hadde dratt med meg dette mennesket hjem.... men da på mitt initiativ, hvis noen skjønner denne forskjellen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt det samme som om en vilt fremmed(ikke uteliggende) mann eller dame kom bort til meg og spurte, og da hadde jeg nok sagt nei. Ville heller prøvd å hjelpe personen til å få en fin jul likevel. Litt mot har man jo når man går opp til noen og spør om slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på sidelinjen, men jeg vet ikke om jeg hadde hatt lyst at noen vilt fremmede "forbarmet seg" over meg og tok meg med inn til sin familiejul hvis jeg hadde vært en ustelt uteligger...Litt sært å være totalt ukjent og malplasert i noens familiejul?!

Så nei, jeg ville ikke bedt med en vilt fremmed person til vår jul. Da ville jeg heller kjøpt personen god julemat eller en presang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og kjæresten min snakket litt om dette nå, var litt bra spørsmål. For vår del kommer det veldig ann på personen synes jeg. Jeg kunne muligens latt en uteligger spise julemiddag hos oss, men deretter gått til et herberge. Men ingen narkomane eller lignende, og kjæresten min nevnte at da måtte vi faktisk sjekket først om han var bevæpnet av noe slag.

Men jeg har vondt av uteliggere hver gang jeg ser noen om det ikke er narkomane, så en liten middag synes jeg ikke ville vært for vanskelig å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke jeg hadde gjort det, men kanskej kjøpt et gavekort på en restaurant som har åpent. Er jo lov å håpe at det ikke blir solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjente vedkommende og det f.eks hadde vært en gammel klassevenn eller en barndomsvenn hadde jeg gjerne vurdert det. Hadde det vært en fremmed "alkis" hadde jeg bare sagt nei, og foreslått julefeiring hos en frivillighetssentral.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...