Gå til innhold

Gruer meg til å tilbringe tid med to av mine familiemedlemmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Million skrev:

Har du prøvd med et godt gammaldags "hold kjeft" til vedkommende?

Jeg ønsker å oppføre meg saklig og ikke plassere meg selv på lavere nivå enn vedkommende.

Anonymkode: 363eb...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å oppføre meg saklig og ikke plassere meg selv på lavere nivå enn vedkommende.

Anonymkode: 363eb...9f9

Det er derfor de mener de kan høvle over deg. Du tar ikke igjen.

Men, det er selvsagt opptil deg, om du vil fortsette å la andre tråkke over deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Million skrev:

Det er derfor de mener de kan høvle over deg. Du tar ikke igjen.

Men, det er selvsagt opptil deg, om du vil fortsette å la andre tråkke over deg.

Problemer løses heller ikke ved å være frekk tilbake. Det gjør bare knuten mer innviklet.

Anonymkode: 363eb...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to familiemedlemmer som jeg faktisk gruer meg til å tilbringe tid med.

Person 1 er nedlatende, sjefete, utnyttende og ler av meg (og andre familiemedlemmer) hver gang jeg (vi) gjør en liten feil (selv om hun er "kjent" for å gjøre samme feil).

Person 2 ignorerer meg når jeg sier noe rundt middagsbordet og begynner å snakke samtidig som meg, hisser seg opp når jeg sier noe som han ikke er enig i, selv om jeg alltid prøver å være diplomatisk i fremstillingen…

Jeg har prøvd å snakke med begge to om disse tingene, men person 1 sier hun ikke mener noe vondt med det og at hun derfor kan fortsette og person 2 hisser seg bare opp og gjør alt for å avslutte samtalen.

Hvis de ikke var familiemedlemmer, så hadde jeg kunnet unngå dem. Men her er jeg bundet til å treffe dem jevnlig. Hva ville dere gjort i et slik tilfelle?

Anonymkode: 363eb...9f9

Har du barn ville jeg sagt minst mulig og passet på at de hadde det hyggelig. Føler barna på den trykkende stemningen ville jeg aldri reist. Har du ikke barn så skjønner jeg hvertfall ikke hvorfor du gidder. Bedre ensom enn i dårlig selskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemer løses heller ikke ved å være frekk tilbake. Det gjør bare knuten mer innviklet.

Anonymkode: 363eb...9f9

Det vet du ikke - du har ikke prøvd.

Anonymkode: 5f353...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet du ikke - du har ikke prøvd.

Anonymkode: 5f353...a42

Det er fullt mulig å oppnå respekt ved å holde en sterk og bestemt holdning, og ha god selvfølelse og selvtillit. Dette funker for meg med alle andre utenom disse familiemedlemmene. Jeg har som sagt sagt klart og tydelig ifra på tomannshånd med hver av disse familiemedlemmene. Så noen ganger er det bedre å rett og slett bare unngå enkelte negative folk som mange her mener eller som jeg i dette tilfellet kommer til å velge - heller lese en bok når de oppfører seg slik siden alt annet er prøvd.

Anonymkode: 363eb...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...