QATAR Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Gratulerer Erdogan med seier idag. Dette må feires med islamsk musikk.
QATAR Skrevet 16. april 2017 Forfatter #2 Skrevet 16. april 2017 Alt er Guds vilje. Allah ville at Erdogan skulle vinne valget idag.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 Du svarte aldri på spørsmålet mitt, så jeg limer inn her: Greit nok at mange tyrkere elsker Erdogan og er for at han skal få mere makt. Hva skjer etter 2029, eller hvis det blir nytt kuppforsøk eller ved nytt presidentvalg som ikke er fullt så populær som han. Det vil sitte en kar med alt makt i Tyrkia? Har tyrkere tenkt på det? Anonymkode: eea30...492 1
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 Folk som stemmer seg selv til et diktatur.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 Sist du delte en musikkvideo Qatar, handlet det om en sang til minne om når muslimene skulle erobre Spania. Hva er det du prøver og si? Anonymkode: d6fab...f16 2
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 16. april 2017 #6 Skrevet 16. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sist du delte en musikkvideo Qatar, handlet det om en sang til minne om når muslimene skulle erobre Spania. Hva er det du prøver og si? Anonymkode: d6fab...f16 Mener du ikke til minne når de lyktes og erobre Spania. Siden det var det de gjorde.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #7 Skrevet 16. april 2017 18 minutter siden, QATAR skrev: Alt er Guds vilje. Allah ville at Erdogan skulle vinne valget idag. Allah vil mye vondt. Anonymkode: b502f...9da 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #8 Skrevet 16. april 2017 De som misliker seg i Norge og støtter Erdogan kan jo bare flytte til Tyrkia. Ingen som nekter dere. Anonymkode: b502f...9da 13
debatant Skrevet 16. april 2017 #9 Skrevet 16. april 2017 32 minutter siden, QATAR skrev: Alt er Guds vilje. Allah ville at Erdogan skulle vinne valget idag. Hvordan vet du det? Tenk om Allah måtte på do under valget, og gikk glipp av hele greia.. 3
Gjest Samira Skrevet 16. april 2017 #10 Skrevet 16. april 2017 Husk at Tyrkia har hatt det tøft, så selv om totalitære krefter vinner frem også her, er det forståelig med tanke på den enorme byrden landet har hatt med krig og massive mengder på flukt fra krig de siste årene. Er nok ikke overrasket over resultatet, og at det skjer akkurat nå. De har i ren desperasjon blitt påvirket til at hans løsninger nå er de eneste rette, og da hjelper det ikke å moralisere over folkets dom. For de mer opplyste er nok tiden kommet for håpløshet og apati...
debatant Skrevet 16. april 2017 #11 Skrevet 16. april 2017 (endret) 6 minutter siden, Samira skrev: Husk at Tyrkia har hatt det tøft, så selv om totalitære krefter vinner frem også her, er det forståelig med tanke på den enorme byrden landet har hatt med krig og massive mengder på flukt fra krig de siste årene. Er nok ikke overrasket over resultatet, og at det skjer akkurat nå. De har i ren desperasjon blitt påvirket til at hans løsninger nå er de eneste rette, og da hjelper det ikke å moralisere over folkets dom. For de mer opplyste er nok tiden kommet for håpløshet og apati... Så du mener tyrkere er dumme, og ikke klarer å resonere rasjonelt, om de møter litt motstand. Endret 16. april 2017 av debatant
Gjest Samira Skrevet 16. april 2017 #12 Skrevet 16. april 2017 Akkurat nå, debatant skrev: Så du mener tyrkere er dumme og ikke klarer å resonere rasjonelt, om de møter litt motstand. Har ingenting med dumskap å gjøre, men en rekke sosiale faktorer som neppe lar seg løse på en generasjon. Og det er ikke bare litt motstand de har møtt. Når Norge i forfjor fikk en liten brøkdel av Tyrkias byrde ble det jo ramaskrik her i landet, til og med 'hjertegode' arbeiderpartiet vedtok en rekke innstramninger. Det er svært tungt når et land må ta enorm del av en byrde. Nå liker jeg ikke å kalle mennesker en byrde, men i et økonomisk system er flyktninger fra krig helt klart en massiv byrde.
debatant Skrevet 16. april 2017 #13 Skrevet 16. april 2017 (endret) 22 minutter siden, Samira skrev: Har ingenting med dumskap å gjøre, men en rekke sosiale faktorer som neppe lar seg løse på en generasjon. Og det er ikke bare litt motstand de har møtt. Når Norge i forfjor fikk en liten brøkdel av Tyrkias byrde ble det jo ramaskrik her i landet, til og med 'hjertegode' arbeiderpartiet vedtok en rekke innstramninger. Det er svært tungt når et land må ta enorm del av en byrde. Nå liker jeg ikke å kalle mennesker en byrde, men i et økonomisk system er flyktninger fra krig helt klart en massiv byrde. Kristne England løste konflikten de hadde med Tyskland på noen måneder. Vit at nordmenn er vanvittig generøse ovenfor menneske som kommer fra vanstyrer vi ikke har noe med å gjøre. Klart det er grenser for hva vi kan intigrere på en bærekraftig og fornuftig måte. I motsettnig til deres søkkrike arabiske naboer som ikke løfter en finger for å hjelpe dere. Vanlige mennesker sier takk.. Men å blindt overgi makt til en som beviselig missbruker den, virker da ikke særlig smart. Endret 16. april 2017 av debatant
Apis Skrevet 16. april 2017 #14 Skrevet 16. april 2017 1 time siden, QATAR skrev: Alt er Guds vilje. Allah ville at Erdogan skulle vinne valget idag. Hvorfor ønsker dere diktatur?
QATAR Skrevet 16. april 2017 Forfatter #15 Skrevet 16. april 2017 Jeg forstår ikke hvorfor dere er så negative til Erdogan. Han vant et lovlig og demokratisk votering. Han er en gyldig og legalisert Sultan som er valgt av den Tyrkiske befolkningen. I tillegg ønsker Erdogan å gjenerobre det Islamske kalifatet. Jeg synes det er fantastisk at Erdogan ønsker å gjenopplive det islamske kalifatet. Dette må være guds vilje. Jeg støtter Erdogan 100%. Erdogan er valgt av gud og er ekte etterfølger til profeten Muhammad. Sitat Erdogan Dreaming to 'Revive New Ottoman Caliphate'… in Europehttps://sputniknews.com/politics/201605141039620393-erdogan-turkey-europe/ Sitat Turkey’s New Maps Are Reclaiming the Ottoman Empirehttp://foreignpolicy.com/2016/10/23/turkeys-religious-nationalists-want-ottoman-borders-iraq-erdogan/ Sitat Why is Turkey reviving an Ottoman sultan?http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2016/09/turkey-reviving-sultan-abdulhamid-ii.html
QATAR Skrevet 16. april 2017 Forfatter #16 Skrevet 16. april 2017 1 time siden, Apis skrev: Hvorfor ønsker dere diktatur? 57% av Norges tyrkiske befolkning stemte ja til Erdogan. Alt som skjer i 2017 er guds vilje. Det er gud som styrer skjebnen vår. Jeg mener at det var gud som befalte 57% av Norges tyrkiske befolkning til å støtte Erdogan. Sitat Norsk-tyrkiske velgere sa ja med 57 prosenthttp://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyrkia/erdogan-erklaerer-marginal-seier/a/23975283/
Apis Skrevet 16. april 2017 #17 Skrevet 16. april 2017 10 minutter siden, QATAR skrev: 57% av Norges tyrkiske befolkning stemte ja til Erdogan. Alt som skjer i 2017 er guds vilje. Det er gud som styrer skjebnen vår. Jeg mener at det var gud som befalte 57% av Norges tyrkiske befolkning til å støtte Erdogan. Guds vilje kan en jo filosofere over, jeg er jo av den oppfatning at han utstyrte oss alle, også muslimer med en hjerne slik at vi skal tenke selv, på bakgrunn av det så er spørsmålet, hvorfor ønsker dere å innskrenke demokratiet og innføre diktatur? 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #18 Skrevet 16. april 2017 Ataturk roterer vilt i sin grav! Anonymkode: 7da82...639 7
studerende Skrevet 16. april 2017 #19 Skrevet 16. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du svarte aldri på spørsmålet mitt, så jeg limer inn her: Greit nok at mange tyrkere elsker Erdogan og er for at han skal få mere makt. Hva skjer etter 2029, eller hvis det blir nytt kuppforsøk eller ved nytt presidentvalg som ikke er fullt så populær som han. Det vil sitte en kar med alt makt i Tyrkia? Har tyrkere tenkt på det? Anonymkode: eea30...492 Mennesker som ønsker diktaturer tenker sjeldent lengre frem i tid. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #20 Skrevet 16. april 2017 Vel, det var vel slutten på Tyrkia som turistdestinasjon for ganske mange.. Mon tro hvordan det vil påvirke landet økonomisk? Anonymkode: d6fab...f16 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå