Gå til innhold

Hva kan jeg kjøre uten førerkort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, applestories skrev:

Betyr dette at man før 2005 ikke måtte ha opplæring for å kjøre moped?

Men forbehold om at jeg misforstår, så virker det rart.. jeg husker godt at en del i klassen fikk gå litt tidligere en dag i uken noen måneder på ungdomsskolen for ta bussen til kurset for å ta mopedlappen...?

Tidligere kunne man kjøre moped etter fylte 20 år uten noen form for opplæring og førerkort. Disse reglene ble endret fra 1. januar 2005, med noen overgangsregler og egen klasse som er vist til over. Dersom man skulle kjøre moped før man fylte 20 år måtte man ha opplæring og kjøre opp. De som skulle kjøre moped på ungdomsskolen (fra 16 år) måtte derfor kjøre opp. 

Anonymkode: f49aa...f18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mopedlappen, den fikk jeg uten å gjøre annet enn å fylle ut et skjema og legge ved et bilde.

Anonymkode: 24e1a...854

Ja her ser du @dillyduzit at du tok feil. Har snakka med dem i dag og det er faktisk så enkelt som jeg viste i den videoen. Så du kan få lappen ved kun å søke om den på nett!

Anonymkode: cd0a4...4b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja her ser du @dillyduzit at du tok feil. Har snakka med dem i dag og det er faktisk så enkelt som jeg viste i den videoen. Så du kan få lappen ved kun å søke om den på nett!

Anonymkode: cd0a4...4b1

 

Det faktumet at de i det hele tatt tillater deg å kjøre moped på veien uten for form for trafikkopplæring syntes jeg er svært skremmende. Ta å les i teoriboken hvertfall før du begir deg ut på veien, så gjør du oss andre en kjempetjeneste. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, dillyduzit skrev:

Det faktumet at de i det hele tatt tillater deg å kjøre moped på veien uten for form for trafikkopplæring syntes jeg er svært skremmende. Ta å les i teoriboken hvertfall før du begir deg ut på veien, så gjør du oss andre en kjempetjeneste. 

Ta det opp med faren din du, men du har iallefall tatt feil

Anonymkode: cd0a4...4b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan gikk det TS? Har du fått svar på søknaden din?

Anonymkode: f49aa...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...