AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #21 Skrevet 16. april 2017 Trist. Men de fortjener det de har fått, når de har valgt det selv. Så nå kan de seile sin egen sjø, og tyrkere som synes at Erdogan er så flott, kan flytte tilbake til landet sitt og prise han der. Anonymkode: f8e37...9ab 2
julia83 Skrevet 17. april 2017 #22 Skrevet 17. april 2017 5 timer siden, QATAR skrev: Alt er Guds vilje. Allah ville at Erdogan skulle vinne valget idag. Det er helt fantastisk. En ekspert sa på BBC at det nå er helt umulig at Tyrkia blir med i EU ! Derfor er dette en stor og historisk dag for min del. 1
QATAR Skrevet 17. april 2017 Forfatter #23 Skrevet 17. april 2017 1 time siden, julia83 skrev: Det er helt fantastisk. En ekspert sa på BBC at det nå er helt umulig at Tyrkia blir med i EU ! Derfor er dette en stor og historisk dag for min del.
QATAR Skrevet 17. april 2017 Forfatter #24 Skrevet 17. april 2017 3 timer siden, Apis skrev: Guds vilje kan en jo filosofere over, jeg er jo av den oppfatning at han utstyrte oss alle, også muslimer med en hjerne slik at vi skal tenke selv, på bakgrunn av det så er spørsmålet, hvorfor ønsker dere å innskrenke demokratiet og innføre diktatur? Vi mennesker bestemmer ingenting. Alt er forhåndsbestemt avgud.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #25 Skrevet 17. april 2017 5 minutter siden, QATAR skrev: Vi mennesker bestemmer ingenting. Alt er forhåndsbestemt avgud. Da regner jeg med at du ikke oppsøker lege om du blir syk. Om du blir frisk eller ikke er jo forhåndsbestemt av gud uansett. Anonymkode: 070b8...026 2
Anglofil Skrevet 17. april 2017 #26 Skrevet 17. april 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og innlegg med hatefullt eller diskriminerende innhold, samt svar til dette. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #27 Skrevet 17. april 2017 Like greit. Tyrkia er et ubrukelig land i utgangspunketet, så like griet å kjøre det i gøfta først som sist Anonymkode: 3ef72...269 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #28 Skrevet 17. april 2017 Håper det snart blir krig, hele verden over. Anonymkode: 2f077...1f3
Vox_populi Skrevet 17. april 2017 #29 Skrevet 17. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, det var vel slutten på Tyrkia som turistdestinasjon for ganske mange.. Mon tro hvordan det vil påvirke landet økonomisk? Tror du altså at det blir utrygt for turister i Tyrkia, eller vil de forby alkohol?
The Kitten Skrevet 17. april 2017 #30 Skrevet 17. april 2017 4 timer siden, QATAR skrev: Vi mennesker bestemmer ingenting. Alt er forhåndsbestemt avgud. Er det svaret ditt på alt? 1
Apis Skrevet 17. april 2017 #31 Skrevet 17. april 2017 4 timer siden, QATAR skrev: Vi mennesker bestemmer ingenting. Alt er forhåndsbestemt avgud. Høres veldig defensivt ut, hvorfor utstyrte han oss da med en fri vilje? 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #32 Skrevet 17. april 2017 Det finnes 140 land med muslimsk flertall. Ingen av dem når vest europa til ankelen når det gjelder menneskerettigheter , frihet eller demokrati. Det er korrupsjon, klanstyrt og ellers triste greier. Muslimske land MÅ ha en sterk leder for å holde ting sammen. Folkestyre fungerer ikke da religion tar for stor plass. Det er grunnen til at Assad faktisk har stor støtte . Han forbød religiøse makt. Det førte til at andre kunne leve der. Hans fiender er i stor grad religiøse ekstremister med utspring i Osama bin laden sin gjeng. Tyrkia hadde Attatyrk som innså dette og opprettet et sterkt forsvar for den sekulære staten. Erdoan klarte å sette miltæret i sjakk matt. Med støtte fra Europa siden han faktisk er demokratisk valgt. Nå kommer Tyrkia til å synke ned i et religiøst mørkt hull. Jornalister og annerledestenkende vil fengsles. Dødstraff innføres. Og vi veit alle hva som skjer videre med andre minoriteter. Demokratiets akilleshæl er at når flertallet ikke vil ha det blir det avskaffet. Dette har tyrkia valgt selv. Det er bare å ønske lykke til fremover. At de har innsikten til selv å innse at landets innbyggere vil få det elendig fremover og det er deres egen skyld forventer jeg ikke. Erdoan sin media kommer til å skylde p i vantro i vesten. Og sånn går mo dagan...... Anonymkode: ee6d1...463 4
Drizzt Skrevet 18. april 2017 #33 Skrevet 18. april 2017 Det ser ut som at Erdogan jukset seg til marginal seier med tanke på alle uregelmessigheter på valgdagen. Det er ingenting å gratulere Tyrkia for dessverre. Du har tydeligvis glemt hva Ataturk sto for og det har også mange andre tyrkere gjort. Du burde flytte tilbake til Tyrkia nå som din favoritt har tilsynelatende vunnet. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #34 Skrevet 18. april 2017 Må bare "gratulere" tyrkere (de som stemte ja) for å stemme så til de grader mot sine egne interesser. Kan til dels sammenlignes med "Trumpere" i USA som i tilsynelatende mangel på andre alternativer stemte for "den sterke mann". Men situasjonen i Tyrkia er likevel mange ganger verre enn i USA. Med statsstyrte medier som frontet "ja" kampanjen og nesten ikke "nei" kampanjen så er det ikke rart at Erdogan fikk gjennomslag for dette. Men dette vil ikke bedre vanlige tyrkeres hverdag, snarere tvert imot. Historien viser oss at når myndighetspersoner får for mye makt, så skjer det motsatte av det de påstår, dvs. de vi legge ennå flere verdier på hendene til seg selv og eliten. Synd og se at folk lar seg lure hver gang av brød og sirkus, samt undertrykkelse av opposisjonen. Anonymkode: d1c3b...6d6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #35 Skrevet 18. april 2017 Jeg leste i VG.no om at 70% av tyrkere som er bosatt utenfor Tyrkia, stemte for diktatur. Hvorfor velger ikke disse å flytte tilbake til hjemlandet sitt og får kjenne diktaturet på nært hold? Anonymkode: eea30...492 3
Amaha Skrevet 18. april 2017 #36 Skrevet 18. april 2017 På 16.4.2017 den 23.44, QATAR skrev: Han vant et lovlig og demokratisk votering. Det er nok ikke den fulle sannhet dessverre, men i dette landet NORGE lar vi folk få tro det de vil fordi vi har demokrati. Det er en grunn til at det ikke er krig og elendighet her...man skaper ikke en god verden med tvang og undertrykkelse. 1
Apis Skrevet 18. april 2017 #37 Skrevet 18. april 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste i VG.no om at 70% av tyrkere som er bosatt utenfor Tyrkia, stemte for diktatur. Hvorfor velger ikke disse å flytte tilbake til hjemlandet sitt og får kjenne diktaturet på nært hold? Anonymkode: eea30...492 Hørte akkurat 57% av Tyrkere i Norge stemte for Erdogan, helt utrolig
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #38 Skrevet 18. april 2017 29 minutter siden, Apis skrev: Hørte akkurat 57% av Tyrkere i Norge stemte for Erdogan, helt utrolig Tragikomisk! Jeg er glad jeg ikke har noen tilknytning til landet og måtte de aldri få EU-medlemskap. Det skal bli spennende å se hvordan utviklingen går. Jeg håper i det minste at turiststrømmen stopper opp som følge av resultatet. Det er den eneste måten vi som vanlig borgere vise protester på. Anonymkode: eea30...492 1
Drizzt Skrevet 18. april 2017 #39 Skrevet 18. april 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste i VG.no om at 70% av tyrkere som er bosatt utenfor Tyrkia, stemte for diktatur. Hvorfor velger ikke disse å flytte tilbake til hjemlandet sitt og får kjenne diktaturet på nært hold? Anonymkode: eea30...492 De vil spre diktaturet og holdningene også andre steder. Erdogan oppfordret jo egen befolkning å reise til Europa og føde mange barn og spre seg overalt. Og de hører på ham. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 18. april 2017 #40 Skrevet 18. april 2017 Dette er bare trist, tenk at nå er Tyrkia en diktator stat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå