Gå til innhold

Jeg tror ikke Islam er direkte pedofilsk religion, men at den alikevel er det???


Anbefalte innlegg

Ja. En smyle oxymoron. Men la meg forklare.

Selv om han profeten ville gifte seg med aisha da hu var 6 år men ventet til hu var 9 før han fullførte ekteskapet.

Uansett, joa, i definisjonsvis er fyren en pedofil fordi han ønsket å gifte seg når hu kun var 6, så "mensen voksen" argumentet holder ikke hold. Men tror uansett det ikke er poenget her, poenget er å gi en teologisk poeng. Skal forklare enkelt og greit.

Muhammad hadde lyst å gifte seg da hun kun var 6 år. Men ifølge faren som jeg tror var Abu Bakr, han anbefalte å vente 3 år til før hun var moden. Og det var han ok med.

Så dette betyr at om muslimer skal følge muhammad som et eksempel, så må du også være ok om noen sier ei ikke er moden nok til å gifte seg. Så dette virker som det var skrevet for å gi et teologisk poeng til det. Men...

Det stopper ikke der. Så joa, om en person sier du må vente så er det typisk at du skal respektere det. Men det er også flere kilder der muhammad lurer på hvorfor de ikke gifter seg med yngre folk? osv altså det er anbefalt å gifte seg med en yng en.

Også leste jeg den mest respekterte koran kommentatoren "Ibn kathir" på kapittel 65 om skillsmisse. Kapittel 65 vers 4. Ifølge han, så kan du skille deg, and i quote "young ones who have not reached years of menstruation, their iddah is 3 months" nå med mindre dette er dårlig oversatt fra arabisk til engelsk så vet jeg ikke helt hvordan man skal tolke det annerledes enn at du ikke har fått mensen enda.

Så teknisk sett vil jeg kalle det "hebefili" fordi tenk på det. Tyrkia har kanskje den beste tolkningen på det. 12 års seksuell konsent. Fordi da har du den "respekter til personen blir moden" og du har den "at du kan skille deg selv om personen ikke har kommet i mensen alderen" Så på den måten holder de religiøse loven uten å faktisk skamme seg over den og også emm... ikke overdrive på underalder i guess???

Så der har du det. La meg vite din mening?

 

Men på en måte spiller det ikke rolle. Jeg mener jeg har hørt noen liberale politikere forsvare pedofile. Så det gjør vel overgrep på barn av katolske kirken litt mer irrelevant i dag ved tanke på at pave frans er blitt mer liberal foretrukkbar av politikere. Så lenge du har makt og penger så spiller det ikke så mye rolle virker det som :). Overdriver ikke, har hørt noen folk forsvart pedofiler i dagens samfunn. Om du mener det er rett og galt er en ting, jeg er ikke moralpolitiet trossalt, selv om jeg synes det deffinitivt er feil.

Endret av Frogke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som mener at det kun er tolkning at hu. Var 9 år , men uansett må det leses i et historisk perspektiv. Hva var vanlig på den tiden og hvorfor var det slik? Levealderen var jo langt lavere og det var vanlig å gifte seg langt tidligere. Mullaene jeg har snakket med om dette påpeker at hadde det vært i dagens samfunn ville ikke han ha giftet seg med henne før han var 18 år, minst! Dette siden det står hun skal være moden og klar for å gifte seg. Sunni muslimer har nettopp vedtatt at hun var minst 18 år i et tolkningsmøte der de samlet flere tekster som beskrev hun. 

Jeg synes dette synet på muslimer og profet Mohammed er så rart. Jeg har reist mye i muslimske land og vil påstå at kvinner i disse landene gifter seg lagt senere enn her i vesten. For å gifte seg der er jo som å ha kjæreste her nesten. Begynner ofte med noen uskylde blikk før det blir meldinger og "dater",  etter dette er det møter med familiene til stede. Har aldri opplevd at noen har blitt giftet bort mot sin vilje i byer ol. Har opplevd at ei fortalte at hun ble "giftet bort" i landsbyen sin da hu var 20 fordi foreldrene hennes ikke kunne betale for videre skolegang i byen. Så da måtte de enten finne en mann hu kunne gifte seg med , eller så måtte hun slutte på skolen . 

Anonymkode: cbbea...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er den verste religionen som noen sinne er skapt. Religion skapt av menn, for menn - Aka pedofili. Punktum finale. 

Endret av Spiteful
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være deilig å vite så lite, men være så sikker i sin sak. Tror du må lese litt mere. Kvinner har en veldig god posisjon Islam, men ikke i alle kulturer. 

Anonymkode: cbbea...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...